Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Itse asiassa en ole huomannut. Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmisiä löytyy myös foorumeiden ulkopuolelta?.

Joo, mutta foorumeilta on helppo löytää pelaajien mielipiteitä peleistä ja laitteista. Omasta tuttavapiiristä löytyvät mielipiteet toki puoltavat melko pitkälti tätä linjaa, mitä nyt tietty 67v isäni vielä pitää Wiikakea/wagglea/Wiisportsia jokseenkin novellina ideana.


Luuletko, että Wii U:n "kusinen tilanne" johtuu vain siitä, että kaikki ne muuten kiinnostuneet pelaajat eivät vain tiedä Mario 3D Worldista ja Wind Waker HD:sta, kun konsolia ei nyt pahus sentään ole markkinoitu tarpeeksi?

Syitä on toki huonon markkinoinnin lisäksi monia muita, kuten:

• Huono brändäys (sekaantuminen vanhaan Wiihin, Wii-brändin kärsinyt arvo ja uskottavuus corepelaajien keskuudessa jne.)
• Muuttuneet ja kaikenkaikkiaan haastavammaksi käyneet markkinat (Casuaalipelaajien evakko sosialisten/mobiilipelien äärelle)
• Killer appien puute
• tyhjiöt pelijulkaisuissa (ensimmäinen puoli vuotta oli tappava)


Laaja skaala: puzzlepeli (Captain Toad), tappelupeli (Super Smash Bros, myös 2DS/3DS), "realistinen autopeli" (Project Cars, multiplattari), JRPG (Xenoblade X), tasohyppelyitä (Yoshi's Whatever World, taas uusi Kirby), aikuistempeli (kuulitteko aikuiset, Itagakin peli juuri teille!), shootteri (se huhuttu Advanced Warfaren Wii U -porttaus vai???).

Hyvä että täsmensit lähitulevaisuuden julkaisulistaa. Ihan kohtalaiseltahan tuo ehdottomasti näyttää.


"Realistinen autopeli" on erityisen tärkeää, nehän ovat "äärimmäinen harvinaisuus" Nintendon alustoilla. Olkoonkin, että Wiillä ja DS:llä oli kasapäin autopelejä, fantastisesta (Excite Truck) realistiseen (NFS ProStreet), mutta hei, Wii U:lle tulee autopeli!

Joo ja nämähän kaikki tulivat ensimmäisen puolentoista vuoden aikana. Nuo antamasi esimerkit puhuivat karua totuttaa Wiin autopelitilanteesta, paremmin kuin itse osasin asian esittää.


Tuleeko mieleen, että kenties sinä olet tässä ihan äärimarginaalissa Gamepad-ihailusi kanssa? Wii ei "rikastuttanut" juuri sinun elämääsi, ja niinpä konsolin miljoonat omistajat varmasti ajattelevat juuri samoin kuin sinä. Se 100 miljoonaa konsolia myynyt laite myi "huumassa", mutta myyntilukujahan ei saa mainita, koska ne toistuvasti osoittavat tulkintojesi olevan aivan täysin pielessä.


Nyt on hiukan alkanut houkuttaa Wii U (varsinkin e3sen jälkeen), mutta pelkään, että jääkö se pölyttymään hyllyyn, kuten Wii. Wiimote/nunchaku yhdistelmä ei vaan meillä toimi

Tässä jälleen yksi niistä 100 milj Wii-omistajasta. Se 100 milj koostui meistä kaikista, jotka konsolin ostimme, mutta valitettavasti aika harva siihen oli tyytyväinen; karvas tosiseikka myöntää Wiikake-fanille.


Mä en todellakaan pidä Wii U:ta pelivalikoimineen mitenkään mahtavana ja fantastisena, väärinymmärrettynä konsolina, vaan lähinnä ihan ok laitteena. Sitä ei voi kukaan kieltää, etteikö Wii U:ta olisi monellakin eri tapaa kustu, mutta kyllähän se silti ihan kelvollista arvoa rahalle tarjoaa, ja mm. viimeisimmistä kommenteista päätellen aika moni täälläkin tuntuisi tähän mielipiteeseen yhtyvän.

EDIT:

Väitit samaa silloin joskus konsolisota-ketjussa. Kuitenkin sivuutit kyseenalaistukseni mielipiteestäsi, joten jos nyt haluaisit listata tähän lähitulevaisuudessa (esimerkiksi ensi vuoden loppuun mennessä) julkaistavat WiiU-pelit, niin minä listaan ne PS4:n. Kyllä Mahella on melkoisen selkeä pointti mielestäni ja sinä olet mielipiteesi kanssa vähemmistössä.

Siitä ei epäilystäkään, että enemmistö pitää PS4:n lähitulevaisuuden pelitarjontaa parempana, enkä mä sitä tässä väittänytkään. Pelimausta tässä lähinnä puhuttiin ja mielipiteestä vanhan Wiin pelitarjonnan, liikkeentunnistusohjauksen ja Gamepadin suhteen.

Se, että sanon WiiU:n pelitarjonnan kilpailevan muiden konsolien kanssa ei tarkoita sitä, että tässä pitäisi nyt mennä mihinkään PS4 vs- Wii U-vääntöön, vaan pointti on se, että pelejä on kyllä tulossa. Voittajanahan siitä selviää, jos ostaa kaikki alustat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tosiaan, tässä on tuotu jo esiin niitä WiiU:lle tulevia pelejä, mitä Mahe kyseli. Ja vastasi itse.

Etenkin ihminen, joka WiiU:n ostaa nyt, pääsee nauttimaan jo nyt melko suuresta määrästä todella huikeita pelejä. Ja lisäksi timanttisia VC-pelejä. Ja pääsee halutessaan pelaamaan niitä loistavalta gamepädiltä vaikka sängyssä maaten. Ja kuten todettu, uusia pelejä pukkaa - paitsi WiiU:lle - myös VC-puolelle.

Ylläoleva ei muuksi muutu vaikka Mahe lätisisi mitä. Tai postailisi myyntilukuja jotka eivät tässä kontekstissa kiinnostane juuri ketään.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hyvä että täsmensit lähitulevaisuuden julkaisulistaa. Ihan kohtalaiseltahan tuo ehdottomasti näyttää.

Tosiaan, tässä on tuotu jo esiin niitä WiiU:lle tulevia pelejä, mitä Mahe kyseli. Ja vastasi itse.

Wii U -fanit ovat selvästi jo työntäneet päänsä hiekkaan. Ensin yritetään tarkoituksellisesti hämätä, ja sitten vajaa tusina kyseenalaisen laatuista peliä aikavälillä kesä 2014 - alkuvuosi 2016 ovat "ihan kohtalaista" tai mukamas yhtään kenellekään pelaajalle riittävää tarjontaa. Eivät tuollaiset henkilöt voi mitenkään ymmärtää aktiivista pelaajaa, ja pelipulan aikaansaamaa vahinkoa pelialustalle. Tällaisen konsolin suositteleminen kenelle tahansa näillä perusteilla on yksinkertaisesti epärehellistä.

Ylläoleva ei muuksi muutu vaikka Mahe lätisisi mitä. Tai postailisi myyntilukuja jotka eivät tässä kontekstissa kiinnostane juuri ketään.

Niin, surkea pelitarjonta ei muuksi muutu? Ne faktat ovat kovin ikäviä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Niin, surkea pelitarjonta ei muuksi muutu? Ne faktat ovat kovin ikäviä.

Kopioin äskeisen postaukseni tähän uudestaan, jotta sinäkin ymmärtäisit sen.

"Etenkin ihminen, joka WiiU:n ostaa nyt, pääsee nauttimaan jo nyt melko suuresta määrästä todella huikeita pelejä. Ja lisäksi timanttisia VC-pelejä. Ja pääsee halutessaan pelaamaan niitä loistavalta gamepädiltä vaikka sängyssä maaten. Ja kuten todettu, uusia pelejä pukkaa - paitsi WiiU:lle - myös VC-puolelle."

Ylläolevassa ei ole kertakaikkiaan mitään paikkansapitämätöntä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Viittasitko minun vai Mahen tekstiin?

Mahen.


Tässä vielä lisää:

Kotaku, one of the most influential — we're talking top three — gaming sites in the world, has upgraded its Wii U review from a "Not Yet" to a resounding "Yes"

There's a full-on updated review that praises the system, primarily due to its growing library of top-notch games and improved operating system and application.

Today, however, if you skip the Wii U, you're missing out.

http://kotaku.com/wii-u-review-update-20-months-later-1601718713


Joku muukin, kuin sokeasti fanittavat Gamepad-fanit näköjään suosittelee..!

EDIT: tämä vielä oikein ekstraterveisillä Mahelle:

They're overwhelmed by what the Wii U does right. And that GamePad controller is actually pretty great. :-*
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minä en vaan vieläkään tajua miksi mahe ei myy sitä konetta pois jos se on niin paska ja pelejä ei tule ja antaisi asian olla. Itse ostin ps4:n huhtikuussa ja olen ostanut sille jopa viisi peliä. (I:SS, MGS:GZ, freedom cry, child of light ja trials). Nyt kone kerää pölyä ja melkein kaikki kovat nimikkeet tulee vasta 2015. Olenko ps4 ketjussa valittamassa kuinka paska pelivalikoima koneella on? En ole koska tiedän, että pelejä tulee ja kone on niitä varten valmiina ja ostin tuon jotta pääsin pelaamaan second sonia.

Myös wiiu:lle tulee niitä pelejä vielä tänäkin vuonna kuten bayonetta 2. Eikö kiinnosta? No se on pieni henkilökohtainen voi voi, mutta eipä noille kahdelle muullekaan koneelle paljoa pelejä ole tänä vuonna tulossa. Ei voi käsittää tuota jatkuvaa valitusta ja kitinää varsinkin kun maheltakin löytyy muitakin koneita joilla pelata. Sillä vaan on joku ihme pakko mustamaalata wiiu:ta jatkuvasti. Ottiko se noin koville kun ne kapulan heiluttelu party pelit heivattiin sinne minne ne kuuluu ja nyt tulee ihan niitä oikeita pelejä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Btw, uusimmassa heinäkuun Pelaaja-lehdessä on lehden Tokion-kirjeenvaihtajan Daniel Robsonin artikkeli, otsikolla "Nintendo on japanilaisten konsolikuningas". Artikkelissa tarkastellaan E3-messujen tarjontaa sikäläisestä näkökulmasta ja kirjoitetaan mm. Nintendon sitoutumisesta WiiU:hun.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No niin, laitetaas riita poikki! :D Tein tuossa nopsan vertailun loppuvuoden peleistä PS4 vs Wii U ja lopputulos on se, että PS4:n puolelta löytyisi 8-10 kiinnostavaa nimikettä ostettavaksi ja pelattavaksi, jos vaan olisi kaikille sitten pelitulvan aikaan aikaa. Wii U:n listalta löytyi tasan NOLLA edes etäisesti kiinnostavaa nimikettä! Wii U:n jo julkaistuista nimikkeistä löytyisi ehkä 2-3 nimikettä, jotka voisin ostaa, jos olisi nyt aikaa Nintendon peleille. "Objektiivisesti" tarkasteluna siis PS4:n pelikirjasto vie niin sanotusti 10-2! :D

Ei vaan, ei pidä ottaa liian tosissaan yllä olevaa! Pelimakuja on monia ja jokaiselle löytyy sopiva laite. Joillekin se on Wii U ja joillekin PS4. Konsolin ostoa harkitsevalle vinkkinä, että kannattaa pohtia seuraavia ihan ensiksi:
1) Mihin käyttöön laite tulee. Striimaillaanko netissä, tarvitaanko multimediaominaisuuksia? Pelataanko enemmän yksin/netin yli, vai samalta sohvalta?
2) PELIT! Mitä haluaa hän pelata? Onko Nintendon "lapsenomainen" ja "pirrosmaisempi" tyyli enemmän mieleen, vai kiinnostaako "realistisempi grafiikka" ja vähän "aikuismaisempi" pelikirjasto. Mario&Zelda vaiko sitten sotapelit/länsimaiset roolipelit/urheilupelit/laajempi kattaus autoilua?

Kaikille löytyy jotain! Ei voida mitenkään yksiselitteisesti sanoa, millä laitteella on paras pelikirjasto, koska jokainen arvottaa erilaisia asioita.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

¨Niimpä. Niin typerää kuin se onkin niin minulla se syy ostaa wiiu melkein vuosi sitten oli netflix ja mahdollisuus katsoa sitä gamepadin ruudulta. Silloin kiinnosti lähinnä lego city ja bayonetta 2 joka ei vieläkään ole tullut. Sitten vaan joku ryyppyilta päätin tuon tilata enkä ole katunut. Innostuin uudestaan mario peleistä ja omaksi yllätykseksi rakastuin esim pikmin 3:een ja wonderful 101:een ja olihan se lego citykin vähintään yhtä nautittava mitä gta 5 ja sen seurauksena se oli myös yksi syy ostaa 3ds jolle oli lego city undercover: chase begins.

Nykyään noita pelejä on tosiaan se yli 30kpl hyllyssä ja sitä flixiä todellakin ollaan katseltu ennen nukkumaan menoa koska se on niin kätevää. Padi kouraan ja kuulokkeet korviin verrattuna siihen, että katsoo vaikka pleikkarilla eli kone päälle -> vahvari päälle -> telkkari päälle ja sitten katsot jakson tai kaksi jotain sarjaa ja taas sammutat kaikki. Nyt vaan sammuttaa wiiu:n gamepadista ja laittaa sen padin sivuun ja alkaa nukkumaan.

Joten voisi sanoa, että wiiu on laajentanut jo muutenkin kohtuu laajaa pelimakua vielä lisää ja jollen olisi konetta ostanut niin olisin aika monta hyvää peliä missannut. Esim tasohyppelyt ei kiinostaneet oikein ollenkaan ennen koneen hankintaa kun niistä oli nes/mega drive/amiga aikoina saanut jo tarpeeksi.

Kuten joku viisas joskus totesi "minä pelaan pelejä enkä konsoleita". Joka koneelle tuntuu olevan aina joitakin pelejä joiden takia se kone on pakko ostaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nintendo on siitä jännä, että WiiU:n parhaat pelit ovat aina tulossa. Tällä hetkellä parhaat pelit ovat 25 vuotta vanhat NES-pelit VC:ssä. Sama oli Wiin kanssa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nintendo on siitä jännä, että WiiU:n parhaat pelit ovat aina tulossa. Tällä hetkellä parhaat pelit ovat 25 vuotta vanhat NES-pelit VC:ssä. Sama oli Wiin kanssa.

Hittolainen, että oli väsynyt trolli. Jaksaako joku muu tarttua tähän?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minä en vaan vieläkään tajua miksi mahe ei myy sitä konetta pois jos se on niin paska ja pelejä ei tule ja antaisi asian olla...

Itsekin olen ihmetellyt aivan samaa. Kaveri on kokoajan täällä valittamasta konsolista ja jos joku laittaa jotain positiivisia uutisia niin täytyy sekin kääntää negatiiviseksi, tai vähintäänkin muotoon "ehdottomasti huonompi kuin millään nykyisen tai entisen polven konsolilla"

Toinen asia mitä ihmettelen mahelta on jatkuva valitus pelien määrän riittämättömyydestä, koska on "aktiivi pelaaja". Itse olen ollut mielestäni aktiivinen pelaaja siitä lähtien kun "Nintendo Asian Versio" meille joskus hankittiin ja siitä on jo kauan.. Ainakin minulle Wii U:n pelikirjastosta on löytynyt paljon enemmän pelattavaa mitä olisin kuvitellut. Tarkoitus oli ostaa PS4 julkkarissa, kuten ostin PS3:n, mutta pelattavaa on nyt jo aivan liiaksi ja onkin tullut pelattua viimeaikoina kyllä liikaa, nimenomaan Wii U:ta. Uutta pleikkaa ei sitten tullut hankittua ja vaikuttaa siltä ettei ihan heti tule tarvettakaan. Mutta jos aktiivi pelaaja tarkoittaakin työtöntä, jonka elämäntehtävä on pelata videopelejä niin ehkä sillon Wii U ei tosiaan riitä. Jos taas konsolilla ei ole itseä kiinnostavia pelejä, koska haluaa pelata vain uusinta CODia ja GTA:ta niin siinä voikin itse sitten miettiä missä mahtaa olla vika.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

^Tässä on ollut nyt MK8:n ja E3:n jälkeen aika paljonkin positiivistä buzzia Wii U:n ympärillä ja selkeästi ihmisten suhtautuminen konsolia kohtaan on muuttunut hiukan positiivisemmaksi. Sitä aktiivisemmin Mahen pitää trollaa ja käyttää entistä enemmän luovuutta niiden positiivisten uutisten vääntämisessä mahdollisimman negatiiviseksi, jottei joku pääsisi sattumalta uskomaan, että asiat konsolin suhteen olisivat hiukan paremmalla mallilla. Jos ei muuta keksi, niin voi aina turvautua siihen "peli X myi Wiillä NÄIN paljon enemmän", mutta tuokin alkaa olemaan aika puhkikulunut läppä. Ehkä se pelottaa, että joku saattaisi laitteesta vaikka tykätä, koska GamePad:hän on itse saatanasta ja pilaa maailman.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kyllähän Mahea kannattaa kuunnella sillä kyllä siellä se pointti on. Sen voi dumpata "taas näitä Mahen padi-ulinoita" -koriin, mutta sitkeän perustellusti se aina vaan tulee sieltä.

Yksi asia mitä pitäisin aidosti huolestuttavana merkkinä konsolin elinvoimaisuudesta, olisi näin kesän alennusmyyntien aikaan seurata markettien alennuslaareja ja vertailla hiukan minkä alustan pelejä siellä myydään ja mihin hintaan. Väittäisin, että WiiUn vaaleansiniset kotelot ovat valitettavan yliedustettuina suhteessa koneen ikään ja pelien laatuun. Siinä missä PS3 ja 360 pelit ovat näissä laareissa sitäsuntätä -roskaa, niin WiiU:n AAA-nimikkeitä myydään aivan surutta 10-20€ hintaan. Mikäs siinä jos nyt rakentaa 15-20 pelin kokoelmaa jota pelata seuraavat vuodet, niin laadukasta tarjontaa löytyy, mutta silti... Vuoden päästä tämä laari on täysin tyhjä WiiU nimikkeistä aivan kuten Vitan pelit loistavat nyt kokonaan poissaolollaan ja silloin WiiU on käytännössä kokonaan kuollut (kuten Vita nyt) ja armonlaukausta vailla joka voi hyvinkin tulla seuraavassa E3-messuilla uuden koneen ja uuden Zeldan sen julkaisupeliksi muodossa. En yllättyisi.

Asetin WiiU:lle 199€ ostorajan itselleni. Olisi käytännössä saatavilla helposti, mutta vanhana Cubistina Wind Waker, Pikmin, Kart ja Smash Bros eivät vain yksinää riitä (eri asia jos Cubeni räjähtäisi eikä Käytettyä löytyisi) ja New Mariot on nähty 3Ds:llä. Tiedän, olen hankala kuluttaja.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mikäs siinä jos nyt rakentaa 15-20 pelin kokoelmaa jota pelata seuraavat vuodet, niin laadukasta tarjontaa löytyy, mutta silti... Vuoden päästä tämä laari on täysin tyhjä WiiU nimikkeistä

Murehditaan sitä sitten, kun se on ajankohtaista. Nyt kuitenkin pelattavaa löytyy varsin mukavasti.

Se on kyllä ihmisluonnolle ominainen piirre pilata se hetki, jolloin kaikkea on, murehtimalla siitä, kun kaikkea ei enää joskus tulevaisuudessa ole.

PS: ensi E3:sille ei ole tulossa uutta konsolia, joten se siitä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kyllähän Mahea kannattaa kuunnella sillä kyllä siellä se pointti on.

Joo ei kannata kuunnella. Jos "perustelut" lähes mihin tahansa WiiU:ta koskevaan asiaan ovat relevanssiltaan nähtyä tasoa (eli lähinnä vertailua paremmin myyneeseen Wiihin, eikä pidä unohtaa infantiilia suhtautumista gamepadiin), on pointti todella hukassa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ketjussa viime aikoina käydyn keskustelun sävyn takia on aiheellista muistuttaa, että foorumin linjausten mukaisesti keskusteluissa tulee välttää verbaalista käsiksi käymistä suoraan kanssakirjoittajaan. Tarvittaessa jonkun kirjoittajan ärsyttäviksi koetuista tavoista ja toimista voi muiden sääntöjen puitteissa kirjoittaa Henkilökohtaiset avautumiset -ketjussa.

Lisäksi ja osittain vaihtoehtoisesti, jos haluja löytyy väitellä vähän vapaammin vaikka Gamepadistä tai Wii U:n ja Wiin pelivalikoimasta, voi Taistelutantereelle käydä luomassa haluamastaan aiheesta oman ketjunsa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mulla on näköjään baronin kanssa liki sama tilanne, gamecube jäi muistoihin hienona konsolina. WiiU kiinnosti mua kunnes tajusin että konsoli floppaa pahasti.

Veikkaan että tässä käy kuten wiilläkin, niitä onnellisia laitetta hehkuttavia omistajia on pari eka vuotta, mutta jo jonkun ajan päästä laite alkaa suurimmalla osalla kerätä pölyä kun nykyiset pelit on pelattu.

Keräilijällehän wiiU on suorastaan unelmalaite, pelikirjasto ei ole järin iso ja ihan tuliteriäkin pelejä saa 10-20€ hintaan alelaareista.
 
Ylös Bottom