Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

Vastaus: DriveClub [Hype]

Aivan älytöntä pistää 50€ siihen että saat vuokrata vain kyseisen pelin. 10€ hintaan voisin ymmärtää ja saattaisin ehkä ajatella sitä jo kohtuullisena PS+ pakko kylkiäisenä mutta nyt puhutaan omistus- sekä käyttöoikeuksien massiivisesta rajoittamisesta fyysiseen kopioon verrattuna mikä lähtee n.10-20€ kalliimmalla. Parissa kuukaudessa saatat jopa maksaa saman verran fyysisetä kuin tästä PS+ "tarjouksesta". Kamalaa ajatella mitä Sony suunnittelee tulevien pelien yhteydessä missä PS+ pelit ovat vain demoja kokonaisten pelien sijaan.

En väitä että juuri tämä olisi se autuaaksi tekevä rahoitusmalli, mutta yksi käyttökelpoisimmista kyllä (ilmainen rajoitettu versio, lisärahalla täydet ominaisuudet). Näitä tarvitaan laajempi kirjo palvelemaan erillaisia pelityyppejä ja asiakkaita. Ostan vain uutuuspelejä ja niissä 20-30 € hinnanalennus toisi jo vuositasolla säästöjä kolminumeroisen summan. Mitä tulee omistajuuteen ylipäätänsä, en koe menettäneeni mitään vaikka PSVitan peleistä suurinosa on tälläkin hetkellä vain lainassa. Fyysisyys on out, omistajuus on out, halvempi hinta on aina in.

[video=youtube_share;Ss--cO6ZnZA]http://youtu.be/Ss--cO6ZnZA[/video]
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Toivottavasti muut julkaisijat eivät KOSKAAN lähde moiseen pelleilyyn.
Saatat säästää kyllä 10€, mutta itse ainakin laitan pelejä kiertoon kun peliin kyllästyy, jolloin siitä saa kolminkertaisen hinnan vähintään. Siinä säästää paljon enemmän.
Mutta eihän Nisu pallero sitä ymmärrä. Kuten ei paljon muutakaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Itellä tuo ps+ versio ajaa demon asiaa, jos peli on hyvä ostan levy version.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Noin teen itsekkin. Lisäksi PS blogissa varmistettiin, että tuon ilmaisen version tallennus siirtyy levyversioonkin eli ei tarvitse alusta aloittaa jos/kun tuon päättää ostaa.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Jos peli itsessään on online kaahailua niin mitä väliä toimiiko se ilman plussaa. Vai oliko tässä jotain offline ajelua? Anyway painotus tässä pelissä on kuitenkin se online ajelu
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Toivottavasti muut julkaisijat eivät KOSKAAN lähde moiseen pelleilyyn.
Saatat säästää kyllä 10€, mutta itse ainakin laitan pelejä kiertoon kun peliin kyllästyy, jolloin siitä saa kolminkertaisen hinnan vähintään. Siinä säästää paljon enemmän.
Mutta eihän Nisu pallero sitä ymmärrä. Kuten ei paljon muutakaan.
Kyllä! On näköjään todella vaikeata porukan yrittää ymmärtää, puolin tai toisin.

Ymmärrän täysin fyysisten versioitten keräilijöitä, sehän on eräänlainen harrastus harastuksen sisällä. Tai käytettyjen pelien jälleenmyyjiä, sehän on taloudellisesti tosi järkevää.

Mutta mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että välttämättä kaikkia ei kiinnosta ruman muovitauhkan keräily tai pelin ikiaikainen omistajuus, käyttää kallisarvoista vapaa-aikaansa joutavanpäiväiseen kaupantekoon, kaupoissa ramppaamiseen, postitteluun tai sadatteluun kun peli ei tulekaan postista silloin kun piti.

Mulle myös toi malli, paremman puutteessa, kelpaa aivan hyvin. Tossa on pohjimmiltaan digitaalisen edut, sekä vähän halvempi hinta kuin fysisessä, sitähän tässä on jo pitkään odoteltu. PSN+ maksan moninpelin vuoksi joka tapauksessa, joten on erityisen pöljää laskea tämä jotenkin pelin hintaan. En ikinä pelaa vanhoja pelejä ne kerran puhki pelattuani. Eikä mua kiinnosta säätää aikaani myydessä noita pelattuja pelejä. Mitä minä siinä muka häviän?
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Itselle tuossa DrivaClubin hinnoittelussa sotii vastaan vain tuo velvoite pitää PS+ voimassa, jotta peliä voi pelata, vaikka siitä olisikin jo maksanut sen 50 euroa kokeiluversion päälle. Sinällään en näe mitään vikaa siinä, että tuodaan tällaisia "demoversioita" PS+:n kautta kokeiltaviksi ja tarjotaan mahdollisuus päivittää kokoversioon rahalla. Tuo PS+-vaatimus myös pelin ostamine jälkeen vaan saa aikaan sen, etten pidä tuosta ajattelu- ja hinnoittelumallista. Tavallaanhan tuon päivitetyn ilmaisversion hinta kasvaa tulevaisuudessa kalliimmaksi kuin levyversion: ensin pitää maksaa se 50 euroa päivityksestä ja joka kuukausi PS+ maksu ikään kuin lisää vaan tuon pelin hintaa. Muutaman kuukauden jälkeen päivitetty PS+ versio ja levyversio ovat maksaneet saman verran ja siitä eteenpäin päivitetty PS+ versio vaan muuttuu kalliimmaksi ja kalliimmaksi, eikä sitä voi edes myydä eteenpäin. Levyversio taas maksaa sen noin 60 euroa uutena ja ehkä pari DLC-pakettia päälle aikanaan, jos niitä haluaa ostaa. Lisäksi vielä vaikka puolen vuoden päästäkin pelistä voi myydessä saada pari kymppiä...Kumpi siis kannattaakaan lopulta ostaa? :D

Ostanen itse pelistä levyversion, jos ostan peliä lainkaan. Todennäköistä kuitenkin on, että pelaan peliä sen puoli vuotta maksimissaan ja sen jälkeen myyn pois. Joko kaverille tai vaihtoehtoisesti vien vaihdossa GameStopiin. Peli näyttää mielenkiintoiselta, mutta syksyllä ostoon menee ennen tätä ainakin The Crew. Toisen autopelin paikasta kilpailevat sitten tämä ja Project CARS. Korkeintaan kahteen kun riittää aika...
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Itselle tuossa DrivaClubin hinnoittelussa sotii vastaan vain tuo velvoite pitää PS+ voimassa, jotta peliä voi pelata, vaikka siitä olisikin jo maksanut sen 50 euroa kokeiluversion päälle. Sinällään en näe mitään vikaa siinä, että tuodaan tällaisia "demoversioita" PS+:n kautta kokeiltaviksi ja tarjotaan mahdollisuus päivittää kokoversioon rahalla. Tuo PS+-vaatimus myös pelin ostamine jälkeen vaan saa aikaan sen, etten pidä tuosta ajattelu- ja hinnoittelumallista. Tavallaanhan tuon päivitetyn ilmaisversion hinta kasvaa tulevaisuudessa kalliimmaksi kuin levyversion: ensin pitää maksaa se 50 euroa päivityksestä ja joka kuukausi PS+ maksu ikään kuin lisää vaan tuon pelin hintaa. Muutaman kuukauden jälkeen päivitetty PS+ versio ja levyversio ovat maksaneet saman verran ja siitä eteenpäin päivitetty PS+ versio vaan muuttuu kalliimmaksi ja kalliimmaksi, eikä sitä voi edes myydä eteenpäin. Levyversio taas maksaa sen noin 60 euroa uutena ja ehkä pari DLC-pakettia päälle aikanaan, jos niitä haluaa ostaa. Lisäksi vielä vaikka puolen vuoden päästäkin pelistä voi myydessä saada pari kymppiä...Kumpi siis kannattaakaan lopulta ostaa? :D

Ostanen itse pelistä levyversion, jos ostan peliä lainkaan. Todennäköistä kuitenkin on, että pelaan peliä sen puoli vuotta maksimissaan ja sen jälkeen myyn pois. Joko kaverille tai vaihtoehtoisesti vien vaihdossa GameStopiin. Peli näyttää mielenkiintoiselta, mutta syksyllä ostoon menee ennen tätä ainakin The Crew. Toisen autopelin paikasta kilpailevat sitten tämä ja Project CARS. Korkeintaan kahteen kun riittää aika...
Kerrankin joku muukin alkanut miettimään plus-pelejä pintaa syvemmälle, viimeksi itse sain aikaan aikamoisen paskamyrskyn.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Kerrankin joku muukin alkanut miettimään plus-pelejä pintaa syvemmälle, viimeksi itse sain aikaan aikamoisen paskamyrskyn.

Niin tämä DriveClubin tilannehan on siitä aika uniikki, että pelin saa plussalaisena halvemmalla, jopa 'ilmaiseksi', mutta maksettuaan siitä, pitää PS+ olla kuitenkin aktiivinen aina, kun peliä haluaa pelata. Normaalit PS+-pelithän ovat 'ilmaisia' ja niitä saa pelata jäsenyyden voimassa ollessa. Tämän pelin saa puoliversiona 'ilmaiseksi' plussasta ja voi päivittää sitten kokoversioon keskiverto levyversiota halvemmalla, mutta senkin jälkeen pitää olla PS+ aktiivisena. Mikäli tuo pakkoaktiivisuus poistettaisiin niin, että kokoversioon päivityksen jälkeen ei tarvitsisi olla PS+ aktiivisena, niin silloinhan tuo olisi vielä ihan fiksu ja siedettävä malli. Toki pelin julkaisuun on vielä sen verran aikaa, että Sony ehtii vielä muuttamaan tuota systeemiä monta kertaa, jos käyttäjäkunta vaan asiasta meteliä pitää. Fiksuin tapahan on ladata PS+-ilmaisversio kokeiluun ja jos tykkää pelistä, niin ostaa sitten levyversion, jonka voi sitten joskus myydä pois, jos niin haluaa.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Tässä tolla ei tosiaan vain ole juuri mitään merkitystä. Onlinepelit vaatii plussan. Driveclub on online peli, joten ei ole sinällään väliä toimiiko ilman plussaa vai ei.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Paitsi driveclubissa on myös yksinpeli.

Vastaus erääseen kysymykseen blogissa "Yup, there is a host of offline content for you to get stuck into".
Eihän siinä sitten mitään jos peli olisi pelkkä online peli koska netissä pelaamiseen vaaditaan se plus jäsenyys kuitenkin, mutta kun pelissä on myös yksinpeli jota ei voi myöskään pelata ilman sitä plussaa jos on tuon ps+ version päivittänyt kokonaiseksi.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihan oikein on Sonyltä lähteä kokeilemaan erinlaisia toimintatapoja. Parempi se on kokeilla ja tutkia palautetta, kuin vain tehdä pelkästään markkinatutkimusta ja pohtia tulosta omassa päässä. Tässä Driveclubin tapauksessa PS+ version päivittäminen on oman näkemykseni mukaan aavistuksen liian kallista, kun se kerran vaati sen PS+:n voimassa olon.

Idea kuitenkin kuullostaa ihan hyvältä, että aluksi pääse kokeilemaan PS+ versiota ja toteamaan mitä tykkää pelistä. Sitten voi päivittää pelin täysversioksi, jos niin haluaa. On kuin demoversio, mutta laajempi kokonaisuus sekä peli on varmasti lopullinen versio. Tavalliset demot ovat usein liian rajattua ja pelit eivät aina vastaa lopullista versiota, joten niistä on mahdollista ollut saada väärä kuva pelistä. Mitä tulee tämän toimintatavan hinnoitteluun niin ensiksi pelaaja pääsee PS+ jäsenenä pelamaan ilmaista peliä ja sen jälkeen ostamaan pelin kokonaisen version. Kun otetaan huomioon, että tämä tuo vamasti myös lisätyötä pelintekijöille niin kyllä sen hinnan pitää olla siellä täyden version hinnan lähellä. Tässä Driveclubin tapauksessa se ongelma kohta monelle pelaajalle on varmasti juuri tuo vaatimus PS+:n voimassa olosta. Sony on kuitenkin osoittanut nykyään kuuntelevan pelaajia sekä palautetta, joten eiköhän tämänkin tapauksen osalta Sony voi tehdä korjauksia.

Driveclub on ihan mielenkiintoinen peli ja varmasti sen PS+ versiota tulee pelattua. Project Cars on kuitenkin pakkohankinta ja The Crew vaikuttaa vielä mielenkiintoisemmalta arcade kaahailulta, mitä Driveclub. Mikäli kaikki kolme peliä ilmestyvät suurinpirtein samaan aikaan niin kilpailu pelien ostajista on kova. Ei ihme, että Need For Speed jätti tämän bensalta tuoksuvan syksyn välistä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihan oikein on Sonyltä lähteä kokeilemaan erinlaisia toimintatapoja.
Totta tämäkin.

Idea kuitenkin kuullostaa ihan hyvältä, että aluksi pääse kokeilemaan PS+ versiota ja toteamaan mitä tykkää pelistä. Sitten voi päivittää pelin täysversioksi, jos niin haluaa.
Toisaalta, tämä voi tarkottaa myös sitä, että jatkossa osa tulevista plussapeleistä onkin riisuttuja versioita alkuperäisestä pelistä. Tällä tietenkin saataisiin plus-valikoimaan helposti myös uusia pelejä, mutta voi samalla romuttaa kuukausittaisten "vuokrapelien" alkuperäisen idean.

Eli kyseessä olisikin vain maksulliset demot, jossa pelaajien maksut suoritetaan etukäteen Sonylle.


edit:

DRIVECLUB Release Date Trailer

[video=youtube;ny3JYGXCmFg]https://www.youtube.com/watch?v=ny3JYGXCmFg[/video]
https://www.youtube.com/watch?v=ny3JYGXCmFg
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Onko ilmoitettu mihin hintaan tämän pelin voi ostaa omaksi Storesta ja tuleeko PS+ jäsenet saamaan siitä enää alennusta (tuskin)?
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Harmillista, ettei Logitechin G25/G27 -tuesta ole vieläkään mitään tietoa. Käytännössä jää tämä ja muut potentiaalisesti ratilla pelattavat autopelit väliin. Täytynee siirtyä autopelien suhteen PC-pelaajaksi viimeistään, kun Oculäärit tulee toivottavasti kesällä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Onko ilmoitettu mihin hintaan tämän pelin voi ostaa omaksi Storesta ja tuleeko PS+ jäsenet saamaan siitä enää alennusta (tuskin)?
49,95 e Plus-jäsenille, muille 10-20 euroa enemmän.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

49,95 e Plus-jäsenille, muille 10-20 euroa enemmän.

Tämä nimenomaan omaksi ilman tuota PS+ jäsenyyden ylläpitoehtoa? Vai saanko hallintaoikeuden 49,95e hintaan ja jos haluan pelin omaksi vaikka olen plus jäsen pitää minun maksaa 10-20e enemmän (storessa)?

Edit: Viittaan siis tähän US PS Blogin uutiseen.
US PS Blog 24.7.2010 sanoi:
PlayStation Plus subscribers will also be given exclusive PlayStation Store discounts each month that are above and beyond the current PSN Store discounts available to everyone. These discounts will range from 20% to 50%, and anything you buy with these is yours to keep and enjoy forever.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Harmillista, ettei Logitechin G25/G27 -tuesta ole vieläkään mitään tietoa.

Jep, siitä tosin isoin potku menee Logitechin nilkkaan, joka ei vieläkään ole julkistanut tukea PS4:lle. Pelintekijät eivät voi yksinään ratteja tukea. Sama tietysti muidenkin rattivalmistajien osalta. On tuki 100% tulossa, mutta ajankohdasta ei ole tietoa.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihan oikein on Sonyltä lähteä kokeilemaan erinlaisia toimintatapoja. Parempi se on kokeilla ja tutkia palautetta, kuin vain tehdä pelkästään markkinatutkimusta ja pohtia tulosta omassa päässä. Tässä Driveclubin tapauksessa PS+ version päivittäminen on oman näkemykseni mukaan aavistuksen liian kallista, kun se kerran vaati sen PS+:n voimassa olon.

Luulen, että moni kielteinen palaute johtuu juuri siitä, että plusversion avaaminen on vain vähän halvempaa kuin kokoversion ostaminen. Tilanne olisi täysin erilainen jos täyden version sisällön hinta olisi 30-40 €.

Toisaalta, tämä voi tarkottaa myös sitä, että jatkossa osa tulevista plussapeleistä onkin riisuttuja versioita alkuperäisestä pelistä. Tällä tietenkin saataisiin plus-valikoimaan helposti myös uusia pelejä, mutta voi samalla romuttaa kuukausittaisten "vuokrapelien" alkuperäisen idean.

Aiheellinen huoli. Tosin Driveclub PS+ Edition tulee ylimääräisenä pelinä IGC-valikoimaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Tämä nimenomaan omaksi ilman tuota PS+ jäsenyyden ylläpitoehtoa? Vai saanko hallintaoikeuden 49,95e hintaan ja jos haluan pelin omaksi vaikka olen plus jäsen pitää minun maksaa 10-20e enemmän (storessa)?
Jos et ole Plus-jäsen, voit ostaa pelin 59/69 eurolla joko Storesta tai fyysisenä BD-julkaisuna ja pelata sitä maailman tappiin offlinena. Plus-jäsenenä voit ostaa pelin tuolla vajaalla viidelläkympillä ja pelata sitä offlinena taikka onlinena niin kauan kuin jäsenyys on voimassa.

Toki BD/Store-version "täyteen hintaan" ostanutkin pääsee pelaamaan netissä, jos/kun hankkii Plus-jäsenyyden, ja silloin online-puoli on käytössä tasan niin kauan kuin Plus-jäsenyyskin.

Edit: Viittaan siis tähän US PS Blogin uutiseen.
Tuolle historialliselle muinaismuistolle voit viitata kinttaalla tässä kohtaa. Plus-jäsenien alennushaitari on 10 prosentista 90 prosenttiin, ja tosiaan tuo Driveclub nyt uhkaa muuttaa sitä, että Plus-jäsenalennuksella ostettu tuote jää pysyvästi itselle. Jääkö tuo erikoiseksi kuriositeetiksi vai leviääkö käytäntö, sitä ei tässä vaiheessa voi tietää. Tässä kohtaa Driveclub on kuitenkin ainutlaatuinen Plus-tuote.
 
Ylös Bottom