Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pinball Arcade

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chemo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PS4-versio erottuu parhaiten valaistusefektiensä puolesta. Kun säätää pelissä "huoneen" pimeäksi, pääsevät dynaamiset valaistusefektit oikeuksiinsa.

Toki PS4-versio on hieman skarpimpi (1080p vs. PS3-version 720p), mutta eivät erot päätähuimaavia ole. Itteäni eniten kyrsii, että pelihuoneen puinen lattiatekstuuri on edelleen sama suttupaska myös PS4:llä. Jumala on yksityiskohdissa, sano. :)

Vastaus: Pinball Arcade

Minun mielestä suurin ero on pelattavuudessa. PS3 versio kärsii jonkin verta lagista mitä ei ole PS4 versiossa. Tämä jos jokin peli on armoton jos lagia on edes hiukan. Pelasin itse PS3:lla 5 vuotta hirveällä TV lagilla kymmeniä eri pelejä mutta vasta tällä pelillä huomasin heti lagin. Pelaaminen oli yksinkertaisesti mahdotonta. PS3/PS4 versiot testattu samoilla asetuksilla ja televisiolla. Grafiikka on toissijainen jos "flippereissä" eli lätkissä on hiemankin viivettä. Muilla samoja havaintoja?

PS4 Season 2 meni muuten ensi vuoteen. Twitterissä joku oli onnistunut pelin jo lataamaan mutta sisältö ei ollut oikea ja Farsights veti homman takaisin. S3 ja S4 storesta jo löytyy.

Ps: Jos saman henkisiä niin saa lisätä kaveriksi. Pientä haastetta tulosmurskaukseen ;) Season 2 menee ostoon kunhan julkaistaan ja muut tarjouksista. S1 pelattu läpi (wizard goals).

Edit: Tarkennuksena, "hirveä TV lagi" johtui asetuksista. TV ei ollut game modessa eli kuvanparannuspiirit oli päällä ja input lag yli 50ms. Game modessa noin 10ms luokkaa. Silti PS3/PS4 välillä havaittavissa vastaava ongelma vaikka TV asetukset on samat (game mode). Yleisesti foorumeilla suositellaan 720p resoluutiota PS3 joka auttaa ongelmaan hieman.

Viimeksi muokannut moderaattori:

PS4-versio erottuu parhaiten valaistusefektiensä puolesta. Kun säätää pelissä "huoneen" pimeäksi, pääsevät dynaamiset valaistusefektit oikeuksiinsa.

Toki PS4-versio on hieman skarpimpi (1080p vs. PS3-version 720p), mutta eivät erot päätähuimaavia ole. Itteäni eniten kyrsii, että pelihuoneen puinen lattiatekstuuri on edelleen sama suttupaska myös PS4:llä. Jumala on yksityiskohdissa, sano. :)

Nimenomaan näin se on. Jumala ON yksityiskohdissa. :D Ja itse itselleni vastaan sen verran että on noissa pöydissäkin kyllä eroja. Ei mitään mieletöntä, vaan pikemmiten pieniä tarkkuuseroja yms. Ostin tuohon tähän mennessä parhaaksi havaitsemani pöydän (PS 3:sella parhaaksi havaitsemani siis), Medieval Madnessin, ja ohan tuo huimasti siistimmän näköinen kuin PS3:sella. :eek: Ja lajinsa sievempi ja viimeistellympi kuin tuo Dracula. Joka on muuten muutenkin hävyttömän buginen vielä. Sen verran on kuitenkin tullut jo naputeltua, että on pistänyt silmään. Esim multiballissa kun pallot menevät sopivan nopiaan ulos, siis 2 3:sta, niin kone ei tätä tajua, eikä sylje välttämättä palloja takaisinkaan kentälle, mutta eipä lopeta multiball tilaakaan, vaan jackpotteja saa tavoitella yhdelläkin pallolla. Ja ennen viimeistä palloa kone arpoo aina top vitosesta minkä tahansa tuloksen ja esittää sitä tavoiteltavana high scorena ja tätä rataa. Mutta ehkäpä tuohonkin pikkufiksejä tulee vielä ajan kanssa. Toivottavasti. :rolleyes:

Ostin PS4:lle tuon season 1 pöytäpaketin. On kyllä koukuttavaa puuhaa. Tässä on kyllä tuurillakin todella iso osuus, välillä menee kaikki pallot pois parissa minuutissa, välillä taas tulee shoot again ja voit jatkaa vaikka kuinka kauan saaden ison pistemäärän. Mutta hyvin on erilaisia pöytiä tarjolla. Suosittelen kyllä lämpimästi.

Onko PS4-versiossa identtiset valoefektit kuin aika vastikään julkaistussa XONessa? Esim. Circus Voltaire -laudassa ne ovat liian kirkkaat (mm. oikean reunan sininen "putki"). Muuten kyllä vakuuttava esitys, ja hyvä ettei tarvitse tätä PC:llä hakata tai odotella Xbox 360 -versiota... :rolleyes:

Minun mielestä suurin ero on pelattavuudessa. PS3 versio kärsii jonkin verta lagista mitä ei ole PS4 versiossa. Tämä jos jokin peli on armoton jos lagia on edes hiukan. Pelasin itse PS3:lla 5 vuotta hirveällä TV lagilla kymmeniä eri pelejä mutta vasta tällä pelillä huomasin heti lagin. Pelaaminen oli yksinkertaisesti mahdotonta. PS3/PS4 versiot testattu samoilla asetuksilla ja televisiolla. Grafiikka on toissijainen jos "flippereissä" eli lätkissä on hiemankin viivettä. Muilla samoja havaintoja?

Pelasin tätä alunperin PS4:llä, mutta laitteesta luovuttuani latasin PS3:lle. Tein juurikin tuon saman huomion, eli mailoissa on pieni viive PS3:lla, mikä teki pelaamisesta mahdotonta. Tai ei se ehkä mahdotonta tehnyt, mutta vei täysin innon pelata, kun peli ei ollut synkassa omien refleksien kanssa. Nyt olen tämän ladannut Xbox Onelle ja kokemus on taas sellainen kuin pitääkin, eli ei viivettä.

Medieval Madness on edelleen ainoa pöytä, jonka olen ladannut. Tulihan siinä kylkiäisenä joku toinenkin pöytä, mutta mikään flipperi vain ei tunnu yltävän MM:n tasolle millään tavalla, joskin tässä varmaan painaa 15 vuoden takaiset useat kokemukset aidosta pöydästä. On se vaan hyvä. Elviraa olen hieman harkinnut, kun sitäkin tuli joskus muinoin pelattua, mutta muistaakseni se ei ole läheskään yhtä hyvä kuin MM. Yksi hyvä pöytä on myös Who Dunnit, josta kans on kokemusta vuosien takaa, mutta sekään ei vain pärjää MM:n magialle. :)

MM täälläkin se ykkössuosikki, jota ylivoimaisesti eniten on tullut pelattua. Ensin kolmosella nyt sitten nelosella. Kolmosella myös Cactus Canyon ja Theatre of Magic olivat hyviä, mutta taida raskia kaikkia hyviä ainakaan heti raskia laittaa uusiksi neloselle...Kun noita uusiakin tekisi mieli aina välillä vähä vilkuilla ja kokeilla. :p Kuten aiemmin jo tulikin mainittua, Dracula toimii puutteistaan huolimatta. Ja eikös se kaikkien tuolla foorumeilla kärttämä kaikkien aikojen messiasboordi, Addams Family:kin pitäisi kohta olla tuloillaan...? Oisko se sitten itellään se seuraava hankinta? Saa nähdä malttaako sinne asti...? :D

Season 1:stä on jäänyt mieleen muutama pöytä. Itse olen pitänyt selkeistä pöydistä joissa oppii pöydän hienoudet nopeasti. Usein nämä ovat myös hieman vanhempia. Mitalistit alla, kolmatta oli jo vaikeampi nimetä joten 3. sija meni jakoon kolmelle pöydälle.

1. Big Shot: Kaikessa yksinkertaisuudessaan loistava, vaatii paljon taitoa ja pallokontrollia
2. Medieval Madness: Selkeä hieman uudenaikaisempi pöytä ja etenkin loppu vaatii taitoa
3. Harley Davidson / Monster Bash / Genie

Viimeksi muokannut moderaattori:
PS4-version uusimmassa päivityksessä on käynyt aika lahjakas käpy; kaikki maksullisetkin pöydät Pro-ominaisuuksia myöten ovat vapaasti kaikkien pelattavissa. Näin asiaa kommentoitiin tekijätiimin puolelta:

The unlocking of all content is a temporary glitch in the patch. It should be fixed soon but in the meantime, play those pinball tables! ;-)
Nauttikaa, kun vielä ehditte.

Lähde: Pinball Arcade Fans

PS4-version uusimmassa päivityksessä on käynyt aika lahjakas käpy; kaikki maksullisetkin pöydät Pro-ominaisuuksia myöten ovat vapaasti kaikkien pelattavissa. Näin asiaa kommentoitiin tekijätiimin puolelta:
Itekin huomasin saman ja nyt pelannut jonkin verran. Onhan tää erittäin mukavaa vaihtelua ajopelien välissä.:)

Nyt on Vitalle ostettu Pinball Arcade sekä ykköskausi.

Peruspelistä suosikkeja ovat Tales of the Arabian Nights sekä Black Hole. Varsinkin Black Hole, jossa on mukavan mekaaninen äänimaailma, eli enemmän laitteen ääniä osumista eri maaleihin ja vähemmän musiikkia.

Tulee mieleen, onkohan Black Hole ollut inspiraationa Pinball Dreamsin Ignition -kentälle. Molemmissa on avaruusteema, avoin kenttä ilman ramppeja, eikä kumpikaan jaa pisteitä kovin avokätisesti. Näissä miljoonan keräämiseksi saa tehdä töitä. Olikohan se Theatre of Magic, jossa täysin kustun ekan pallon jälkeen oli 250 miljoonaa taulussa.

Ykköskauden parhaat ovat omasta mielestä Monster Bash, Scared Stiff ja Elvira and the Party Monsters. Varsinkin kahdessa ensimmäisessä on tullut muutaman kerran naurettua kunnolla. Teatraalinen "I'm Count Dracula, and you're not" sekä Scared Stiffin Terror From the Craten jutut osuvat suoraan hermoon. Medieval Madness pärjää myös hyvin huumoriosastolla.

Gorgar on varmaan vaikein flipperi, mitä olen koskaan pelannut. Ja jotkut ovat tuostakin onnistuneet vääntämään wizard goalit läpi. Sanattomaksi vetää.

Vaan yksi on joukosta poissa: Star Wars, kaikkien aikojen suosikkiflipperini, johon olen tunkenut kolikon toisensa perään. Mikä on sen kohtalo? Onko koskaan tulossakaan? Wikipedian Pinball Arcade -artikkelin mukaan Data Eastin (joita myös Star Wars on) flippereiden kanssa on jotain oikeussäätöä. Yritin lukea pidemmälle, mutta pääni räjähti kuin Scanners-leffassa.

Pikkaisen syö miestä se, kun digitaalisessa flipperissä saa nähdä senkin ihmeen, että pelin jälkeen uusintayritystä arvottaessa numerot kerrankin osuvat kohdilleen, niin siitä ei hyödy mitään. Uudestaan saa pelata niin paljoin kuin jaksaa, kun ei Vita ole kolikoita vailla, mutta olisi nyt korvattu se edes lisäpallolla. Tai minun puolestani sen arvontarumban olisi voinut jättää kokonaan pois. Pääsisi uuden yrityksen kimppuun nopeammin.

Arabian Nightsissa saisi ilmaispelin listan ykkössijasta, tässäkin kyllä kuuluu se Williamsin flippereiden ärsyttävä ääni (Pinball Arcadessa semmoinen läpsäys, oikeasti kuulostaa siltä kuin koneesta olisi posahtanut iso konkka), lisäkrediitti näkyy tulostaululla, mutta siihen se jääkin.

Arabian Nightsissa Vita nakkaa ruudulle tallennusilmoituksen (kuka tuonkin keksi, sietäisi saada ympäri korvia) jo ennen kuin numerot on pyöritelty, joten se vaan korostaa sitä "et sä tästä mitään hyödy, lällällää" -viestiä. Kuten sanottu, tuosta olisi mun puolestani voinut tinkiä. Autenttisuudessa olisi hävitty, pelattavuudessa voitettu.

Onkohan Wikipediassa vanhaa tietoa, kun siellä väitetään, että kaikkia pöytiä pääsee kokeilemaan ennen ostopäätöstä? Terminator 2 (Whirlwindin ohella kakkoskauden kiinnostavin) on vielä testaamatta. Ei löydy Storesta trialia, enkä pelin valikoistakaan löydä kokeilumahdollisuutta.

Turnaus käynnissä. Täällä on tarjolla pronssiturnaus, joka kestää 25. päivään asti. Olettaisin, että se on kaikille avoin. 20 minuuttia aikaa per peli, yrittää saa ilmeisesti niin usein kuin haluaa.

Omistan vain kolme noista kisapöydistä (Black Lagoon, Taxi ja Funhouse). Jos omistatte useamman pöydän tai olette kovemmassa kuin pronssisarjassa, niin käykäähän takomassa Suomi voittoon.

Toimiiko muilla leaderboards? Minulla herjaa vaan could not authenticate ticket for leaderboards access. Vitalla ja kolmosella. Eilen huomasin, kun en ole pitkään aikaan pelannut.

Ylös Bottom