Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Sama täällä. Olen 20:n minuutin lentämisellä ansainnut noin 60 pistettä jeteille eli aika lujaa menee. Koptereilla vielä vähemmän pisteitä. Onneksi jettejä parannetaan seuraavassa päivityksessä. Minun puolestani vaikka heat seekerit saisivat tulla vakiokamaksi, koska ei konetykeillä tee yhtään mitään.
Jos osaa lentää kopterilla, niin esim. CQ Firestormisssa on iisi lentää sinne A-lipulle jonnekin talon katolle, jolloin saa neutralointi/valtauspisteet kohtalaisen helposti. Siinä onkin (jo melkein) flarepisteet kasassa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Korjailet vaan bottia niin kyllä se siitä. ;)

Ei vaiskaan, eiköhän teillä Battlefield-veteraaneilla tuo BF3:seen siirtyminen suju kuitenkin suht helposti.

Itse hyppäsin BF3:een suoraan Call of Duty -sarjasta (WaW, MW1&2) ilman että olin pelannut ensimmäistäkään BF-peliä. Onneksi tuli pelattua sitä BF3 Betaa, joten ei tullut NIIN pahasti turpaan tätä varsinaista versiota aloittaessa, vaikka aika pahasti tulikin ja tulee välillä vieläkin. :D

Eilen illalla tuli jokin mystinen EA-bugi. Kesken kopteripilotin hommia tuli ilmoitus, että "connection to EA lost". Nettiyhteydelle ei kyllä muuten tapahtunut mitään. Battlelogin mukaan muut KFIN:läiset olivat kuitenkin pelanneet ko. matsin onnistuneesti loppuun, joten tuskin selviää mistä tuossa oli kyse.

Komppaan. Ei muuta kuin mukaan vaan. Itse hankin viime elokuussa BFBC2:sen ja alkutuskailuiden jälkeen homma pelitti hienosti.

Tuli kyllä mystinen joo. Itsehän olin siinä kopussa apukuskin paikalla hitsipilli kourassa ja huutelin mikkiin, että nokkaa ylös! "Onnistuneen" maahantulon jälkeen (ruudussa lukee BAD LUCK) kyselin vielä, että miksi sen tonttiin vedit?? :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen illalla tuli jokin mystinen EA-bugi. Kesken kopteripilotin hommia tuli ilmoitus, että "connection to EA lost". Nettiyhteydelle ei kyllä muuten tapahtunut mitään. Battlelogin mukaan muut KFIN:läiset olivat kuitenkin pelanneet ko. matsin onnistuneesti loppuun, joten tuskin selviää mistä tuossa oli kyse.
Näitä sattuu. Meillä pelaillaan samasta taloudesta kahella koneella ja meikäläinen on tippunut kesken peli tuolla samaisella virheilmoituksessa. Toinen on jatkanut vain pelailua ja itse sitten joininut takaisin, kun mahdollista.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Komppaan. Ei muuta kuin mukaan vaan. Itse hankin viime elokuussa BFBC2:sen ja alkutuskailuiden jälkeen homma pelitti hienosti.

Tuli kyllä mystinen joo. Itsehän olin siinä kopussa apukuskin paikalla hitsipilli kourassa ja huutelin mikkiin, että nokkaa ylös! "Onnistuneen" maahantulon jälkeen (ruudussa lukee BAD LUCK) kyselin vielä, että miksi sen tonttiin vedit?? :)
Joo itsellenihän tuli sama teksti sillä samalla servulle kun lensin pihalle... tais servu vaan rökkii..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Servu tais potkii automaattisesti koska nous ping liian korkeeks.
kokeiltiin eile kaverilla miltä näyttää peli 50tuuman HD Näytöltä, ja tuota tapahtu melkee kokoajan koska naapurin netti :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Näitä sattuu. Meillä pelaillaan samasta taloudesta kahella koneella ja meikäläinen on tippunut kesken peli tuolla samaisella virheilmoituksessa. Toinen on jatkanut vain pelailua ja itse sitten joininut takaisin, kun mahdollista.

Mitenhän tuon nettipelin pitäisi edes toimia jos sulla on kaksi pleikkaria sun kotiverkossa NATin takana ja jos on esim Welhon liittymä. Eikös siitä ole vaan yksi ip-osoite ulos muulle maailmalle? Luulis että Dice/EA servut menee sekaisin. Vkl:na kaverin kanssa kyllä testattiin tätä kokoonpanoa ja välillä toimi ihan loistavasti, mutta suurimmaksi osaksi tuli outoaj connection losteja ym ja verrattaen paljon... Osaako joku valaista :confused:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Gunnerilla on mielestäni hyödyllisempi Thermal vision, saa aika pahaa jälkeä jalkaväkeä vastaan, siis jos on jo avattuna. Hyvä pilottihan tajuaa lähteä karkuun soihtuja lataamaan, tosin publalla tuntuu olevan hyvät pilotit erittäin harvassa.

Minä olen kyllä sitä mieltä että flaret ovat ehdottomasti hyödyllisin varuste. Thermalia ei juurikaan (coressa) tarvita, kun spottausnappulaa voi hekon kyydissä spämmätä ihan huoletta; kaikki näköyhteyden päässä olevat viholliset on näin helppo huomata. Tärkeintä hekolla pärjäämisessä on lentäjän ja gunnerin hyvä kommunikaatio, että flaret käytetään vuorotellen ja spottaus toimii. Varsinkin vihollisen taistelukopterit on tärkeää havaita äkkiä, ne kun ovat yleensä se suurin uhka omalle kopterille.

Tähän mennessä olen myös ehtinyt jo huomata, että MI-28 on paljon kankeampi ja raskaamman tuntuinen kuin amerikkalaisvastine AH-1. Varsinkin Caspianissa jossa on paljon korkeuseroja, tämä raskaus korostuu, kun heko ei oikene yhtä hyvin eikä nousunopeus riitä puiden tai rinteiden väistelyyn..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tähän mennessä olen myös ehtinyt jo huomata, että MI-28 on paljon kankeampi ja raskaamman tuntuinen kuin amerikkalaisvastine AH-1. Varsinkin Caspianissa jossa on paljon korkeuseroja, tämä raskaus korostuu, kun heko ei oikene yhtä hyvin eikä nousunopeus riitä puiden tai rinteiden väistelyyn..

Jep, SuperCobra on paljon parempi.

Saatiin Slidun ja Aphexin kanssa muuten mielenkiintoinen bugi aikaiseksi eilen... vissiinkin Caspianissa? Aphex oli kuskina ja Slidu ampui gunnerin paikalta TV-ohjuksen. Itse spawnasin samaan aikaan kopteriin ja näin sekunnin verran sellaisen näkymän, jossa istuin korkealla ohjaamossa ikään kuin Slidun päällä. Jos muistan oikein, serveri meni samantien nurin ja heitti kaikki pihalle.

TV-ohjusta ammuttaessa gunner vissiinkin katoaa hetkeksi siitä ampujan paikalta, kunnes ohjus on osunut. Tämä vissiin mahdollisti spawnaamisen kopteriin.

Tuli kyllä mystinen joo. Itsehän olin siinä kopussa apukuskin paikalla hitsipilli kourassa ja huutelin mikkiin, että nokkaa ylös! "Onnistuneen" maahantulon jälkeen (ruudussa lukee BAD LUCK) kyselin vielä, että miksi sen tonttiin vedit?? :)

Arvelisin että jonnekin D-lipun tienoille varmaan putosi nokka edellä siellä Karkkisaaressa. :D

Mikäs se sun ohjus-lukitus-kysymys muuten oli? En saanut oikein kunnolla selvää mitä hait, kun mikit rätisi taas niin pirusti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

miten muka parannetaan? (kuulostaa pelottavalta) sillä huonompikin jettipilotti on hemmetin vaarallinen kuhan joku sille spottailee maasta kulkuneuvoja yms. heatseekkereillä saa ehkä välillä yhden linnun tiputettua alas muttei niillä saa läheskään yhtäpaljoa aikaan kuin mitä esim rocket poods:eilla

Flaret tulee heti käytettäväks - muistaakseni ei jetin tehoja mitenkään muutettu (konekivääri ja ohjukset).

Tajusin eilen että jetillä voit tehdä nopeamman ''U-käännöksen''. Kaarrat jetillä ylöspäin (tatti alas) niin kauan kun tulee maa näkyviin ja sitten vaan käännät jetin oikeinpäin - paljon nopeampi verrattuna kaartamiseen, ainakin omalla kohdalla. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

tankin 3:s paikka hoitaa saman homman kuin soflam. Jos kyseessä on hyökkäyskopteri niin hyvä gunneri ei ole pahitteeksi, voitte nimittäin käyttää vuorotellen flaret jolla lähes varmistatte ohjusten osumattomuuden

Aah, enpäs tiennyt tankista tuota. Mut kuinka pitkä kantomatka sillä oikein on? Itse piti paeta 800-1000m päähän mcomeista, ettei jatkuvasti vilkkunut lock. Ei ees stealth auttanut asiaa mitenkään, about yhtä nopeasti tuli lockia. Jos sillä oikeasti on noin pitkä kantomatka, niin kyllä se ikävä kyllä vähän vaatii nerffiä, kun ei kharg islandissa päässyt ees lentotukialukselta pois ilman piipitystä. About 200-300m ois se ehdoton maksimi, siltä etäisyydeltä ei kuitenkaan kovin helposti helikopterilla ketään tapeta ja ois mahdollisuuksia selvitä pelkästään omillakin flareilla. Randomeilla harvemmin kuitenkaan on flareja ja tuntuvat hyppäävän gunnerin paikalta muutenkin pois heti, kun lock alkaa vilkkumaan.

Jotain positiivista, oli hieno ampua helikopterilla jetti alas. Heat seakereilla lock, osuma ja jetti oli niin lähellä maata, ettei sentään ehtinyt hypätä pois vaan osui maahan ja sain tapon.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mitenhän tuon nettipelin pitäisi edes toimia jos sulla on kaksi pleikkaria sun kotiverkossa NATin takana ja jos on esim Welhon liittymä. Eikös siitä ole vaan yksi ip-osoite ulos muulle maailmalle? Luulis että Dice/EA servut menee sekaisin. Vkl:na kaverin kanssa kyllä testattiin tätä kokoonpanoa ja välillä toimi ihan loistavasti, mutta suurimmaksi osaksi tuli outoaj connection losteja ym ja verrattaen paljon... Osaako joku valaista :confused:
Valitettavasti en osaa sanoa tuohon mitään. En ole tarkistellut pahemmin yhteyksiä, sillä mitään ei ole tarvinnut muuttaa missään vaiheessa. Eli laitteet on vain kytketty kiinni ja ovat siten toimineet melko moitteettomasti, poislukien tälläisiä random katkoja, mutta nekin ovat olleet todella harviaisia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt BF3:n "sietokyvystä" internet-yhteyden suhteen. Kämpässäni ainoa netti kun löytyy HTC:n kännykästä, josta sitten wifi-hotspotin välityksellä voin käyttää nettiä läppärillä ja PS3:lla. 3G-liittymien nopeudet tunnetusti vaihtelevat aika paljon, omalla asuinalueellani DNA antaa 1-4 megan downloadin ja 0,5-2 megan uploadin, mikä riittää yllättävän hyvin pelaamiseen. Aikanaan kun Bad Company 2 oli uusi, heitti kyseinen peli minut koko ajan servuilta ulos, vaikka nettinä oli 4 megan valokuitu. Kyllähän BF3:sta lentää välillä ulos, mutta mielestäni se on paljon harvinaisempaa kuin BC2:ssa.
 
Jep, SuperCobra on paljon parempi.

Saatiin Slidun ja Aphexin kanssa muuten mielenkiintoinen bugi aikaiseksi eilen... vissiinkin Caspianissa? Aphex oli kuskina ja Slidu ampui gunnerin paikalta TV-ohjuksen. Itse spawnasin samaan aikaan kopteriin ja näin sekunnin verran sellaisen näkymän, jossa istuin korkealla ohjaamossa ikään kuin Slidun päällä. Jos muistan oikein, serveri meni samantien nurin ja heitti kaikki pihalle.

TV-ohjusta ammuttaessa gunner vissiinkin katoaa hetkeksi siitä ampujan paikalta, kunnes ohjus on osunut. Tämä vissiin mahdollisti spawnaamisen kopteriin.



Arvelisin että jonnekin D-lipun tienoille varmaan putosi nokka edellä siellä Karkkisaaressa. :D

Mikäs se sun ohjus-lukitus-kysymys muuten oli? En saanut oikein kunnolla selvää mitä hait, kun mikit rätisi taas niin pirusti.

Eli sitä yritin kysyä, että muuttuuko jetin/ kopterin sisällä lukituksen ääni sen jälkeen kun esim. Iglan ammus lähtee putkesta kohti? Vai kuuluuko yhtäjaksoinen piippaus sekä vihun saatua lukituksen, että ammuksen kohti tulossa. Itse kun pidän lukitusta päällä hetken aikaa, ennen ampumista, jotta se hätäpäinen ilma-aluksen kuljettaja ampuisi flaret tyhjäksi. Sitten vasta painan itse liipaisinta kun näen taivaalla hämäykset.

Eilen tämä ei toiminut, kun vaikutti kopu ja heko jätkät tietävän milloin oikeasti ammuin niitä kohti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eli sitä yritin kysyä, että muuttuuko jetin/ kopterin sisällä lukituksen ääni sen jälkeen kun esim. Iglan ammus lähtee putkesta kohti? Vai kuuluuko yhtäjaksoinen piippaus sekä vihun saatua lukituksen, että ammuksen kohti tulossa. Itse kun pidän lukitusta päällä hetken aikaa, ennen ampumista, jotta se hätäpäinen ilma-aluksen kuljettaja ampuisi flaret tyhjäksi. Sitten vasta painan itse liipaisinta kun näen taivaalla hämäykset.

Eilen tämä ei toiminut, kun vaikutti kopu ja heko jätkät tietävän milloin oikeasti ammuin niitä kohti.

Kyllä se piippaa erilailla


Tajusin eilen että jetillä voit tehdä nopeamman ''U-käännöksen''. Kaarrat jetillä ylöspäin (tatti alas) niin kauan kun tulee maa näkyviin ja sitten vaan käännät jetin oikeinpäin - paljon nopeampi verrattuna kaartamiseen, ainakin omalla kohdalla. :)
Toinen on että jarrutat (L2) ja käännät samaan aikaan heti ku oot "puolessa välissä" käännöstä niin jälkipolttimilla vauhtia ,Johan kääntyy vauhdilla ! ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Flaret tulee heti käytettäväks - muistaakseni ei jetin tehoja mitenkään muutettu (konekivääri ja ohjukset).

Tajusin eilen että jetillä voit tehdä nopeamman ''U-käännöksen''. Kaarrat jetillä ylöspäin (tatti alas) niin kauan kun tulee maa näkyviin ja sitten vaan käännät jetin oikeinpäin - paljon nopeampi verrattuna kaartamiseen, ainakin omalla kohdalla. :)

Jep jep. Tuon muuvin jopa itsekkin osaan. Paitsi käännän ensin koneen ylösalaisin ja sitten kaarran alas, joten olen valmiiksi oikeinpäin, kun käännös suoritettu. Tälle muuville on jopa joku termi ilmailussa, mutta nyt ei muista mieleen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Flaret tulee heti käytettäväks - muistaakseni ei jetin tehoja mitenkään muutettu (konekivääri ja ohjukset).
Jahas, minä kun odotin, että DICE buffais Hornetteja ja Flankereita kun ei niillä mitään muuta saa alas kuin toisiaan. A10 ja SU-225 ovat fine.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Flaret tulee heti käytettäväks - muistaakseni ei jetin tehoja mitenkään muutettu (konekivääri ja ohjukset).

Tajusin eilen että jetillä voit tehdä nopeamman ''U-käännöksen''. Kaarrat jetillä ylöspäin (tatti alas) niin kauan kun tulee maa näkyviin ja sitten vaan käännät jetin oikeinpäin - paljon nopeampi verrattuna kaartamiseen, ainakin omalla kohdalla. :)


Kaveri keksi immelmanin
Sitten vaan harjoooottelemaan ässää ja pystysakkausta :D

Eli noissa kopuissa voi kokeilla yksinään vaihtaa paikkaa ampujalle jolloin saat gunnerin flaret. Sillä tykillä ehtii myös välillä näpsästi ruimia tankkia tai muuta kohdetta ohjusten perään. Kannattaa pelata sitten ulkona squadista koska muuten sinne hyttiin spawnaa joku kummallinen heppu joka laitta sen vätkyttimen ekaan puskaan
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kukaan saanu asetettuu jetin ja kopterin ohjausta invertiksi? Itellä menee aina alas kun painaa alas ja ylös kun painaa ylös vaikka ois invert asetukset päällä
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään kun aloitin pelaamisen rush matsilla pelasin sitä n. 5min ja poistuin koska se oli pikemminkin death match. Vihollista ei ollenkaan kiinnostanut puollustaa. Sitten tuli ihan hyvä matsi bazaarissa, operation metro conquest oli kyllä vähän mitä oli koska oltiin jo pahasti tappiolla kun liityin. Sitten alkoikin ongelmat. Nyt äskein jouduin lopettamaan koska kyllätyin tuohon damage lagiin. Vihollinen makasi kiven päällä. Pistin arviolta 2/3 lipasta ja hän pisti minuun yhden kudin ja olin jo kuollut no toisella yrittämällä taas vihu sai minut ja sitten joku omista sai tämän kiven päällä olleen vihollisen mutta tietenkään tämän lagintakia en saanut assisteja. Highwayssa oli myöskin ongelma näin vihollisen ja pistin poikittaisen sarjan mutta ei edes tule damagea kun vihollinen taas pisti minuun yhden kudin.

Toinen mitä kävi oli bazaarissa. Tähtäsin kulmalla ja näin vihollisen juuri kun tulitin niin oma piti tulla siihen tähtäimen eteen ja tähätäilemään ja team kill oli varma.

Eilen tuli vedettyä bazaarissa kunnon ramboilu. B:hän on tunnetusti melko pullonkaula ja siellä käydään yleisesti C vs B taistelu onnistuin hiippailemaan C:lle sain 4 kaveria pois. Ongelmaksi jäi vain se ajoneuvo.

Myös snipereilla on yleistynyt onko tuo nyt lämpökameratähtäimen käyttö. Tuli itsekin kokeiltua, ihan kätevän oloinen mutta tyydyn mielumin normaaleihin.

Toivottavasti tuo lagi saataisiin pois.
 
Ylös Bottom