Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
Voihan se olla, ettei sitä potentiaalia koskaan valjasteta, mutta sekään ei tarkoita sitä, etteikö sitä olisi. En tiedä miksi muutenkaan yhdistit nuo kaksi lausettani eri asiayhteydestä...
Vuonna 2005/2006 olin ihan varma, että Wiistä tulee maailman paras ja kaiken mullistava konsoli, kun kilpailijat tuntuivat vain tekevän sitä samaa paremmilla grafiikoilla. No, Wii Sports oli toki mullistava, Super Mario Galaxy sukupolven paras peli jne., mutta kyllä yleinen konsensus taisi olla se, että Wiin potentiaali hc-pelaajille valjastetiin täysillä heti tuoreeltaan Legend of Zelda - Skyward Swordin pamahtaessa markkinoille vuosikausia myöhemmin.
Tämän konsolisukupolven alussa oli (ja on yhä pitkälti) fiilis se, että Sony ja MS tarjoaa lisää samaa pikkuparannuksilla. Kuitenkin nyt olen sen verran viisaampi, etten tuomitse muita sysip*skoiksi ja samallapidätä henkeäni Nintendon valjastamattoman potentiaalin kanssa, etenkin kun 1) Wii U:n myyntiluvut ovat vähän muuta kuin Wiin aikoinaan 2) PS3 vei minut lopulta Raptureen, Journeyn maailmaan, osoitti että tuplastikeillä voi keksiä vaikka mitä (Skate-pelit), toi Fifa-peleihin reaaliajassa vaihtuvat pelaajien kunnot ja kokoonpanot jne. jne.
Eikai tässä kukaan ole väittänytkään, etteikö Wii U:n tukala tilanne vaikuttaisi siihen, millaisia pelejä sillä tullaan näkemään, eihän?
No ei tietenkään, mutta kovasti hoetaan sitä, että myyntiluvut ei haittaa niin kauan kun on hyviä pelejä, mikä on sellaista "älä mieti mitä nurkan takana odottaa"-ajattelua. Ja tästäkin olen sanonut olevani periaatteessa samaa mieltä, mm. mainitsemalla että olin tyytyväisempi Nintendo-poju Gamecuben kuin Wiin aikana. Wii U:n tilanne myyntiluvuissa on vain poikkeuksellisen heikko.
Tuo kommentti oli nyt taas luokkaa "äh ei viitsi osta PS3:a, koska ei sille ole mitään muuta pelattavaa, kuin The Last of Us". Jos Wii U:n laatupelit eivät sinua miellytä, se ei silti tarkoita, etteikö niitä olisi.
Niinpä niin, ihan samaa luokkaa, koska Wii U:n pelikärki kestää vertailun PS3:n kanssa

Olen iloinen että Wii U omistajat ovat niin tyytyväisiä konsoleihinsa, enkä mä epäile ettenkö saisi sillä aikani tapettua jos olisi pakko. Ironistahan tässä on vaan se, että metacriticiä katsottuani pelaisin Wii U:lla aikalailla samoja pelejä kuin muillakin (yleensä last gen -) konsoleilla. Varmasti löytäisin jotain pelattavaa, mutta kun ostaisin Wii U:n juuri niiden sen ainutlaatuisten pelien takia.
Saan mä nyt pelattua mun vähät viikottaiset pelitunnit PS4:lläkin jotain FEZiä, Trine 2:ta, Resogunia ja välillä Last of Us Remasteredia pelaillen, mutta en mä ole sen pelitarjontaan vielä mitenkään tyytyväinen. Ehkä mä vain odotan sitten liikoja.