Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Asfalttirallisarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Pitäiskö tää kisa ottaa lentävänä lähtönä, siinä vois ekalla kierroksella selvitä monesta kolarista?!?!?!

Toi eka mutka ja pari muutakin ekalla kierroksella on sellainen että vaikkapa kymmenentenä lähtevä ja huolimattomasti mutkaan tuleva voi tuhota todella monen kisan. Ja miksei kärkijoukossakin voi käydä niin että kolaroinnin myötä joku pyörähtää ja sit tulee 10 jätkää samaan läjään.

Kuulostaa hyvältä toi lentävä lähtö, harmi vaa ku säädöistä ei saa ku Indyy ja Deitonaa...
Mut onnistuu se sillee, et ku tulee Start, ni lähetää varovasti ajaa sillee, et eka lähtee ekana ja seuraavaks liikahtaa toka jne. Ja ku maalisuora alkaa, ni kärkikuski kasaa pikkase joukkoi kasaa, kute noi Fourmuna kuskitki tekee. :)

Jaa, mä oon luullu että sen lentävän lähdön voi valita mille radalle tahansa, harmi.

Mutta ehkä sit tolleen manuaalisesti. Muuten voi olla aika vaikeeta saada kunnon kisaa käyntiin.

Pitäiskö tää kisa ottaa lentävänä lähtönä, siinä vois ekalla kierroksella selvitä monesta kolarista?!?!?!

Toi eka mutka ja pari muutakin ekalla kierroksella on sellainen että vaikkapa kymmenentenä lähtevä ja huolimattomasti mutkaan tuleva voi tuhota todella monen kisan. Ja miksei kärkijoukossakin voi käydä niin että kolaroinnin myötä joku pyörähtää ja sit tulee 10 jätkää samaan läjään.
Ei taida monakossa onnistua lentävälähtö? Taidan jättää kisan väliin,ni eipä kukaan sit valita mulle mahdollisista tahattomista kolareista.:)

Lähdetään liikkeelle ihan hissukseen ja jokainen pitää oman paikkansa, koko kierros ajetaan noin peräkkäin kuin köyhän talon porsaat.Heti kun uusi kierros alkaa niin maalilinjalla saa vääntää hanat kaakkoon

Hippula ei jätä väliin, eihä mulle löy'y vastusta. :D
Jos vahinkos tulee kolareita, ni sitte tulee. Pitäs vaa kaikkien muistaa, et ihan relax ajoja näie pitäs olla.
Noh jutellaa sitte Miccien välityksel illalla, ni pääsee muukki äänee... ;)

En oikein ymmärrä mitä Timppa noilla asetuksilla kisasta hakee…eikös tän pitänyt olla mukavaa ja rentoa perjantai-illan ajelua,mutta täysillä damageillahan kisaaminen muuttuu ”kusi sukassa” jonossa ajeluun,jolloin kunnon kilvanajon meininki tulee puuttumaan täysin.
Itseäni ei niinkään harmita vaikka oma kisani meniskin pilalle,mutta kenenkään muun kisaa en halua pilata vahinkokolaroinnilla,joten ohituksia en tule varmastikaan kisassa yrittämään…
Mieluimmin Penalty:none ja Damage:light asetuksilla kisaan ja madalletaan kynnystä mahdollisten koiruuksien ja sääntörikkeiden ilmoittamiseen,jolloin voidaan jälkikäteen antaa aikasakkoa tms. rikkeiden tekijöille…:eek:

En mä usko että tästä porukasta kukaan tahallisesti tekee koiruuksia, mut heavy damaget on kyllä kohtuutonta.Täysin typerää että takaa tuleva kaljasieppo ajaa jarrutustilanteessa perään ja pilaa edellä ajavan kisan siinä samalla heavy damagen takia.

Hakee sitä, että mä saisin paremman paikan maalissa... Ku mä osaan ajaa kolaroimatta ja sillee. :D
Vai tehääkö sillee, että, Peetro, sassa ja muut kärki kuskit ajaa huonommilla renkailla? :p

Hakee sitä, että mä saisin paremman paikan maalissa... Ku mä osaan ajaa kolaroimatta ja sillee. :D
Vai tehääkö sillee, että, Peetro, sassa ja muut kärki kuskit ajaa huonommilla renkailla? :p

No eihän ny ketään siitä saa rangaista että on nopeempi:) Sen verran mun pitää olla varikkosuoran linjoilla, et jos rallisarjan kakkoskausi tulee niin tehdään rengaspisteytys.Eli mitä enemmän sulla on pisteitä sen huonommilla renkailla ajat noin pääpiirteittäin.

Jäin miettimään noita asetuksia. Damaget muistan, mutta mites noi penaltyt meni? Oikomis paikkojahan ei ole kuin yksi, mutta kyllä siitäkin voisi se rangaistus tulla. Se meinaan olisi yksi ohituspaikka jos joku sattuu siinä oikasemaan, muuten se ei radan kapeuden takia onnistu ku hyvällä tuurilla.
Ja mikäs se asetus oli että jos joku on tulossa kunnolla perään niin se muuttuu haamuksi eikä törmääkkään edellä ajavaan? Pienistä tönäisyistä se ei kumminkaan haamuksi muuta tai kylkikolistelusta jota joskus saattaa esiintyä.

Mut sun pitää kyl ajaa maalin asti ensin,eikä lopettaa jos joku kolaroi sun kans.:DTai pitäiskö kaikkien keskeyttää ennen sua,ni sit oisit voittaja?:D

En mä usko että tästä porukasta kukaan tahallisesti tekee koiruuksia, mut heavy damaget on kyllä kohtuutonta.Täysin typerää että takaa tuleva kaljasieppo ajaa jarrutustilanteessa perään ja pilaa edellä ajavan kisan siinä samalla heavy damagen takia.

Eikä se välttämättä ole ees siitä oluesta (tai muusta juotavasta) kiinni, mutta kun ajetaan 29 kierrosta niin ei mulla ainakaan jokaisen kierroksen jokainen jarrutus osu optimipaikkaan. Jos edellä ei ole ketään niin seuraus on ehkä pieni reunakontakti mutta jos joku on edellä niin siinä saattaakin jo jotain tapahtua... ja siis nimenomaan tällä radalla.

No eihän ny ketään siitä saa rangaista että on nopeempi:) Sen verran mun pitää olla varikkosuoran linjoilla, et jos rallisarjan kakkoskausi tulee niin tehdään rengaspisteytys.Eli mitä enemmän sulla on pisteitä sen huonommilla renkailla ajat noin pääpiirteittäin.

No tämä menee seuraavaan kauden keskusteluihin, mutta... Eikös noilla renkailla ole aika iso ero, eli ajallisesti siitä tulee aika paljon... ja ennenkuin ton kirjoitin ja kerroin että täällähän voisi soveltaa painon lisäystä, niin mieleen tuli että mites sitä kontrolloitaisiin? Sehän olisi varmaan oikeudenmukaisempi ja tasaisempi kuin tuo rengasjuttu.

Painonlisäys ei toimi koska sit voit vastaavasti nostaa moottoritehoa että saavutat saman pp-pistetason.

Yhyyy... Mut syöstää valtaistuimelta... Mää luuli, et tääl o jätkille iha sama, et millä säädöillä ja sillee tääl ajetaa. :eek:
:D

Painonlisäys ei toimi koska sit voit vastaavasti nostaa moottoritehoa että saavutat saman pp-pistetason.

No sitten pitäisi lukita tehot... mutta sekään ei toimi koska siivetkin vaikuttaa. Eli sitten pitäisi kuski kohtaisesti puuttua niihin pisteisiin, sehän olisi toimiva JOS on systeemi millä niitä pisteitä valvotaan.
Onko se mahdollista?

Yhyyy... Mut syöstää valtaistuimelta... Mää luuli, et tääl o jätkille iha sama, et millä säädöillä ja sillee tääl ajetaa. :eek:
:D
Mä oon ainakin mukana mahdollisessa kapinassa,jos se tehdään Timppan heavy damageja vastaan…:D
Sama se sitten miten ajetaan,mutta sovitaan sit myös ettei kukaan ”itke” täällä jälkikäteen mahdollisista kolareista,koska tahallisia kolaroijia ei porukasta löydy…:eek:

Ylös Bottom