Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

En oo kertaakaan ajanu noilla ekan paketin autoilla vaikka ilmaiseksi sain. Nyt ostin ton toisen paketin, vaikka ei oo yhtään autoa mikä oikeastaan kiinnostais. :D
Pakko silti!

Edit: se uus mersu on aivan loistava. Tykkään!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Esimerkiksi yllätyin miten raiteilla monet GT autot menevät ja sitten joku hitaampi auto saattaa olla paljon kiikkerämpi. Itsellä esimerkiksi Clio sarja oli ilman apuja ohjaimella ihan mahdoton, kun spinnaili vähän väliä. Tuo spinnailu on muuten aika ihmeellistä, kun sitä ei voi korjata ainakaan ohjaimella. Kun se auto lähtee siihen pieneen sivuluissuun niin vaikka kuinka väännät tattia vastakkaiseen suuntaan ja kaasu ja jarru pois niin se vaan jatkaa omaa matkaansa.

Tuota samaa ilmiötä ollaan ihmetelty ja pähkäilty XOne:lla ja pädillä ajaessa. Tuo sivuluisu näyttää olevan hyvin keinotekoisesti ja kaavamaisesti tehty juttu. Tiettyyn pisteeseen asti luisun voi korjata kaasun löysäämisellä, mutta tietyn rajan ylitettyä ei ole tosiaan mitään tehtävissä eikä tunnu mikään edes vaikuttavan. Jatkaa kääntämistä samaan suuntaan, jättää tatin keskelle tai kääntää vastaan, niin sillä ei ole mitään vaikutusta loppuliukuun.

Muutoinkin mutkasta kääntämisen lopetuksessa on hölmö viive, minkä pituus muuttuu esimerkiksi pidon, mutkan tai eri auton mukaan aivan kuin kuvastaen yliohjaamista. Tämän viiveen aikana auto jatkaa kääntymistä ihan samalla vauhdilla kuin mutkan keskelläkin, mutta viiveen loputtua auton kääntyminen loppuu kuin seinään! Tätä kääntymisen alkua ja loppua olemme seuranneet, niin ainakin pädillä ajaessa tuntuu, ettei autoissa ole pyörähdys-massaa ollenkaan. Reaalimaailmassa minkään auton kääntyminen ei ala eikä lopu töksähtäen, vaan se on aina pehmeästi tapahtuva ilmiö.

Esim. Imolassa siellä radan puolivälissä on ne kaksi peräkkäistä oikeaa, joista jälkimmäinen on sellainen notko. Siinä yhdellä autolla piti lopettaa kääntäminen keskellä mutkaa apexin kohdalla, niin loppuosa mutkasta meni viiveen avulla OK ja auton kääntyminen loppui juuri suoran alkaessa. Eli on pitänyt opetella tietyt kohdat mutkista, missä ohjaaminen lopetetaan ja viive hoitaa lopun kääntymisestä.

On kyllä mielenkiintoinen "Simulaattori"?
 
Vastaus: Project CARS

Ratilla ei moista ilmiötä ole kyllä havaittavissa ollenkaan, vaan sivuluisut pysyy juuri oikeaan pisteeseen asti hallussa, toisinaan kaasua nostamalla, toisinaan kaasua painamalla. Tähän asti kaikki pyörähdykset ovat tuntuneet omalta virheeltä, ei pelin ominaisuudelta.
 
Vastaus: Project CARS

Ratilla ei moista ilmiötä ole kyllä havaittavissa ollenkaan, vaan sivuluisut pysyy juuri oikeaan pisteeseen asti hallussa, toisinaan kaasua nostamalla, toisinaan kaasua painamalla. Tähän asti kaikki pyörähdykset ovat tuntuneet omalta virheeltä, ei pelin ominaisuudelta.

Aikalailla samat tuntemukset.

Tänään kävin testailemassa Formula A:ta Barcelonassa ja ei oikein tuntunut hyvältä. Setupin kautta piti tehdä muutoksia ja nostin downforcen vaikutusta etu- ja takapäässä ja lisäksi muutin vaihdeväkysiä asteen verran pienemmiksi. Muistelin tuossa kuulleenni monta kertaa, että Barcelonan rata on korkean downforcen rata. Sinällänsä olisi hyvä laittaa vaihdevälykset enemmän Corneringille, mutta tuo pitkä suora tekee asiasta hieman ongelmallisemman. Ehkä voisi laskea jopa puoleenväliin asti.

Ihan hauskaa, kun pitää jokainen rata analysoida erikseen. Pelkkien rataprofiilien katsominen ei välttämättä riitä, vaan se pitää kokea. Esimerkiksi Watkins Glen on todella nopea verrattuna siihen, mitä veikkasin rataprofiilin avulla.
 
Vastaus: Project CARS

Tuota samaa ilmiötä ollaan ihmetelty ja pähkäilty XOne:lla ja pädillä ajaessa. Tuo sivuluisu näyttää olevan hyvin keinotekoisesti ja kaavamaisesti tehty juttu. Tiettyyn pisteeseen asti luisun voi korjata kaasun löysäämisellä, mutta tietyn rajan ylitettyä ei ole tosiaan mitään tehtävissä eikä tunnu mikään edes vaikuttavan. Jatkaa kääntämistä samaan suuntaan, jättää tatin keskelle tai kääntää vastaan, niin sillä ei ole mitään vaikutusta loppuliukuun.

Muutoinkin mutkasta kääntämisen lopetuksessa on hölmö viive, minkä pituus muuttuu esimerkiksi pidon, mutkan tai eri auton mukaan aivan kuin kuvastaen yliohjaamista. Tämän viiveen aikana auto jatkaa kääntymistä ihan samalla vauhdilla kuin mutkan keskelläkin, mutta viiveen loputtua auton kääntyminen loppuu kuin seinään! Tätä kääntymisen alkua ja loppua olemme seuranneet, niin ainakin pädillä ajaessa tuntuu, ettei autoissa ole pyörähdys-massaa ollenkaan. Reaalimaailmassa minkään auton kääntyminen ei ala eikä lopu töksähtäen, vaan se on aina pehmeästi tapahtuva ilmiö.

Esim. Imolassa siellä radan puolivälissä on ne kaksi peräkkäistä oikeaa, joista jälkimmäinen on sellainen notko. Siinä yhdellä autolla piti lopettaa kääntäminen keskellä mutkaa apexin kohdalla, niin loppuosa mutkasta meni viiveen avulla OK ja auton kääntyminen loppui juuri suoran alkaessa. Eli on pitänyt opetella tietyt kohdat mutkista, missä ohjaaminen lopetetaan ja viive hoitaa lopun kääntymisestä.

On kyllä mielenkiintoinen "Simulaattori"?

Jarruja ei saa painaa pohjaan, lisäksi pitää olla ABS:t päällä noissa vehkeissä. Toinen juttu on se että ei saa jarruttaa voimakkaasti kun autoa kääntää, ei siis saa jarruttaa samaan aikaan kun kääntyy etupyörät (ilman TCS:ää), eli ei saa jaruttaa myöhään vaan pintakaasulla mutkat, jos menee leveäksi niin sitten sulla on liikaa vauhtia/kiihdytät liian aikaisin ja liian paljon. Jarrubalanssiakin voi koittaa säätää 70 eteen joka vastaa oikeeta Cliota, perässä silä ei tee mitään (arvio, en muista tarkkaa balanssia enkä tiedä onko se pelissä mallinnettukaan samoihin lukemiin).
Toki nyt nämä ei korjaa tuota luisua, se on järjettömän kuuloinen noillla puheilla ja taisinpa ihan itsekin nähdä sen jostain videosta. Mä sanoisin että käännä vähemmän ja aja hitaammin. Tottakai se perä lähtee alta jos sulla on arm angle pienin mahdollinen ja yhtäkkiä käännät renkaat linkkuun, eli tarkoitan sitä että on/off-ohjauksella mikä tahansa auto lähtee perä edelle... Ei tuohon auta kuin kääntää vähemmän ja ajaa hitaammin mutkiin, mutkista sitten nopeasti ulos... :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Jarruttaminen onnistuu pädilläkin ihan hyvin, varsinkin päivityksen jälkeen tuli se tärinävaste liipaisimiin. Se on hyvä juttu. Eikä yleensä autot yliohjaa, vaan menevät aikalailla kiskoja pitkin. Sitten kun menevät luisussa esim. korkean kantin jälkeen, niin usein ei kannata tehdä yhtään mitään, koska se pieni luisto loppuu itsestään ja suurempaan riittää, että käyttää kaasua ylhäällä. Sitten tietyn rajan ylittyessä ei auta mikään ja tämä tapahtuu lähinnä silloin, kun AI-kuskit ajaa konttiin.

Ongelmana on se kääntymisen lopetus sen viiveen takia ja tämä sama viive tekee tatilla vastaohjauksen lähes mahdottomaksi. Lisäksi tilannetta pahentaa auton pyörähdysmassan eli hitausmomentin puutteellisuus. Tämän näkee myös filmeistä, missä ajavat ratilla eikä siinä kerkiä kissaa sanoa, kun auto on lähtenyt sivuluisuun ja pienen korjauksen jälkeen auto on jo pyörähtänyt toiseen suuntaan. Vertailun vuoksi voi katsoa incar kuvaa oikeista vastaavista autoista, niin huomaa hyvin eron.

Yleisestikin PC ajaminen tuntuu aika kuolleelta. Autot menevät konemaisesti eikä tule tuntua, että ne sortaisi, liukuisi ja kiemurtelisi, kuten reaali-maailmassa?
Konepelti näkymällä pääasiassa ajettu vai voiko tässäkin olla jotain liike-suodatuksia, kuten monissa YouTube-pätkissä horisontti pysyy aika stabiilina, mutta auto liikku suhteessa kameraan?
 
Vastaus: Project CARS

Tuota samaa ilmiötä ollaan ihmetelty ja pähkäilty XOne:lla ja pädillä ajaessa. Tuo sivuluisu näyttää olevan hyvin keinotekoisesti ja kaavamaisesti tehty juttu. Tiettyyn pisteeseen asti luisun voi korjata kaasun löysäämisellä, mutta tietyn rajan ylitettyä ei ole tosiaan mitään tehtävissä eikä tunnu mikään edes vaikuttavan. Jatkaa kääntämistä samaan suuntaan, jättää tatin keskelle tai kääntää vastaan, niin sillä ei ole mitään vaikutusta loppuliukuun.

Muutoinkin mutkasta kääntämisen lopetuksessa on hölmö viive, minkä pituus muuttuu esimerkiksi pidon, mutkan tai eri auton mukaan aivan kuin kuvastaen yliohjaamista. Tämän viiveen aikana auto jatkaa kääntymistä ihan samalla vauhdilla kuin mutkan keskelläkin, mutta viiveen loputtua auton kääntyminen loppuu kuin seinään! Tätä kääntymisen alkua ja loppua olemme seuranneet, niin ainakin pädillä ajaessa tuntuu, ettei autoissa ole pyörähdys-massaa ollenkaan. Reaalimaailmassa minkään auton kääntyminen ei ala eikä lopu töksähtäen, vaan se on aina pehmeästi tapahtuva ilmiö.

Esim. Imolassa siellä radan puolivälissä on ne kaksi peräkkäistä oikeaa, joista jälkimmäinen on sellainen notko. Siinä yhdellä autolla piti lopettaa kääntäminen keskellä mutkaa apexin kohdalla, niin loppuosa mutkasta meni viiveen avulla OK ja auton kääntyminen loppui juuri suoran alkaessa. Eli on pitänyt opetella tietyt kohdat mutkista, missä ohjaaminen lopetetaan ja viive hoitaa lopun kääntymisestä.

On kyllä mielenkiintoinen "Simulaattori"?

Jarruttaminen onnistuu pädilläkin ihan hyvin, varsinkin päivityksen jälkeen tuli se tärinävaste liipaisimiin. Se on hyvä juttu. Eikä yleensä autot yliohjaa, vaan menevät aikalailla kiskoja pitkin. Sitten kun menevät luisussa esim. korkean kantin jälkeen, niin usein ei kannata tehdä yhtään mitään, koska se pieni luisto loppuu itsestään ja suurempaan riittää, että käyttää kaasua ylhäällä. Sitten tietyn rajan ylittyessä ei auta mikään ja tämä tapahtuu lähinnä silloin, kun AI-kuskit ajaa konttiin.

Ongelmana on se kääntymisen lopetus sen viiveen takia ja tämä sama viive tekee tatilla vastaohjauksen lähes mahdottomaksi. Lisäksi tilannetta pahentaa auton pyörähdysmassan eli hitausmomentin puutteellisuus. Tämän näkee myös filmeistä, missä ajavat ratilla eikä siinä kerkiä kissaa sanoa, kun auto on lähtenyt sivuluisuun ja pienen korjauksen jälkeen auto on jo pyörähtänyt toiseen suuntaan. Vertailun vuoksi voi katsoa incar kuvaa oikeista vastaavista autoista, niin huomaa hyvin eron.

Yleisestikin PC ajaminen tuntuu aika kuolleelta. Autot menevät konemaisesti eikä tule tuntua, että ne sortaisi, liukuisi ja kiemurtelisi, kuten reaali-maailmassa?
Konepelti näkymällä pääasiassa ajettu vai voiko tässäkin olla jotain liike-suodatuksia, kuten monissa YouTube-pätkissä horisontti pysyy aika stabiilina, mutta auto liikku suhteessa kameraan?


[video]https://youtu.be/T84J9-cItog?t=8m38s[/video]
Tässä nyt sellanen perus sladi, jonka sain korjattua nopealla korjausliikkeellä. Videolta ei näytä yhtään niin pahalta, miltä se ratissa tuntui. Tuokin on tilanne, jossa ilman keskittymistä ajoon auto lähtee lapasesta samantien. Kuitenkin oikealla liikkeellä korjaantui.


[video]https://youtu.be/x0rNxjl2c-E?t=14m1s[/video]
Tässä taas on täysin oma virhe. Auto ajautui pitkäksi, osui pohja kanttariin ja oltiin matkustajia, siinä ei ehtinyt tehdä mitään ja noin sen kuuluu mennäkin.
 
Vastaus: Project CARS

Mistä muuten tietää ajon aikana mitkä renkaat on alla? Kun tuntuu ettei tuo "set by weather" aina voi olla oikein mitä ne sinne alle on tunkenut..
 
Vastaus: Project CARS

Mistä muuten tietää ajon aikana mitkä renkaat on alla? Kun tuntuu ettei tuo "set by weather" aina voi olla oikein mitä ne sinne alle on tunkenut..

En ole vähään aikaan vaihdellut renkaita pelissä, mutta jonkin sortin bugi oli noissa rengasvalikoimissa. Korjataan kuulemma seuraavassa pätchissä, luin pelin foorumilta.
 
Vastaus: Project CARS

Patch 1.4 tulee tänään jakeluun. EDIT: Päivitys on nyt ladattavissa. Tiedoston koko on 522 Mt.

Muutosloki PS4-versioon löytyy täältä.

Muutosloki PC-versioon löytyy täältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Moro! Otin ja ostin kans tän pelin xbox onelle. Samalla tilasin netistä thrustmaster TX racing wheel ratti/poljin yhdistelmän. Sen pitäisi toimia boxilla ja pc:llä ja niinhän toi toimikin. Petyin hiukan tuohon boxin versioon grafiikallisesti ja ostin steamista sen myös pc:lle kun ei ollu kallis.

Hain netistä thrustmasterin omilta sivuilta ajurit ratille ja samassa tuli myös uusin firmware. Ratti pelitti tosi hyvin ja pc versio pelistä aivan eri luokkaa kuin boxilla, vaikka en ole päivittänyt näytönohjainta vuosiin. Ostin aikoinaan atin 5850 johon päivitin zalmanin coolerin ja sillä on menty. Tarkoituksena on kyllä nyt se päivittää tehokkaampaan, et saa kaikki karkit käyttöön tästä pelistä.

Ongelma on, kun nyt parisen päivää on tullut pelattua välillä boxilla ja välillä pc:llä, ratti sano sopimuksensa irti. Kun kytken setin sama kumpaan pelikoneeseen niin ratti aloittaa pyörimisensä niinkuin aina käynnistyksessä. Mut nyt kun se lähtee pyörimään vastapäivään ja pyörii niin pitkälle kuin tulee stoppi vastaan, niin se jää hakkaamaan siihen kuin vähäjärkinen yrittäen pyöriä enemman samaan suuntaan. Normaalisti se pyörii eka vastapäivään, sitten myötäpäivään ja palautuu lopuksi keskelle eli on valmis pelattavaksi.

Onko kenellekkään käynyt näin ja miten sen voi korjata? Onko tuossa jokin reset nappi, et vois palauttaa ratin alkuperäiseen tilaan ja ajaa sitten uudet ajurit/firmwaren uudestaan? Vai onko niin, et se ei ole mikään softa vika, vaan toi saakelin 300 euron veivi kärähti jo parissa päivässä :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS


Google-haulla löytyi seuraavaa.

https://www.youtube.com/watch?v=RUNKEe_rs3s

Did you get to solve it?

No, the problem was only really solved by contacting the Thrustmaster tech support. After me sending them this video they sent me a software repair tool that calibrates everything internally. That didn't work, so they sent me a new wheel base. I was told to make sure the new wheel base worked well, and then send the old one back in the box they sent me. Very good support and I'm back up and running.



Takuuseen, ei kannata alkaa ite säätää mitään.
 
Vastaus: Project CARS

Patch 1.4 tulee tänään jakeluun. EDIT: Päivitys on nyt ladattavissa. Tiedoston koko on 522 Mt.

Muutosloki PS4-versioon löytyy täältä.

Muutosloki PC-versioon löytyy täältä.

No menihän tuohon aikaa mutta saivat jopa korjattua "haamukuvan", pitäneet toki itsepäisesti kiinni että siitä olisi yhtään mitään hyötyä niin jättäneet liukusäätimen :-D

Pitää vielä testailla onko typerään pädiohjaukeen saatu tolkkua..
 
Ylös Bottom