Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Musta tuntuu että VR on ihan älyttömän herkkä väsymykselle ja muille epämääräisille olotiloille. Esim. kännipelaaminen VR:llä tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta. Itsellä ollut jonkinmoista uupumusta käynnissä parin viime päivän ajan, ja jos ei pelaaminen muutenkaan oikein napostele, niin VR erityisesti tuntuu täysin mahdottomalta.

Jotain tämän suuntaista itsekin toivon olevan kyseessä. Viikonloppuna oli vielä oksennustauti josta olen kyllä sinällään jo toipunut et pelailla jaksaa, mut selkeä väsymys siitä vielä päällä.

Hieman harmi kun nyt ois aikaa pelailla noita pelejä joita on. Koitin myös tuota wayward skytä ja sama homma siinä, eikä se silloin pari viikkoa sitten demossa aiheuttanut mitään olotiloja, joten oma olotila lienee korostuvan moninkertaisesti VR:n kanssa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Matti Nykänen sanoisi tähän varmaan: "En suosittele PSVR:ää kellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kauhea olo."
 
[emoji23]

Olen jättänyt kyllä suosiolla väliin jos vähääkään on ollut heikko olo. Jotenkin elimistö reagoi heti nihkeästi ajatukseen.

Sinänsä mulle on vain kerran tullut huono olo, kun pelasin rigsin tutoriaalin missä liikuttiin päätä kääntämällä. Vaihdoin liikkumisen oikeaan tattiin ja otin comfort settingit pois - ei enää ongelmia.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Meikä taisi olla kyllä eilen liikaa virtuaali mailmoissa. Useaan otteeseen päivän mittaan pelasin until rush blood peliä. En mahdottoman pitkää aikaa aina kerrallaan. Illalla otin viel käyttöön korvakuulokkeet 7.1 äänellä. Nukkumaan mennessä silmät sulkiessa oli edelleen peleissä tullut liikkeen tunne päällä.Ei oo tänään tähän mennesäkään mieli vielä tehnyt pelata. Jospa se tästä:)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Musta tuntuu että VR on ihan älyttömän herkkä väsymykselle ja muille epämääräisille olotiloille.

Huomannut elimistön kohottavan valmiutta lasien kanssa pelatessa. Ollaan vieraassa ympäristössä, jonka signaalien tulkitseminen vaatii aivoilta ylimääräistä ponnistelua. Tämä jää nopeasti kuitenkin taka-alalle ja kaikki huomio kiinnittyy itse pelaamiseen. Mitään heikotuksia ei ole tullut.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Laseja pääsee tämän viikonlopun testaamaan Digiexpossa. Rattivalmistajan osastolla näkyi myös olevan PSVR käytössä. Kirjoitin tapahtumasta blogin: https://www.konsolifin.net/blog/janne-kauppinen/uusia-tuulia-ja-vanhoja-virheita-mdash-gamexpo

Peleistä löytyi ainakin Driveclub VR (ratilla ja polkimilla), Rigs, London Heist (ammuskelua liikkuvasta autosta Move-ohjaimilla), Resident Evil Biohazard (K18 kauhua), Batman... Lisäksi Gigantilta uusi PS4 kamera 49 €. Käytettyjen pelien laareista en vielä VR-pelejä löytänyt.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olipa hirveät messut.

Lasit oli kyllä hyvät, tykästyin kovasti, mutta helvetti tota messua. Yks floppi toi PSVR ajanvaraus mikä siel oli (möyhäs 30min ajat ja sit oman puolen tunnin pelitestiajal sai vetää 5min, mit vit). Onneks löysin gigantin jostain nurkalt kans ton VR paikan. Ei ollu yhtään jonoa. Lasien osto ei taas onnistu messuil... tarjouksessa oli kyllä. 449€. Mitä ******, toihan on normihinta. Mutta gigantin oikea hinta on kuulemma 500€ vaik nettisivuil oli 449€ normina...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Nyt näistä pro parannuksista alkaa tulla päivittäin enemmänkin tietoa:
http://blog.us.playstation.com/2016/11/07/how-rez-infinite-shines-brighter-than-ever-on-ps4-pro/

"Similarly, those of you who have PS VR hooked up to your PS4 Pro might notice Area X looking a little different than you’re used to—that’s because the image being passed along to each of your eyes is being rendered at a higher resolution (1920 x 1080, instead of 1440 x 810 on a standard PS4), before being passed to the PS VR headset. Even though the final resolution it’s displayed at on the headset in the same either way, the extra rendering from the PS4 Pro makes a difference: each particle looks a little more clear, a little more solid, adding up to objects and enemies that look more distinct and “real,” whether close-up or at a distance."

Tämä kuulostaa juuri siltä mitä prosta odotinkin, korkeampi renderöintiresoluutio tekee peleistä terävämpiä. Eiköhän niitäkin pelejä ala tulla missä ruudulla näkyy prolla enemmän (piirtoetäisyys, yksityiskohdat jne.) ja/tai päivitys muuttuu 60hz->90 hz.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Huh, varsin matala resoluutio. Ite luulin että VR pelit käytännössä piirretään edes lasien natiivi resolla tai jopa 1.5x kertoimella joka parantaa laatua (VR kehittäjien seminaareissa vilahdellut info..)
Kieltämättä yllätti että jotkut käyttäävät matalampia resoluutioita!!!! Motoracer 4 kyllä toi silmille elävästi että näin todella taitaa olla.
Anyway, innolla odotellaan VR pelien grafiikan laadun parannuksia vaikka onhan muutamat jo onnistuneet siinä jo ps4:lla hyvin!
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Huh, varsin matala resoluutio. Ite luulin että VR pelit käytännössä piirretään edes lasien natiivi resolla tai jopa 1.5x kertoimella joka parantaa laatua (VR kehittäjien seminaareissa vilahdellut info..)
Se millä resoluutiolla peli VR:ssä renderöidään, vaihtelee pelistä ja tilanteesta toiseen. Lisäksi PS4 Pro tuo uuden tekniikan, jossa näkymä jaetaan 25 erilliseen osioon, ja jokaisessa voi periaatteessa käyttää eri tarkkuuksia. Käytännössä ruudun/näkökentän keskiosassa käytetään silloin mahdollisimman hyvää resoluutiota, kun taas ääreisnäön alueilla riittää heikompikin tarkkuus.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Huh, varsin matala resoluutio. Ite luulin että VR pelit käytännössä piirretään edes lasien natiivi resolla tai jopa 1.5x kertoimella joka parantaa laatua (VR kehittäjien seminaareissa vilahdellut info..)
Kieltämättä yllätti että jotkut käyttäävät matalampia resoluutioita!!!! Motoracer 4 kyllä toi silmille elävästi että näin todella taitaa olla.
Anyway, innolla odotellaan VR pelien grafiikan laadun parannuksia vaikka onhan muutamat jo onnistuneet siinä jo ps4:lla hyvin!

Jep, siltähän tuo näyttää että Pro mahdollistaisi ainakin natiivireson käytön päivitetyissä ja tulevissa peleissä. Vaikea sanoa onko yli natiivireson menevästä renderööinnistä mitään iloa, jotkut 4K renderöidyt tosin kai näyttävät paremmilta Full HD:nä.

Se miten sitten muuta grafiikkaa näkyy Pro VR:llä enemmän (piirtoetäisyys, detaljit ym.) ja paraneeko Hz:t jatkossa jää nähtäväksi. Itse uskon että kun pelejä opitaan optimoimaan paremmin, niin 90 tai 120hz ja natiivireso ovat normi Prolla, toisin kuin tavallisella ps4:lla.

Bound kertoo kans tuplatusta renderöintitarkkuudesta ja parantuneista efekteistä päivityksessään:
"PlayStation®4 Pro support - 4K resolution in 2D mode, twice as many pixels rendered and additional effects added to PlayStation®VR"

Aikoinaan kun Pro lanseerattiin, yhtenä syynä pidettiin VR:ää, johon PS4 tehot ei kunnolla riitä. Nyt alkaa näyttämään siltä että tässä puheessa on ollut jotain perääkin.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko löytynyt mitään havainnollistavaa videota Pron tuomasta lisästä VR:n puolella? Arvosteluista löytänyt vain ympäripyöreitä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Digital foundrylta varmaankin luvassa tarkempaa tässä lähiaikoina. Toistaiseksi olen nähnyt vain noita päivityspakettien kuvauksia.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Käsittäkseni Pron kanssa käytettäessä resoluutio on rajoitettu 1920*1080@60hz.
 
Käsittäkseni Pron kanssa käytettäessä resoluutio on rajoitettu 1920*1080@60hz.

Social Screen -näkymän kannalta tilanne voikin olla noin, mutta itse PSVR:llä voi käyttää 90:tä tai jopa 120 hertsiä. Lisäksi Pro rendaa pelin sisäisesti korkeammalla tarkkuudella ennen kuin skaalaa sen alaspäin. Tuolla ns. super-samplingilla saadaan todella laadukasta reunanpehmennystä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Virtuaalitodellisuuteen erikoistunut sivusto Road to VR kirjoittanut jutun eroista PS4 ja PS4 Pron välillä, kun naamalta löytyy PSVR: http://www.roadtovr.com/playstation-vr-psvr-on-ps4-pro-vs-ps4-review-comparison/

Selvin muutos on latausaikojen lyhentyminen. Tämä näkyy myös siinä miten matalamman tason tekstuurit vaihtuvat tarkempiin ilman jyrkkää hyppäystä. Pelikuva on aavistuksen terävämpi, valoisampi ja enemmän heijastuksia sisältävä. Ruudunpäivityksestä ei tässä jutussa puhuta vielä mitään. Jatkossa uskotaan erojen kasvavan, kun tekijät voivat perehtyä uusiin mahdollisuuksiin.

hrvJ9eE.png


Kuvan lähde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1310047
 
Pitää se varmaan Ps4 Pro hommata ihan vainVR:n takia. Sen verta huomattava muutos jos kuva kertoo totuuden.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos ero tosissaan on noinkin iso mitä tuossa kuvassa niin pitäähän se alkaa suunnittelemaan PRO:n ostoa todellakin
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

https://youtu.be/BBqKB2hgTzY

Rigsistä kuvaa PS4:llä ja PS4 Prolla. Omaan silmään tuossa on aika iso ero, kun Youtuben fullhd laadulla näkee jo eron noin selkeästi. Yleinen kuvailme ja terävyys on paljon parempi.

En odottanut näihin jo julkaistuihin peleihin ihan näin merkittävää parannusta, vaan ajattelin tälläisten hyötyjen tulevan enemmän esiin vasta tulevissa peleissä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jep, upealta vaikuttaa. Saan pron tänään joten pääsen testaamaan illalla. Erityisesti until dawn kiinnostaa, ollut eniten pelaamani peli ja siinä grafiikka lienee aika matalalla resolla ps4:lla.
 
Ylös Bottom