Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
Joo, mutta foorumeilta on helppo löytää pelaajien mielipiteitä peleistä ja laitteista. Omasta tuttavapiiristä löytyvät mielipiteet toki puoltavat melko pitkälti tätä linjaa, mitä nyt tietty 67v isäni vielä pitää Wiikakea/wagglea/Wiisportsia jokseenkin novellina ideana.
Syitä on toki huonon markkinoinnin lisäksi monia muita, kuten:
• Huono brändäys (sekaantuminen vanhaan Wiihin, Wii-brändin kärsinyt arvo ja uskottavuus corepelaajien keskuudessa jne.)
• Muuttuneet ja kaikenkaikkiaan haastavammaksi käyneet markkinat (Casuaalipelaajien evakko sosialisten/mobiilipelien äärelle)
• Killer appien puute
• tyhjiöt pelijulkaisuissa (ensimmäinen puoli vuotta oli tappava)
Hyvä että täsmensit lähitulevaisuuden julkaisulistaa. Ihan kohtalaiseltahan tuo ehdottomasti näyttää.
Joo ja nämähän kaikki tulivat ensimmäisen puolentoista vuoden aikana. Nuo antamasi esimerkit puhuivat karua totuttaa Wiin autopelitilanteesta, paremmin kuin itse osasin asian esittää.
Tässä jälleen yksi niistä 100 milj Wii-omistajasta. Se 100 milj koostui meistä kaikista, jotka konsolin ostimme, mutta valitettavasti aika harva siihen oli tyytyväinen; karvas tosiseikka myöntää Wiikake-fanille.
Mä en todellakaan pidä Wii U:ta pelivalikoimineen mitenkään mahtavana ja fantastisena, väärinymmärrettynä konsolina, vaan lähinnä ihan ok laitteena. Sitä ei voi kukaan kieltää, etteikö Wii U:ta olisi monellakin eri tapaa kustu, mutta kyllähän se silti ihan kelvollista arvoa rahalle tarjoaa, ja mm. viimeisimmistä kommenteista päätellen aika moni täälläkin tuntuisi tähän mielipiteeseen yhtyvän.
EDIT:
Siitä ei epäilystäkään, että enemmistö pitää PS4:n lähitulevaisuuden pelitarjontaa parempana, enkä mä sitä tässä väittänytkään. Pelimausta tässä lähinnä puhuttiin ja mielipiteestä vanhan Wiin pelitarjonnan, liikkeentunnistusohjauksen ja Gamepadin suhteen.
Se, että sanon WiiU:n pelitarjonnan kilpailevan muiden konsolien kanssa ei tarkoita sitä, että tässä pitäisi nyt mennä mihinkään PS4 vs- Wii U-vääntöön, vaan pointti on se, että pelejä on kyllä tulossa. Voittajanahan siitä selviää, jos ostaa kaikki alustat.
Itse asiassa en ole huomannut. Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmisiä löytyy myös foorumeiden ulkopuolelta?.
Joo, mutta foorumeilta on helppo löytää pelaajien mielipiteitä peleistä ja laitteista. Omasta tuttavapiiristä löytyvät mielipiteet toki puoltavat melko pitkälti tätä linjaa, mitä nyt tietty 67v isäni vielä pitää Wiikakea/wagglea/Wiisportsia jokseenkin novellina ideana.
Luuletko, että Wii U:n "kusinen tilanne" johtuu vain siitä, että kaikki ne muuten kiinnostuneet pelaajat eivät vain tiedä Mario 3D Worldista ja Wind Waker HD:sta, kun konsolia ei nyt pahus sentään ole markkinoitu tarpeeksi?
Syitä on toki huonon markkinoinnin lisäksi monia muita, kuten:
• Huono brändäys (sekaantuminen vanhaan Wiihin, Wii-brändin kärsinyt arvo ja uskottavuus corepelaajien keskuudessa jne.)
• Muuttuneet ja kaikenkaikkiaan haastavammaksi käyneet markkinat (Casuaalipelaajien evakko sosialisten/mobiilipelien äärelle)
• Killer appien puute
• tyhjiöt pelijulkaisuissa (ensimmäinen puoli vuotta oli tappava)
Laaja skaala: puzzlepeli (Captain Toad), tappelupeli (Super Smash Bros, myös 2DS/3DS), "realistinen autopeli" (Project Cars, multiplattari), JRPG (Xenoblade X), tasohyppelyitä (Yoshi's Whatever World, taas uusi Kirby), aikuistempeli (kuulitteko aikuiset, Itagakin peli juuri teille!), shootteri (se huhuttu Advanced Warfaren Wii U -porttaus vai???).
Hyvä että täsmensit lähitulevaisuuden julkaisulistaa. Ihan kohtalaiseltahan tuo ehdottomasti näyttää.
"Realistinen autopeli" on erityisen tärkeää, nehän ovat "äärimmäinen harvinaisuus" Nintendon alustoilla. Olkoonkin, että Wiillä ja DS:llä oli kasapäin autopelejä, fantastisesta (Excite Truck) realistiseen (NFS ProStreet), mutta hei, Wii U:lle tulee autopeli!
Joo ja nämähän kaikki tulivat ensimmäisen puolentoista vuoden aikana. Nuo antamasi esimerkit puhuivat karua totuttaa Wiin autopelitilanteesta, paremmin kuin itse osasin asian esittää.
Tuleeko mieleen, että kenties sinä olet tässä ihan äärimarginaalissa Gamepad-ihailusi kanssa? Wii ei "rikastuttanut" juuri sinun elämääsi, ja niinpä konsolin miljoonat omistajat varmasti ajattelevat juuri samoin kuin sinä. Se 100 miljoonaa konsolia myynyt laite myi "huumassa", mutta myyntilukujahan ei saa mainita, koska ne toistuvasti osoittavat tulkintojesi olevan aivan täysin pielessä.
Nyt on hiukan alkanut houkuttaa Wii U (varsinkin e3sen jälkeen), mutta pelkään, että jääkö se pölyttymään hyllyyn, kuten Wii. Wiimote/nunchaku yhdistelmä ei vaan meillä toimi
Tässä jälleen yksi niistä 100 milj Wii-omistajasta. Se 100 milj koostui meistä kaikista, jotka konsolin ostimme, mutta valitettavasti aika harva siihen oli tyytyväinen; karvas tosiseikka myöntää Wiikake-fanille.
Mä en todellakaan pidä Wii U:ta pelivalikoimineen mitenkään mahtavana ja fantastisena, väärinymmärrettynä konsolina, vaan lähinnä ihan ok laitteena. Sitä ei voi kukaan kieltää, etteikö Wii U:ta olisi monellakin eri tapaa kustu, mutta kyllähän se silti ihan kelvollista arvoa rahalle tarjoaa, ja mm. viimeisimmistä kommenteista päätellen aika moni täälläkin tuntuisi tähän mielipiteeseen yhtyvän.
EDIT:
Väitit samaa silloin joskus konsolisota-ketjussa. Kuitenkin sivuutit kyseenalaistukseni mielipiteestäsi, joten jos nyt haluaisit listata tähän lähitulevaisuudessa (esimerkiksi ensi vuoden loppuun mennessä) julkaistavat WiiU-pelit, niin minä listaan ne PS4:n. Kyllä Mahella on melkoisen selkeä pointti mielestäni ja sinä olet mielipiteesi kanssa vähemmistössä.
Siitä ei epäilystäkään, että enemmistö pitää PS4:n lähitulevaisuuden pelitarjontaa parempana, enkä mä sitä tässä väittänytkään. Pelimausta tässä lähinnä puhuttiin ja mielipiteestä vanhan Wiin pelitarjonnan, liikkeentunnistusohjauksen ja Gamepadin suhteen.
Se, että sanon WiiU:n pelitarjonnan kilpailevan muiden konsolien kanssa ei tarkoita sitä, että tässä pitäisi nyt mennä mihinkään PS4 vs- Wii U-vääntöön, vaan pointti on se, että pelejä on kyllä tulossa. Voittajanahan siitä selviää, jos ostaa kaikki alustat.
Viimeksi muokannut moderaattori: