Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apple iPad (kaikki mallit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Apple iPad 2

Tähän ihan mielenkiinnosta toivoisin tarkennusta, eli onko kyseessä flashit vai mitä pyörität ja miten tuo käytännössä toimii, appletvn kautta kenties? Omassa nettisurffailussa kun kuitenkin erinäiset flash-sivustot on pääroolissa ja niitä olisi mukava katsoa isommaltakin ruudulta (nyt homma hoituu tietokoneen ollessa kiinni telkkarissa ja surffailua langattoman hiiren sekä näppiksen voimalla, mutta olisihan tuo iPad mukavampi). Ehkä tuossa keväämmällä tulee itse sorruttua iPadiin, veikkaisin sitä kolmosen julkistusta kuitenkin maaliskuulle.

Ei tue flashiä, eli niitä ei pysty katsomaan. Mut kuten just oli jossain uutisessa et yli 80% kaikista netin videoista on jo muussa kuin flash muodossa, niin itselle ei tuo koidu ongelmaksi. Toki jos itse tiedät jo valmiiksi surffailefan flash pohjaisilla sivuilla niin ipad on aika heikko kaveri silloin..

Ei tue flashiä, eli niitä ei pysty katsomaan. Mut kuten just oli jossain uutisessa et yli 80% kaikista netin videoista on jo muussa kuin flash muodossa, niin itselle ei tuo koidu ongelmaksi. Toki jos itse tiedät jo valmiiksi surffailefan flash pohjaisilla sivuilla niin ipad on aika heikko kaveri silloin..

Jaa, kappas, testasinpa nopeasti iPhonella niin näköjään toimivatkin nykyään sellaiset sivut, jotka ei vielä rapiat vuosi sitten suostuneet toimimaan, hieno homma! Mutta mitenkä nuo pystyy siis streamaamaan iPadilta telkkariin, toistaako AppleTV nuo sitten suoraan vai?

Siin on kaks vaihtoehtoa. Peilaus jolloin töllössä näkyy identtinen näkymä ipadin kanssa, tai siten et videossa play napin vieressä on appletv kuvake jolloin se videon kuva yksistään siirtyy telkkariin. (tais saada automaattiseksi et aina videot appletv:een..en saa testattuu kun ei oo sähköjä. )

Kyllä sitten vasta tajuaa ipädien jne Applen laitteiden todellisen arvon muihin nähden, kun sulla on koko talo täynnä omena laitteita ja tajuat miten sulavasti kaikki toimii yhdessä.

...joka on se ongelma! Sensijaan että kaikki toimisi yhdessä pitää kaikkien laitteiden olla Applea. Sen ei tarvis olla niin. Ahistaa pikkasen kaikki hukkaan heitetty mahdollisuudet.

Silti nytkin tätä kirjottelen iPadilla :D

Mutta kun on androidia ja windowsia. Miksei niillä tuo onnistu edes samalla tavalla, saati niin et toimeis millä vaan. Applen kannattaa toimia noin koska ihmiset ostaa ja se tietää rahaa. Turhaan sitä rahaa antaa muille firmoille. :)

Mutta kun on androidia ja windowsia.

Jep! Eli Applen laitteet on se toimimaton linkki tuossa ympäristössä. Valitettavasti. Muutenhan tuo oliskin ihan liian helppoa ynnä kätevää mutta kun Apple ei voi taata käyttökekomusta tuollaisesssa ympäristössä, jotenka kaikki kielletään.

Jep! Eli Applen laitteet on se toimimaton linkki tuossa ympäristössä. Valitettavasti. Muutenhan tuo oliskin ihan liian helppoa ynnä kätevää mutta kun Apple ei voi taata käyttökekomusta tuollaisesssa ympäristössä, jotenka kaikki kielletään.

Kyllä mulla on Windows koneita ja android luuri enkä pääse noin vaivattomaan kokemukseen mitenkään. En likimainkaan. Eli kyllä nimenomaan se Windows ympäristö se ongelma on ja pahasti, eikä se Anroidikaan niin saumattomasti kulje windowsin suuntaan langattomasti, saati televisioon.

Ongelmana synkronointi langattomasti, sama ongelma iphonella ja ipadilla, varmaan joku järkevä selitys on mutta en ole löytänyt. Esmes iPhone sanoo Synkronoi automaattisesti tietokoneen iTunesin kanssa, kun iPhone on liitetty verkkovirtaan ja se on Wi-Fi-yhteydessä. Synkronoi nyt nappi on harmaana, eli ei voi klikata ja alapuolella on teksti: Synkronointi jatkuu kun "Nikki - iMac" on käytettävissä.

Edit, vastaus varmaan löytyi, eli ensin piuhalla kiinni ja sitten saa ruksia wifi synkronointi option.

Kovasti saa iPad2 suitsuttelua näin kolmannen laitesukupolven alla. Etumatka muihin on selvä, kaiken ratkaisee loppukäyttäjän kokemukset.

Applen iPad 2 voitti testin käyttömukavuutensa, suorituskykynsä ja laadukkaiden ohjelmiensa turvin. Lisäksi sen akku kesti nettiselailua ja videoiden katselua jopa 11 tuntia, kun ”testin häntäpään laitteet hyytyivät kolmen tunnin jälkeen”.

Lähde: Kuluttaja testasi: iPadin haastajat hyytyvät — Uusi Suomi

Kolmannen sukupolven iPad esittelyssä Applen virallisella videolla:

[video=youtube;AEngFNb5CRU]http://www.youtube.com/watch?v=AEngFNb5CRU[/video]

Näin sivusta katsottuna aika Nokiamainen tuotejulkistus. Tarkempia megapixeleitä ja nopeampia megahertsejä.
:cool:

Mutta ne on kaikki "amazing" ;)

Hieman pettynyt olen tähän julkistukseen itsekin. Tarkempi näyttö on ok, mutta iOS ei sitä kunnolla hyödynnä. Parannus iPadin kameraan on iso plussa, sillä nykyinen 2:ssa olevan kamera on totaalisen surkea. Megahertsiosastolla en hirveää tehonlisäystarvetta ole itse kaivannut. Se tietysti mahdollistaa aiempaa näyttävämmät pelit ja kuvan/videonkäsittelyn, mutta mikään niistä ei kylläkään ole iPadin ominta aluetta kuitenkaan.

Liitinosastolle olisi ollut hieno saada parannusta, mutta erilliset HDMI- ja USB/muistikortti-palikat kyllä ajavat asiansa kun ne on kerran hankkinut.

Odotin myös isompaa iOS uudistusta samaan, mutta ei tullut. Ehkä kesällä sitten.

Näin sivusta katsottuna aika Nokiamainen tuotejulkistus. Tarkempia megapixeleitä ja nopeampia megahertsejä.
:cool:

Täysin sama kävi mielessä. Sieltä puuttui nyt se Steve Jobsin oivaltava tarttuminen uuteen ja ihmeelliseen. Vuosikertapäivitys, ilman tunnetta. No, ehtivät vielä korjaamaan kun tuovat upeita ohjelmia ja käyttöjärjestelmäpäivityksiä tukemaan uusia ominaisuuksia.

Hieman pettynyt olen tähän julkistukseen itsekin.

Niinhän taisit olla viimeiseen iPhoneenkin. Sulla on selkeästi love&hate-tyylinen suhde Applen tuotteisiin. ;)

Itse olen odotellut uutta iPadia, mutta pirhana tuli vasta ostettua Vita yms. Voip olla että skippaan vielä tämänkin mallin...

Niinhän taisit olla viimeiseen iPhoneenkin. Sulla on selkeästi love&hate-tyylinen suhde Applen tuotteisiin.

Samanlainen melko tylsä vuosipäivitys sekin oli, joten sama reaktio. Jos markkinointi-innovointi katkesi Applelta välittömästi Jobsin kuoltua, voi tolkuton kasvu pysähtyä nopeastikin ja antaa pelitilaa erityisesti Microsoftille kasvattaa markkinaosuutta kun Win 8 -taulutietokoneet tulevat markkinoille.

Ylös Bottom