Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Maaliskuussa oli NPD-tilastojen mukaan Pohjois-Amerikan myydyin konsoli PlayStation 4 ja eniten pelejä meni myös samaiselle alustalle.

Hardware: PS4: #1 platform
The PS4 was the #1 platform for software sales.

nbuvb.jpg


Lähde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1207934
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ja jos haluaa tarkempia lukuja näidän kahden kilpakumppanin taistosta niin

PS4: 329k
XOne: 241k

Luonnollisesti kannattaa muistaa, että nämä numerot ovat epävirallisia tulkintoja luotettavina pidettyjen syväkurkkujen vuodoista, joten mikään virallinen taho ei noita allekirjoita. Pleikkarin etumatka Yhdysvalloissa on kuitenkin jo päälle 1,6 miljoonaa myytyä konsolia.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PlayStation 4 jatkaa viikosta toiseen Japanin myydyimpänä pelialustana, ja sillä oli jälleen myös viikon myydyin peli, tällä kertaa animepeli One Piece: Burning Blood. Wii U:lla taas floppisarja jatkuu, nyt joukkoon liittyy arvostelijoilta ankaraa kritiikkiä saanut Star Fox Zero. Pitkään mainostettu Wii U:n "joutsenlaulu" sai jopa korkealaatuisen 15-minuuttisen animaation mainosmateriaalikseen, mutta pelin yhteisbundle Star Fox Guard -pelin kanssa myi Japanissa vain 17 tuhatta peliä. Pelin halvempi itsenäisversio ilman Guard-bundlepeliä myi vielä huonommin, 8 tuhatta kappaletta. Mahtoikohan olla Nintendolle rahallisen sijoituksen arvoista?

Japanin pelimyynnin top-10:

1. [PS4] One Piece: Burning Blood (Bandai Namco, 04/21/16) – 35,496 (New)
2. [PSV] One Piece: Burning Blood (Bandai Namco, 04/21/16) – 32,682 (New)
3. [3DS] Yo-kai Sangokushi (Level-5, 04/02/16) – 28,758 (430,239)
4. [PSV] Bullet Girls 2 (D3 Publisher, 04/21/16) – 17,224 (New)
5. [Wii U] Star Fox Zero / Star Fox Guard Double Pack (Nintendo, 04/21/16) – 17,114 (New)
6. [3DS] Dragon Quest Monsters: Joker 3 (Square Enix, 03/24/16) – 15,940 (557,575)
7. [PS4] Phantasy Star Online 2: Episode 4 (Sega, 04/21/16) – 14,950 (New)
8. [Wii U] Star Fox Zero (Nintendo, 04/21/16) – 8,135 (New)
9. [PS4] Dark Souls III (Bandai Namco, 03/24/16) – 7,255 (274,909)
10. [3DS] Terraria (Spike Chunsoft, 04/21/16) – 7,251 (New)

Japanin konsolimyynnin top-5:

1. PlayStation 4 – 20,589 (20,257)
2. New 3DS LL – 13,917 (14,573)
3. PlayStation Vita – 12,678 (12,337)
4. Wii U – 5,968 (6,091)
5. New 3DS – 3,268 (3,677)

Täydet listat Gematsussa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jenkeissä jatkuu tuttu meno elikkä PS4 taas ekana, Ratchet pesi kaverinsa kanssa Quatum Breakilla lattiaa menne tullen ja palatessa.. Dark Souls 3 ansaitusti ekana software puolella.

Linkki!


1. Dark Souls III (PS4, Xbox One)
2. Ratchet & Clank (PS4)
3. MLB 16: The Show (PS4, PS3)
4. Tom Clancy’s The Division (PS4, Xbox One, PC)
5. Grand Theft Auto V (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
6. Minecraft (Xbox One, 360, PS4, PS3)
7. Quantum Break (Xbox One)
8. Call of Duty: Black Ops III (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
9. NBA 2K16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
10. Star Fox: Zero (Wii U)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jatkoksi epävirallisia lukemia NeoGaffin puolelta:

Xbox One 167,600

MoM drop = 31%

YoY drop = 10%

Weekly average

Xbox One March: 241,500 / 5 = 48,300

Xbox One April: 167,600 / 4 = 41,900

Drop = 13%​
PS4 174,800

MoM drop = 47%

YoY rise = 0%

Weekly average

PS4 March: 330,100 / 5 = 66,020

PS4 April: 174,800 / 4 = 43,700

Drop = 34%​
Wii U 32,300

MoM drop = 51%

YoY drop = 25%

Weekly average

Wii U March: 66,200 / 5 = 13,240

Wii U April: 32,300 / 4 = 8,075

Drop = 39%​
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Aivan kuten aiemmin, epävirallisia lukemia samaisesta ketjusta. Päivitetty Miikan viestiin:

1. Dark Souls III (PS4, Xbox One) 504,000
2. Ratchet & Clank (PS4) >207,000
3. MLB 16: The Show (PS4, PS3) <185,000
4. Tom Clancy’s The Division (PS4, Xbox One, PC) 175,000 (ml. bundlet)
5. Grand Theft Auto V (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
6. Minecraft (Xbox One, 360, PS4, PS3)
7. Quantum Break (Xbox One) <150,000 (ml. bundlet)
8. Call of Duty: Black Ops III (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC) 262,000 (ml. bundlet)
9. NBA 2K16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
10. Star Fox: Zero (Wii U)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Aivan kuten aiemmin, epävirallisia lukemia samaisesta ketjusta. Päivitetty Miikan viestiin:

Joo hyvä että lisäilit, kyllä nuo quantum breakin epäviralliset luvut hirvittävät :(
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

kyllä nuo quantum breakin epäviralliset luvut hirvittävät :(

Itse en ole yllättynyt noista luvuista. Kyseessä kuitenkin yksinoikeuspeli laitteelle, joka on myyntitilastossa selkeästi eniten myynyttä jäljessä. Tähän kun lisätään, että peli on korkeintaan sellainen keskinkertainen tai ok-tasoa oleva 3rd person shooteri, niin ei ole mikään ihme, ettei siitä ole tullut mitään kovin suurta myyntimenestystä tai systemselleriä.

Muutenkin nuo luvut ovat aika yllätyksettömät ja noudattavat jo totuttua kaavaa useamman vuoden ajalta: Sony myy eniten ja muille jää sitten ne leivänmuruset.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nimimerkki ZhugeEX pulisee Twitterissä, että muutkin Quantum Braken kaltaiset pelit, jotka kestävät 10 tuntia, ovat lineaarisia, joissa ei ole moninpeliä ja 60:n hintalappu eivät myy hyvin.
ZhugeEX Twitter
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Saas nähdä mitä Remedyllä jatkossa. Puha puhisee, että nykyään tarttis jotenkin "sitoa" asiakkaat: https://mobile.twitter.com/RiotRMD/status/731162411026255873

Lyhyitä yksinpelejä tosiaan vaikea myydä, vaikka poikkeuksiakin löytyy.

Todella harmi, sillä itse nautin suuresti juuri tästä genrestä ja Remedyn tyylistä.

Alan Wakella oli aikanaan DLC-plan, jossa ensimmäinen dlc tuli ilmaiseksi ja se oli heti tiedossa. Loistava juttu, sillä antaa faneille odotettavaa ja ehkäisee second hand myyntiä. Ihme ettei vastaavaa ollut nyt olemassa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

VGChartzin mukaan (en tiedä luotettavuudesta vs Neogaf-luvut?) tilanne on QB:n osalta vähän parempi: http://www.vgchartz.com/game/72220/quantum-break/Global/

NeoGaffin luotettavuus on kysymysmerkki joskin itse luotan Welfaren lukuihin. Sen sijaan VGChartzin arviot heittävät helposti miljoonalla (joskus jopa miljoonilla).

Gran Turismo 6 LTD Sales
VGChartzin arvio: 3,75
Virallinen luku: 4,88

Quantum Breakin tapauksessa kahden tahon estimaatit eroavat toisistaan melkoisesti. VGChartz ~146K (1. viikon myynnit). Welfare >150K (koko kuukauden myynnit).

Nimimerkki ZhugeEX pulisee Twitterissä, että muutkin Quantum Braken kaltaiset pelit, jotka kestävät 10 tuntia, ovat lineaarisia, joissa ei ole moninpeliä ja 60:n hintalappu eivät myy hyvin.
ZhugeEX Twitter

Sivuhuomautuksena mainittakoon että Zhugen arvio olisi samassa linjassa kuin Welfaren. Jos nämä luvut tosiaan pitävät paikkansa on hyvin hankala kuvitella, että MS näyttäisi vihreää valoa AW2:lle. Seuraavaksi mietityttää siirtyykö Remedy astetta suuremman pelijulkaisijan omistukseen (2K Games?) ja/tai keskittyykö studio tulevaisuudessa ladattavien pelien kehittämiseen aivan kuten nähtiin Ready at Dawnin tapauksessa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mielenkiintoinen angle asiaan on, että Remedy teki Quantum Breakin työpalkkiolla. Pelin myyntituotot menevät siis julkaisijalle ja korvaus pelin tekemisestä Remedylle myyntiluvuista riippumatta. Tieto pelin virallisilta foorumeilta community managerin suusta. Eri asia on sitten, että luulisi jonkinlaisen bonusjärjestelmän olevan olemassa?

Joten Remedyn taloudellinen tulevaisuus ei sinänsä riipu QB:n myynneistä. Myyntivaltit julkaisijoiden luona ovat kuitenkin vähissä. AW2:n puolesta puhuisi valmis tekniikka, tunnettu ip ja todistettu konsepti. Koko sarjan tavoittavuus on kuitenkin miljoonia, kun peliä on myyty puoli-ilmaiseksi ja jaettu myös ilmaiseksi.

Varmaan paljon riippuu siitä, kuinka intohimoinen on Sam Laken näkemys Alan Wake 2:sta. Kuinka halvalla pystyvät tekemään haluamaansa jälkeä. Moni julkaisija haluaisi julkaista AW2:n, mutta rahoitus on kysymysmerkki. Onko Remedy enää valmis rahoittamaan peliä omasta pussista QB:n tuotoilla?

Selväähän on, ettei Remedyn bisneksessä ole huimaa taloudellista järkeä. Kyse on artistien intohimosta tehdä rakastamaansa taidetta. Jossain vaiheessa taloudelliset realiteetit iskee vastaan, mutta toivottavasti ei vielä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sen sijaan VGChartzin arviot heittävät helposti miljoonalla (joskus jopa miljoonilla).

Näitä pelejä löytyy kyseiseltä sivulta uskomaton lista, kyseisellä sivulla on myös käytyntö että jos menen kommentoimaan sielä myyntejä niin saat siittä varoituksen ja jos et usko niin saat myös bannit, nimimerkillä kokemusta on :D ja ihan asiallisesti aikoinaan kommentoin. Mutta mitä Quantum Breakin myynteihin tulee niin Microsoftin PR puoli hoti paskanpuhumisen huolella kun pelin ennakkotilauksia ja myyntejä kehuttiin maasta taivaisiin.

Aaron Greenberg
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

NeoGaffin luotettavuus on kysymysmerkki joskin itse luotan Welfaren lukuihin. Sen sijaan VGChartzin arviot heittävät helposti miljoonalla (joskus jopa miljoonilla).

NeoGaffin luvut ovat about niin luotettavia kuin ilman henkilökohtaista pääsyä NPD:n raporttiin voi olla. Noi myyntikeskusteluketjut ovat poikkeuksellisen raa'asti moderoituja, siellä kaikkinainen numeroiden heittely ilman todellista tietoa johtaa banneihin. Ja moderaattoreista löytyy ainakin yksi tyyppi, joka pääsee näkemään NPD-raportin, joten tuo todellisten tietojen olemassaolo oikeasti varmistetaan.

Jos siis lueskelee nuo kuukausittaiset NPD-ketjut ja löytää sieltä varmana tietona esitettyjä lukuja (eikä kirjoittajaa ole bannattu muutaman tunnin sisään), niihin voi luottaa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

NeoGaffin luotettavuus on kysymysmerkki joskin itse luotan Welfaren lukuihin. Sen sijaan VGChartzin arviot heittävät helposti miljoonalla (joskus jopa miljoonilla).

Gran Turismo 6 LTD Sales
VGChartzin arvio: 3,75
Virallinen luku: 4,88

Joskus ennen vanhaan VGChartz "korjaili" arvailuitaan kun virallisia lukuja tuli julki ja ne eivät olleetkaan ihan linjassa VGChartzin höpölöpön kanssa. Jostain vain yhtäkkiä ilmestyi puoli miljoonaa myyntiä lisää. :D

Ilmeisesti nyt Chartzin arvailut ovat niin oikeassa ettei tarvitse edes korjailla... Kuka tarvitsee virallisia tai oikeita lukuja kun on Chartz?
 
Ilmeisesti nyt Chartzin arvailut ovat niin oikeassa ettei tarvitse edes korjailla... Kuka tarvitsee virallisia tai oikeita lukuja kun on Chartz?
Mistä näitä virallisia lukuja voi sitten katsoa? Eiköhän Chartzin olemassaolo selity sillä, että tiedolle on tarve, mutta sitä ei ole saatavissa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Saas nähdä mitä Remedyllä jatkossa. Puha puhisee, että nykyään tarttis jotenkin "sitoa" asiakkaat: https://mobile.twitter.com/RiotRMD/status/731162411026255873

Lyhyitä yksinpelejä tosiaan vaikea myydä, vaikka poikkeuksiakin löytyy.

Todella harmi, sillä itse nautin suuresti juuri tästä genrestä ja Remedyn tyylistä.

Alan Wakella oli aikanaan DLC-plan, jossa ensimmäinen dlc tuli ilmaiseksi ja se oli heti tiedossa. Loistava juttu, sillä antaa faneille odotettavaa ja ehkäisee second hand myyntiä. Ihme ettei vastaavaa ollut nyt olemassa.

Sama juttu, nämä lyhyet yksinpelit hyvillä tarinoilla ovat lähes ainoa pelimuoto joita pelaan ja joista ehdin nauttia..Isot hiekkalaatikko pelit ei vaan kiinnosta sitten yhtään..
 
Ylös Bottom