Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Entä mites tässä LG:n telkussa https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/49UH750V/lg-49-4k-uhd-smart-tv-49uh750v ? En löydä netistä tietoa onko tässäkään pelitilaa. Osaako joku valaista?

Yritä kovempaa ja aloita vaikka lukemalla käyttöohjetta. En nyt halua pilata jännitystä vaan jätän selvittelyn sinne. :)

Mitä tulee tuohon TCL telkkaan niin mahtaako noissa ylipäätään olla mitään kovin erikoisia kuvanparannus himmeleitä jotka mahdollisesti hidastaa. Oli miten oli niin näin mutulla täysin asiaan perehtymättömänä sanoisin että LG on parempi ostos sillä oletuksella ettei siinä ole liian isoa input-LAG. (tämä asia pitää googlettaa ja selvittää ja se EI ole sama asia kuin että onko pelitilaa vai ei) Joissain telkoissa saattaa olla isoa input lag, niissä saattaa olla pelitila joka muuttaa asiaa vaikkapa saatanan huonosta -> huonoon. Mutta mitä tulee noihin LG:n perusmalleihin niin mun mielestä ovat olleet yleensä aika hyviä ja sopivat pelaamiseen. Selvittelisin kuitenkin tarkkaan ennen ostoa, onneksi Gigantissa on kuitenkin palautusoikeus eli sikäli sieltä on helpompi ostaa pikku riskilläkin. Kokeilemalla se viimeistään selviää.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Eiköhän mahdolliset kuvanparannus-systeemit voi kytkeä useimmiten pois häiritsemästä vaikkei dedikoitua "peli-tilaa" olisikaan? (Eli että kyseisen valmismoodin puuttuminen ei sinänsä välttämättä tarkoita yhtään mitään, on vaan kätsympi jos on olemassa.)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Oon tossa syksyllä hommaamassa PS4 slim mallia niin aattelin homma siihen 24-32 tuumasen näytön&Tv Isompaa en tarvitse kun pitää olla semmonen minkä saa mukaan helposti Asus VS278Q " pelinäyttön giganttiin tulossa heinäkuussa myyntiin hinta 199 euroa[h=1]- Suurin tuettu resoluutio: Full HD 1920x1080
- 1000:1 kontrasti
- 80000000:1 dynaaminen kontrasti
- 75 Hz virkistystaajuus
- 1 ms vasteaika
- 300 cd/m2 kirkkaus[/h]
Riittää varmaan PS4 slimille hyvin kun sehän tukee Full HD 60hz kuvaan saakka vai oonko väärässä?

toinen vaihtoehto ois Samsung 32" LED-TV LT32E310EXXE 250 euroo gigantti power mut alkaa olee turhan iso mutta ois tv samassa

24 tuumanen vois olla parhain mahtuu mukaan helposti ja riittävän iso että 2 ihmistä viittii netflixiä katella tai sit ois vielä Philips 24'' Full HD 24PFT4032 telkkari 230 euroo toisaalta ois kiva jos tv samassa mutta harvoinpa tuota kattelee kun ohjelmat roskaa nykysin

Samsung 32" LED-TV Full HD LT32E310EXXE 250 euroo
Philips 24'' Full HD 24PFT4032 telkkari 230 euroo
Asus VS278Q 27 tuumanen Full HD näöttö

kaikki löytyy gigantista:)

voi myös ehotella hyviä muita vaihtoehtoja:D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Täällä on menty pari vuotta Sonyn KDL-55W829 FullHD töllöttimellä. Nyt kun Xbox One X:n julkaisu lähestyy, niin olisi ehkäpä syytä siirtyä 4K-resoluutioon ja kasvattaa muutenkin tuumakokoa. Optimi hinnan ja tuumakoon suhteen liikkunee 65 tuumassa. Sitä isommat menevät niin kalliiksi, ja pienempää nyt on turha ottaa. :)

Mikä sitten olisi hyvä telkkari? Olen ollut tähän nykyiseen erittäin tyytyväinen, joten Sonyn laitteet on tässä tapauksessa ainakin suosiossa. Samsungilla on myös ilmeisen hyviä vaihtoehtoja. Lisäksi mietityttää LG:n OLED telkkarit. Onko niistä pelitelkkareiksi? Kuvanlaatu on ainakin kuulemma erinomainen.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

55-tuumainen LG:n B6V (viime vuoden malli)-OLEDI ei ole ainakaan kertaakaan aiheuttanut tarvetta katua ostamista.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Täällä on menty pari vuotta Sonyn KDL-55W829 FullHD töllöttimellä. Nyt kun Xbox One X:n julkaisu lähestyy, niin olisi ehkäpä syytä siirtyä 4K-resoluutioon ja kasvattaa muutenkin tuumakokoa. Optimi hinnan ja tuumakoon suhteen liikkunee 65 tuumassa. Sitä isommat menevät niin kalliiksi, ja pienempää nyt on turha ottaa. :)

Mikä sitten olisi hyvä telkkari? Olen ollut tähän nykyiseen erittäin tyytyväinen, joten Sonyn laitteet on tässä tapauksessa ainakin suosiossa. Samsungilla on myös ilmeisen hyviä vaihtoehtoja. Lisäksi mietityttää LG:n OLED telkkarit. Onko niistä pelitelkkareiksi? Kuvanlaatu on ainakin kuulemma erinomainen.
Itse olen myös näitä LG:n OLEDdeja katsonut. Päätin kuitenkin etten sorru vanhempiin B6V malleihin vaan pitää olla uudemmat B7V:t. Tämä ensisijaisesti Dolby Atmos ja -Vision tukien takia. Kun näiden mallien hinta pyörii suunnilleen siinä missä B6V:t nyt, niin ostohousut ovat jalassa hyvin pian.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mihin hintaan tuota UE55KS7005:sta on myyty halvimmillaan? Oma vanha panasonicin plasma hajosi eilen ja nyt pitäisi sitten hommata proolle uusi partneri.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

999 on tainnu olla pääsääntöisesti..899 lienee halvin tarjous ollut..
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Aika heikkoa on kilpailu, jos näitä ei myy kuin power ja gigantti.

Edit: Nojoo, olihan niitä ylihintaisena muuallakin.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse olen myös näitä LG:n OLEDdeja katsonut. Päätin kuitenkin etten sorru vanhempiin B6V malleihin vaan pitää olla uudemmat B7V:t. Tämä ensisijaisesti Dolby Atmos ja -Vision tukien takia. Kun näiden mallien hinta pyörii suunnilleen siinä missä B6V:t nyt, niin ostohousut ovat jalassa hyvin pian.

Itse myös ajattelin tuota 65" B7V:tä harkita seuraavaksi töllöksi. Arvauksia on ollut, jos tuon hinta tippuisi ainekin Black Fridayn kunniaksi hetkellisesti, ellei pysyvästi hieman alemmaksi.. Onneksi ei kiire vielä ole ostamisen suhteen.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mites toimisi pron kaverina LG 55UH770V ? Tuo olisi edukkaampi kuin sampan UE55KS7005 ja pitää silti sisällään myös tuon HDR1000:n (dolby vision). Input lagi ei paljoa häviä sampalle.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh7700 -> periaatteessa sama laite kuin 55UH770V
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 -> periaatteessa sama kuin UE55KS7005

Tokihan samppa on yleisesti tuossa testissä parempi, mutta jos juuri tällähetkellä katsooo hintaa, niin 799€ vs. 1197€ on jo aika paljon.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mites toimisi pron kaverina LG 55UH770V ? Tuo olisi edukkaampi kuin sampan UE55KS7005 ja pitää silti sisällään myös tuon HDR1000:n (dolby vision). Input lagi ei paljoa häviä sampalle.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh7700 -> periaatteessa sama laite kuin 55UH770V
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 -> periaatteessa sama kuin UE55KS7005

Tokihan samppa on yleisesti tuossa testissä parempi, mutta jos juuri tällähetkellä katsooo hintaa, niin 799€ vs. 1197€ on jo aika paljon.

Käytännössä 55ks7005 on 999€ tai 899€ telkku ja hdr:ssä pitäisi olla iso ero jos sitä haluaa. Itse kyllä sijoittaisin tuon pari sataa enemmän (lg vs samsung) että saa vermeen joka kantaa vuosia eteenpäin.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Käytännössä 55ks7005 on 999€ tai 899€ telkku ja hdr:ssä pitäisi olla iso ero jos sitä haluaa. Itse kyllä sijoittaisin tuon pari sataa enemmän (lg vs samsung) että saa vermeen joka kantaa vuosia eteenpäin.
En ymmärrä miten HDR:ssä on muka etu sampalla, kun tuo LG tukee sitä parasta mahdollista. Ja käytännössä samppa maksaa tällähetkellä 1200€, koska minulla on kiire eikä aikaa odotella tarjouksia.

EDIT: Itseasiassa tutkin hiukan tuota HDR asiaa ja tuo samsung ei edes tue tuota parasta HDR moodia eli Dolby Visionia, jonka taas tuo LG osaa.

http://www.rtings.com/tv/learn/hdr10-vs-dolby-vision

Eli käytännössä LG onkin se verme joka kantaa vuosia eteenpäin. :D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

En ymmärrä miten HDR:ssä on muka etu sampalla, kun tuo LG tukee sitä parasta mahdollista. Ja käytännössä samppa maksaa tällähetkellä 1200€, koska minulla on kiire eikä aikaa odotella tarjouksia.

EDIT: Itseasiassa tutkin hiukan tuota HDR asiaa ja tuo samsung ei edes tue tuota parasta HDR moodia eli Dolby Visionia, jonka taas tuo LG osaa.

http://www.rtings.com/tv/learn/hdr10-vs-dolby-vision

Eli käytännössä LG onkin se verme joka kantaa vuosia eteenpäin. :D

Kyse ei ole ominaisuuksien määrästä joiden valossa lg saattaa hyvinkin olla parempi. HDR:n paremmuudessa on kyse paneelista: lg:ssä on ips paneeli jonka takia huonompi mustan taso, joka taas vaikuttaa suoraan HDR:n laatuun. Varsinkin jos katsot hdr elokuvia hämärässä. Sampassa on VA-paneeli joka toistaa syvempää mustaa joka tuo kuvaan, varsinkin Hdr kuvaan, syvyyttä ja POP efektiä...valovuodot ovat asia erikseen mutta silläkin osa-alueella väittäisin samsungia paremmaksi (tuurista kyllä kiinni)... Ja mitä dolby visioniin tulee niin ei ole kyllä vakuuttanut. Itsellä B6v oled ja Hdr 10 ollut omaan silmään vakuuttavampaa (Netflix DV vs Hdr 10)...Summasummarun itse ottaisin samsungin :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kiitokset tetrapegian selitykselle. Kyllähän nuo testitkin ovat sampalle selkeästi paremmat. Nyt vaan on se tilanne, että joutuu taas kerran tekemään kompromissin. Ja lg:llä saa kuitenkin proosta nyt irti sen mitä on otettavissa. Enkä lisäksi halua maksaa sampasta 1200, kun sitä on saanut alle tonnilla. Enkä toisekseen pysty kauaa odottelemaan, koska pleikkarin tv hajosi juuri.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kiitokset tetrapegian selitykselle. Kyllähän nuo testitkin ovat sampalle selkeästi paremmat. Nyt vaan on se tilanne, että joutuu taas kerran tekemään kompromissin. Ja lg:llä saa kuitenkin proosta nyt irti sen mitä on otettavissa. Enkä lisäksi halua maksaa sampasta 1200, kun sitä on saanut alle tonnilla. Enkä toisekseen pysty kauaa odottelemaan, koska pleikkarin tv hajosi juuri.

Eipä mitään :) on kyllä mahdoton termien ja ominaisuuksien viidakko tuo tv:n valinta. Mutta tosiaan itsellä lg ja olen kyllä tyytyväinen. Uskon että tuokin lg on ihan pätevä tv. Ips paneelissa on yleensä todella hyvät värit ja katselukulmat. Täydellistä tv:tä ei ole olemassa.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ja jos toisen saa nyt alle tonnilla ja toisen 1200e, niin onko se niiden satasien edestä kuitenkaan parempi?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

LG 55UH770V lähti tilaukseen. Ja tosiaan tulee lähes 100% pelikäyttöön. Toki ketjun otsikko on 'ultimaattisen pelitel....' ja sitähän ei tuo täytä.
 
Ylös Bottom