Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Proteiinijuomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hossa_93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Proteiinijuomat

Itse en ole myöskään massan tavoittelija, mutta huomasin kropan tykkäävän pienistä "ärsykkeistä". Kun olin samoilla painoilla tahkonnut hetken aikaa, lisäsin 2,5-5kg per liikesarja, niin ei mennyt montaa kertaa että pääsin samoihin toistomääriin kuin aikaisemmin.

Vaihtelu treenissä on tie tuloksiin(voima puolella). Saman ohjelman orjallinen seuraaminen vain hidastaa kehitystä. Eli välillä pyramidia, löysiä viikkoja, tiukkaa piikkausta jne. Ja liikkeiden vaihtelu antaa mukavaa ärsykettä lihaksille. Esim. välillä penkkiä käsipainoilla, tai alaviistopenkissä jnejne...
Aikanaan kun itse rautaa enempi rakastin, niin kerta kuussa löysempiviikko ja löysän jälkeen aina pieniä muutoksia ohjelmaan. Sit tiukat ennätysrepimiset pari-kolme kertaa vuodessa.
Sitten kun teette kaikki samat virheet liiassa treenimäärissä ja liiansuurissa painoissa kuten minä, niin lopulta on paikat siinä jamassa ettei oikein mitään liikkeitä voi tehdä. Eli varotuksen sanana, jos sattuu niin levätään. Jos joku liike sattuu aina niin sitä ei tehdä. Tuloksia pitää tulla ilman kipuakin. lihassärky treenin jälkeen on ok, mut kipu liikkeissä ei.
Nimimerkillä rikkinäinen olkapää, kyynärpää, polvi ja molemmat ranteet...

Nimenomaan Atkinsin dieetillä saavutettava ketoosi mahdollistaa normaalitilaa suurempien kalorimäärien nauttimisen rasva- ja proteiinilähteistä.

Tästäkin on niin monenlaista tietoa. Kontrolloituja vertailuja en ole nähnyt niin en sano mitään varmaksi. Mutta eikös näillä vähähiilarisilla aika hyvin ainakin aluksi lähde nesteet kropasta, jonka jälkeen painonlasku hieman hidastuu. Proteiinit ja rasvat ovat myös täyttävämpiä, jolloin kalorit saattavat jäädä helposti alhaisemmaksi. Mutta tämä on tosiaan erittäin vahvaa mutua. :D Mutta todella hienoa, jos joku tuntee VHH:n omakseen ja se onnistuu!

Itse olen laihduttanut 20 kiloa ihan ''normaalilla'' ruokavaliolla. VHH:ta kokeilin, mutta oli hieman vaikea järjestää omassa elämäntilanteessani, joten palasin normaaliin ruokavalioon. Hyvinhän se paino laski kun VHH:ta kokeili, mutta osa tuli kuitenkin takaisin kun laski taas hiilareita koneeseen, vaikka kalorit oli alle kulutuksen. Ajan kuluessa paino taas alkoi laskemaan, kunhan nesteitä ei enää kertynyt.

Huh huh, tulipas OT:ta! Pahoitteluni siitä. :o

Tästäkin on niin monenlaista tietoa. Kontrolloituja vertailuja en ole nähnyt niin en sano mitään varmaksi. Mutta eikös näillä vähähiilarisilla aika hyvin ainakin aluksi lähde nesteet kropasta, jonka jälkeen painonlasku hieman hidastuu. Proteiinit ja rasvat ovat myös täyttävämpiä, jolloin kalorit saattavat jäädä helposti alhaisemmaksi. Mutta tämä on tosiaan erittäin vahvaa mutua. :D Mutta todella hienoa, jos joku tuntee VHH:n omakseen ja se onnistuu!
Minulla on yksi kokemus Keto-dietistä vaajaa 10 vuotta sitten. Omalla kohdallani dietti toimi ja painoa sain pois lähes 10 kiloa. Siis dietin lopetuksen jälkeen kun olin jo normaalissa +kalori jaksossa oli painoa lähtenyt reilusti määrä. Oma diettini koostui ensin kuukauden normidietistä jolla painoa sain jo alas lähes 5 kiloa, tässä tietysti oli nestettä suurin osa ja tuohon päälle kaksi kuukautta ketoa. Kokonais saldo oli kuitenkin n. -15 kiloa dietin lopetuksen jälkeen. Muistaakseni viimeisen punnituksen otin n. viikko normiruokavalion siirtymisestä.

Keto-dietti oli vain kohdallani todella rankka kokemus. Ketoosin alkamisen jälkeen kadotin täysin ruokahalun ja kaiken kiinteän ruuan syöminen aihetti inho-reaktion. Jouduin laskemaan paperilla kaiken ruokaluni, jotta tiesin saaneeni yleensä tarpeeksi kaloreita päivän aikana, ja nekin piti väkisin tunkea naamasta alas. Välillä ei edes mennyt vaan oltiin pahasti miinuksella...

Tuohon aikaan kun miehessä oli enempi intoa kuin järkeä, ja dietin jälkeen oli treenifiilis aivan valtaisa, niin järki unohtui kokonaan. Jumppasin sit itteni puntilla ylikuntoon, ja sinne katosi sen talven treenin hyöty. Aika veikea "tauti" muuten tuo ylikunto. Jos ei ole kokenut niin sitä naureskelee, että mikä ihmeen ylikunto. Mut ekan kokemuksen jälkeen ei niin paljoa naurata... :(

Ja loppusanoiksi heittäisin, et vaikka keto toimi tosi hyvin mulla, en sitä toiste tee vaikkakin tarvetta tän keskikehonrakennuksen jälkeen tuolle painonpudotukselle olisikin...

Selasin tuossa nopeasti triidin lävitse enkä huomannut kenenkään kohdalla kokemusta Spiritin tuotteita. Loistavat ravintoarvot sekä proteiini on todella puhdasta verratuna esim. Fastin tuotteisiin joissa on moninkertainen määrä rasvaa. Makuja on myös montaa eri sorttia, joista mansikan maku on omaan suuhun kolahtanut. Monesti varmaan aloittelijoilla jää juoma ottamatta juuri sen vuoksi, että maistuu tamppoonille ja on vaikea tehdä. Jos on valmis maksamaan tuotteesta hieman enemmän niin saa takuu varmasti yhtä Euroopan parasta palkkaria. Ja tämä ei ollut mainospuhe..

Selasin tuossa nopeasti triidin lävitse enkä huomannut kenenkään kohdalla kokemusta Spiritin tuotteita....

On kyllä ihan sikahintaista tavaraa. Eikä omilla sivuilla edes ollut mitään tuotetietoja verkkokaupan puolella, ravintosisällöstä puhumattakaan. Itse en ainakaan ostaisi sikaa säkissä.

Edit: tiedot olikin ihan toisaalla.

On kyllä ihan sikahintaista tavaraa. Eikä omilla sivuilla edes ollut mitään tuotetietoja verkkokaupan puolella, ravintosisällöstä puhumattakaan. Itse en ainakaan ostaisi sikaa säkissä.

Vaahtoavat melkeen enemmän kun sen kuuluisan leaderin mössöt.

Vai et dieeteistä puhutaan. Keto siellä keto täällä. Kaikki dieetit toimii kunhan toteutetaan oikein (poislukien kaikki ääliömäiset naistenlehti-dieetit, sairaaladieetit jne.), tuskinpa tavallinen tallaaja ikinä niin radikaaleihin paikkoihin joutuu, että rasvan lähtemiseksi joudutaan vaihtamaan kananrinta kalkkunanrintaan jne. Tai vastakohtaisesti kaikki hiilarit veks.

Mut aiheesta, niin Massin isowheyta tulee ryystettyä. Maltot heitin mäkeen ja aikoja sitten.

Edit: tiedot olikin ihan toisaalla.

Se on totta, että 1,250 Kg:n säkki maksaa kutakuinkin 10e enemmän kuin yleiset markkinoilla olevat tuotteet. Spirit
Tuosta löytynee Power Recoveryn speksit.

Se on totta, että 1,250 Kg:n säkki maksaa kutakuinkin 10e enemmän kuin yleiset markkinoilla olevat tuotteet.

No kannattaisiko kuitenkin laskea kilohinta tuotteille kuin verrata pussukoiden hintaa. Tuon spiritin hinta 29,52€/kg ja markkinoilta saa helposti valmiita palkkareita alle 15€/kg ja itse sekoittamalla hinta on lähellä 10€/kg. Karkeasti laskettuna tuo spiritin tavara on siis noin 2-3 kertaa kalliimpaa.

Tuossa esim. valmis palkkari alle 15€/kg: Palkkari

No kannattaisiko kuitenkin laskea kilohinta tuotteille kuin verrata pussukoiden hintaa. Tuon spiritin hinta 29,52€/kg ja markkinoilta saa helposti valmiita palkkareita alle 15€/kg ja itse sekoittamalla hinta on lähellä 10€/kg. Karkeasti laskettuna tuo spiritin tavara on siis noin 2-3 kertaa kalliimpaa.

Tuossa esim. valmis palkkari alle 15€/kg: Palkkari

Mutta palautusjuomien tarkoitushan on palauttaa treenistä parhaalla mahdollisella tavalla ja esimerkiksi jos vertaa Spritin ravintosisältöä tuohon selfin tuotteeseen niin siitä puuttuu kokonaan esim. glutamiini, joka toimii paremmin palauttavana aminohappona. En väitä sitä, että kallein olisi aina parasta mutta IMO ihmisten kannattaa suhteuttaa omaan treenimäärään ja tavoitteellisuuteen ominaisin palkkari, joka tukee heidän treeniohjelmaa.

Ou yeah, ostin tuossa jokin aika sitten 5kg pönikän massin recovery minttusuklaan makuisena. Juma että on hyvää, sai gainomaxit kyytiä heti :D

Nyt aloitin vielä Jutan Go Fat Go -haasteen ja sen jälkeen Jutan ylläpito-ohjelmaa alan tehdä niin katotaan miten äijän käy. Rasvat on tippunu 24,8 sinne noin 18,4%. Ei paha :) Vähän vielä, toi penteleen keskivartalolöysä aiheuttaa harmaita hiuksia.

Mutta palautusjuomien tarkoitushan on palauttaa treenistä parhaalla mahdollisella tavalla ja esimerkiksi jos vertaa Spritin ravintosisältöä tuohon selfin tuotteeseen niin siitä puuttuu kokonaan esim. glutamiini, joka toimii paremmin palauttavana aminohappona. En väitä sitä, että kallein olisi aina parasta mutta IMO ihmisten kannattaa suhteuttaa omaan treenimäärään ja tavoitteellisuuteen ominaisin palkkari, joka tukee heidän treeniohjelmaa.

Lisätyllä glutamiinilla ei tee mitään palkkarissa (aivan tarpeeksi jo perus herassa) ja muutenkaan glutamiinin vaikutuksista lihaskasvuun ei ole kunnollisia todisteita. Siltikin jos kilohinta on kolminkertainen niin sillä säästetyllä summalla voi ostaa vaikka puhdasta glutamiinia yllin kyllin. Mieluummin sijoittaisin rahani esim. kreatiiniin, l-leusiiniin tai beta-alaniiniin jotka oikeasti toimivat, jopa todistetusti.

Kaverin suosittelema suklaanmakuinen HERA80, ensimmäinen ostamani proteiinijauho. Hyvältä maistuu!

Kaverin suosittelema suklaanmakuinen HERA80, ensimmäinen ostamani proteiinijauho. Hyvältä maistuu!

Perusheraahan tuo on ja ihan ok proteiinilisä. Kilohinnaltaan vaan todella kallista kun kyse on vielä konsentraatista.

Haluatko suositella jotakin?

Tuota olen itse tilannut viimeiset pari kertaa ja todennut hyväksi niin laadun kuin maunkin suhteen.

Heraisolaatti

Tuo on siis isolaattia mikä on kaikin puolin parempaa kuin konsentraatti = vähemmän ylimääräistä hiilaria ja rasvaa + parempi imeytyvyys. Siksi konsentraatti on yleensä halvempaa, tai ainakin sen pitäisi olla halvempaa. Konsentraatti ei siis ole yhtä puhdasta proteiinia kuin isolaatti.

Ainakin maut suklaa, cafe-latte ja minttu-suklaa ovat olleet tosi hyviä. Tuossa nyt kilohinta on alle 15€. Löytyy myös pienemmissä paketeissa.

Nyt oon alkanu miettii et mitenköhän paljon näist sitten loppujen lopuksi on hyötyä? Olis vaa kiva tietää, et jos olis kuukauden ilman palkkaria ja kuukauden käyttäis niin mitenköhän erois. Siis tietenki on enemmän hyötyä, mutta kuinka paljon taas.
Itselläni tällä hetkellä menossa Mass recoveryä.

Nyt oon alkanu miettii et mitenköhän paljon näist sitten loppujen lopuksi on hyötyä?
Riippuu ihan miten paljon treenaat. Itse käytän silloin kun treenaan paljon. Jos treenaan 2-3 kertaa viikossa ja pidän lepopäivät välissä niin mielestäni protsku juomat ovat turhia kaloreita.

Nyt oon alkanu miettii et mitenköhän paljon näist sitten loppujen lopuksi on hyötyä?

Lisäproteiini ei ole ikinä pahitteeksi, jos proteiinin saanti ei muuten ole riittävää. Proteiini on kuitenkin kaiken lihaskasvun perusta. Proteiini on siis lihasten tärkein rakennusaine eli ilman sitä ei lihakset myöskään voi kasvaa. Toisaalta jos ruokavalio on kohdillaan ja sitä proteiinia tulee 2g/painokilo, niin silloin lisäproteiinia ei välttämättä tarvitse. Dietillä asia on taas pikkasen eri ja silloin noin 80 kiloisen kaverin olisi hyvä saada proteiinia vähintään se 200g/päivä. Tällöin ongelmaksi tulee helposti se, että proteiinia ei saa tarpeeksi ilman, että päivittäinen kaloriraja ei ylity. Silloin lisäproteiini helpottaa tilannetta.

Demel myös tuossa ylempänä antoi hyvän pointin. Jos harrastaa salilla käyntiä silloin tällöin eikä tee sitä "tosissaan" niin silloin palkkarin mielekkyyttä voi miettiä. Lähinnä se on silloin extra-kaloreita. Toisaalta jos viikossa käy tekemässä 3-4 todella kovaa treeniä ja tekee treenit aina täysillä ja tavoitteellisesti, niin silloin palkkarin käyttö on perustelua.

Mutta eihän lisäravinteet mitään ihmeaineita ole, vaan tulosten saamiseksi on tehtävä kovasti töitä. Yleensä puhutaan useista vuosista ennen kuin voidaan nähdä selvät muutokset kropassa. Itse olen reilu 8 vuotta salia harrastanut ja voin kyllä todeta, että esim. kofeiini, kreatiini ja beetta-alaniini todella toimivat ja antaa lisäpotkua treeniin. Juuri aloittaneen noita on turha ottaa käyttöön, koska tuloksia tulee alussa muutenkin todella nopeasti. Yleensä kehitys hidastuu huomattavasti vuoden tai parin jälkeen.

Joo. No, itselläni tulee tuo aika säännöllisesti neljä kertaa viikossa käytyä salilla. Eli kahdelle päivälle olen tehnyt treeniohjelman.
Muuten tuntui vähän oudolta tämmöinen: eilen olin salilla tavalliseen tapaan ja penkkiä vedin. No se 70 kg nousi kerran about 3 viikkoa sitten, kun testattiin kaverin varmistaessa. Eilen sitten aattelin, että vedetään se maksimi siihen mukaan ja 70 nous 5 kertaa. :eek:. Olis varmaan mennyt kuudeski, mutta kun ei ollut ketään varmistamassa niin en kyllä viittinyt. Piti vielä varmistaa, että oli oikeat kilot tangossa. Punttipenkilaskuri näyttää, että 82 nousisi, mutta pitää tietenki ihan paikan päällä testata.
Kuitenki ihmetyttää tää, että silloin 3 viikkoa sitten kaikki oli kunnossa, siis ei ollu vedetty treeniä vähään aikaan ja tervekin olin. Kun taas eilen olin vetänyt eka 50 kg sarjaa, 60 kympillä sarjaa ja heti se 70 ja kipeekin vähän olen. Ei nyt tulokset voi nousta noin nopeaa kun kunnon salitreeniä harrastettu noin. puolivuotta.

Ylös Bottom