Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ja kun vielä ottaa huomioon että PS4:llä on lukumääräisesti enemmän nimikkeitä kuin Xbox Onella, ja sen yksinoikeudet ovat laadukkaampia, en täysin epäröimättä uskoisi Xbox Onen voittavan attach rate -taistelua.

PS4:llä on enemmän nimikkeitä, mutta samanaikaisesti myös enemmän sellaisia pelaajia, jotka eivät välttämättä osta 10 peliä vuodessa. Mutu on mutua, mutta siis peilasin nyt vain tuohon Ubisoftin kaavioon.

Yksinoikeudet laadukkaampia - seriously? ;)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Yksinoikeudet laadukkaampia - seriously? ;)

Heh, itse hymähdin samalle asialle. Tainnut Jryin lasit vähän vääristää...

Muistelisin että Boksin attach rate oli parempi ex-genissä ja nuo Ubisoftin luvut viittaavat siihen, ettei tilanne ole mihinkään muuttunut.

Playstationilla pelataan Codit ja änärit, boksilla sitten vähän laaja-alaisemmin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mutulla eroa voisi osaltaan selittää vahvasti bundlatut myyntipaketit Xbox Onella, sekä eurooppalaiset suosikkisarjat Fifa ja NHL, jotka keräävät pleikkarilla omat yleisönsä. Myynneissä Xbox jää toiseksi selvin prosentein, kun laitekanta on mitä on.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mutulla eroa voisi osaltaan selittää vahvasti bundlatut myyntipaketit Xbox Onella, sekä eurooppalaiset suosikkisarjat Fifa ja NHL, jotka keräävät pleikkarilla omat yleisönsä. Myynneissä jäädään Xboxilla selvin prosentein, kun laitekanta on mitä on.

Myynneissä jäädään, ei kai siitä kukaan puhunutkaan, vaan Attach Ratesta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mitä näihin attach rateihin edes lasketaan? Toki varmaan KVG auttaisi, mutta kysyn silti. Plussa ja F2P ei varmaan, mutta entä karkkirahoilla ostettavat indielatauspelit? Ylipäätään mitään latauspelejä ei PS2:n aikaan ollut eli sukupolvien erojen vertailu on haastavaa.

Ja nyt ainakin isot studiot ovat vähentämässä julkaisujaan, koska peleistä on tulossa enemmän palveluja. Attach Ratet kertovat kohta aika huonosti pelaajien tunnoista ja entistä huonommin siitä, missä raha liikkuu.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuo PS4:n laajempi pelikattaus voi osaltaan selittää Ubisoftin pelien korkeampaa attach ratea Xbonella. Kun Xbonella on vähemmän pelejä, niin se sitten hyödyttää niitä pelejä jotka siellä ovat saatavilla, kuten Ubisoftin multiplattarit. PS4:llä kun on enemmän pelejä tarjolla, niin Ubisoftin pelit muodostavat niistä pienemmän osuuden.

Mitä näihin attach rateihin edes lasketaan? Toki varmaan KVG auttaisi, mutta kysyn silti. Plussa ja F2P ei varmaan, mutta entä karkkirahoilla ostettavat indielatauspelit? Ylipäätään mitään latauspelejä ei PS2:n aikaan ollut eli sukupolvien erojen vertailu on haastavaa.

Ainakin Nintendon puolella "myydyt pelit" ovat juurikin kaupoissa julkaistuja pelejä, sekä näiden latausversioita. Virtual Console, WiiWare, eShop sun muut eivät ole näissä mukana, ja niiden myyntilukemat jäävätkin pitkälle pimentoon.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Gamesindustry.bizin artikkeli käsittelee syitä, miksi digimyynneistä on vieläkin niin vaikea saada tietoja. Yksi syy on, että digipelit ovat yhä verrattain nuori ilmiö: vielä vähän aikaa sitten digipelien osuus pelialan myynneistä oli vielä hyvin pientä, ja etenkin isot toimijat ovat olleet hitaita luomaan uusia menetelmiä digipelien myyntien analysointiin. Artikkelissa kuitenkin tulee myös selväksi, että samalla kun digipelien osuus pelialalla on kasvamassa, myös niiden myynteihin aletaan kiinnittää suurempaa huomiota.

http://www.gamesindustry.biz/articl...s-industry-still-struggling-with-digital-data
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

On tuo Supercell silti hirveä rahamylly vaikka joku tienaa vielä enemmän.

Jep, ja tuon twiitin pointtina oli varmaankin korostaa sitä, että Supercell meni ohi kahdesta todella raskaansarjan julkaisijasta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PlayStation 4 julkaistiin Japanissa tasan 3 vuotta sitten, 22. helmikuuta vuonna 2014, ja kuluneen kolmen vuoden aikana PS4 on vakiinnuttanut asemansa todella selvästi Japanin pelimarkkinoilla. Viime viikon myynnit Japanissa jatkavat tätä vahvaa taivalta: PS4 oli jälleen myydyin pelialusta, ja PS4:llä oli eniten pelejä viikon top-20:ssä (Gematsu).

Japanin viime (ja sitä edeltävän) viikon konsolimyyntien top-5 samasta lähteestä:

1. PlayStation 4 – 21,204 (22,282)
2. New 3DS LL – 16,426 (19,126)
3. PlayStation Vita – 8,284 (8,479)
4. PlayStation 4 Pro – 5,999 (6,693)
5. 2DS – 4,665 (5,226)

PlayStation 4 lähestyy jo 4,5 miljoonan konsolin myyntiä yksistään Japanissa, ja sen pitäisi ohittaa myös 5 miljoonan konsolin raja selvästi tänä vuonna. PS4:n kiihtyvä myyntitahti näkyy myös japanilaisten PS4-pelien kasvavassa määrässä, ja esimerkiksi tänä vuonna julkaistava Dragon Quest 11 tulee varmasti vahvistamaan PS4:n asemaa entisestään.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vertailua kilpailijoihin:

Switch sold 80k units first week in the UK.

Comparison:
250k - PS4
165k - PS3
150k - XB1
113k - 3DS
105k - Wii
70k - 360
40k - Wii U

Lähde: https://twitter.com/zhugeex/status/838689117307273216

Onkohan nämä vertailut nyt ihan reiluja, kun Switchin julkaisu oli kuitenkin perjantaina? "Viikon lukemat" on siis kolmelta päivältä. En tosin tähän hätään muista minä päivinä muut mainitut konsolit julkaistiin. Silti tuplat WiiU:hun, minkä voi kai laskea jonkilaiseksi voitoksi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Eikös ps4 julkaistu ainakin 29.11.2013 joka tais olla perjantai?
 
Ylös Bottom