Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ihan hyvältähän tämä vaikuttaa mutta häiritsee kyllä todella paljon noi ruudunpäivitys ongelmat.
En kyllä ymmärrä että miksi pitää tunkea kaiken maailman turhia efektejä jos pelimoottori on niin raskas että PS4 ei jaksa niitä pyörittää, toisaalta eipä toi paska ruudunpäivitys tunnu suurinta osaa edes haittaavan.

Sais tulla meille joita se haittaa, ominaisuus että pystyis puottaan vaikka resoa tai asetuksia. Tekis mieli kyllä pistää myyntiin mutta pakko se on vielä ainakin 1 päivitys oottaa.

Rikkomalla niistä saa craftaukseen ja alchemyyn raaka-aineita, itellä varmaan menny n.50-50 et myyny ja rikkonu tota junk tavaraa. Dismantle on mahollista ainakin blacksmithillä.

Onen tulostaulukot näyttää että 85 tuntia takana ja 21% edistyminen, sisältöä tuntuu riittävän eikä ähkyä ole missään vaiheessa iskeny.

Okei kiitti. Pitää kattoa mitä niille junk tavaroille tekee. Kun ei oo tullu, kun 2 tuntia vasta pelattua.

Huhhuh on kyllä ihan hävyttömän hieno peli ja massiivinen, alussa kun katselin sen White Orchardin karttaa aattelin että noh ei tää nyt niin iso ole, mutta sitten vahingossa liikutin tattia niin että maailmankartta avautui :eek: :o

Tämä peli on vienyt meikäläisen ihan mukanaan, pidin jo paljon Witcher 2sta, mutta tämä peli.. jumalauta, niin paljon tutkittavaa ja tekemistä :D Tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta ja mua jäi jo kakkososassa kaivelemaan että mikä on Wild Hunt, siihen viitattiin jo siinä aika useasti.

Ihan alussa ollaan ja oon pysynyt poissa streameista, spoilereista sun muista tiedoista joten tää tuntuu niin hyvälle tää peli. Tämä on jokaisen seikkailu- ja roolipelifanien pakkohankinta.

Jaahas. Eilen oli melkoisen bugitäytteinen ilta witcherin parissa. Novigradissa tuli vastaan porukkaa ilman alaruumista ja eräässä cutscenessä.. noh Yennifer unohti vaatteet himaan :D hups, sattuuhan noita.. Alla video jonkun toisen lataamana kyseisestä bugista, ei varsinaisesti spoilaa mitään.

https://youtu.be/An5bhJES1ok

Meinasi vähän jo puulta alkaa maistumaan nuo Novigradin questit. Jotenkin todella puuduttavia tehtäviä oli paljon. Paljon fetch-questeja ja pitkiä keskusteluita enemmän tai vähemmän kiinnostavista asioista. Noh, Skellige saarille kun pääsin uusiin maisemiin, niin johan alkoi taas maistua. Iso mappi jälleen täynnä tutkittavaa ja upean näköinen alue kaikkinensa.

Olen pelaillut tuolla story & sword -vaikeustasolla ja 99% vihollisten mestaus ei ole tuottanut juurikaan minkäänlaista vastusta, vihollisten ollessa about samoilla leveleillä itseni kanssa siis. Nyt sai kuitenkin kämmenet hiessä piestä 24-levelin arkkigriffiniä levelin 20 Geraltilla. Ja olihan se hieno fiilis saada otus lopulta kukistettua. Ehkä joutuu nostamaan vaikeustasoa vielä, jos ei tällä pelikerralla, niin seuraavalla!

...Novigrad...Skellige...

Hitto te olette jo pitkällä! :D Meikäläinen on ehtinyt sellaiset 2-3 tuntia pelata keskimäärin päivässä, mittarissa tällä hetkellä vajaa 30h ja olen vasta saamassa leveliä 11! Velenissä on vielä suon noidat ja Paronin vaimot löytämättä ja kartalla hemmetin moinen määrä kysymysmerkkejä! Aina kun päättää, että "nyt mä lähden tekemään tota juonitehtävää, niin matkalla sinne tulee joku sivutehtävä tai kysymysmerkki vastaan ja sitten tajuankin, että sen kanssa meni se tunti :D

Hitto te olette jo pitkällä! :D Meikäläinen on ehtinyt sellaiset 2-3 tuntia pelata keskimäärin päivässä, mittarissa tällä hetkellä vajaa 30h ja olen vasta saamassa leveliä 11! Velenissä on vielä suon noidat ja Paronin vaimot löytämättä ja kartalla hemmetin moinen määrä kysymysmerkkejä! Aina kun päättää, että "nyt mä lähden tekemään tota juonitehtävää, niin matkalla sinne tulee joku sivutehtävä tai kysymysmerkki vastaan ja sitten tajuankin, että sen kanssa meni se tunti :D

Hehe jep sama homma! Oon pääjuonessa samassa kohtaa sun kanssa (suon noidat ja paroni seuraavaksi), ja ties miten monta sivutehtävää tullut noukittua ja ?-paikkoja käyty tutkimassa, ihan huikea määrä tavaraa. Ja mukavaa tässä pelissä on se että voi vahingossa eksyä johonkin mestaan jossa tulee ihan reilustikin kovempia vastuksia, jolloin ei muuta kuin jalat alle ja paluu sitten paremman varustuksen kera. Itse en ole vielä uskaltautunut Valenin alueella niihin muutamiin isompiin kaupunkeihin, oon pyörinyt vain maaseudulla ja tutkinut pieniä kyläpahasia. Mahtaako tarina edetä tai hypätä tiettyjen tehtävien yli jos menen näihin isompiin kaupunkeihin mitä siellä nyt on?

No en mä nyt tiiä, level 19 tällä hetkellä ja nautiskellen olen edennyt. Esim. Fast travellia en tykkää käyttää ollenkaan, vaan mieluummin ratsastan joka paikkaan, samalla keräten aineksia ja monsuja silpoen. Toiseksi vaikeimmalla mennään ja meiningillä, että kaikki tehdään mitä tehtävissä on. Nyt on poikkeuksellisesti voinut pelata jopa 4-5h per ilta kun muu perhe menee unille ja itse vähän yöunista nipistää..

Harmiton glitch tiedoksi - jos purjehdit veneellä ja kiihdytät X:llä eteenpäin, niin pidä X pohjassa ja paina options - kun poistut valikosta, niin voit pelkästään ohjata venettä ja se kulkee koko ajan täysillä eteenpäin. X:n näpäyttäminen keskeyttää tuon. Kiitokset Revolverille tästä vinkistä.

Tasolla 15 mennään ja kova on hinku saada käyttöön parempia aseita ja tykimpi armor. Tulin kysyneeksi eräältä journeyman-tason sepältä ja hän vinkkasi, että eräs kääpiö pystyisi rakentamaan masterclass-armorin, mutta se on monen vaikean tehtävän takana ja vaatii kuulemma yli 20 tason hahmon. En tässä nyt sen enempää spoilaa, kyllä se vastaan tulee.

Pari "heijastusta" tullut jo vastaan, aikaisempien suoritettujen tehtävien valintojen myötä ja ihan mielenkiintoista nähdä, "mitä kylvää, sen niittää".

Kykloopeista pieni vinkki spoilereihin:

Käytä tulta, tekee hurjasti vahinkoa.

Tasolla 15 mennään ja kova on hinku saada käyttöön parempia aseita ja tykimpi armor. Tulin kysyneeksi eräältä journeyman-tason sepältä ja hän vinkkasi, että eräs kääpiö pystyisi rakentamaan masterclass-armorin, mutta se on monen vaikean tehtävän takana ja vaatii kuulemma yli 20 tason hahmon. En tässä nyt sen enempää spoilaa, kyllä se vastaan tulee.

Tämän tehtävän sain juuri päätökseen ja saatu armori vaatiikin sitten tason 27. Ei kun grindaamaan!

Mulla level kohta 23, enkä ole lähelläkää vielä tarinan loppua. Level 23 on ollut kovan työn takana, on tullut tehtyä nippu sivutehtäviä ja päätehtäviä sekaisin, sekä en ikinä ole käyttänyt fast travelia. Siinä matkan varrella tulee piestyä monia örkkejä josta saa myös kokemuspisteitä, sekä löytänyt myös niitä place of power kiviä. Kysymysmerkkejä vielä novirgadissa nippu tutkimatta ja skelligessä sama juttu, on se vaan hienoa fiilistellä sillä botskilla saarelta saarelle ja käydä noukkimassa aarteita ym.

Korttiminipeliin mennyt myös aikaa tunteja, vaikka suurimman osan niistä häviää mutta kyllä voittojaki on tullut. Samoin myös kaikenmaailman fiilistely vie aikaa. Seuraavaksi sit ois tarkoitus tietenkin saada leveliä että saa superior ursine armorin ylle ja siitä sitten mastercrafted. Toiseksi vaikeemmalla mennään täälläkin, ihan tarpeeksi haastetta tullut vastaan silläki tasolla, sekä juuri vähään aikaa sitten törmäsiin johonki otuksee jonka level oli merkattu ?? merkeillä, noh pakkoha sitä oli käydä koittamassa piestä, ei siinä tarviinnu ku ottaa yks osuma ja kuolema. Päätin että joo, tullampa takas sit joskus.

Tekemistä ja tutkittavaa tässä tosiaan riittää ja mikä parasta ei vieläkää näiden kymmenien tuntien jälkeen ole tullut ähkyä. Tämä peli on jo nyt maksanut itsensä takaisin moninkertaisena. Ottaa kuitenkin huomioon että pelaan lähes päivittäin semmosia 6-10 tunnin pätkissä, niin tästä ei tekeminen ihan paris päiväs lopu. Tämmösiä pelejä ei tule vastaan joka päivä ja saadaan kyllä odottaa tovi että jotain näin hienoa ja suurta tulee markkinoille lähiaikoina.

Olen tuon korttipelin jättänyt tarkoituksella vielä opettelematta, kun on niin julmetusti muutakin tekemistä tässä pelissä. Nyt kuitenkin eilen illalla siihen jämähdin totaalisen koukkuun, sillä kyseessä on oikeasti helkutin hyvä peli eikä vain joku täyte. Tiedän että netti on pullollaan vinkkejä ja monen sivuisia tutoriaaleja, mutta en halua opetella kaikkea kaavamaisesti. Nyt kaipaan teiltä foorumilaisilta vinkkejä siitä, että mitä kannattaa tehdä ihan aluksi. Etsiä kartan piilotetut kortit? Ostaa kaikki mahdolliset kortit kauppiailta?

Olikos tässä niin, että kortteja deckissä voi olla vaikka kuinka paljon, mutt sinun pitää valita käytettävät kortit per peli? Kaikki noob-vinkit ovat tervetulleilta. Kun saan selkeyden tuohon korttipelin alkusaloihin, niin mielellään sitä opettelee loput itse :)

Itte olen alkanut vasta hahmottamaan korttipelin salat. Ei kannata hätkähtyä, vaikka vastustajalla olisi kuinka kovat kortit lyödä tiskiin. Sääkorteilla saat terävimmän kärjen pois ja yrität pelata korttisi niin ettei sääkortit vie omiltasi tehoja. Jos ensimmäisen voitat, voit toiseen rundiin lyödä paskat pois ja viimeisellä kierroksella sit ihan muutamalla kortilla viet potin kotiin. Yhdessä matsissa olin häviöllä joku 60 15, kun tämä veti lähitaistelukorttinsa eteen. Vähän lunta, niin eipä ollutkaan enää kuin joku 6 pojoa sillä. Sit pari korttia takimmaiseen riviin ja voitto 30-20. Voitosta saat kortteja, mutta todennäköisesti toiseen pakkaan. Mullakin muutama kova kortti tullut voitosta, mutta ei voi käyttää, kun joku 5 korttia toisessa pakassa.

Ainiin, se vielä että valitse re-draw vaiheessa kaikkein huonoimmat pois [emoji106]

Mulla kesti jonkin aikaa tajuta et mitä tos korttipelis pitää tehää, täs parin viimepäivän aikana alkanu vasta hieman opettelee. Tarkoitus siis saada suurempi numero ku vastustajalla, mikä on toki vaikeeta kun vastustajilla monesti on niitä ihme superkortteja jotka tuplaa numerot ilman et pakasta lähtee mitään.

Itse olen ostanut kortteja aina ku niitä on myynissä, lähes kaikiss Inn kapakoissa. Olen siis ihan nobo tässä korttipelissä myös, mutta se mitä olen opetellut niin tärkeintä on päästä se eka rundi mahdollisimman vähäisillä korteilla ja että mahdollisimman monta korttia jää toiselle kierokselle. Esim jos sulla on enemmän pisteitä kun vastustajalla ja vastustajan kohdalla tulee lukemaan että "your opponent has past" niin siinä vaiheessa ei kannata enää lykätä yhtää korttia pöytään, vaan paina kolmio ja pass. Saat siitä heti voiton ekalle rundille ja enemmän kortteja jää toiselle kierokselle joka mahdollistaa sitten koko pelin voiton.

Jos on sekavaa tai jotain korjattavaa niin paremmat pelaajat voi neuvoo, mutta parhaiten sitä oppii ihan itse pelaamalla.

Nähtävästi ollut jotain häikkää kokemuspisteiden kanssa? Joissakin tehtävissä jäänyt expat kokonaan saamatta. Korjausta tulossa tällä viikolla, liitettynä 1.04-päivitykseen.

Ja tällä viikolla myös kaksi uutta, ilmaista, DLC:tä: Nilfgaardian Armor Set ja Elite Crossbow Set.

Minulla ei ole mitään hajua paljonko olen pelannut, mutta lvl 19 mennään tällä hetkellä Skelligessä pyörien. Suht tasaisesti on tullut tehtyä sekä pää- että sivutehtäviä. Vaikeustaso on 3/4 ja voin sanoa, että aluksi tuli kuoltua jokunen kerta ja ärräpäitä lenteli... Kun sitten lopulta alkoi tajuta taistelemisesta jotain, niin kuolo on korjannut huomattavasti harvemmin ja tappelemisesta oikeasti jopa nauttii! Vaikeustason muuttaminen kesken kaiken ei siis tullut kysymykseenkään, ei luovuteta!

Itse olen panostanut pääasiassa nopeisiin iskuihin ja Axiin, koska tykkään saada erilaisia keskusteluvaihtoehtoja, eikä tarvitse aina tapella. Kivaa, kun pääsee monesta riitatilanteesta eroon puhumalla. Roolipeleissä panostan muutenkin aina ensisijaisesti dialogi-puihin juurikin tästä syystä. Merkkiä tulee käytettyä tosi paljon tappeluissakin ja käytän signejä muutenkin aktiivisesti vihollisia vastaan. Suojaa tosin ei tule juurikaan käytettyä, mutta muita kyllä. Taivaalta syöksyvät lentävät viholliset saa esimerkiksi maahan helposti Aardia käyttämällä.

Inventory on koko ajan ihan piukassa, vaikka mielestäni siellä ei ole mitään ylimääräistä, mutta taitaa olla kaikki nuo kasvit sun muut härpäkkeet, jotka vievät kaiken tilan, vaikka sitä on 160. Rehuja on tullut kerättyä ihan järjettömät määrät, koska on PAKKO lootata kaikki mahdolliset laatikot + kassit ja kerätä metiköstä kaikki mahdollinen talteen. Kun ei sitä koskaan tiedä, mitä tulee joskus tarvitsemaan.

Tehtävistä olen tykännyt, pääasiassa örriäisten takia. On ollut mielenkiintoista lukea, kuinka erilaisia hirviöitä maailmassa on ja kuinka ne ovat olemassa. Lisäksi tykkään, ettei kyseessä ole vain geneerisiä tapauksia, mainittakoon tässä vaikka "Family Matters", josta on ollut puhettakin jo tässä ketjussa eli eiköhän jokainen peliä pelannut tiedä mitä tarkoitan :)

Välimatkat ovat sopivia. Hevosen kanssa menee monesti hermot, kun se jää joka kiveen kiinni, joten minä mennä taaperran useaan paikkaan. Nopeasti pääsee, vaikka välimatka tuntuu kartalla olevan pidempi (vaikka 500 askelta tjtn), niin ei siinä kauan nokka tuhise. Paitsi kun harhautuu tieltä merkkaamaan kaikki kysymysmerkit kartalle. Fast travelia käytän aktiivisesti, vaikka tulee käveltyäkin paljon. Minulla tuo pelaaminen on vähän sellaista tasaisesti rytmitettyä eli ensin tehdään joitakin tehtäviä (fastilla joka paikkaan) ja sitten mennään huvikseen availemaan karttaa ja katsomaan mitä löytyy ennen kuin palataan taas tehtävien pariin.

Hevosen staminaa en ymmärrä, että mitä se bugaa, koska se ei ollenkaan kulu samoilessani erämaassa, saan sen aina jotenkin venkslattua niin. Siinähän menen täysillä vaikka kartan päästä päähän ongelmitta. Parissa hevoskilpailussa olen ollut ja siellä stamina toimii oikein, mutta maastossa ei.

Harmittaa, että korttipeliä en ole päässyt pelaamaan. Minulla se bugasi alusta asti (kaatuili), joten annoin olla. Nyt se toimii (varmaan päivityksen takia), mutta pelitunteja on jo sen verran mittarissa, etten jaksa alkaa tutustua aiheeseen enää tässä vaiheessa. Seuraavalla kerralla sitten.

Piti miehekkeeltäkin pyydellä tässä anteeksi, kun jo kaksi viikonloppua putkeen on mennyt rytmillä klo. 7 pelaamaan, klo. 00 nukkumaan eli suurinpiirtein sellaiset 15 tuntia on tullut pelattua putkeen... *köh* Että kyllähän tämä on koukuttanut. Ukko tuo minulle ruuankin naaman eteen, ettei tarvitse pitää turhia taukoja, hehe. Arkena pelaan sitten paljon vähemmän, että tuo saa joskus pelattua Destinyäkin :D

PS. Leikkasin kerran Geraltin hiukset lyhyemmiksi ja se tuntui ihan väärältä :( Oli pakko hankkia pitkät hiukset äkkiä takaisin!

Hevosen staminaa en ymmärrä, että mitä se bugaa, koska se ei ollenkaan kulu samoilessani erämaassa, saan sen aina jotenkin venkslattua niin. Siinähän menen täysillä vaikka kartan päästä päähän ongelmitta. Parissa hevoskilpailussa olen ollut ja siellä stamina toimii oikein, mutta maastossa ei.

Pelihän alussa nimenomaan ilmoittaa, että hevosen stamina ei kulu jos munaravia vetää teitä ja polkuja pitkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pelihän alussa nimenomaan ilmoittaa, että hevosen stamina ei kulu jos munaravia vetää teitä ja polkuja pitkin.

Aijaa :D No, meni minulla kauan tajuta sekin, että jalkajousella voi ampua veden alla, vaikka sekin ilmoitetaan selkeästi kyllä ohjeissa, eikä tartte koko ajan uida karkuun paniikissa, hehe.

Inventory on koko ajan ihan piukassa, vaikka mielestäni siellä ei ole mitään ylimääräistä, mutta taitaa olla kaikki nuo kasvit sun muut härpäkkeet, jotka vievät kaiken tilan, vaikka sitä on 160. Rehuja on tullut kerättyä ihan järjettömät määrät, koska on PAKKO lootata kaikki mahdolliset laatikot + kassit ja kerätä metiköstä kaikki mahdollinen talteen. Kun ei sitä koskaan tiedä, mitä tulee joskus tarvitsemaan.

Inventory 160? Olen ostanut rugged saddlebagsit (inventory +70), mutta voiko tähän yhdistää myös muuta? Oma maksimi on tällä hetkellä 130 ja muistaakseni pelissä on myös 30 yksikköä lisää tilaa antavat saddlebagsit, mutta ne jätin hyllyyn, kun löysin ensin nuo isommat. Sama juttu kyllä täällä, rehuja on mukana aivan tolkuton määrä ja harvoin juoksen ohi jos palloilen metsässä. Ongelmana on vain usein, että kun käyt ottamassa yhden, niin minimappiin on jo ilmestynyt pari lisää :)

Jonkinlainen säilytyslaatikko olisi kyllä tarpeen, eri "vaatekertoja" varten. Kun niitä kantaa mukana, niin vievät tolkuttomasti tilaa, vaikka tavallisesti myyn huonommat saman tien, kun löytyy parempaa. Pelaaminen muuttui kyllä huomattavasti mukavammaksi, kun sain isomman kantokyvyn tavaroille. Aikaisemmin sai koko ajan ravata myymässä tavaraa.

Nyt on korttipeli alkanu sujuu huomattavasti paremmin, pari rare korttiaki tuli tänään voitettua. Kyllä niitä pelejä voittaa mutta ei ikinä ekalla kerralla, näin ainakin mulla. Mutta jos vaan jaksaa ottaa uusiksi koko ajan niin kyllä se voitto jossain vaiheessa tulee, ei tietenkään varmaan silloin jos sulla on pakassa jotain ihan onnettomia kortteja, mut muuten se on niin arpapeliä että millaiset kortit sinä saat alkuun ja mitä kortteja vastustaja lyö pöytään.

Olen siis tekemässä sitä Gwent of Velen tehtävää jossa pitää voittaa tiettyjä tyyppejä joilta saa sit rare kortteja. Tätä menoa on pakko kerätä kaikki maholliset kortit tai niin paljon kun mahollista.

Ainaki Baronilta en voi enää korttia voittaa, koska koko äijjää ei missään näy ja kyseisen tehtävän kohalla on muutenki punasella jo ruksi. Silloin kun aikojen alussa en oikee jaksanut panostaa koko korttihässäkkään.

Tää vois toimia ihan hyvin tyyliin psn store arcade pelinä.

Ylös Bottom