Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]
Monet pääsevät tänään korkkaamaan oman pelinsä, itellä jo takana yhden päivän testisauhut. Yhden päivän saldona miltein lv10, kaksi sinistä pyssyä ja muutamat siniset varusteet.
Loottailu tässä pelissä on lopulta ihan mukavaa puuhaa, ehkä eniten viettäisin aikaa vain tutkimalla kaupunkia ja etsimällä sitä varustetta. Harmi vain tuolla ei lopulta ole niinkään tutkittavaa, vain harva talo on sellainen johon pääsee sisälle muutamaan asuntoon, sitten on näitä liikkeitä joista voi löytää eri craftimateriaaleja. Muuten tuo sitä pelkkää betoniviidakkoa ja se käy oikeasti syömään miestä ihan hillittömästi kun joutuu juoksemaan edestakaisin samoja katuja.
Onneksi tuolta voi avata turvataloja joiden välillä voi käyttää fast travellia, se onkin ollut miltein käytetyin "kyky" koko pelissä ekan päivän aikana. Turvataloista voi availla sivutehtäviä ja encountereja, turvatalot siis toimittavat esim Assassins Creed-peleistä tuttua tähystystornin virkaa. Joka alueella on kaiketi yksi turvataloa, en muista oliko isommilla alueilla useampi.
Nuo sivutehtävät.... no voi pyhä jooseppi, on niin Ubisoftia kuin vain voi olla. Sanotaanko näin että kun siellä alun tutorial-mestassa tekee ne pakolliset sivutehtävät, on niiden jälkeen oikeastaan nähnyt kaikki sivutehtävät melkein. Nimittäin aina kun sä avaat uuden turvatalon, niin saat niitä samoja "pelasta panttivangit, keskeytä asekauppa, auta sotilaita, suojele laatikkoa, käynnistä antenni juoksemalla aikaa vastaan" yms. tehtäviä, sen seittemännen kerran kun ne on tehnyt ne samat encounterit/sivutehtävät niin ei hymyilytä. Mutta tosiaan on "pakko" koska muuten et pysty tehokkaasti päivittämään tukikohtaa. Tämä oli kyllä tiedossa että näin tuo tulee menemään, ei Ubi tavoistaan mihinkään pääse, ihmettelen vaan että mitäköhän helvettiä ne on kuppaillut tän pelin kanssa kun tuo sisältö on aika ankeaa copy/pastea.
Alun tehtävät on ollu poikkeuksetta yhtä ja samaa, etene pisteeltä toiselle, ja tapa aalloittain etenevät viholliset, toivottavasti tulisi jotain kunnon tehtäviä kohtapuolin. En oikein tiedä että oliko tässä nyt jotain varsinaista päätarinaa, tuntuu että nuo eri siipien päivitystehtävät ovat niitä "päätarinan" tehtäviä, mutta niistä ei oikein irtoa mitään tietoa koska ovat irrallisia tehtäviä ja ne voi tehdä missä järjestykssä halajaa mikäli vain tasot riittävät. Niistä saa palkinnoksi joitakin lyhyitä videonpätkiä joista vähän saa jotain irti mutta tällä hetken uskaltaisin sanoa että jopa Destinyssä on tarinaa tähän verrattuna, yikes! Oon nyt tehnyt medical wingistä kaksi tehtävää ja muista yhdet.
Yksi asia mikä myös mättää on se että pelaajan hahmo on mykkä, mies/nainen vaan seisoo statistina paikallaan kun muut yrittävät luoda draamaa ja hädän tuntua ympärille, se tuntuu niin irralliselta, miltein jopa voisi luulla että tuo ratkaisu on tehty viime hetkellä, hmmm.
Tätäkin on varmaan jotenkin leikkailtu ja koottu kasaan uusiksi, esim alussa
Ampuminen on hyvää, loottailu on kivaa, mutta vähän on kylmät fiilikset noin muuten. Kattoo miten tämä maistuu kun pelaa porukalla ja jos tämä vaikka sais vauhtia allensa. Toki porukka tykkää ja dissaa eri aspekteja, joillekin nämä asiat jotka mua häiritsee voi olla ihan ok, ja niin se onkin ihan ok, mielipiteitähän nämä ovat
Monet pääsevät tänään korkkaamaan oman pelinsä, itellä jo takana yhden päivän testisauhut. Yhden päivän saldona miltein lv10, kaksi sinistä pyssyä ja muutamat siniset varusteet.
Loottailu tässä pelissä on lopulta ihan mukavaa puuhaa, ehkä eniten viettäisin aikaa vain tutkimalla kaupunkia ja etsimällä sitä varustetta. Harmi vain tuolla ei lopulta ole niinkään tutkittavaa, vain harva talo on sellainen johon pääsee sisälle muutamaan asuntoon, sitten on näitä liikkeitä joista voi löytää eri craftimateriaaleja. Muuten tuo sitä pelkkää betoniviidakkoa ja se käy oikeasti syömään miestä ihan hillittömästi kun joutuu juoksemaan edestakaisin samoja katuja.
Onneksi tuolta voi avata turvataloja joiden välillä voi käyttää fast travellia, se onkin ollut miltein käytetyin "kyky" koko pelissä ekan päivän aikana. Turvataloista voi availla sivutehtäviä ja encountereja, turvatalot siis toimittavat esim Assassins Creed-peleistä tuttua tähystystornin virkaa. Joka alueella on kaiketi yksi turvataloa, en muista oliko isommilla alueilla useampi.
Nuo sivutehtävät.... no voi pyhä jooseppi, on niin Ubisoftia kuin vain voi olla. Sanotaanko näin että kun siellä alun tutorial-mestassa tekee ne pakolliset sivutehtävät, on niiden jälkeen oikeastaan nähnyt kaikki sivutehtävät melkein. Nimittäin aina kun sä avaat uuden turvatalon, niin saat niitä samoja "pelasta panttivangit, keskeytä asekauppa, auta sotilaita, suojele laatikkoa, käynnistä antenni juoksemalla aikaa vastaan" yms. tehtäviä, sen seittemännen kerran kun ne on tehnyt ne samat encounterit/sivutehtävät niin ei hymyilytä. Mutta tosiaan on "pakko" koska muuten et pysty tehokkaasti päivittämään tukikohtaa. Tämä oli kyllä tiedossa että näin tuo tulee menemään, ei Ubi tavoistaan mihinkään pääse, ihmettelen vaan että mitäköhän helvettiä ne on kuppaillut tän pelin kanssa kun tuo sisältö on aika ankeaa copy/pastea.
Alun tehtävät on ollu poikkeuksetta yhtä ja samaa, etene pisteeltä toiselle, ja tapa aalloittain etenevät viholliset, toivottavasti tulisi jotain kunnon tehtäviä kohtapuolin. En oikein tiedä että oliko tässä nyt jotain varsinaista päätarinaa, tuntuu että nuo eri siipien päivitystehtävät ovat niitä "päätarinan" tehtäviä, mutta niistä ei oikein irtoa mitään tietoa koska ovat irrallisia tehtäviä ja ne voi tehdä missä järjestykssä halajaa mikäli vain tasot riittävät. Niistä saa palkinnoksi joitakin lyhyitä videonpätkiä joista vähän saa jotain irti mutta tällä hetken uskaltaisin sanoa että jopa Destinyssä on tarinaa tähän verrattuna, yikes! Oon nyt tehnyt medical wingistä kaksi tehtävää ja muista yhdet.
Yksi asia mikä myös mättää on se että pelaajan hahmo on mykkä, mies/nainen vaan seisoo statistina paikallaan kun muut yrittävät luoda draamaa ja hädän tuntua ympärille, se tuntuu niin irralliselta, miltein jopa voisi luulla että tuo ratkaisu on tehty viime hetkellä, hmmm.
Tätäkin on varmaan jotenkin leikkailtu ja koottu kasaan uusiksi, esim alussa
kun se musta helikopteri räjähtää, ja se nainen saa osuman päähänsä niin sillähän on siinä vain verta vuotava haava. Kun ootte helikopterin kyydissa niin naisella on puoli päätä paketissa ja seinällä roikkuu kaasumaski jossa on silmän kohdalla luodinreikä. Räjähdyksen aikaan naisella ei ollut kaasumaskia päässä vaan se oli tyyliin jossain repussa.
Ampuminen on hyvää, loottailu on kivaa, mutta vähän on kylmät fiilikset noin muuten. Kattoo miten tämä maistuu kun pelaa porukalla ja jos tämä vaikka sais vauhtia allensa. Toki porukka tykkää ja dissaa eri aspekteja, joillekin nämä asiat jotka mua häiritsee voi olla ihan ok, ja niin se onkin ihan ok, mielipiteitähän nämä ovat