Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Lukumääräisesti saattaa pitää paikkaansa, onneksi pelien laadun suhteen ei mitään hätää - päinvastoin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Missä ovat mun Ittle Dew ja Shovel Knight?

Tämä lausunto ei auta kyllä mitään mutta...
CVG: What are your European release plans?

YC: It's been a little bit of confusion, because the communication as far as when the EU version is coming out hasn't been totally clear. We sent out an email that said, "Surprise, your game is ready!" But unless you're in America it doesn't actually work for you. So it's been a learning process just in how we set up expectations for backers. We are really sad that people have not been able to play the game, but for a long time we've said it's going to be delayed as far we need to finish the first release and then move on to the EU region. That's our path and we're working on it as hard as we can to make that happen, but there's no word on that. There's no official release on that yet, but we'll let you guys know.

Yacht Club 'knew they wanted' Shovel Knight on Nintendo platforms from the start, talk EU release -Gonintendo
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kaipaisin hieman kokemuksia Wii Usta.
Omaan PS4sen, vitan, PS3sen sekä Wiin.

Nyt on hiukan alkanut houkuttaa Wii U (varsinkin e3sen jälkeen), mutta pelkään, että jääkö se pölyttymään hyllyyn, kuten Wii.
Ostin n. 5 vuotta sitten talouteen Wiin ja sitä on tullut pelailtua aika ajoin, nykyään harvemmin. Perheen kesken on suosikkeja ollut New Super Mario Bros sekä Wii Party. Itse olen koneella pelannut läpi Silent Hill: Shattered Memoriesin. Tytär (12v) viimeksi pelannut Glee karaokea..itse en hirveästi ole koskenut. Wiimote/nunchaku yhdistelmä ei vaan meillä toimi (mario galaxy). Vaimo pitää erittäin paljon 2D Marioista.

Super Mario World 3D ja nintendoland vaikuttavat kyllä erittäin hauskoilta.

PS4 on pääasiallinen konsolini, PS3lla tulee pelattua nykyään enää ps plussan pelit. Esim. Dead Space 3 vaikuttaa hyvältä, tällaisista peleistä olen yleensä pitänyt. Myönnän, että olen "grafiikkahoro" :)

Remote playtä käytän usein, mutta saisiko Wiillä ominaisuudesta vielä paremman kokemuksen? Gamepad vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ilmeisesti myös controller pro ohjain olisi pakkohankinta.

Se yhdessäpelaamisen riemu olohuoneessa on ollut juuri Wiillä.
Eli Wii U kakkoskonsoliksi vai investoinko PS4seen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt on hiukan alkanut houkuttaa Wii U (varsinkin e3sen jälkeen), mutta pelkään, että jääkö se pölyttymään hyllyyn, kuten Wii.

Ainakin aika moni, joka ei ollut tyytyväinen Wiihin tuntuu tykkäävän Wii U:sta ja itse voisin allekirjoittaa tämän siinä mielessä, että Wii U:lle on ilmestynyt enemmän laadukkaita pelejä, mitä Wiille ensimmäisen puolentoista vuoden aikana. Kyllähän tuo on tarjonnut tasaisen laadukasta pelattavaa julkaisusta lähtien, vaikka "heavy hittersejä", kuten MK8 voisi kyllä olla enemmän. Etenkin konsolin nyt hankkivalle backlog tarjoaa monta erittäin laadukasta pelikokemusta.

Wiimotethan ovat toki mukana edelleenkin, joten niistä ei pääse Wii U:n kohdalla eroon, mutta ne ovat siirretty sopivasti taka-alalle ja niitä käytetään lähinnä peleissä, joissa niistä on oikeasti hyötyä.

Eli Wii U kakkoskonsoliksi vai investoinko PS4seen.

Mä sanoisin, että hommaa se ykköskonsoliksi ;)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Omistan PS4:sen ja Wii U:n ja omalla kohdalla Wii U on tällä hetkellä ykköskonsoli. Pleikka kerää pölyä ja Nintendo käynnistyy lähes päivittäin.
Uskon, että grafiikkahuoratkin ovat tyytyväisiä, kun näkevät esim. 3D Worldin tai Mario Kart 8:n pyörimässä omalla ruudulla.

Lisäksi kun taaksepäin yhteensopivuus löytyy, niin voi niitä vanhempiakin pelejä pelata ja Wii Motet toimivat useassa Wii U pelissä. Ei tarvitse ohjaimiakaan ostella, jos löytyy jo valmiina.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Omistan PS4:sen ja Wii U:n ja omalla kohdalla Wii U on tällä hetkellä ykköskonsoli. Pleikka kerää pölyä ja Nintendo käynnistyy lähes päivittäin.

Minulla konsolit nyt eivät ihan päivittäin pääse käynnistymään, mutta muuten tilanne on sama. Muiden konsolien arvostelupelejä lukuunottamatta Wii U vie ja muut vikisee, joskin tämä johtuu pääasiassa siitä, että olen pelaillut välistä jääneitä Wiin pelejä Mario Kart 8:aa lukuunottamatta. Grafiikka riittää omaan silmään paremmin kuin hyvin, sillä Wii U piirtää parhaimmillaan varsin mallikasta kuvaa full hd -projektorilla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Pleikka kerää pölyä ja Nintendo käynnistyy lähes päivittäin.

Minulla on päinvastainen tilanne. Mario Kart 8:ssa on enimmät pelit pelailtu, ja nyt enemmän peliaikaa on saanut PlayStation... 3. Wii U:lla yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi pelejä, ja tilanne syksyllä ei näytä hirveästi paranemisen merkkejä. Hyrule Warriorsilla ei pitkälle pötkitä. Gamepad-fanien on hyvä selittää, miten "Wii U:lla on Mass Effect 3, ja se on ainaski parempi peli mitä Wiillä oli", mutta Wiillä oli uusia pelejä. Wiille tuli koko ajan lisää tarjontaa, ja Nintendo kiskaisi töpselin irti tarpeettoman aikaisin siirtyessään 3DS:ään ja Wii U:hun. Eihän siinä hyvin käynyt. Nyt Nintendon kassavaranto hupenee ennätyksellisen nopeasti, ja Nintendo ilmeisesti jo toivoo, että seuraavan sukupolven ideat tarttuisivat paremmin kuin 3DS:n "lasiton 3D" ja Wii U:n "uusi ohjain" Gamepad. Mutta samalla Wii U:n omistajat saavat varautua siihen, että laitteelle yksinkertaisesti ei tule tulevien kuukausien aikana muuta kuin yksittäisiä pelijulkaisuja. "System sellereistä" on turha puhua, ne lässähtävät mahalleen - Wii U:lla ei vain ole tarpeeksi sitä liikemomenttia, mitä laaja pelivalikoima ja parempi ohjainkonfiguraatio toisivat. Yksittäiset Mario Kart, Hyrule Warriors tai Smash eivät vain riitä pitämään konsolia pinnalla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minulla on päinvastainen tilanne. Mario Kart 8:ssa on enimmät pelit pelailtu, ja nyt enemmän peliaikaa on saanut PlayStation... 3. Wii U:lla yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi pelejä, ja tilanne syksyllä ei näytä hirveästi paranemisen merkkejä. Hyrule Warriorsilla ei pitkälle pötkitä. Gamepad-fanien on hyvä selittää, miten "Wii U:lla on Mass Effect 3, ja se on ainaski parempi peli mitä Wiillä oli", mutta Wiillä oli uusia pelejä. Wiille tuli koko ajan lisää tarjontaa, ja Nintendo kiskaisi töpselin irti tarpeettoman aikaisin siirtyessään 3DS:ään ja Wii U:hun. Eihän siinä hyvin käynyt. Nyt Nintendon kassavaranto hupenee ennätyksellisen nopeasti, ja Nintendo ilmeisesti jo toivoo, että seuraavan sukupolven ideat tarttuisivat paremmin kuin 3DS:n "lasiton 3D" ja Wii U:n "uusi ohjain" Gamepad. Mutta samalla Wii U:n omistajat saavat varautua siihen, että laitteelle yksinkertaisesti ei tule tulevien kuukausien aikana muuta kuin yksittäisiä pelijulkaisuja. "System sellereistä" on turha puhua, ne lässähtävät mahalleen - Wii U:lla ei vain ole tarpeeksi sitä liikemomenttia, mitä laaja pelivalikoima ja parempi ohjainkonfiguraatio toisivat. Yksittäiset Mario Kart, Hyrule Warriors tai Smash eivät vain riitä pitämään konsolia pinnalla.

Jaa, se eShop-kauppa on kyllä ihan kiva. Pärjään kyllä kesän yli näillä kiitos. Suorastaan harmittaa, että edes kaikkiin indiehelmiin ei ole varaa.

Paljon kivempi kuin se WiiWare, jonka viimeinen helmi Retro City Rampage Wiin kuolonkorinavuotena 2013 julkaistuna ei tule tuottamaan kehittäjälleen latin latia.

WiiU:lla olisi ollut paremmat mahdollisuudet, jos se oltaisiin saatu markkinoille jo 2011 ja Nintendo iskenyt pelistudioidensa panostuken täten siihen jo aikaisemmin. Wiin tekohengittämisessä ei olisi ollut mitään järkeä, vaikka jotkut yksittäiset tanssipelit vielä ihan kivasti myyvät. Toki vielä kesällä 2011 törmäsin pariin ihmiseen, jotka eivät olleet päässeet Wiimote heiluttamaan ja hetken oli kivaa. Sen jälkeen liiketunnistuspelaaminen onkin ollut suunnileen yhtä seksikästä, kuin Guitar Heron viimeiseksi jäänyt osa.
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minäkin sanoisin, että WiiU jopa ykköskonsoliksi. Sillä on vino pino tämän sukupolven parhaita pelejä ja Virtual Consolen tarjonta on huikeaa.

Erityisesti tällä hetkellä konsolin ostava voi varautua siihen, että pelejä on julkaistu jo sen verran ettei todella laadukas pelaaminen lopu ihan heti. Mahen höpinät voi siis taas kerran jättää omaan arvoonsa: kun nyt konsolinsa ostava on saanut kaikki helmet pelattua, pukkaa sieltä jo Bayonettaa, Xenoblade X:ää, Zeldaa ja monia, monia muita huippunimikkeitä ja pelaaminen senkun jatkuu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En mä ymmärrä, miksi pitäisi erotella, mikä talouden konsoleista on ns. ykköskonsoli. Mulla on Xbox 360, PS3 ja Wii U. Pelailen kaikilla fiiliksen mukaan. Wii U:lla pelailin Zombi U:n läpi, sen jälkeen Mario Kartia, jonka jälkeen en ole konsolia avannut. Tällä hetkellä pelailen 360:llä niitä muutamia jäljellä olevia kiinnostavia pelejä, jonka jälkeen pistän konsolin myyntiin.

Ja itse kysymykseen. Pelimausta se riippuu, mutta tällä hetkellä hommaisin itsekin Wii U:n PS4:n sijaan. Pleikkarin pelivalikoima saa minun silmissäni vasta ensi vuonna kunnolla tuulta siipiensä alle. Tuleehan sieltä tänä vuonna Destiny, jota tekisi kyllä mieli päästä mättämään jo julkaisussa. Käy läpi Wii U:n pelivalikoima ja ota selvää niistä. Jos sieltä löytyy sinua kiinnostavia pelejä, niin osta konsoli. En itse uskoisi sokeasti jonkun foorumilaisen "tämä on hyvä" -kommenttiin. Ihmisillä kun on niin eri pelimaku. Jos minulta kysytään, niin kyllä, Wii U:lla on noin tusinan verran kiinnostavia pelejä, siksi sen hankin. Moni niistä on kyllä ihan moninpelaamiseen tarkoitettuja, kuten Mario Kart, Wii Party U jne, mutta nekin painoivat vaakakupissani aika paljon. Syksyä tässä odotellaan, niin päästään kunnolla moninpelaamaan. :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jaa, se eShop-kauppa on kyllä ihan kiva. Pärjään kyllä kesän yli näillä kiitos. Suorastaan harmittaa, että edes kaikkiin indiehelmiin ei ole varaa.

Paljon kivempi kuin se WiiWare, jonka viimeinen helmi Retro City Rampage Wiin kuolonkorinavuotena 2013 julkaistuna ei tule tuottamaan kehittäjälleen

WiiU:lla olisi ollut paremmat mahdollisuudet, jos se oltaisiin saatu markkinoille jo 2011 ja Nintendo iskenyt pelistudioidensa panostuken täten siihen jo aikaisemmin. Wiin tekohengittämisessä ei olisi ollut mitään järkeä, vaikka jotkut yksittäiset tanssipelit vielä ihan kivasti myyvät. Toki vielä kesällä 2011 törmäsin pariin ihmiseen, jotka eivät olleet päässeet Wiimote heiluttamaan ja hetken oli kivaa. Sen jälkeen liiketunnistuspelaaminen onkin ollut suunnileen yhtä seksikästä, kuin Guitar Heron viimeiseksi jäänyt osa.

Ja tässä on totuus.

Wii oli kaupallinen menestys, toisin kuin Wii U, mutta myyntimenestys ei välttämättä aina korreloi suoraan siihen, kuinka paljon laite viihdyttää pelaajaa. Päällimmäisin muisto Wii-ajoista oli akuutti laatupelien puute, pelijulkaisujen kehno taso muutamien klassikoiden ulkopuolella, ja totaalisen pystyynkuolleet viimeiset vuodet, jossa Xenoblade ja Zelda SS olivat niitä harvoja valopilkkuja. Tuossa juuri aamulla itseasiassa vertailin omaa Wii- ja Wii U-pelihyllyä ja totesin, että Wii U:n pelivalikoima on kyllä mennyt jo laadussa Wiin ohi - tämä toki ottaen huomioon, että muutamia Wiin laatupelejä vielä puuttuu hyllystä.

Aina kun puhutaan Wii U:n tarjoamasta arvosta pelaajalle, keskustelu menee välittömästi sinne myyntilukuihin ja Nintendon kassavarantoihin jne. aivan kuin se, kuinka paljon pelaaja voisi nauttia konsolin tarjoamista peleistä olisi sidottu Nintendon tilikatteeseen. Mä ymmärrän logiikan olevan se, että jos konsoli ei myy -> sille ei tehdä pelejä, mutta eikö se ole sen ajan murhe? Tällä hetkellä fakta on tämä: Wii U:n kaupassa ja eShopissa olevasta pelivalikoimasta löytyy runsaasti pelattavaa ja lähitulevaisuus näyttäisi kohtalaisen hyvältä, etenkin Wii U:n kusinen tilanne huomioon ottaen - tämä tietenkin, jos ei omaa erityisen kronkelia pelimakua. Millä muulla on pelaajan kannalta väliä? Jotkut foorumien asiantuntijat tuntuvat ennemminkin olevan Nintendon osakkaita, kuin pelaajia. Jos peli ei saavuta edellisten sukupolvien hittipelien myyntiennätyksiä, on pelijulkaisu arvoton.

Tässä on ikäänkuin kaksi päällekkäistä todellisuutta, josta puhutaan aina samaan hönkäisyyn. Nintendon kaupallinen menestys ja pelaajille tarjoama arvo. Minä henkilökohtaisesti uskon, että sen pisteen ohi ollaan menty ajat sitten, jossa Wii U:sta oltaisiin pystytty loihtimaan kaupallinen menestys, joten miksi sitä enää edes märehtimään (tai ehkä Amiibo...?). Maito on maassa ja nyt ollaan "make the best of it"-tilanteessa. Tässä tilanteessa lähinnä kiinnostaa, mitä konsoli tarjoaa/tulee tarjoamaan henkilölle, joka on siitä sen vajaat 400€ pulittanut, tai aikoo pulittaa. Tästä perspektiivistä katsottuna tilanne näyttää ihan kohtalaisen hyvältä (erityisesti E3:n jälkeen).

Tässä nyt siis se subjektiivinen konsolin hankkineen pelaajan näkökulma (ei siis missään määrin sidottu Nintendon tilikatteeseen, eikä osakkeiden hintaan, jotka ovat TUHOONTUOMITTUJA edelleenkin!!!): MK8 viihdyttää edelleenkin tasaisesti, mutta siirtynyt jo hiukan taka-alalle, joka sallii backlogin läpikahlaamista, ennen seuraavaa pelijulkaisua. Tällä hetkellä peluussa vallan hauskaksi osoittautunut Lego City Undercover ja hyllyssä odottaa Splinter Cell - Blacklist, Batman Arkham City ja Deus EX. Eshopista hankin juuri hauskan ja tunnelmallisen puzzleilun Toki Tori 2+:n, jota tulee tyttöystävän kanssa pelailtua (2,99€, suosittelen). Pikmin 3:n bingo battle tarjoilee vielä kohta vuoden jälkeen julkaisusta satunnaista multiplayer-hupia. Shovel Knight on pakkohankinta heti, kun se ilmestyy eShoppiin. Elokuussa saan MK8-kampanjan ilmaisen WW HD:n, joka tulee viihdyttämään pitkän tovin ja syksy meneekin Bayonetta 1+2:n, ja Project CARSin parissa. Siihen päälle vielä ehkä Captain Toad, Watch Dogs ja Fast Racing NEO (?). 2015 kalenteri näyttääkin taas heti paremmalta.

Tuohon päälle vielä se, jos omistaa toisen konsolin (itselläni Wii U on tällä hetkellä ainoa käytössä oleva kotikonsoli ja silti pelaamista riittää), niin ei pitäisi kyllä olla pulaa peleistä. En toki tiedä minkä verran te pelaatte videopelejä, mutta itselläni pelaaminen rajoittuu muutamaan tuntiin per ilta.

Eli summa summarum: nintendoomed edelleenkin ja Wii U on tuhoontuomittu jne. jne. mutta pelattavaa kyllä riittää. Wii U on kustu kaupallisesti, mutta kelpo konsoli se on silti pelaajan perspektiivistä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onhan se aivan totta, että Nintendon varallisuus ja puolittunut pääoma ei vaikuta Wii U:n pelien nauttimisesta ollenkaan. Mutta tässähän on semmoinen riski, että jos konsolin myynnit jatkavat ja sukeltavat alhaisissa ja alle 10 Milj. myydyn masiinan rajoissa, niin siinä voi käydä niin että uuden Zeldan ja jonkun muun pelin julkaisua lykätään tarkoitusella seuraavalle konsolille.

Mitä taas tulee Wii U:n nyky ja tulevien pelien julkaisuun, niin aika onnettomalta tämän vuoden puolisko ja ensivuosikaan ei niin warmaa ole. Onhan se hyvä, että jotkut ovat innoissaan Dynasty warrior -kloonista Zelda pelien skineillä tai Captain Toadin kaltaisista roskapeleistä kun itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitten niistä ensivuoden peleistä: Yoshi,s Wooly Rolly-peliin en koske kuuden metrin tikullakaan, ennenkuin pelistä tulee sitten arvosteluja, koska 3DS:n Yoshi,s New Island oli höyryävä sontaläjä näin kaunistelematta. Xenoblade X tulee takuu varmasti hankittua, sen verran timanttinen oli Wii:n Xenoblade. Toivottavasti julkaisu olisi talven/kevään aikana, mutta tuskin tapahtuu. Lopuksi uudesta Zeldasta sen verran vain, että jotenkin olen skeptinen sen suhteen että peli todellakin julkaistaisiiin 2015 puolella. En ylläty yhtään jos julkaisua siirretään ja siirretään.

Sitten tuohon, että mikä kone kannattaisi hankkia niin sanoisin, että kannattaa hommata sekä Wii U että PS4. Kahden erillaisen konsolin omistaminen ei sulje toista pois, vaan ne ja niiden pelit voivat olla toisiaan täydentäviä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onhan se hyvä, että jotkut ovat innoissaan Dynasty warrior -kloonista Zelda pelien skineillä tai Captain Toadin kaltaisista roskapeleistä kun itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa.

Hyrule Warriorsista olen kyllä samaa mieltä ja skippaan sen kyllä aivan surutta, mutta mihin tuo "pelaamatta paskaa" väite Captain Toadista perustuu? Täytepelihän se aivan epäilemättä on, eikä missään nimessä korvaa "kunnon" pelijulkaisuja, mutta voihan se silti olla hauska pikku peli tähän väliin, niitä isompia odotellessa. Itse ainakin nautin 3D Worldin Captain Toad-bonuskentistä ja olisi jaksanut niitä enemmänkin. Täällä on puhuttu paljon siitä Mario-ähkystä, tai voi olla, ettei pidä tuollaisista puzzlepeleistä, mutta en näe mitään järkevää argumenttia, miksi se olisi "roskapeli".
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hyrule Warriorsista olen kyllä samaa mieltä ja skippaan sen kyllä aivan surutta, mutta mihin tuo "pelaamatta paskaa" väite Captain Toadista perustuu? Täytepelihän se aivan epäilemättä on, eikä missään nimessä korvaa "kunnon" pelijulkaisuja, mutta voihan se silti olla hauska pikku peli tähän väliin, niitä isompia odotellessa. Itse ainakin nautin 3D Worldin Captain Toad-bonuskentistä ja olisi jaksanut niitä enemmänkin. Täällä on puhuttu paljon siitä Mario-ähkystä, tai voi olla, ettei pidä tuollaisista puzzlepeleistä, mutta en näe mitään järkevää argumenttia, miksi se olisi "roskapeli".

Se kaikki, mitä olen gameplaytä myöten nähnyt pelistä ei ole todellakaan antanut hyvää kuvaa . Otetaan esimerkiksi vaikkapa se, että pelin kentät ovat naurettavan lyhyitä, yksinkertaisia ja helppoja. Gampepadin hyödyntämät minigimmicit: Toivottavasti pelin kameraa voi käännellä tateillakin, sillä tuo heivaa gamepadia vasemmalle, oikealle, ylös ja alas - kamerankääntö ominaisuus ei voisi vähempää kiinostaa. Tosin tuo osio jossa gamepadilla ammuttiin kaivoskärystä nauriita piraja kasveihin, näytti ihan kivalta ja toivottavasti tuon kaltasia juttuja olisi pelissä lisää. Niin ja takaisin niihin huonoihin puoliin: se suurin kysymysmerkki on pelin kokonais pituudessa ja hinnassa. Jos peli koostuu muutamista lyhyistä kentistä ja peliä myydään täysi hintaisena pelinä, niin se on ongelma.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Se kaikki, mitä olen gameplaytä myöten nähnyt pelistä ei ole todellakaan antanut hyvää kuvaa . Otetaan esimerkiksi vaikkapa se, että pelin kentät ovat naurettavan lyhyitä, yksinkertaisia ja helppoja. Gampepadin hyödyntämät minigimmicit: Toivottavasti pelin kameraa voi käännellä tateillakin, sillä tuo heivaa gamepadia vasemmalle, oikealle, ylös ja alas - kamerankääntö ominaisuus ei voisi vähempää kiinostaa. Tosin tuo osio jossa gamepadilla ammuttiin kaivoskärystä nauriita piraja kasveihin, näytti ihan kivalta ja toivottavasti tuon kaltasia juttuja olisi pelissä lisää. Niin ja takaisin niihin huonoihin puoliin: se suurin kysymysmerkki on pelin kokonais pituudessa ja hinnassa. Jos peli koostuu muutamista lyhyistä kentistä ja peliä myydään täysi hintaisena pelinä, niin se on ongelma.

Eli siis et ole pelannut niitä 3D Worldin bonuskenttiä? Tuossa kuvauksessasi on aika monta juttua, joita emme tiedä, ennenkuin pääsemme peliä pelaamaan, tai edes lukemaan arvosteluja (kenttien pituus, haastavuus, kontrollit jne.), eli roskapeliksi voimme sen tuomita, jos nämä osa-alueet osoittautuvat ryssityiksi. Kyllä tämä minunkin mielestä olisi ennemmin sellainen max 15€ eShop-peli, mutta jäänee nähtäväksi, missä formaatissa se julkaistaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wiin tekohengittämisessä ei olisi ollut mitään järkeä, vaikka jotkut yksittäiset tanssipelit vielä ihan kivasti myyvät. Toki vielä kesällä 2011 törmäsin pariin ihmiseen, jotka eivät olleet päässeet Wiimote heiluttamaan ja hetken oli kivaa. Sen jälkeen liiketunnistuspelaaminen onkin ollut suunnileen yhtä seksikästä, kuin Guitar Heron viimeiseksi jäänyt osa.

Wiin pelit myivät enemmän kuin Wii U:n pelit vielä viime talousvuotenakin (joka päättyi maaliskuussa 2014). Tämä huolimatta Nintendon täydestä panostuksesta Wii U:hun: miten ihmeessä mahtavat Super Mario 3D World ja Wind Waker HD eivät myyneet paremmin kuin "yksittäiset tanssipelit" kuolonkorinoissaan olevalla Wiillä, kun liiketunnistuskin on niin epäseksikästä?

Miksi Mario Kart 8:ssa ihmiset yhä pelaavat liiketunnistusohjauksella? Miksi Mario Kart 8:n yhteydessä julkaistiin uusi Wii Wheel -rattikehikko Wiikakeille, jos Wii-liikkeentunnistus on mennyttä Guitar Hero -sukupolvea? Pelaajat jatkuvasti osoittavat, että he haluaisivat lisää Wii-kokemuksia.

Mahen höpinät voi siis taas kerran jättää omaan arvoonsa: kun nyt konsolinsa ostava on saanut kaikki helmet pelattua, pukkaa sieltä jo Bayonettaa, Xenoblade X:ää, Zeldaa ja monia, monia muita huippunimikkeitä ja pelaaminen senkun jatkuu

Xenoblade X on vuoden 2015 peli. Zeldaa kaavaillaan vuodeksi 2015, mutta se saattaa hyvinkin myöhästyä, kuten sarjalle on tyypillistä. Parhaimmillaankin se tulee jouluksi 2015, siis puolentoista vuoden päästä. Huonossa tapauksessa menee vuoden 2016 puolelle. Eli sinun vastauksesi Wii U:n juuri nyt ammottavaan pelipulaan on yksi peli tänä vuonna, yksi peli ensi vuonna ja yksi peli aikaisintaan puolentoista vuoden päästä? :D

Mitä nämä "monet muut huippunimikkeet" ovat? Captain Toad?

Aina kun puhutaan Wii U:n tarjoamasta arvosta pelaajalle, keskustelu menee välittömästi sinne myyntilukuihin ja Nintendon kassavarantoihin jne. aivan kuin se, kuinka paljon pelaaja voisi nauttia konsolin tarjoamista peleistä olisi sidottu Nintendon tilikatteeseen. Mä ymmärrän logiikan olevan se, että jos konsoli ei myy -> sille ei tehdä pelejä, mutta eikö se ole sen ajan murhe? Tällä hetkellä fakta on tämä: Wii U:n kaupassa ja eShopissa olevasta pelivalikoimasta löytyy runsaasti pelattavaa ja lähitulevaisuus näyttäisi kohtalaisen hyvältä, etenkin Wii U:n kusinen tilanne huomioon ottaen - tämä tietenkin, jos ei omaa erityisen kronkelia pelimakua. Millä muulla on pelaajan kannalta väliä? Jotkut foorumien asiantuntijat tuntuvat ennemminkin olevan Nintendon osakkaita, kuin pelaajia. Jos peli ei saavuta edellisten sukupolvien hittipelien myyntiennätyksiä, on pelijulkaisu arvoton.

Wii U:n pelipula on minulle, Wii U:n omistajalle, tämän ajan murhe. Minulla on juuri nyt vapaa-aikaa, rahaa peliostoksiin ja pelihalua - mutta Wii U:lla ei ole tarjota pelejä ostettavaksi eikä pelattavaksi. Ja ne lähikuukaudet eivät todellakaan ole parantamassa tilannetta. Ei useimmille aktiivisille pelaajille ole mitään iloa siitä, että Wii U:lla on jokin Mass Effect 3. Joko peli on pelattu aikaa sitten, tai sitten se ei kiinnosta.

Juuri sillä pelivalikoimalla on väliä. Laaja pelivalikoima tarjoaa monipuolista pelattavaa monipuolisiin makuihin, ja Wii U:lta puuttuu ratkaisevasti juuri se laaja kerros pienemmän profiilin pelejä, jotka kuitenkin tuovat vaihtoehtoja valikoimaan. Wii U:n tilanne olisi parempi, jos sillä olisi Chocobo's Dungeonia, Samba de Amigoa, Nintendon omia pienempiä laatupelejä kuten Wario Land. Tällaiset pelit eivät ole yksinään myyntihittejä, mutta ne luovat konsolille sitä pohjaa, joka tarjoaa pelattavaa isojen hittipelien välissä, ja täyttää paremmin erilaisia pelimieltymyksiä kuin mitä yksittäiset ison profiilin julkaisut voivat tehdä.

Wii U:lla tämä pelivalikoiman laajuus on romahtanut täysin lupaavan julkaisun jälkeen, kun Gamepad-konsoli ei lähtenytkään myymään. Ne "myyntihitit" myyvät murto-osia aiemmasta, ja Wii U konsolihankintana on paljon vaikeampi perustella kuin Wii oli aikanaan, kun siellä ei ole niitä "täytepelejä" pelivalikoimaa laajentamassa ja silti konsoli maksaa kohtuuttoman paljon ja on rakennettu täysin pieleen suunnitellun Gamepadin ympärille.

Ja ovat ne alennetut odotukset sitten hienoja. Wii U:n tilannehan on aivan mainio, "Wii U:n kusinen tilanne huomioonottaen"! :D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Miksi Mario Kart 8:ssa ihmiset yhä pelaavat liiketunnistusohjauksella?

Aika harvassa ne liikkeentunnistuksella pelaavat ovat. Itse kokeilin kerran pilailumielessä.

Wii U:n pelipula on minulle, Wii U:n omistajalle, tämän ajan murhe. Minulla on juuri nyt vapaa-aikaa, rahaa peliostoksiin ja pelihalua - mutta Wii U:lla ei ole tarjota pelejä ostettavaksi eikä pelattavaksi.

No se on toki ikävää, muttei todellakaan meinaa laajemmassa skaalassa yhtään mitään. Jos olet huomannut, niin kaikki ovat enimmäkseen eri mieltä kaikesta kanssasi (ja älä vaivaudu pasteamaan Wiin myyntilukuja tähän). Joten jos joku kysyy, että kannattaisiko Wii U hankkia (mistä tämä keskustelu tällä erää lähti), niin mä en kyllä Mahewcoron pelimakua tässä käyttäisi referenssinä :D

ja Wii U:lta puuttuu ratkaisevasti juuri se laaja kerros pienemmän profiilin pelejä, jotka kuitenkin tuovat vaihtoehtoja valikoimaan.

Niitähän on eShop pullollaan + tuloillaan juuri niitä pienen profiilin pelejä, kuten Captain Toad, Mario vs. Donkey Kong jne. mutta täytepelitkin ovat toki hyviä pelkästään Wiillä...Koska Wii U:ssa on Gamepad ja sitä pitää dissata.

Ja ovat ne alennetut odotukset sitten hienoja. Wii U:n tilannehan on aivan mainio, "Wii U:n kusinen tilanne huomioonottaen"! :D

No, puolisen vuotta sitten näytti vielä siltä, ettei laitteelle ole tulossa kohta enää yhtikäs mitään. Nyt tilanne näyttää ihan kohtuullisen hyvältä (toki aina voisi olla parempi!) ja jopa kilpailee muiden next-gen alustojen lähitulevaisuuden tarjonnan kanssa, joka on aika hyvä saavutus konsolilta, jonka third partyt ovat hylänneet lähes täysin. Pelejä tulee myös aika laajalta skaalalta; puzzleilua, tappelupelejä, realististä autopeliä (joka on Nintendon alustalla äärimmäinen harvinaisuus), J-rpg:tä, tasohyppelyä, "aikuistempeliä", kuten Devil's Third, shootteria jne. Jumppapelit ja minipelispedeilyt toki puuttuu, ja sekös vetää katkeraksi.

Alennettuihin odotuksiin se Wiikin melko pitkälti vastasi. Aika pian Wiin hankinnan jälkeen alkoi valjeta tosiseikka siitä, ettei se nyt ollut ihan sitä, mitä luvattiin. Liikkeentunnistusohjaus toimitti lupauksensa niissä harvoissa tapauksissa enimmäkseen olessa lähinnä haitta ja alustan pelivalikoima koostui pääasiallisesti keskinkertaisesta shovelwaresta. Toki se myi Wii Sports/Fit-huumassa, mutta eivätpä ne myyntiluvut hirveästi mun elämää pelaajana rikastuttaneet.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No se on toki ikävää, muttei todellakaan meinaa laajemmassa skaalassa yhtään mitään. Jos olet huomannut, niin kaikki ovat enimmäkseen eri mieltä kaikesta kanssasi (ja älä vaivaudu pasteamaan Wiin myyntilukuja tähän). Joten jos joku kysyy, että kannattaisiko Wii U hankkia (mistä tämä keskustelu tällä erää lähti), niin mä en kyllä Mahewcoron pelimakua tässä käyttäisi referenssinä :D

Itse asiassa en ole huomannut. Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmisiä löytyy myös foorumeiden ulkopuolelta? Luuletko, että Wii U:n "kusinen tilanne" johtuu vain siitä, että kaikki ne muuten kiinnostuneet pelaajat eivät vain tiedä Mario 3D Worldista ja Wind Waker HD:sta, kun konsolia ei nyt pahus sentään ole markkinoitu tarpeeksi? Vähän lisää Gamepadin käyttöä havainnollistavia Pikmin 3 -mainoksia 24 Lontoon mainostauoille, niin johan pelaajat heräisivät! Mahtava Gamepad ja niin monta laatupeliä, nyt on hyvä aika ostaa Wii U, onhan sille tulossa myös Captain Toad ja "realistinen autopeli"!

Aika harvassa ne liikkeentunnistuksella pelaavat ovat. Itse kokeilin kerran pilailumielessä.

Sen verran paljon liiketunnistuspelaajia Mario Kart 8:ssa näkyi, että taisit itse vetää siellä Wiikake vinossa joka ilta pilailumielessä. Mutta miten spooffasit maatunnukseksi Amerikoiksi, Japaniksi, kaiken maailman ihme maiksi joista en ole kuullutkaan...?

No, puolisen vuotta sitten näytti vielä siltä, ettei laitteelle ole tulossa kohta enää yhtikäs mitään. Nyt tilanne näyttää ihan kohtuullisen hyvältä (toki aina voisi olla parempi!) ja jopa kilpailee muiden next-gen alustojen lähitulevaisuuden tarjonnan kanssa, joka on aika hyvä saavutus konsolilta, jonka third partyt ovat hylänneet lähes täysin. Pelejä tulee myös aika laajalta skaalalta; puzzleilua, tappelupelejä, realististä autopeliä (joka on Nintendon alustalla äärimmäinen harvinaisuus), J-rpg:tä, tasohyppelyä, "aikuistempeliä", kuten Devil's Third, shootteria jne.

Laaja skaala: puzzlepeli (Captain Toad), tappelupeli (Super Smash Bros, myös 2DS/3DS), "realistinen autopeli" (Project Cars, multiplattari), JRPG (Xenoblade X), tasohyppelyitä (Yoshi's Whatever World, taas uusi Kirby), aikuistempeli (kuulitteko aikuiset, Itagakin peli juuri teille!), shootteri (se huhuttu Advanced Warfaren Wii U -porttaus vai???). Se on jo aika epärehellistä listata peligenrejä useamman pelin vaikutelmalla kun kyse on yksittäisistä peleistä.

"Realistinen autopeli" on erityisen tärkeää, nehän ovat "äärimmäinen harvinaisuus" Nintendon alustoilla. Olkoonkin, että Wiillä ja DS:llä oli kasapäin autopelejä, fantastisesta (Excite Truck) realistiseen (NFS ProStreet), mutta hei, Wii U:lle tulee autopeli!

Alennettuihin odotuksiin se Wiikin melko pitkälti vastasi. Aika pian Wiin hankinnan jälkeen alkoi valjeta tosiseikka siitä, ettei se nyt ollut ihan sitä, mitä luvattiin. Liikkeentunnistusohjaus toimitti lupauksensa niissä harvoissa tapauksissa enimmäkseen olessa lähinnä haitta ja alustan pelivalikoima koostui pääasiallisesti keskinkertaisesta shovelwaresta. Toki se myi Wii Sports/Fit-huumassa, mutta eivätpä ne myyntiluvut hirveästi mun elämää pelaajana rikastuttaneet.

Tuleeko mieleen, että kenties sinä olet tässä ihan äärimarginaalissa Gamepad-ihailusi kanssa? Wii ei "rikastuttanut" juuri sinun elämääsi, ja niinpä konsolin miljoonat omistajat varmasti ajattelevat juuri samoin kuin sinä. Se 100 miljoonaa konsolia myynyt laite myi "huumassa", mutta myyntilukujahan ei saa mainita, koska ne toistuvasti osoittavat tulkintojesi olevan aivan täysin pielessä. Samalla "väärinymmärretty" Wii U on mahtava konsoli josta oikeasti tykätään, ja Gamepadin "potentiaalia" ei ole vain hyödynnetty tarpeeksi, mutta silti edes laadukas Mario Kart 8 ei saa konsolia myymään merkittävästi paremmin. (Siinä olisi tietenkin pitänyt olla enemmän Gamepad-ominaisuuksia!)

Tai kenties voisit hyväksyä, että Gamepad itsessään on este Wii U:lle ja sen hyvillekin peleille, niitä pienempiä pelejä tarvitaan enemmän kuin mitä Wii U tarjoaa, ja pelaajat yhä toivoisivat lisää Wii-tyylisiä kokemuksia, vaikka Wii U on epäonnistunut tarjoamaan niitä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No, puolisen vuotta sitten näytti vielä siltä, ettei laitteelle ole tulossa kohta enää yhtikäs mitään. Nyt tilanne näyttää ihan kohtuullisen hyvältä (toki aina voisi olla parempi!) ja jopa kilpailee muiden next-gen alustojen lähitulevaisuuden tarjonnan kanssa, joka on aika hyvä saavutus konsolilta, jonka third partyt ovat hylänneet lähes täysin.

Väitit samaa silloin joskus konsolisota-ketjussa. Kuitenkin sivuutit kyseenalaistukseni mielipiteestäsi, joten jos nyt haluaisit listata tähän lähitulevaisuudessa (esimerkiksi ensi vuoden loppuun mennessä) julkaistavat WiiU-pelit, niin minä listaan ne PS4:n. Kyllä Mahella on melkoisen selkeä pointti mielestäni ja sinä olet mielipiteesi kanssa vähemmistössä.

Missään nimessä en kuitenkaan kiistä sitä, että jos Nipan pelit ovat se juttu, niin varmasti WiiU tarjoaa konsoleista parhaan pelitarjonnan. On kuitenkin jokseenkin sokeaa väittää sen pelivalikoiman kilpailevan kilpailijoiden kanssa, jos ei keskustella henkilökohtaisista mieltymyksistä. Osoita siis epäilyni ja Mahen kritiikki vääräksi ja listaa tähän ne WiiU:n tulevat pelit.
 
Ylös Bottom