Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Vastaus: PlayStation 4

Ja Sonyn ilmoituksen mukaan jos huono flaksi käy konsolin suhteen että vilkuttaa sinistä kuolemanvaloa niin uuden saa vasta Helmikuussa, omani haen kyllä pois heti julkaisupäivänä kaikesta pelottelusta huolimatta :D

http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2...ion-4n-lastentaudit-paljastuivat/201316017/66

Vai, että vasta helmikuussa. Nyt ollaan jännän äärellä, kun kerrankin joutuu hermoilemaan, että kilahtaako oma loota heti ensimmäisenä päivänä, tai kenties pari kuukautta myöhemmin(joka tosin olisi parempi, sillä tuolloin niitä konsoleita suomeenkin olisi jo saapunut kunnolla).

Legendaarista! :D
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja Sonyn ilmoituksen mukaan jos huono flaksi käy konsolin suhteen että vilkuttaa sinistä kuolemanvaloa niin uuden saa vasta Helmikuussa, omani haen kyllä pois heti julkaisupäivänä kaikesta pelottelusta huolimatta :D

http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2...ion-4n-lastentaudit-paljastuivat/201316017/66

Jos näin käy myös EUlandiassa niin saattaapi kuluttajaliitot ärähtää inasen. On meinaan tuommoinen 2-3kk odottelu uudelle laitteelle suhteellisen pitkä aika, varsinkin kun olet siihen reippaat 400 laittanu kiinni + varusteet (ohjaimet, kamera, pelit) joilla ei k.o. aikana tee mitään. Veikkaisin tosin että kyllä siellä jokunen varakone on lähetettäväksi tilalle.
 
Vastaus: PlayStation 4

Jos näin käy myös EUlandiassa niin saattaapi kuluttajaliitot ärähtää inasen. On meinaan tuommoinen 2-3kk odottelu uudelle laitteelle suhteellisen pitkä aika, varsinkin kun olet siihen reippaat 400 laittanu kiinni + varusteet (ohjaimet, kamera, pelit) joilla ei k.o. aikana tee mitään. Veikkaisin tosin että kyllä siellä jokunen varakone on lähetettäväksi tilalle.

Mä vaadin tossa tilanteessa vaan tylysti rahoja takaisin sieltä mistä sen olen ostanutkin, eli tässä tapauksessa Discshopista. Ihan turhaan alan siinä tilanteessa odottamaan 2-3kk :) Rahat takas ja lähtee vaikka etelän lämpöön niillä rahoilla, sitten joskus ensi vuonna katsellaan sitä konsolia uusiksi. Discshopilla ei ole siihen mitään vastaansanomista jos myyvät rikkinäistä laitetta, kuluttajalla on oikeus saada rahansa takaisin.

Toi vois olla jopa tässä tilanteessa ihan hyvä idea toteuttaa ihan muutenkin, molempien konsolien launch-pelit on suoraan sanottuna ahterista, ei ole oikeastaan yhtäkää hyvää peliä joiden vuoksi nuo konsolit kannattaisi hankkia ruuhkaisilta markkinoilta edes jouluksi. Kovat, oikeasti kiinnostavat pelit on tulossa vasta ensi vuoden puolella
 
Vastaus: PlayStation 4

Tilanne onkin eri jos se kestää vaikka jouluun asti..et saa rahojas takas.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tilanne onkin eri jos se kestää vaikka jouluun asti..et saa rahojas takas.

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 14 päivää aikaa ja oikeus purkaa tekemänsä kauppa. Sen verran, mitä olen noita foorumeita lueskellut, niin ne vialliset laitteet näyttäisivät paljastuneen ensimmäisen käynnistyksen, muutaman pelitunnin tai viimeistään seuraavan pelipäivän aikana, joten jos niin huono tuuri käy, että viallinen arpa sattuu kohdalle, eikä ostoliikkeestä irtoa korvaavaa laitetta tilalle, niin kauppa purkuun ja naapurimarketista uusi laite kainaloon. V*tuttaahan se varmasti, jos viallinen arpa sattuu kohdalle, mutta täällä EUssa on meno vähän toinen kuin noilla epäonnekkailla Jenkkilässä. Lisäksi eikös kuluttajasuoja ollut ainakin PS3:n kohdalla sitä mieltä, että tuollaisen laitteen tulisi normikäytössä kestää sen 3 vuotta vähintäänkin, vaikka virallinen takuu olisikin vuoden? Joten virhevastuuseen vedoten olettaisin uuden/korjatun laitteen irtoavan rikkoutuneen tilalle vielä ennen 2016 joulua.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 14 päivää aikaa ja oikeus purkaa tekemänsä kauppa.

Muistelin itsekin, että se meni noin. Toisin sanottuna ainakaan rahojen menettämisestä ei ole pelkoa, jos kehno arpa osuu omalle kohdalle.
Palautetut eurot voi käyttää sitten johonkin muuhun.

Pitänee huomena muistuttaa discshoppia tästä pikku yksityiskohdasta.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 14 päivää aikaa ja oikeus purkaa tekemänsä kauppa. Sen verran, mitä olen noita foorumeita lueskellut, niin ne vialliset laitteet näyttäisivät paljastuneen ensimmäisen käynnistyksen, muutaman pelitunnin tai viimeistään seuraavan pelipäivän aikana, joten jos niin huono tuuri käy, että viallinen arpa sattuu kohdalle, eikä ostoliikkeestä irtoa korvaavaa laitetta tilalle, niin kauppa purkuun ja naapurimarketista uusi laite kainaloon. V*tuttaahan se varmasti, jos viallinen arpa sattuu kohdalle, mutta täällä EUssa on meno vähän toinen kuin noilla epäonnekkailla Jenkkilässä. Lisäksi eikös kuluttajasuoja ollut ainakin PS3:n kohdalla sitä mieltä, että tuollaisen laitteen tulisi normikäytössä kestää sen 3 vuotta vähintäänkin, vaikka virallinen takuu olisikin vuoden? Joten virhevastuuseen vedoten olettaisin uuden/korjatun laitteen irtoavan rikkoutuneen tilalle vielä ennen 2016 joulua.
14 päivän palautusoikeus liittyy postimyyntiin, jollaista toki nettikaupassa asioiminenkin on, mutta marketista ostettuihin tavaroihin ei liity palautusoikeutta. Lain mukaan takuukorjaus pitää tehdä kohtuullisessa ajassa, mutta mitään aikarajaa ei ole kirjattu.
Virhevastuu on hyvin häilyvä käsite, että mitä asioita se koskee. Esimerkiksi kovalevyn rikkoutuminen PS4:sta tuskin menee vuoden jälkeen virhevastuuseen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 14 päivää aikaa ja oikeus purkaa tekemänsä kauppa.

Muistelin itsekin, että se meni noin. Toisin sanottuna ainakaan rahojen menettämisestä ei ole pelkoa, jos kehno arpa osuu omalle kohdalle.
Palautetut eurot voi käyttää sitten johonkin muuhun.

Noin se menee.

Ja hei, kuhan nyt vaa pärisen täällä omiani. Hermoilen vaan odottamisesta syntyvän jännityksen takia.
 
Vastaus: PlayStation 4

Käsittääkseni jos tuote on dead on arrival, niin sun ei tarvitse tyytyä huoltorumbaan, vaan sun pitää saada uusi tuote tilalle.
 
Vastaus: PlayStation 4

Hermoilen vaan odottamisesta syntyvän jännityksen takia.

Sellaista se välillä on.

Tässä on niin sanotusti pikaetsinnällä tuo pätkä koskien tätä 14 päivän palautusoikeutta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuluttajansuojalaki

Koti- ja etämyynnissä ostajalla on 14 päivän palautusoikeus. Toisin kuin muussa kaupankäynnissä ostaja voi perua kaupan tai tilauksen ilman perusteluja. Myyjän on maksettava palautuskulut tai noudettava tavara. Peruutusilmoituksen saatuaan myyjän on palautettava ostajalle kauppahinta viipymättä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja se 14vrk palautusoikeus koskee käyttämättömiä, myyntikuntoisia laitteita.
 
Vastaus: PlayStation 4

Muistelin itsekin, että se meni noin. Toisin sanottuna ainakaan rahojen menettämisestä ei ole pelkoa, jos kehno arpa osuu omalle kohdalle.
Palautetut eurot voi käyttää sitten johonkin muuhun.

Pitänee huomena muistuttaa discshoppia tästä pikku yksityiskohdasta.

Sehän on parhautta jos voi rikkinäisen koneen viedä myyjälle takaisin ja saa heti koko ostosumman käteen ja homma on selvä. Mutta meneekö se näin? Jos konsolia on jo käytetty tuon 14vrk aikana ja sitten se sanoo kaput niin onko tämä tilanne ns. palauttamista/kaupanpurkua vai tuleeko sillon jo kun kerta hajonneesta tuotteesta on kyse se vastaan että laitetta aletaan takuurumban kautta hoitamaan ja sillonhan siinä ei rahojaan saa ainakaan heti takaisin?

Jos kaupanpurku 14vrk sisällä on noin yksiselitteinen että voi viedä rikkinäisenkin tuotteen ja purkaa kaupan, saada rahnat takaisin, niin oispa mukavaa jos olisi ostanut laitteensa siitä lähimarketista eikä esim jostain verkkokaupasta kuten itse olen.

Nooh, toivotaan että Suomeen tulee vaan parasta A-luokkaa olevia playstadioneita! Optimisti olla pitää...

Edit. No Juksahan tuossa niputti koko aiheen, noin minäkin sen näkisin eli voipi jäädä rahat saamatta ainakin heti jos könsöli on rikki palauttaessa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sehän on parhautta jos voi rikkinäisen koneen viedä myyjälle takaisin ja saa heti koko ostosumman käteen ja homma on selvä. Mutta meneekö se näin?

Niin. Itsekin aloin tutkia tuota asiaa tarkemmin ja se ei taida ihan noin ihanasti mennä, joka on sikäli ikävää.

Noh, Pelaajalehti näytti saaneen toimivan yksikön, joten toivotaan, että meitä muitakin suomalaisia onnistaisi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 14 päivää aikaa ja oikeus purkaa tekemänsä kauppa.

Kuluttajavirasto

Lain mukaan korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, mikä on kunkin laitteen osalta kohtuullisena pidettävä korjausaika. Kohtuullista korjausaikaa arvioidaan ottamalla huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne laitteen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan 2 viikkoa.

...

Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa,


  • voit vaatia hinnanalennusta tai tuotteen vaihtamista virheettömään . Voit myös vaatia kaupan purkamista, jos virhe ei ole vähäinen, eikä sitä voi korvata muilla keinoilla.
  • voit myös vaatia korjauksen viivästymisestä aiheutuneiden kulujen korvaamista, jos et voi käyttää laitetta pitkiin aikoihin. Esimerkiksi jos kameraa korjataan kuukausi ja joudut lomamatkalla turvautumaan esimerkiksi kertakäyttökameraan tai pyykkikone on korjauksessa niin pitkään, että vaatteet on pestävä pesulassa.
  • voit vaatia korvausta käyttöhyödyn menetyksestä, jos korjaus viivästyy, myyjä on toiminut huolimattomasti ja haitta on merkittävä. Hyvitystä käyttöhyödyn menetyksestä voi vaatia, vaikka suoranaista taloudellista vahinkoa ei olekaan syntynyt.

Kokemuksesta voin sanoa ettei edes 2kk korjausreissu tarkoita suorilta oikeutta kaupan purkamiselle. PS4 tapauksessa kyseessä on vain viihde-elektroniikan tuote, eikä tämä kuulu kodin välttämättömimpiin laitteisiin.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Tuosta palautusrumbasta sen verran, että olen itse joutunut sitä tämänhintaisissa laitteissa kerran käyttämään. Ostin aikoinaan liki 300 euron hintaisen iPodin, joka toimi muutaman päivän hienosti, mutta tämän ajan jälkeen laite meni normikäytössä aivan solmuun, tilttiin, eikä sitä voinut käyttää ollenkaan. Vein laitteen takaisin ostoliikkeeseen(Gigantti), jossa liikkeen päällikkö teki sille muutaman testin ja totesi, että jumissa on. Kysyi, haluanko rahat takaisin, vai lähetetäänkö Applelle korjattavaksi. Valitsin korjausreissun, mutta rahatkin olisin siis saanut pois! Tämän lisäksi kaupan purku on onnistunut paikallisessa marketissa mm. videopelin ja cd-levyn kohdalla, kun levyt ovat olleet viallisia ja myös viimeisiä kappaleita marketissa. Kaupan purku on aina ollut 14 päivän aikana ostosta mahdollinen, jos korvaavaa tuotetta ei ole liikkeellä ollut tilalle tarjota.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Tuosta palautusrumbasta sen verran, että olen itse joutunut sitä tämänhintaisissa laitteissa kerran käyttämään. Ostin aikoinaan liki 300 euron hintaisen iPodin, joka toimi muutaman päivän hienosti, mutta tämän ajan jälkeen laite meni normikäytössä aivan solmuun, tilttiin, eikä sitä voinut käyttää ollenkaan. Vein laitteen takaisin ostoliikkeeseen(Gigantti), jossa liikkeen päällikkö teki sille muutaman testin ja totesi, että jumissa on. Kysyi, haluanko rahat takaisin, vai lähetetäänkö Applelle korjattavaksi. Valitsin korjausreissun, mutta rahatkin olisin siis saanut pois! Tämän lisäksi kaupan purku on onnistunut paikallisessa marketissa mm. videopelin ja cd-levyn kohdalla, kun levyt ovat olleet viallisia ja myös viimeisiä kappaleita marketissa. Kaupan purku on aina ollut 14 päivän aikana ostosta mahdollinen, jos korvaavaa tuotetta ei ole liikkeellä ollut tilalle tarjota.

Näin on, ja mitä olen kommentteja lukenut maailmalta, ne jotka olivat Amazonilta tilanneet ja joiden konsoli ei toiminut niin Amazon tarjosi asiakkaalle että se voidaan joko lähettää korjattavaksi jolloin pitää olla yhteydessä Sonyyn tai sitten toinen vaihtoehto oli että konsoli lähetetään takaisin Amazonille ja asiakas saa täyden korvauksen
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Vein laitteen takaisin ostoliikkeeseen(Gigantti), jossa liikkeen päällikkö teki sille muutaman testin ja totesi, että jumissa on. Kysyi, haluanko rahat takaisin, vai lähetetäänkö Applelle korjattavaksi. Valitsin korjausreissun, mutta rahatkin olisin siis saanut pois!

Gigantissa on se 30 päivää aikaa testata tuotetta. Sen aikana voit kiikuttaa kamppeen takas ja vaihtaa tuotteen tai ottaa rahat.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Gigantissa on se 30 päivää aikaa testata tuotetta. Sen aikana voit kiikuttaa kamppeen takas ja vaihtaa tuotteen tai ottaa rahat.
Jep, olen jopa kuullut villin tarinan Gigantin erittäin "löyhästä" palautusoikeudesta, jossa tyyppi oli metsästänyt tietyllä dvd-asemalla varustettua Xbox360-konsolia. Hän oli siis ostanut, palauttanut, ostanut uuden, palauttanut jne., jonka jälkeen oli vasta löytynyt oikea malli. Itsellä samanmoisia kokemuksia, ettei ole paljoa edes tuotetta palautustiskillä viitsitty vilkaista, vaan tilalle on annettu aina uusi tuote.

Tietyn dvd-aseman etsimisen syy jääköön jokaiselle itselle mietittäväksi.
 
Ylös Bottom