Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]
Mistä nuo löytyy mitä muutoksia/parannuksia on EA lupaillut millekin vuodelle, tai jonkun sortin priorisointilistaa? On päässyt multa vähän ohi. Voitko nakata linkkiä.
No, valitettavasti sellaista listaa ei ole eli sun täytyy kahlata esim. tämä ketju läpi, mutta voin nyt ne suurimmat täksi vuodeksi luvatut muutokset mainita. Ja ekassa viestissä on linkki viestiin, missä EA lupailee parannuksia tiettyihin asioihin. Ja pari sivua takaperin on pelinkehittäjien chatista poimittu pääkohdat. Mutta siis:
Pelin fysiikkamoottori meni uusiksi. Tänä vuonna uudistus käsittää ihmisten väliset törmäykset eli mitään liikesarjaa ei ole "valmiiksi animoitu". Pelaajat (=fysiikkamallissa olevat objektit) voivat törmätä toisiinsa joka kerta siis eri tavalla. Maalivahdit ovat vielä uudistuksien ulkopuolella eli niihin ei voi törmätä yms.
Mailat ovat myös tietyissä tilanteissa fyysisiä esineitä eli ne voivat pudota tai katketa ja niitä voi sitten antaa mailattomalle kaverille. Ja kiekko voi muuttaa suuntaa jäällä makaavasta mailasta. Ja tähän liittyen, pelaaminen/kiekon potkiminen ilman mailaa on myös jossain määrin mahdollista.
Aloitusmekaniikka uudistuu. On mahdollista valita monesta erilaisesta tavasta taktiikka, millä kiekon aikoo joukkueelleen saada. Eli vastustajan voi vaikka sitoa tai sitten kiekkoa voi yrittää laukoa tms.
Harhautusmekaniikka uudistuu (tai sitten lisänä eli vanhat veivit saattavat jäädä) siten että pitää painaa aluksi liipaisinta, jonka jälkeen pääsee vasta veivaamaan.
Hustle eli rytminvaihdosnappi eli esim. suoraan luistellessa mahdollistetaan sellainen hetkellinen "turbobuusti", mutta sitä painotettiin,että napin toiminta eroaa "perinteisestä" turbonapista.
Maalienhylkäysanimaatiot. Eli jos epäselvä maalitilanne, niin tuomarit voivat käydä soittamassa "yläkertaan" ja toimia oikeannäköisesti.
Ei nyt taas keksi muita. Sanokaas muut jotain jos/kun jäi puuttumaan. Tai no siis se kolmivuotissuunnitelma on sellainen, että kehittäjätiimi on luvannut saada siinä ajassa pelin kokonaan fysiikkamallinnuksen "piiriin" eli silloin esim. kiekko olisi koko ajan vain mallinnettu objekti, joka pomppisi aidosti. Jäämme odottamaan.