Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Monet pääsevät tänään korkkaamaan oman pelinsä, itellä jo takana yhden päivän testisauhut. Yhden päivän saldona miltein lv10, kaksi sinistä pyssyä ja muutamat siniset varusteet.

Loottailu tässä pelissä on lopulta ihan mukavaa puuhaa, ehkä eniten viettäisin aikaa vain tutkimalla kaupunkia ja etsimällä sitä varustetta. Harmi vain tuolla ei lopulta ole niinkään tutkittavaa, vain harva talo on sellainen johon pääsee sisälle muutamaan asuntoon, sitten on näitä liikkeitä joista voi löytää eri craftimateriaaleja. Muuten tuo sitä pelkkää betoniviidakkoa ja se käy oikeasti syömään miestä ihan hillittömästi kun joutuu juoksemaan edestakaisin samoja katuja.

Onneksi tuolta voi avata turvataloja joiden välillä voi käyttää fast travellia, se onkin ollut miltein käytetyin "kyky" koko pelissä ekan päivän aikana. Turvataloista voi availla sivutehtäviä ja encountereja, turvatalot siis toimittavat esim Assassins Creed-peleistä tuttua tähystystornin virkaa. Joka alueella on kaiketi yksi turvataloa, en muista oliko isommilla alueilla useampi.

Nuo sivutehtävät.... no voi pyhä jooseppi, on niin Ubisoftia kuin vain voi olla. Sanotaanko näin että kun siellä alun tutorial-mestassa tekee ne pakolliset sivutehtävät, on niiden jälkeen oikeastaan nähnyt kaikki sivutehtävät melkein. Nimittäin aina kun sä avaat uuden turvatalon, niin saat niitä samoja "pelasta panttivangit, keskeytä asekauppa, auta sotilaita, suojele laatikkoa, käynnistä antenni juoksemalla aikaa vastaan" yms. tehtäviä, sen seittemännen kerran kun ne on tehnyt ne samat encounterit/sivutehtävät niin ei hymyilytä. Mutta tosiaan on "pakko" koska muuten et pysty tehokkaasti päivittämään tukikohtaa. Tämä oli kyllä tiedossa että näin tuo tulee menemään, ei Ubi tavoistaan mihinkään pääse, ihmettelen vaan että mitäköhän helvettiä ne on kuppaillut tän pelin kanssa kun tuo sisältö on aika ankeaa copy/pastea.

Alun tehtävät on ollu poikkeuksetta yhtä ja samaa, etene pisteeltä toiselle, ja tapa aalloittain etenevät viholliset, toivottavasti tulisi jotain kunnon tehtäviä kohtapuolin. En oikein tiedä että oliko tässä nyt jotain varsinaista päätarinaa, tuntuu että nuo eri siipien päivitystehtävät ovat niitä "päätarinan" tehtäviä, mutta niistä ei oikein irtoa mitään tietoa koska ovat irrallisia tehtäviä ja ne voi tehdä missä järjestykssä halajaa mikäli vain tasot riittävät. Niistä saa palkinnoksi joitakin lyhyitä videonpätkiä joista vähän saa jotain irti mutta tällä hetken uskaltaisin sanoa että jopa Destinyssä on tarinaa tähän verrattuna, yikes! Oon nyt tehnyt medical wingistä kaksi tehtävää ja muista yhdet.

Yksi asia mikä myös mättää on se että pelaajan hahmo on mykkä, mies/nainen vaan seisoo statistina paikallaan kun muut yrittävät luoda draamaa ja hädän tuntua ympärille, se tuntuu niin irralliselta, miltein jopa voisi luulla että tuo ratkaisu on tehty viime hetkellä, hmmm.

Tätäkin on varmaan jotenkin leikkailtu ja koottu kasaan uusiksi, esim alussa
kun se musta helikopteri räjähtää, ja se nainen saa osuman päähänsä niin sillähän on siinä vain verta vuotava haava. Kun ootte helikopterin kyydissa niin naisella on puoli päätä paketissa ja seinällä roikkuu kaasumaski jossa on silmän kohdalla luodinreikä. Räjähdyksen aikaan naisella ei ollut kaasumaskia päässä vaan se oli tyyliin jossain repussa.

Ampuminen on hyvää, loottailu on kivaa, mutta vähän on kylmät fiilikset noin muuten. Kattoo miten tämä maistuu kun pelaa porukalla ja jos tämä vaikka sais vauhtia allensa. Toki porukka tykkää ja dissaa eri aspekteja, joillekin nämä asiat jotka mua häiritsee voi olla ihan ok, ja niin se onkin ihan ok, mielipiteitähän nämä ovat
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Niistä saa palkinnoksi joitakin lyhyitä videonpätkiä joista vähän saa jotain irti mutta tällä hetken uskaltaisin sanoa että jopa Destinyssä on tarinaa tähän verrattuna, yikes!

Yksi asia mikä myös mättää on se että pelaajan hahmo on mykkä, mies/nainen vaan seisoo statistina paikallaan kun muut yrittävät luoda draamaa ja hädän tuntua ympärille, se tuntuu niin irralliselta, miltein jopa voisi luulla että tuo ratkaisu on tehty viime hetkellä, hmmm.

Voi voi, en tiedä, pitäisikö itkeä vaiko nauraa! Olet tietysti vielä niin alussa vielä, ettei voi ihan kiveen tuota hakata, mutta Tom Clancyn nimeä kantava peli, jossa on tarinaa ja ääninäyttelyä vähemmän kuin Destinyssä...Se alkaa olla aikamoinen pohjanoteeraus kaikilla mittapuilla! Ja minä kun olin alkuun sitä mieltä, että vain bulletsponge-viholliset ja pomot olisivat tämän pelin ongelma...
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Voi voi, en tiedä, pitäisikö itkeä vaiko nauraa! Olet tietysti vielä niin alussa vielä, ettei voi ihan kiveen tuota hakata, mutta Tom Clancyn nimeä kantava peli, jossa on tarinaa ja ääninäyttelyä vähemmän kuin Destinyssä...Se alkaa olla aikamoinen pohjanoteeraus kaikilla mittapuilla! Ja minä kun olin alkuun sitä mieltä, että vain bulletsponge-viholliset ja pomot olisivat tämän pelin ongelma...

Hehe usko tai älä mutta itseasiassa tuosta bullet spongesta on jokseenkin päästy jopa eroon, toki sieltä tulee vastaan niitä vihuja joilla on jotkut ihme suojat hupparien alla, mutta muuten väki kaatuu ihan hyvää tahtia. Itselläkin hengenlähtö on lähellä jos ei ole suojassa.

Toivon tosiaan että nuo tehtävät vähän parantuvat tuosta, mutta mykästä hahmosta ei varmaan eroon päästä. Tilanne on oikeastaan aika lähellä Destinyä alkutaivalta kun Dinklebot kertoi kaiken ja hahmo kuunteli, tässä hahmo kuuntelee kun joku radiosta kertoo asioita.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ampuminen on hyvää, loottailu on kivaa, mutta vähän on kylmät fiilikset noin muuten. Kattoo miten tämä maistuu kun pelaa porukalla ja jos tämä vaikka sais vauhtia allensa. Toki porukka tykkää ja dissaa eri aspekteja, joillekin nämä asiat jotka mua häiritsee voi olla ihan ok, ja niin se onkin ihan ok, mielipiteitähän nämä ovat

Auts,.. mitenhän tän pelin kanssa tekis. Betasta oli vaan lyhyt kokemus coopissa ja siinä ei kerinny muuta kuin "tarina" osiosta 1-2 tehtävää vetää läpi. Pelottaa vaan tuo toisto tai grindaus, ei nappaisi horde "tehtäviä" paljon pelata. :( Kai se sitten on niin että jos pelissä ei ole oikeaa lopullista päätöstä niin sitten se on vaan Destinyn tyylinen toistoa-toistoa-toistoa läjä joka viljelee paria perusrakennetta tehtävissä loputtomasti. Leveleitä leveleiden vuoksi että voisi sotia samoja mutta leveloituneita vihulaisia vastaan.
Jotenkin tuntuu että näissä pitäisi olla se oikea tarinamoodi cooppina ja sitten "aina online" loppumaton PVP tai horde moodi sitten erikseen niille jotka niitä haluaa grindata. Nyt jos peli on tehty jälkimmäisen pohjalle ja siihen yritetty em. jutuista tehdä "tarina" niin suohon menee..

Toivon olevani väärässä... pitää koettaa arvosteluja lueskella.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Niin mä en tiedä mitä sitten tapahtuu kun saa esim. kaikki siivet päivitettyä maksimiin. Sen huomas että tasolla 30 aukeaa uusi vaikeusaste "challenging" muistaakseni, ja siitä saa palkinnoksi jotain Pheonix crediitteja joilla voi ostaa jotain kovan tason roinaa. Mutta onko se endgame sitten sitä että pelataan ne kaikki tehtävät läpi lv30 vaikeusasteella?

Muuta endgamea en ole vielä nähnyt, ei ole ainakaan ilmaantunut mitään Raideja tai Destinystä tuttuja Strikeja.

Voihan se olla että peli vetää maton alta jossain kohtaa ja tuleekin jotain hienoja varsinaisia päätehtäviä, sen näkee kaiketi sitten :eek:
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

"We have DLC plans, but in addition to that there's no microtransactions, as I define them."

Ilmeisesti kuitenki 2 pukupakettia myynnissä sitten. 5€ kappale...

https://store.playstation.com/#!/fi...etti/cid=EP0001-CUSA01262_00-PACKUSMARINES001

Lisää tulee varmana, joka on vähä surullista kun noita ei sitten voi pelissä saada...

Plussana ilmanen teema PS+ jäsenille! https://store.playstation.com/#!/fi...heme/cid=EP0001-CUSA01262_00-ETH0000000000344
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

"We have DLC plans, but in addition to that there's no microtransactions, as I define them."

Ilmeisesti kuitenki 2 pukupakettia myynnissä sitten. 5€ kappale...

https://store.playstation.com/#!/fi...etti/cid=EP0001-CUSA01262_00-PACKUSMARINES001

Lisää tulee varmana, joka on vähä surullista kun noita ei sitten voi pelissä saada...

Kunhan noi mikromaksujen tavarat pysyy kosmeettisina asioina, niin eipä tuo sen suuremmin haittaa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Kunhan noi mikromaksujen tavarat pysyy kosmeettisina asioina, niin eipä tuo sen suuremmin haittaa.

Niinpä, oiskoha nuo kaks pukupakettia sellaset mitkä kuuluu season passiin. Voi ostaa vaatteet ilman että ostaa kalliimpaa season passia?
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Kattoo miten tämä maistuu kun pelaa porukalla ja jos tämä vaikka sais vauhtia allensa.

Itselle tämä peli on tarkoitettu Destinyn tapaan ryhmässä koettavaksi. Yksin siinä välissä, mutta fokus tiimipelaamisessa. Tähän kuvaan sopii erittäin hyvin Dark Zone ja tulevat raidit. Sieltä paras lootti ja kovin haaste. En odota tarinan kerronnassa samanlaista intensiivistä elokuvallista kerrontaa kuin miten putkessa mentävät verrokit sen tekevät. Vapaassa maailmassa teen mitä huvittaa, ehkä sitoudun tarinaan - ehkä en.

"We have DLC plans, but in addition to that there's no microtransactions, as I define them."

Ilmeisesti kuitenki 2 pukupakettia myynnissä sitten. 5€ kappale...

Eiköhän tässä yhteydessä ole tarkoitettu mikromaksuilla saatavaa etua hahmonkehityksessä, tyyliin f2p-pelit. Kosmeettista saa myydä täysin vapaasti, se ei vaikuta pvp-tilanteissa etuna. Itsekin sorrun tähän sisältöön helposti.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Itselle tämä peli on tarkoitettu Destinyn tapaan ryhmässä koettavaksi. Yksin siinä välissä, mutta fokus tiimipelaamisessa. Tähän kuvaan sopii erittäin hyvin Dark Zone ja tulevat raidit. Sieltä paras lootti ja kovin haaste. En odota tarinan kerronnassa samanlaista intensiivistä elokuvallista kerrontaa kuin miten putkessa mentävät verrokit sen tekevät. Vapaassa maailmassa teen mitä huvittaa, ehkä sitoudun tarinaan - ehkä en.



Eiköhän tässä yhteydessä ole tarkoitettu mikromaksuilla saatavaa etua hahmonkehityksessä, tyyliin f2p-pelit. Kosmeettista saa myydä täysin vapaasti, se ei vaikuta pvp-tilanteissa etuna. Itsekin sorrun tähän sisältöön helposti.

Onko raidit jo varmistettu jossain? Menny ihan ohi jos on.

Edit: Ookei,eli kuitataan pelkkänä huhuna.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onko raidit jo varmistettu jossain? Menny ihan ohi jos on.

Ei ole varmistettu, huhuja on, lähti liikkeelle kun joku joka tunsi jonkun joka oli kuuleman mukaan jossain pelitapahtumassa ja joku Ubisoftin tai Massiven koodaaja oli kertonut tälle ainoalle tyypille salaa raidista.

Eli.. jooh :D

Ainiin, varautukaa henkisesti siihen että voitte jäädä tungokseen jumiin kun aloitatte pelin. Tässä kun ei kukaan väistä jos kävelee päin, niin ootte jumissa jos esim juttelette kauppiaalle turvapaikassa ja ympärille tulee porukkaa myös ostoksia tekemään :D
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Sen huomas että tasolla 30 aukeaa uusi vaikeusaste "challenging" muistaakseni, ja siitä saa palkinnoksi jotain Pheonix crediitteja joilla voi ostaa jotain kovan tason roinaa.
Ja noita credittejä voi käydä lunastamassa se 30 kappaletta uplayn sivulla, maksoi muistaakseni 30 uPlay pistettä. Siellä kaikki "maksulliset" kamat on sen 30-40 pistettä, mm. dark zone avaimia ja sinisiä crafting materiaaleja. Voi käydä lunastamassa pelin sisällä tai netissä
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division

Keskitytään keskustelemaan itse pelikokemusesta tässä ketjussa. Verkkokaupoista ja postitukseen liittyvistä asioista voi jatkossa keskustella tässä ketjussa.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ainiin, varautukaa henkisesti siihen että voitte jäädä tungokseen jumiin kun aloitatte pelin. Tässä kun ei kukaan väistä jos kävelee päin, niin ootte jumissa jos esim juttelette kauppiaalle turvapaikassa ja ympärille tulee porukkaa myös ostoksia tekemään :D

Saako tässä suljetuksi tuon session, eli jos ei halua ketään ulkopuolisia (oma coop porukan lisäksi) ihmispelaajia nähdä??
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Saako tässä suljetuksi tuon session, eli jos ei halua ketään ulkopuolisia (oma coop porukan lisäksi) ihmispelaajia nähdä??

Saa ryhmän ainakin, Betassa ainakin pystyi laittamaan mun mielestä invite only tai friends only. Ei randomit pääse liittymään. Itse pelisessiota ei yksityiseksi saa, tosin muita pelaajia näkee vain lobbyalueella ja Dark Zonella.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pystyykö noita kerättyjä varusteita poistamaan muuten kuin myymällä? Niitä tais olla max 36kpl.

Ite tykkään pelailla tätä ja tää onkin eka räiskintä/toimintapeli ps4:lla mulla,eikä oikein oo vertailu kohtaa mihkään muuhun tän genren peleihin. Varmasti on muitakin pelejä jota vois pelata,mut ajopelit on enemmän mun juttu.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pystyykö noita kerättyjä varusteita poistamaan muuten kuin myymällä? Niitä tais olla max 36kpl.

Ite tykkään pelailla tätä ja tää onkin eka räiskintä/toimintapeli ps4:lla mulla,eikä oikein oo vertailu kohtaa mihkään muuhun tän genren peleihin. Varmasti on muitakin pelejä jota vois pelata,mut ajopelit on enemmän mun juttu.

Joo sä voit purkaa ne craftimateriaaleiksi, meet inventoryssä sen esineen kohdalle jonka haluat purkaa painat jommankumman tatin pohjaan (en muista kumpi, mutta se lukee siinä alapuolella). Jos haluut purkaa monta yhtä aikaa, niin merkkaat ne ensin vasemmalla liipasimella romuksi, ja sen jälkeen tattia pohjaan jolloin ne kaikki merkatut hajoavat komponenteiksi. Noilla voit sitten tehdä uusia varusteita mikäli sulla on blueprintteja, ja niitä saa kun tekee sivutehtäviä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Saa ryhmän ainakin, Betassa ainakin pystyi laittamaan mun mielestä invite only tai friends only. Ei randomit pääse liittymään. Itse pelisessiota ei yksityiseksi saa, tosin muita pelaajia näkee vain lobbyalueella ja Dark Zonella.

Tartuin tuohon ostoskioskin (tai oviaukon) ruuhkautumiseen, että mitä järkeä moista avointa osiota tehdä siitä jos muuten pelaa omassa ryhmässä (eli ulkopuolinen porukka on vaan tukkeena tuolla ilman mitään järkevää syytä)

https://www.youtube.com/watch?v=aYPlleaUjQo että semmosta...

Oletan että normi vapaa liikkuminen ei siis ole tuota Darkzonea vaan se on joku erillinen alue mihin pitää mennä, mutta ei ole pakko?

Oliko tässä sitä muuta kerättävää mitään vai onko kaikki vain "raaka-aineita" ja aseen osia?
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tartuin tuohon ostoskioskin (tai oviaukon) ruuhkautumiseen, että mitä järkeä moista avointa osiota tehdä siitä jos muuten pelaa omassa ryhmässä (eli ulkopuolinen porukka on vaan tukkeena tuolla ilman mitään järkevää syytä)

https://www.youtube.com/watch?v=aYPlleaUjQo että semmosta...

Oletan että normi vapaa liikkuminen ei siis ole tuota Darkzonea vaan se on joku erillinen alue mihin pitää mennä, mutta ei ole pakko?

Oliko tässä sitä muuta kerättävää mitään vai onko kaikki vain "raaka-aineita" ja aseen osia?

Perseilijöiden taivas, toivottavasti tulee muutos nopeasti, että pääset liikkuu muiden läpi.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Sitä FPS:n säätöä konsoleilla ei tähän sitten tullutkaan vaikka luvattiin. Kyllähän 30 fps kelpaa, mutta olisihan tuo ihan mukava ominaisuus ollut.
 
Ylös Bottom