Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Rahaa saa hevoskisoista, nyrkkeilystä jne. Muista aina myydä aseet blacksmithille ja panssarit armorerille. Ylimääräiset/turhat runet voi myydä kans pois, niistä saa paljon rahaa. Myös loottaamalla kaikki asunnot/luolat/aarteet saa kyllä rahat kerättyä.

Witcher Contractejakin voi tehdä vaikka olisi suuremmalle levelille tarkoitettu, kunhan ei pääkalloa ole kuvassa. (siinä hommassa menee aikaa kun hakkaa sitä pääkallomonsteria) :rolleyes:

Main Quest: Destination Skellige (Älä lue jos et halua spoilaantua kyseisestä tehtävästä!)
Sen 1,000 kruunua saa takaisin, jos löydät kapteenin ruumiin rannalta! Se pitää löytää melkein heti, kuulemma katoavat jos teet pari tehtävää välissä.. ;)

Luin itsekin jälkikäteen tästä, ei tullut noudettua rahoja.. Noh nyt on 30,000 kruunua eikä mitään käyttöä rahoilla.

Joo siis soundtrack, varsinki se EI taistelumusiikki niin siihen en ole vielä ainakaa kyllästynyt. Todella mahtava soundtrack siis kaikinpuolin, varsinkin Skellige Islessä, kun Braveheart, Gladiatorista konsanaan. Taistelumusiikkii varsinkin se LELELELELE nii alkaa vaa tulee korvista jo ulos. Ehkä kun vietän nyt aikaa hieman täs Skellige Islessä niin jo alkaa tuntuu taas tuoreelta musiikki sielä Novirgardissa.

Taistelumusiikissa sais olla vaa enemmän kun se 3 vaihtoehtoa. Pelin fiilistelysoundtrackissa nyt hieman enemmän kuunteltavaa.

Kellään bugannut trophyt? Taisi nimittäin jäädä Dandelion trophy saamatta vai missä kohtaa sen pitäisi ilmestyä?
Olen siis kaverin jo pelastanut ja nyt teen häneen liittyvää questiä, eikä trophia näy.
Kiva jatkaa seikkailua, jos kaikki tulevatkin jää saamatta jonkin bugin takia, jota ei pysty korjaamaan kuin uuden pelin aloittamalla.

Ei ole bugannut mutta jäänyt saamatta koska jotkut niistä voi missata yhden dialogi valinnan seurauksena..

Kohta 12:39 A Friend in Need trophy: https://www.youtube.com/watch?v=APgLO4skJ3U

Voithan sä ottaa aikaisemman tallennuksen, jos et oo kauaks kerennyt ja pelata tuon kohdan uudestaan trophyn toivossa.. Sitten jatkaa siitä mihin aikaisemmin kerkesit? :)

Sen verran täytyy antaa pelille kritiikkiä, että nyt kun ryhdyin suorittamaan isoa nippua sivutehtäviä, niin osa lähinnä naurattaa, kun ovat aikamoisia läpijuoksuja alhaisen levelinsä vuoksi. Viimeisimpänä tiellä tuli vastaan miekkamies, joka haastoi taisteluun - (oli upgraded weapons päällä, sattui tulemaan critical hit) löin kerran ja kaveri antautui. Kovasti uhosi hoitelevansa sata miekkamiestä ja minun jälkeeni olisi enää 99. Sai pitää henkensä ja vielä jatkoi uhoamista, kun Geralt totesi "palaa takaisin sinne mistä tulitkin ja pyydä heiltä anteeksi, että olit tuollainen persläpi".

Seuraavana vuorossa Skellige, kunhan saan kerättyä muutaman levelin lisää ja samalla saisin rakentamani todella hyvän silver swordin (L16) käyttööni. Blood and Broken bones -tasolla mennään.

Family Matters -tehtävästä sen verran, että siinä on ainakin neljä erilaista loppua - itse olen nähnyt niistä kaksi. Kannattaa siis miettiä, mitä sanoo kenellekin ja tietty myös toimet vaikuttavat lopputulokseen.

Keira on muuten namu, mutta Triss on silti paras :p

Ai niin, editoidaan sen verran, että eilen törmäsin aivan outoon bugiin. Inventoryssa oli liikaa tavaraa, joten kutsuin Roachin paikalle ja ratsastin läheiseen kylään myymään tavaraa. Hypättyäni pois satulasta, peli zoomasi aivan kiinni Geraltin takaraivoon ja pää peitti yli puolet televisioni näkymästä. En voinut puhua kenellekään, en pikamatkustaa, inventorya (tai muuta valikkoa) ei saanut auki... yritin tallentaa pelin ja tallennuksen jälkeen peli ilmoitti kaatuneensa. Latasin äskettäisen tallennuksen ja toimi taas normaalisti. Outoa.

Jännä juttu jos tuon trophyn voi missata dialogin seurauksena, koska lopputulos on kuitenkin sama. Mutta täytyy toivoa että tuo pitää kutinsa, eikä loput trophyt ole bugittuneet.

Ei tuota pitäis missata minkään takia mutta muita voi..

Ai niin, editoidaan sen verran, että eilen törmäsin aivan outoon bugiin. Inventoryssa oli liikaa tavaraa, joten kutsuin Roachin paikalle ja ratsastin läheiseen kylään myymään tavaraa. Hypättyäni pois satulasta, peli zoomasi aivan kiinni Geraltin takaraivoon ja pää peitti yli puolet televisioni näkymästä. En voinut puhua kenellekään, en pikamatkustaa, inventorya (tai muuta valikkoa) ei saanut auki... yritin tallentaa pelin ja tallennuksen jälkeen peli ilmoitti kaatuneensa. Latasin äskettäisen tallennuksen ja toimi taas normaalisti. Outoa.

Tuli muuten eilen itselleni aivan sama bugi, mutta tuli ihan randomisti kun olin kävelemässä Novigradissa. Piti sammuttaa peli ja käynnistää uusiksi. Tämä siis Onella. En tiedä sitten liittyykö tuohon päivitykseen jotenkin kuin ei ole ennen tullut.

Kokoajan olen pohtinut, että pitäiskö nostaa vaikeusasetta ihan suosiolla tai sitten vasta toisella pelikerralla. Tällä hetkellä pelailen sillä story&sword tasolla ja välillä tuntuu helpolta, mutta sitten välillä joukko drowneita pistää kylmäksi :) On muuten ensimmäisen peli itselläni millä on uudelleen läpipeluu arvoa. Aikaisemmin en ole edes miettinyt, että pitäisikö pelata tarina uusiksi :)

Tuli muuten eilen itselleni aivan sama bugi, mutta tuli ihan randomisti kun olin kävelemässä Novigradissa. Piti sammuttaa peli ja käynnistää uusiksi. Tämä siis Onella. En tiedä sitten liittyykö tuohon päivitykseen jotenkin kuin ei ole ennen tullut.

Kokoajan olen pohtinut, että pitäiskö nostaa vaikeusasetta ihan suosiolla tai sitten vasta toisella pelikerralla. Tällä hetkellä pelailen sillä story&sword tasolla ja välillä tuntuu helpolta, mutta sitten välillä joukko drowneita pistää kylmäksi :) On muuten ensimmäisen peli itselläni millä on uudelleen läpipeluu arvoa. Aikaisemmin en ole edes miettinyt, että pitäisikö pelata tarina uusiksi :)

Itse olen kans pohtinut jo monta kertaa että alkaa olee liian helppoa, pitäskö nostaa vaikeustasoa? Sit menee hetki niin tulee lauma örkkei tai pari leveliä korkeempi otus ja kuolema. Sit oonki aina siirtänyt sitä että eipäs nosteta ihan vielä.

Se leveli vihollisissa riippuu myös mitkä viholliset on kyseessä. Välillä joku level 18 drowneri tai vampire tekee enemmän damaa/tappaa kun joku level 24 lentävä lohikäärme vai mitä ne onkaan, itse olen 200 pistettä vaille level 22. Sitku tulee lauma level 18 drownereita niin siinä pitääki olla jo hieman varuillaa.

Jätin tarkotuksella paljon kysymysmerkkejä novirgardiin ja lähdin itse skellige isleen, jo sen takia että päätarina jatkuu sielä. Mutta on sit mukava ja hyvä syy palata viel takaisin kun ei oo kaikki kolot ja mestat käyty läpi. Sekä jotkut witcher contractit tietenkin jäi vielä sinne, mutta ne on jotain level 30.

Nyt kun löysin sen kauppiaan joka myy niitä juomia jotka resetoi sun kyky pisteet, niin uskaltaa helpottuneena käyttää niitä kun voi resetoida koska vaan. Se kauppias löytyy sieltä isosta kaupungista, en vaa muista et mikä niistä. Se on jonku rakennuksen sisällä ja siltä saa myös jonkun questin, et jos joku tarvii niitä.

Kovasti tekis mieli ostaa melkein season pass tähän, sitä vaan niin nauttii tästä pelimaailmasta ja ajantaju menee kun uppoutuu tuntikausiksi seikkailemaan, niin haluan sen vielä jatkuvan, harmi vaan että nämä suuret lisäosat tulee joskus talvella.

Joo, tuosta sountrackista sen verran, että varmaan hieno sountrack kokonaisuudessaan, mutta käytännössä pakko asettaa sen taso maltillisen, hiljaiselle tasolle taustalle, koska se käytännössä aiheuttaa lyhyitä jankkaavia klippejä pitkin peliä. Tosin se on yleistä kaikissa peleissä. Se on oikeasti sääli, jankuti jankuti...

On joutunut pitämään tämän parista taukoa, joten edistystä ei ole pahemmin tahtunut. Olisiko kokeneemilla konkareilla antaa vinkkejä, että mihin loitsuihin kannattaisi panostaa? Ajattelin tuota Queniä kehittää ainakin. Tuntuisi kätevältä taistelun tuoksinassa. Mulla on noita kykypisteitä siis tuossa vielä lojumassa tyhjän panttina, kun en ole osannut päättää. :D

On joutunut pitämään tämän parista taukoa, joten edistystä ei ole pahemmin tahtunut. Olisiko kokeneemilla konkareilla antaa vinkkejä, että mihin loitsuihin kannattaisi panostaa? Ajattelin tuota Queniä kehittää ainakin. Tuntuisi kätevältä taistelun tuoksinassa. Mulla on noita kykypisteitä siis tuossa vielä lojumassa tyhjän panttina, kun en ole osannut päättää. :D

Laitanpa samalla kykypuiden kehittämisestä hieman juttua.

Alussa panostin Combat Skills -puusta Muscle Memoryn (neliö-hyökkäys) täyteen, siitä tulee vaurioon +25%. Kaveriksi otin Resolven, joka täyteen viritettynä vähentää adrenaliini-mittarin laskemista 100%, mikäli tulee osumia viholliselta. Lisäksi käytössä on Undying, joka muuntaa adrenaliinia terveydeksi jos kuolo meinaisi korjata. Näiden kanssa on punainen mutageeni vasemmalla ylhäällä, yhteisvaikutus mainitun kolmen perkin + punaisen mutageenin kanssa lisää melee-vahinkoa +20%. Luvut selvennykseksi: silver sword on tällä hetkellä tasoa n. 186-215, joten perusosumat viholliseen pyörivät n. 300-350 välillä, critical tekee jo 400 pistettä vauriota tai hieman yli.

Quen sign on ollut kovassa käytössä, sen voimakkuus on tällä hetkellä boostattuna +28%. Olen tehostanut sitä Quen Intensityllä ja Exploding shield -perkeillä niin, että lähellä olevat viholliset saavat vahinkoa jos tuhoavat suojan ja se suojaa täysin vahingolta ollessaan päällä. Tähän mennessä kovin vastus on ollut yli 20-levelinen Grave Hag, jota sain mättää lähes 20min, kun piti olla todella varovainen väistöjen kanssa. Ilman Quen signia en olisi ikinä onnistunut, vihun iskun tappoivat pahimmillaan yhdellä osumalla ja suojan kanssa ei lähtenyt terveyttä ollenkaan. Nykyisellä tasolla Grave Hag laittoi suojan kerrasta palasiksi ja n. tasojen 10-15 Drownerit lyövät siihen 2-3 kertaa, ennen kuin suoja hajoaa.

Igni on tietty hyvä ja yleishyödyllinen sign etenkin paljaaseen ihoon, hevosmiehiin ja useimpiin monstereihin, mutta sen käyttö vaatii taitoa ja hyviä ajoituksia. Tätä en ole vielä kehittänyt, pisteitä ei ole vielä tarpeeksi. Samaa voi sanoa Axiista, toimii varsin moneen otukseen - paras se on ihmisiä vastaan. Yrden tuntuu jotenkin turhalta, paitsi jos vihollisia on paljon - sign maahan, pientä sivuaskelhyppelyä vihollisten kokoamiseksi ja vaikkapa advanced grapeshot -pommi hidastuneiden vihollisten kasaan ja tuhoa tulee. Aardia en ole vielä kokeillut vihollisiin, olen vain murskannut ovia. Kuulostaa kuitenkin hyvältä stagger-mahdollisuutensa vuoksi.

Tiedoksi - pelissä on kaikkiaan 16 Place of Poweria ja level cap on 70, joten 86 pistettä saa enimmillään laitettua. Onneksi pisteiden uudelleen järjestäminen on mahdollista.

Muistakaa, että vain 12 kykyå voi olla maksimissaan käytössä. Itsellä vasta 6 paikkaa avattu. Ja osasta mutageneistä voi itse tehdä parempia, yhdistämällä niitä toisiinsa.

En ole pahemmin perehtynyt signeihin, mutta kuten ylempänä mainittu Quen tuntuu olevan erittäin hyödyllinen taistelussa kun taistelussa. Sen suojakilpi varisinkin päivitettynä on erittäin hyödyllinen ja pelastanut mut monilta hankalilta taisteluilta tähään mennessä, kun se on päällä ja vaikka kuinka iso mörkö löis sua niin helaa ei lähde ollenkaan. Sit tietenkin ne combat kyvyt, niihin kannattaa panostaa ekaks kun niitä kuitenkin käyttää eniten. Voi vapaasti kokeilla kyllä kaikenlaista mikä on sulle sopivin, koska onneksi tässä pelissä löytyy skill point reset juoma, joten jos tuntuu että jokin meni väärin, niin uusiks vaan.

Itsekin panttasin niitä aluks melko paljon, kyllä sitä nykyäänki tulee mietittyä tarkkaan et mihiin laittaa, mutta kun taskussa on kaks pulloa skill reset juomia niin ei pelota niin paljon niitä käyttää.

Hyviä vinkkejä. Varsinkin Eliminaattorilta todella kattava pohdinta. Mua on oikeastaan aika paljon jarrutellut juuri tuo kykyjen rajoitettu paikkamäärä. Sen takia niitä joutuu punnitsemaan ihan tosissaan. Siis että mitä kannattaa ylipäätänsä kehittää. Mulla taitaa olla tällä hetkellä kehitettynä combat puolelta nopea hyökkäys 3/5, Signs puolelta Quen 1/5 ja sitten taitaa olla sieltä yleiseltä puolelta vitalityä nostettu 500 pinnalla. Nuo nyt tulee ekana mieleen. Sitten on kykypisteita varastossa useampi kappale.

Eli lisäksi kannattaisi varmaan nostaa voimakasta hyökkäystä ja sit tohon Queniin vois panostaa? Oletteko muuten jouskaria käyttäneet?

Hyviä vinkkejä. Varsinkin Eliminaattorilta todella kattava pohdinta. Mua on oikeastaan aika paljon jarrutellut juuri tuo kykyjen rajoitettu paikkamäärä. Sen takia niitä joutuu punnitsemaan ihan tosissaan. Siis että mitä kannattaa ylipäätänsä kehittää. Mulla taitaa olla tällä hetkellä kehitettynä combat puolelta nopea hyökkäys 3/5, Signs puolelta Quen 1/5 ja sitten taitaa olla sieltä yleiseltä puolelta vitalityä nostettu 500 pinnalla. Nuo nyt tulee ekana mieleen. Sitten on kykypisteita varastossa useampi kappale.

Eli lisäksi kannattaisi varmaan nostaa voimakasta hyökkäystä ja sit tohon Queniin vois panostaa? Oletteko muuten jouskaria käyttäneet?

Ite olen eniten panostanut just siihen fast attack ja strong attack, jotka on jo 5/5 ja vähän päälle. Miekkaa kun heiluttelee eniten tässä pelissä, jouskari eli crossbow toimii lähinnä niihin lentävii otuksii jotta ne tippuis maahan sieltä taivaalta että niitä voi sit piestä. Myöhemmin tulee tietenkin oliko se level 29 kun voi craftata feline tai ursine crossbown, mutta vihollisetki voimistuu. Ei sillä mitää suurta vahinkoa saa aikaseks, pieni apuväline lähinnä.

Nyt vaihtui mulla Griffin Armor Set tohon Ursine Armoriin, kestää iskua hyvin mutta stamina kärsii todella paljon siitä. Tulikin mieleen semmonen että mitä jos käyttäis vaikka Ursine Chest armoria ja hanskoja ja sit laittais vaikka Griffin pöksyt ja bootsit. Toimisko se sillee että siitä sais kestävän armorin, mutta myös tarpeeks ketterän ukon? Ois kyl hienoa jos onnistuis, sitä kannattais kokeilla seuraavaksi. Ursine chest armor lähinnä sen takia koska tykkään siitä eniten.

Itsellä on Geralt tällä hetkellä levelillä 10 ja melkein 20 taitopistettä jo ansaittu ja löydetty. Kuusi taitopaikkaa ja kaksi mutagenia auki. Olen kehittänyt tuliloitsua aika pitkälle, nyt sitä pystyy käyttämään jatkuvana tulisuihkuna myöskin. Lisäksi sitä mielenlumeloitsua olen kehittänyt sen ensimmäisen taidon loppuun asti. Lisäksi nopea miekkahyökkäys on 5/5 ja voimakas vissiin 3/5 ja tuohon lisäksi vielä se keltainen vitality-bonus. Sinisellä mutagenilla signit on +25 % bonusta toisella puolella ja punaisella mutagenilla taitaa olla +15 % meleebonukset toisella puolella + se vitalitybonus vielä.

Ihan fiksua, että noita taitoja joutuu miettimään ja vaihtelemaan, vaikka taitopisteitä kertyy ja löytyykin. Näin jokaisen Geraltista muodostuu erilainen, eikä hahmosta voi tehdä kaikkien taitojen mestaria, kun kaikkia taitoja ei saa käyttöön kerralla.

Ekalla pelikierroksella hardilla 35lvl Geralti oli aika melee painoitteinen. Oli varmaan suurinosa punaisista sloteista täyteen kehitetty ja käytössä.

Nyt uudella kierroksella 5lvl Geralti on Death Marchilla Sign painoitteinen, että kehitetyllä Quenilla saa helat täyteen kesken taistelun ja Axiilla voi laittaa vihut tappamaan toisiaan. Eikä tarvitse aina taistella niiden kanssa kun tulee erimielisyyksiä, kun voi Axiilla käskeä muuttamaan mielensä. :rolleyes: Eipä tuo Death March niin vaikeata ollutkaan, olisi pitänyt sillä pelata alusta alkaen. Noh nyt kerätään kaikki Gwent kortit ja toivotaan ettei yksikään bugaa.. Toivottavasti kaikki bugaavat kortit on nyt omassa tiedossa kun netistä piti katsoa, ettei tule pelin lopussa petyttyä kun yksi kortti puuttuu.. :mad:

Tekeekö noilla Junk tavaroilla mitään tässä kolmanessa osassa? Itse ainakin edellississä osissa joko heitin ne menemään tai myin ne pois. Tai sitten en edes ottannut niitä mukaan tuomaan turhaa painoa.

Tekeekö noilla Junk tavaroilla mitään tässä kolmanessa osassa? Itse ainakin edellississä osissa joko heitin ne menemään tai myin ne pois. Tai sitten en edes ottannut niitä mukaan tuomaan turhaa painoa.

Rikkomalla niistä saa craftaukseen ja alchemyyn raaka-aineita, itellä varmaan menny n.50-50 et myyny ja rikkonu tota junk tavaraa. Dismantle on mahollista ainakin blacksmithillä.

Onen tulostaulukot näyttää että 85 tuntia takana ja 21% edistyminen, sisältöä tuntuu riittävän eikä ähkyä ole missään vaiheessa iskeny.

Ylös Bottom