Duke Nukem Forever
Kehittäjä: Gearbox Software
Julkaisija: 2K Games
Julkaisu: 2011
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, moninpeli
Ikäluokitus: 17+
Alusta: Xbox 360, Playstation 3, PC
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray, mahd. digitaalinen lataus
Kotisivut: Duke Nukem Forever
Ja tätä ollaan odotettu. Voi luoja, että tätä ollaankin odotettu.
Duke Nukem Forever julkistettiin alkujaan vuonna 1997 3D Realmsin toimesta, jolloin se tarkoitettiin legendaariseksi muodostuneen 1996 julkaistun Duke Nukem 3D:n menestyksenjatkajaksi. Erityistä uudessa Duke Nukemissa oli se, että peli renderöitiin ensimmäistä kertaa Quaken malliin varsinaisesti kolmiuloitteisesti, aikaisemman pelin ollessa spriteistä luotu "2,5"-ulottuvuudessa.
Peliprojekti kuitenkin pitkittyi, kun DNF päätettiin luoda Quake Enginen sijaan kaikkien tuntemalle Unreal-platformille. Tässä muodossa Foreveria esiteltiin vuoden 2001 E3-messuilla, jossa peli sai ylistystä graafisesta ulkoasustaan. Pelille ei kuitenkaan suostuttu antamaan julkaisupäivää, ja kehityksen seuraaminen alkoi turhauttaa mediaa. 3D Realms omaksui tuohon aikaan Remedyn kanssa työskennelleenä myös "When it's done" -mentaliteetin, joka ajoi studion törmäyskurssille julkaisijan, 2K Gamesin kanssa.
Duke Nukem Forever alkoi vuoden 2001 jälkeen omaksumaan uusia Unreal Enginen variantteja, joka johti huhumyllyihin ja kyselyihin. Vuonna 2006 studion johtaja Charles Broussard ilmoitti, että peli on melkein valmis, ja julkaisupäiväksi huhuttiin vuotta 2008. Nopeasti lausunnon jälkeen puhe kehityksen ympäriltä lakkasi jälleen, kunnes 2007 lopuilla julkaistiin jälleen ikoninen traileri, jossa Nukem pumppaa rautaa sikari suussa. Tämä oli viimeinen ilmoitus pelistä ennen vuotta 2009.
2009 2K järkytti pelaajakansaa ilmoittamalla, että DNF:n tuotanto lakkautetaan asettaen Apogeen/3D Realmsin konkurssin eteen lakisopan takia. Tällöin nettiin vuodettiin myös useita konsepteja pelistä, kuten myös hauska tarina siitä, miten koko projekti olikin vain Unreal Enginen markkinointikikka. 2K ja 3D Realms kuitenkin selvittivät kiistansa kesäkuussa 2010.
2.9.2010 Gearbox Software ilmoittaa Penny Arcade Expo -messuilla, että Duke Nukem Forever on valmis julkaistavaksi.
Virallinen pressitiedote:
Off-screen-gameplayta:
[video=youtube;XoRJlEbNVAs]http://www.youtube.com/watch?v=XoRJlEbNVAs[/video]
Kotakun hands-on
IGN:n hands-on
1Upin hans-on
Niin, halusitkos vai tietää, mitä itse olen mieltä? Blow it out your ass! Jeesus tulee, näyttäkääpä kiireisiltä.
Kehittäjä: Gearbox Software
Julkaisija: 2K Games
Julkaisu: 2011
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, moninpeli
Ikäluokitus: 17+
Alusta: Xbox 360, Playstation 3, PC
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray, mahd. digitaalinen lataus
Kotisivut: Duke Nukem Forever

Ja tätä ollaan odotettu. Voi luoja, että tätä ollaankin odotettu.
Duke Nukem Forever julkistettiin alkujaan vuonna 1997 3D Realmsin toimesta, jolloin se tarkoitettiin legendaariseksi muodostuneen 1996 julkaistun Duke Nukem 3D:n menestyksenjatkajaksi. Erityistä uudessa Duke Nukemissa oli se, että peli renderöitiin ensimmäistä kertaa Quaken malliin varsinaisesti kolmiuloitteisesti, aikaisemman pelin ollessa spriteistä luotu "2,5"-ulottuvuudessa.
Peliprojekti kuitenkin pitkittyi, kun DNF päätettiin luoda Quake Enginen sijaan kaikkien tuntemalle Unreal-platformille. Tässä muodossa Foreveria esiteltiin vuoden 2001 E3-messuilla, jossa peli sai ylistystä graafisesta ulkoasustaan. Pelille ei kuitenkaan suostuttu antamaan julkaisupäivää, ja kehityksen seuraaminen alkoi turhauttaa mediaa. 3D Realms omaksui tuohon aikaan Remedyn kanssa työskennelleenä myös "When it's done" -mentaliteetin, joka ajoi studion törmäyskurssille julkaisijan, 2K Gamesin kanssa.
Duke Nukem Forever alkoi vuoden 2001 jälkeen omaksumaan uusia Unreal Enginen variantteja, joka johti huhumyllyihin ja kyselyihin. Vuonna 2006 studion johtaja Charles Broussard ilmoitti, että peli on melkein valmis, ja julkaisupäiväksi huhuttiin vuotta 2008. Nopeasti lausunnon jälkeen puhe kehityksen ympäriltä lakkasi jälleen, kunnes 2007 lopuilla julkaistiin jälleen ikoninen traileri, jossa Nukem pumppaa rautaa sikari suussa. Tämä oli viimeinen ilmoitus pelistä ennen vuotta 2009.
2009 2K järkytti pelaajakansaa ilmoittamalla, että DNF:n tuotanto lakkautetaan asettaen Apogeen/3D Realmsin konkurssin eteen lakisopan takia. Tällöin nettiin vuodettiin myös useita konsepteja pelistä, kuten myös hauska tarina siitä, miten koko projekti olikin vain Unreal Enginen markkinointikikka. 2K ja 3D Realms kuitenkin selvittivät kiistansa kesäkuussa 2010.
2.9.2010 Gearbox Software ilmoittaa Penny Arcade Expo -messuilla, että Duke Nukem Forever on valmis julkaistavaksi.
Virallinen pressitiedote:
Hail to the King! 2K Games Announces Duke Nukem Forever® - Seriously Flying Pigs Spotted Heading Towards Penny Arcade Expo
Legendary video game hero to finally return and kick-ass on consoles and Windows PC in 2011; playable demo at Penny Arcade Expo
New York, NY - September 3, 2010 - 2K Games and Gearbox Software announced today that forever is nearly here, as Duke Nukem Forever® will officially make its long-awaited debut for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system and Windows PC in calendar 2011. Duke Nukem, the interactive entertainment industry's most irreverent and quoted character of all time, will bring his signature brand of babe-lovin', cigar-smoking, beer-chugging and ass-kicking action as he once again saves the Earth and our babes from hordes of invading aliens. In other shocking news, Duke Nukem Forever will be playable right now for all attendees 17 and older of this year's Penny Arcade Expo at the 2K Booth (booth #3417), giving the first hands-on experience with the game that was originally announced during the tail end of the Clinton Administration.
"All great things take time... a lot of time," laughs Christoph Hartmann, president of 2K. "After a hiatus from the video game world, Duke Nukem is back and better than ever. The return of the King from the glory days of shooters will satisfy our patient, die-hard fans, as well as a new generation of bubble gum-chewing, flat top and shades-wearing bad-asses. Make no mistake about it - Duke Nukem Forever is a testament to the era of when shooters were bodacious and fun."
Put on your sunglasses and prepare to step into the boots of Duke Nukem, whose legend has reached epic proportions in the years since his last adventure. The alien hordes are back and only Duke can save the world, again. Pig cops, alien shrink rays and enormous alien bosses won't stop our hero from accomplishing his one and only goal: to save the world, save the babes and to be a bad-ass while doing it. The King of All Shooters is back with over-the-top weapons, massive aliens and unprecedented levels of interactivity. This game puts pedal to the metal and tongue firmly in cheek, among other places. Shoot hoops, lift weights, read adult magazines, draw crude messages on whiteboards or ogle one of the many beautiful women that populate Duke's life; that is if you can pull yourself away long enough from kicking ass and taking names. Duke Nukem was and will forever be immortalized in gaming history, and this is his legend.
"Hail to the king, baby! It's unbelievable, it kicks ass and it's totally going to happen!" said Randy Pitchford, president of Gearbox Software, "Gearbox has enabled die-hard key Duke Nukem franchise builders and skilled veteran game makers to stand together and deliver. All gamers deserve a happy ending and after all of us gamers feeling the full range of emotions about Duke Nukem Forever, I am thrilled to be in a position with the trust, power and means to make it happen. Am I crazy? Balls of steel, baby, balls of steel!"
Duke Nukem Forever is currently in development for Xbox 360, PlayStation 3 system and Windows PC and is not yet rated by the ESRB. 2K Games has the exclusive, long-term publishing rights to the game. To catch your first glimpse of the Duke Nukem Forever experience please visit Duke Nukem Forever.
2K Games is a division of 2K, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO).

Off-screen-gameplayta:
[video=youtube;XoRJlEbNVAs]http://www.youtube.com/watch?v=XoRJlEbNVAs[/video]
Kotakun hands-on
Out in the field, things became more impressive. A massive monster — the big aliens seen in leaked Duke artwork — is stomping across the grass. You've gone from just having your fists up to being armed with The Devastator, a big gun in each hand. Health is regenerative and the big bad guy wasn't that tough in the demo. I unloaded my ammo into him, waited for the next ammo drop, and then fired some more. Duke finished him with a button-prompted melee move.
The finale: press a button to do a "field goal," which is a punt of the monster's eye down the field.
Cue the Duke Nukem Forever logo and a camera pulls back to show that Duke, in first-person, was playing a video game. He's got a gold Xbox 360 controller with the face buttons re-named as D, U, K and E. There's a busty lady in a schoolgirl outfit near the bottom of your first-person view. And there's a second one. One stands up and wipes her mouth.
IGN:n hands-on
So, does Duke Nukem share any DNA with Gearbox's breakout hit Borderlands? Not really. This demo indicates that Duke Nukem Forever is a traditional first-person shooter that leans heavily on the mythos surrounding the character and his exploits. However, Duke Nukem Forever is not stuck in time. It incorporates many genre updates from the last 12 years, such as regenerative health and Call of Duty-style zoom (aim down sights) with the left trigger.
Gearbox employs a lot of depth of field effects. Elements slam into focus when you concentrate on them, leaving the rest of the screen blurry. This is especially noticeable when you go toe-to-toe with aliens in direct firefights or when raising a scope. Duke Nukem is also bloody as hell, with the red sauce flying everywhere – even from the already dead.
1Upin hans-on
The 15-minute demo (visible only behind closed doors after a two-hour wait) is... well, it's pretty much exactly what you'd expect from a Duke Nukem title. No game, however brilliant, could ever justify a 13-year wait, of course. But viewed with more realistic expectations, it seems exactly what old Duke fans would want from the series. In short, it's violent, crude, vulgar, sexist, brutal, cocky, and misogynistic. It's also a solidly crafted first-person shooter that doesn't seem particularly revolutionary but definitely plays well.
What really caught my attention, though, is the feel of the controls. Duke Nukem 3D wasn't a hyperactive shooter -- sure, it threw a lot at the player, but much of the unique character of the game came from its relatively deliberate pacing compared to Doom, Marathon, and the other shooters of its era. DNF maintains this feel, and the Duke himself moves like you'd expect a swaggering meathead to move. You're sauntering more than running, and your movements possess a certain weight lacking in many other shooters. There's no aim assist, and Duke's reticule tends to drift slightly when he takes a hit. The result is a shooter that stands apart from the majority of its contemporary peers in small, subtle ways.

Niin, halusitkos vai tietää, mitä itse olen mieltä? Blow it out your ass! Jeesus tulee, näyttäkääpä kiireisiltä.

Viimeksi muokannut moderaattori: