Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Duke Nukem Forever [X360]

Joohanh

Active Member
Duke Nukem Forever

Kehittäjä: Gearbox Software
Julkaisija: 2K Games
Julkaisu: 2011
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, moninpeli
Ikäluokitus: 17+
Alusta: Xbox 360, Playstation 3, PC
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray, mahd. digitaalinen lataus
Kotisivut: Duke Nukem Forever

dnfz.png


Ja tätä ollaan odotettu. Voi luoja, että tätä ollaankin odotettu.

Duke Nukem Forever julkistettiin alkujaan vuonna 1997 3D Realmsin toimesta, jolloin se tarkoitettiin legendaariseksi muodostuneen 1996 julkaistun Duke Nukem 3D:n menestyksenjatkajaksi. Erityistä uudessa Duke Nukemissa oli se, että peli renderöitiin ensimmäistä kertaa Quaken malliin varsinaisesti kolmiuloitteisesti, aikaisemman pelin ollessa spriteistä luotu "2,5"-ulottuvuudessa.

Peliprojekti kuitenkin pitkittyi, kun DNF päätettiin luoda Quake Enginen sijaan kaikkien tuntemalle Unreal-platformille. Tässä muodossa Foreveria esiteltiin vuoden 2001 E3-messuilla, jossa peli sai ylistystä graafisesta ulkoasustaan. Pelille ei kuitenkaan suostuttu antamaan julkaisupäivää, ja kehityksen seuraaminen alkoi turhauttaa mediaa. 3D Realms omaksui tuohon aikaan Remedyn kanssa työskennelleenä myös "When it's done" -mentaliteetin, joka ajoi studion törmäyskurssille julkaisijan, 2K Gamesin kanssa.

Duke Nukem Forever alkoi vuoden 2001 jälkeen omaksumaan uusia Unreal Enginen variantteja, joka johti huhumyllyihin ja kyselyihin. Vuonna 2006 studion johtaja Charles Broussard ilmoitti, että peli on melkein valmis, ja julkaisupäiväksi huhuttiin vuotta 2008. Nopeasti lausunnon jälkeen puhe kehityksen ympäriltä lakkasi jälleen, kunnes 2007 lopuilla julkaistiin jälleen ikoninen traileri, jossa Nukem pumppaa rautaa sikari suussa. Tämä oli viimeinen ilmoitus pelistä ennen vuotta 2009.

2009 2K järkytti pelaajakansaa ilmoittamalla, että DNF:n tuotanto lakkautetaan asettaen Apogeen/3D Realmsin konkurssin eteen lakisopan takia. Tällöin nettiin vuodettiin myös useita konsepteja pelistä, kuten myös hauska tarina siitä, miten koko projekti olikin vain Unreal Enginen markkinointikikka. 2K ja 3D Realms kuitenkin selvittivät kiistansa kesäkuussa 2010.

2.9.2010 Gearbox Software ilmoittaa Penny Arcade Expo -messuilla, että Duke Nukem Forever on valmis julkaistavaksi.

Virallinen pressitiedote:
Hail to the King! 2K Games Announces Duke Nukem Forever® - Seriously Flying Pigs Spotted Heading Towards Penny Arcade Expo

Legendary video game hero to finally return and kick-ass on consoles and Windows PC in 2011; playable demo at Penny Arcade Expo

New York, NY - September 3, 2010 - 2K Games and Gearbox Software announced today that forever is nearly here, as Duke Nukem Forever® will officially make its long-awaited debut for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system and Windows PC in calendar 2011. Duke Nukem, the interactive entertainment industry's most irreverent and quoted character of all time, will bring his signature brand of babe-lovin', cigar-smoking, beer-chugging and ass-kicking action as he once again saves the Earth and our babes from hordes of invading aliens. In other shocking news, Duke Nukem Forever will be playable right now for all attendees 17 and older of this year's Penny Arcade Expo at the 2K Booth (booth #3417), giving the first hands-on experience with the game that was originally announced during the tail end of the Clinton Administration.

"All great things take time... a lot of time," laughs Christoph Hartmann, president of 2K. "After a hiatus from the video game world, Duke Nukem is back and better than ever. The return of the King from the glory days of shooters will satisfy our patient, die-hard fans, as well as a new generation of bubble gum-chewing, flat top and shades-wearing bad-asses. Make no mistake about it - Duke Nukem Forever is a testament to the era of when shooters were bodacious and fun."

Put on your sunglasses and prepare to step into the boots of Duke Nukem, whose legend has reached epic proportions in the years since his last adventure. The alien hordes are back and only Duke can save the world, again. Pig cops, alien shrink rays and enormous alien bosses won't stop our hero from accomplishing his one and only goal: to save the world, save the babes and to be a bad-ass while doing it. The King of All Shooters is back with over-the-top weapons, massive aliens and unprecedented levels of interactivity. This game puts pedal to the metal and tongue firmly in cheek, among other places. Shoot hoops, lift weights, read adult magazines, draw crude messages on whiteboards or ogle one of the many beautiful women that populate Duke's life; that is if you can pull yourself away long enough from kicking ass and taking names. Duke Nukem was and will forever be immortalized in gaming history, and this is his legend.

"Hail to the king, baby! It's unbelievable, it kicks ass and it's totally going to happen!" said Randy Pitchford, president of Gearbox Software, "Gearbox has enabled die-hard key Duke Nukem franchise builders and skilled veteran game makers to stand together and deliver. All gamers deserve a happy ending and after all of us gamers feeling the full range of emotions about Duke Nukem Forever, I am thrilled to be in a position with the trust, power and means to make it happen. Am I crazy? Balls of steel, baby, balls of steel!"

Duke Nukem Forever is currently in development for Xbox 360, PlayStation 3 system and Windows PC and is not yet rated by the ESRB. 2K Games has the exclusive, long-term publishing rights to the game. To catch your first glimpse of the Duke Nukem Forever experience please visit Duke Nukem Forever.

2K Games is a division of 2K, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO).

photo1_thumb.jpg


Off-screen-gameplayta:
[video=youtube;XoRJlEbNVAs]http://www.youtube.com/watch?v=XoRJlEbNVAs[/video]

Kotakun hands-on
Out in the field, things became more impressive. A massive monster — the big aliens seen in leaked Duke artwork — is stomping across the grass. You've gone from just having your fists up to being armed with The Devastator, a big gun in each hand. Health is regenerative and the big bad guy wasn't that tough in the demo. I unloaded my ammo into him, waited for the next ammo drop, and then fired some more. Duke finished him with a button-prompted melee move.

The finale: press a button to do a "field goal," which is a punt of the monster's eye down the field.

Cue the Duke Nukem Forever logo and a camera pulls back to show that Duke, in first-person, was playing a video game. He's got a gold Xbox 360 controller with the face buttons re-named as D, U, K and E. There's a busty lady in a schoolgirl outfit near the bottom of your first-person view. And there's a second one. One stands up and wipes her mouth.

IGN:n hands-on
So, does Duke Nukem share any DNA with Gearbox's breakout hit Borderlands? Not really. This demo indicates that Duke Nukem Forever is a traditional first-person shooter that leans heavily on the mythos surrounding the character and his exploits. However, Duke Nukem Forever is not stuck in time. It incorporates many genre updates from the last 12 years, such as regenerative health and Call of Duty-style zoom (aim down sights) with the left trigger.

Gearbox employs a lot of depth of field effects. Elements slam into focus when you concentrate on them, leaving the rest of the screen blurry. This is especially noticeable when you go toe-to-toe with aliens in direct firefights or when raising a scope. Duke Nukem is also bloody as hell, with the red sauce flying everywhere – even from the already dead.

1Upin hans-on
The 15-minute demo (visible only behind closed doors after a two-hour wait) is... well, it's pretty much exactly what you'd expect from a Duke Nukem title. No game, however brilliant, could ever justify a 13-year wait, of course. But viewed with more realistic expectations, it seems exactly what old Duke fans would want from the series. In short, it's violent, crude, vulgar, sexist, brutal, cocky, and misogynistic. It's also a solidly crafted first-person shooter that doesn't seem particularly revolutionary but definitely plays well.

What really caught my attention, though, is the feel of the controls. Duke Nukem 3D wasn't a hyperactive shooter -- sure, it threw a lot at the player, but much of the unique character of the game came from its relatively deliberate pacing compared to Doom, Marathon, and the other shooters of its era. DNF maintains this feel, and the Duke himself moves like you'd expect a swaggering meathead to move. You're sauntering more than running, and your movements possess a certain weight lacking in many other shooters. There's no aim assist, and Duke's reticule tends to drift slightly when he takes a hit. The result is a shooter that stands apart from the majority of its contemporary peers in small, subtle ways.
lWHRZ.jpg


Niin, halusitkos vai tietää, mitä itse olen mieltä? Blow it out your ass! Jeesus tulee, näyttäkääpä kiireisiltä.

phpThumb.php
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Tätä peliä on kyllä odoteltu pitkään ja hartaasti. Onneksi se nyt *sormet ristissä* ON tulossa ja pääsemme nauttimaan Dyykin loistavista reploista ja miehekkyydestä. Muistanpa vielä ajan kun pelailin DN3D:ä ja väsäsin siihen mappeja tuskalla, joita sitten lanissa jauhoimme samanmoisella tuskalla. Tuohon aikaanhan oltiin siirtymässä näppisohjauksesta hiiri-näppiskombinaatioon, tosin DN3D:ssä pystyi pelaamaan ilmankin tuota, raaka autoaim apuna. Muistan vieläkin kuinka hankalaa oli ensimmäiset kerrat pelata hiirellä.

Noh, onneksi nyt ei tarvitse murehtia moisia asioita, vaan ilolla odottelemme Duken uutta tulemista. Kovasti kivalta näytti kuitenkin tuo peli ja pelivideot. Toivottavasti parempaa materiaalia on tulollaan, puhumattakaan siitä että kuinka kovat odotukset itse peliä kohtaan on ja kuinka isot saappaat pitää täytellä. Usko on kova tuotteeseen. :cool:
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Ei voi todeta muuta kuin, että ompahan ainakin todella huolellisesti laadittu aloituspostaus tälle treadille. Mukava paketti infoa projetkin tiimoilta hyvän kuvituksen kera. Kiitos ja kumarrus tuosta sinne Joohanhin suunnalle. Kaikki saivat ainakin selkeän käsityksen siitä, että miten legendaarista ja ikimuistoista projektia tämä kyseinen ketju käsittelee. Näin näitä ketjujen aloituspostauksia laaditaan:).

Tuota lukiessa nousi itseasiassa hieman niskavillat pystyyn. Mieleen tuleepi paljon nostalgisia muistoja Duke 3D:n ajoilta. Unohtamatta tietenkään tätä aiemmin ilmestyneitä 2D Duke Nukemeita. Näiden parissa on lapsuudessa tullut vietettyä tovi jos toinenkin.

Oma ensimmäinen FPS- kokemus oli kuitenkin Wolfenstein 3D, joka sekin aikoinaan osasi olla aika päräyttävä. Olihan se sentään ensimmäinen peli, jossa pääsin kokemaan pelin hahmon silmistä kuvattuna. Tämän jälkeen tulikin sitten Doomit ja kumppanit. Niilläkin on oma osansa pelihistoriassani, mutta niistä ei kehtaa alkaa tässä ketjussä tämän enempää turisemaan.

Päräyttävämmäksi FPS kokemukseksi 90- luvulla ylsi kuitenkin Duke Nukem 3D, vaikka se ei vielä täysiveristä 3D- teknologiaa hyödyntänytkään. Pelin kenttäsuunnittelu, grafiikka, äänimaailma ja erityisesti asenne olivat mielestäni aivan omaa luokkaansa. Nämä seikat nostivat pelin kiinnostavuuden FPS- rintamalla ainakin omalla kohdallani aivan uudelle tasolle. Toki Duke on kaikessa kliseisyydessään jopa aika korni hahmo. En kuitenkaan halua mieltää tuota millään tasolla huonoksi asiksi. Duken on tarkoituskin olla se kaikkien äijien äijä, jolle kenekään ei kannata alkaa ryppyilemään. Dukea voisi pitää jonkunlaisena kunnianosoituksena 80- luvun koville action staroille, jotka olivat (ovat) todella kovia sällejä viljelemään one-linereita. Tekijöillä on ollut sekeä punainen lanka siitä, että minkälaisen päähahmon ovat peliinsä halunneet. Duken ei ole tarkoituskaan olla se kaikista syvällisin ja samaistuttavin kaveri, vaan hän on todellakin jotain aivan muuta.

Näiden saatesanojen jälkeen voisi koittaa pukahtaa muutaman sanasen tästä ketjun päähuomiona olevasta ikuisuusprojektista, joka nyt jo pienen hiljaiselonkin jälkeen näyttäisi näkevän viimeinkin päivänvalon. Tätä peliä on tosiaan odotettu jo heti ensimmäisestä julkistuksesta lähtien. Eikä tietenkään vähiten siksi, että edeltäjä oli omalla kohdall niin kova tapaus. Muutamaan otteeseen odotus on toki laantunutkin lähelle nollapistettä, mutta uusien tiedonmurusten yhteydessä pientä toivon pilkahdusta on ollut aina hienoisesti havaittavissa. Olen erittäin iloinen tuosta Gearboxin julkistuksesta. Se olisi ollut suoranainen vääryys, jos peliä ei olisi koskaan saatu ulos. Sen verran kauan tämä on ollut kehityksessä ja sen verran paljon tähän on varmasti resursseja uponnut. Remedy tuottaa pelejä suorastaan liukuhihnatahdilla, jos heitä verrataan 3D Realmsiin. Ottivat ehkä liiankin sananmukaisesti tuon "When it's done" -mentaliteetin. Eihän tämä toki vieläkään ole ulkona, mutta ainakin todella paljon lähempänä sitä. Olisi joskus mukavaa saada kuulla vieläkin syvällisempi selostus siitä, että mikä milloinkin esti pelin julkaisun. Jonkun verran olen pelistä videoita katsonut ja tämä on tosiaan useaan otteeseen vaikuttanut jo ihan julkaisukelpoiselta materiaalilta.

Toivon tietenkin lopulliselta peliltä sitä, että se pystyisi jollain tasolla tavoittamaan Duke Nukemin hohdokkuuden nykystandardeihin siirrettynä. Eli käytännössä kaiken tulisi olla suurempaa, brutaalimpaa ja hauskempaa kuin perus FPS- pelissä. Kenttäsuunnittelu on toivon mukaan myös sekä kekseliästä että erittäin toimivaa. FPS- pelejä nimittäin tuotetaan nykyisellään aika lailla liukuhihnalta, joten massasta pitäisi pystyä erottumaan. Toki pelkkä nimi erottaa tämän jo jollain tavalla massasta, mutta uskoisin niin, että tässäkään tapauksessa pelkästään se ei tule riittämään. Markkinatilanne on huomattavan erilainen kuin esimerkiksi 2000- luvun alkupuolella.

Toivotaan kuitenkin niin, että kaikki kääntyy parhain päin ja kuningas palaa takaisin vahvempana kuin koskaan aikaisemmin. Hail to the King!
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Ultimate Duke Nukem Soundboard

Siitä soundboardin kautta fiilistelemään ihan kotioloissa. Kaveriksi voi kaivaa vaikka sen vanhan Star wars pistoolin, ammuskella seinille ja rämpyttää "COME GET SOME!":ea
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Selkeä pastissi kyseessä. :)

medal_of_honor_2010_cover.jpg


:p

Niinsanotusta dudebrosta oli myös samanlainen kuva jossain mutten nyt sitä löydä.. Ne jotka Neogaffia seuraavat varmaan tietävät mistä on kyse, ja tietänevät muuten senkin että Dudebron ääninäyttelijä on kukapa muukaan kuin Jon St. John aka Duke Nukem :p
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

DAYMN

Näyttää kyllä ihan saatanan hyvältä. Pitää loopata kyllä koko ilta tätä pakettia.
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Borderlandsin mukana tuli ihan yllätyksenä first accessi, toivotaan että oikeesti sillä olis jotain virkaa loppupeleissä - ettei ihan ilmaista demoa tule kaikille. Veikkaan maksullista muille kuin kultapossuklubilaisille? Taitaa olla toiveajattelua.

Kivoja pelejä tulossa tänä vuonna, ja tämäkin pakko hankkia videon kuumoittamana. :eek: Joku kiva bling-edition pelistä olis poikaa vielä päälle.
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

No NIIN! Ylimiehistelypelin jatkonen on lopulta tuloillaan? Toivossa on hyvä elää tmsp. Ainakin tuo videopätkä nosti lapsuuden hyvin mieleen. Eniten toivon että noita pikselilaatikkoja ei olisi sitten valmiissa tuotteessa. :)
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

1Mucd.png


Tämä on nyt kait sellainen peli, jossa on kaikkea :cool: :D
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Hei hei... Tossa kansikuvassa pitäisi olla kultainen DESERT EAGLE! :D

Mutta joo, odotan innoissani! :)
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Jaa, vai meinaavat viimenkin saada tämän ihan tosissaan valmiiksi. Kyllä tämä peli on sellainen leganda, että pakko hommata kun tulee, vaikka olisi millaista kuraa tahansa. Ja läpi on myös pelattava kun se on sitten viimein ostettu. :D

Traileri oli kieltämättä varsin hauska.
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Sanoisinko, että varsin rahakas veto gearboxilta ja 2K Gamesilta. Tulevat tod.näk. nettoamaan hyvin tällä kulttuuriteollaan :cool:
Ja hyvä juttuhan tämä on pelaajia kohtaan, varsinkin niitä, jotka varttuivat Duken kanssa
 
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Näytä liitetiedosto 6540

I got bababa balls balls balls balls balls balls... OF STEEL! Edition vieläpä. Ihan komias setti.

E: Mä kyllä kelpuuttaisin jo sen club-exclusive- demonkin. Paskanko väliä tämmösiä on "etukäteen" tietää exclusive clubin kautta kun se on ollut netissä jo kymmenen tuntia sitten.

E2: Alustava hinta taisi paketille olla ~90£. Melko suolaista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Duke Nukem Forever [X360 - 2011]

Collector's Edition näyttää olevan sen verran kovaa kamaa että ainakin itse heitän rahani Gearboxille sen enempiä kyselemättä. Muutenkin Duke Forever tuntuu olevan kuin tuulahdus vanhoista hyvistä ajoista, mikä ainakin miellyttää minua kovasti. Ego-mittari on myös mitä mainioin oivallus, ja peli uhkuu muutenkin ehtaa Duke-henkisyyttä.

Vanhana Duke3D -fanina Forever tulee tarpeeseen. Toukokuu saisi olla täällä jo!

P.S. Erittäin hyvin koottu ketjun aloitusviesti. Propsit siitä Joohanhille!
 
Ylös Bottom