Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Nelinpeli tutustui PlayStation VR:n. Ihan hyvää kommentointia. Kyseessä on pioneerivaiheesta, jonka tulevaisuus on kiinni sisällöistä. Minipelien jatkeeksi kaivataan jo syvempiä pelikokemuksia. Teknologia sinänsä vakuuttaa, lasit istuvat hyvin päähän ja myös silmälasien kanssa. Move-ohjaimet saavat oman suitsutuksensa, käden liikkeet tulevat luontevasti peliin.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ostin tänään vr lasit ja yritin käyttää niitä playstation wireless streo hetdset 2.0 kanssa. Mutta kun yritin laseja käynnistää/pelata niin vr ohjelmisto valitti ettei voi käyttää tuota langatonta kuuloketta. Onko tosiaan näin vai onko mitään apuja asiaan ?
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ostin tänään vr lasit ja yritin käyttää niitä playstation wireless streo hetdset 2.0 kanssa. Mutta kun yritin laseja käynnistää/pelata niin vr ohjelmisto valitti ettei voi käyttää tuota langatonta kuuloketta. Onko tosiaan näin vai onko mitään apuja asiaan ?
Kytke ne kuulokkeet kuulokkeiden mukana tulleella piuhalla PSVR:n johdossa olevaan säätöpampulaan. Eli siis siihen josta lasit käynnistetään ja josta voi säätää kuulokkeiden äänenvoimakkuutta. Langattomana ei siis voi käyttää.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Miten muuten pidätte vr- laitteen linssit puhtaana. Käyttöohjeessa varoitellaan moneen kertaan muusta kuin mukana tulleella säämiskällä kuiviltaan linssiä putsaamalla . Itselläni ainakin linssit jää kuivalla liinalla linssit töhkäiseksi, eikä kunnolla puhdistu ja pelitkin näyttävät suttuisilta. Olen miettinyt ett eikö kuitenkin voisi esim näytöille tarkoitettua nopeasti kuivuvaa putsaus ainetta varovasti käyttää vai miten muut toimii ??
 
PlayStation VR-pelit

Miten muuten pidätte vr- laitteen linssit puhtaana. Käyttöohjeessa varoitellaan moneen kertaan muusta kuin mukana tulleella säämiskällä kuiviltaan linssiä putsaamalla . Itselläni ainakin linssit jää kuivalla liinalla linssit töhkäiseksi, eikä kunnolla puhdistu ja pelitkin näyttävät suttuisilta. Olen miettinyt ett eikö kuitenkin voisi esim näytöille tarkoitettua nopeasti kuivuvaa putsaus ainetta varovasti käyttää vai miten muut toimii ??

Sama ongelma minulla, tuntuu et nyt on kaikki ihan utuista kokoajan, eikä puhtaaksi saa. Mietin kanssa et uskaltaako ostaa tuollaista ainetta.

Joku vois siirtää nää oikeaan ketjuun:
PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

https://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=111153
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Miten muuten pidätte vr- laitteen linssit puhtaana. Käyttöohjeessa varoitellaan moneen kertaan muusta kuin mukana tulleella säämiskällä kuiviltaan linssiä putsaamalla . Itselläni ainakin linssit jää kuivalla liinalla linssit töhkäiseksi, eikä kunnolla puhdistu ja pelitkin näyttävät suttuisilta. Olen miettinyt ett eikö kuitenkin voisi esim näytöille tarkoitettua nopeasti kuivuvaa putsaus ainetta varovasti käyttää vai miten muut toimii ??

Ei tuolla sileällä mikrokuitu liinalla tee mitään ja tämä sonyn kuivana pyyhkimisen ohje tuntuu oudolta.. Minusta parempi on hyvin pehmeä "pörröisempi" mikrokuituliina ja ehkä nimenomaan muovilinsseille tarkoitettua mietoa puhdistusainetta optikkoliikkeestä, sitäkin vähän ja kankaaseen laitettuna. Hellä tässäkin varmaan joutuu olemaan kun on muovilinssit. Helkutin kallis investointi jos alkaa linssit naarmuuntua.
 
Älä missään nimessä käytä mitään nestemäistä puhdistusainetta, se pilaa linssin. Linssit ovat kai lasia, eivät muovia?

Itse ostin lens penin joita käytetään kameroiden linssien kanssa paljon ja jonka pitäisi olla ok. Sitä on paljon kehuttu. Noita löytää verkkokaupoista, itse ostin 14€ maksavan, pitäisi kestää n. 500 käyttöä. Ei sekään ihan täydellisesti putsaa mutta on parempi kun liina.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Älä missään nimessä käytä mitään nestemäistä puhdistusainetta, se pilaa linssin. Linssit ovat kai lasia, eivät muovia?

Itse ostin lens penin joita käytetään kameroiden linssien kanssa paljon ja jonka pitäisi olla ok. Sitä on paljon kehuttu. Noita löytää verkkokaupoista, itse ostin 14€ maksavan, pitäisi kestää n. 500 käyttöä. Ei sekään ihan täydellisesti putsaa mutta on parempi kun liina.

Yhden maininnan löysin lasista mutta muut mielipiteet netissä on muovin puolella. Jotkut ovat saaneet naarmuja aikaan silmalasien (käytännössä muovia nykyaikana) käytöllä, en usko että lasilinssiin saisivat naarmua aikaan helposti.

Miksi optikon tarjoama muovisilmälasien puhdistusneste varovasti käytettynä (ei suihkuteta linssiin ettei luikertele laitteen sisään) aiheutaisi ongelmia vs kuiva pyyhintä?
Pinnoite jos sellaista on voi häipyä kovasti hinkkaamalla mutta en usko että sonylla moisia edes on kun halvalla tekeevät kuitenkin.
 
Ehkäpä silmälasien lasilinssit sitten naarmuttavat helpommin, niitäkin on joillakin. Itselläni on muoviset, enkä ole huomannut naarmuja.

En tiedä miksi nesteitä ei suositella, mutta tuo on ohjeistus tällä hetkellä. Kunnes muuta infoa tulee, minä ainakin käytän tuota lens peniä. Siitä ei ole tullut minkäänlaista negatiivista palautetta mistään. Ihan halvimpia en kuitenkaan ostaisi.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olen putsannut linssejä mukana tulleella liinalla, johon olen suihkauttanut Dr. Beckmannin litteän näytön puhdistajaa. Kuivana se liina vain levittää kalvon linssien pintaan...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Joko alkanut laite jäämään vähemmälle käytölle. Yleensä kaikki humpuukki jää hyllyyn pölyttymään n. viikon jälkeen.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Joko alkanut laite jäämään vähemmälle käytölle. Yleensä kaikki humpuukki jää hyllyyn pölyttymään n. viikon jälkeen.

Tällä hetkellä lienee sisällön vähyys enemmän rajoittava tekijä, kuin laitteen "humpuukius".

Itsellä tosin pelejä ja peli-intoa olisi vaikka miten, mutta sellaiset kipulääkitykset päällä et oksettaa muutenkin, koitin laseja yks päivä ja laatta meinasi tulla välittömästi, joten hyllyssä pysyvät, kunnes itse pelaaja on seuraavaksi "selvinpäin". :)
 
Tulee tuolla pelattua Rush of bloodia päivittäin. Movet on vaan oltava, kun DS:lla pelaaminen on persiistä. Resident evil seiskaa odottelen :)
 
Humpuukikysymys on taas näitä milloin lakkaat lyömästä vaimoasi tasoisia.

Ehkä VR ei vaan ole sun juttu? Tai ehkä löydät mieleisestäsi pelityypeistä semmoisen joka vois toimia hyvin VR:llä. Millaisia pelejä pelaat?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Joko alkanut laite jäämään vähemmälle käytölle. Yleensä kaikki humpuukki jää hyllyyn pölyttymään n. viikon jälkeen.

Mä ainakin tulen käyttämään hyvin todennäköisesti 80% pelaamiseen kulutettavasta masseista VR-peleihin nyt ja tulevaisuudessa. Tod.näk ostan enää hyvin yksittäisiä ja tiettyjä "must have" non-VR titteleitä mutta muuten kaikki pelaaminen VR:n kautta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

En tiedä mistä johtuu, mutta koitin pienen tauon jälkeen laseja taas, kun on tuossa viimeviikkoon asti tullut syötyä kipulääkkeitä.

Mutta siis koitin nyt Batmaniä ja melkein heti alkoi tuntumaan oudolta. Ei nyt huono olo, mutta ei kovin kiva olokaan, en pystynyt koko tehtävää pelaamaan loppuun kun puhelin soi, otin lasit pois päästä. Puhelun jälkeenkin oli oli sellainen etten pystynyt palaamaan pelin pariin.

Olo on jotenkin ihan erilainen mitä esim joku luge tms aiheutti, mutta hyvin epämiellyttävä. Varmaan johtuu siitä kun on ollut taas taukoa, mutta jännä miten tuo peli sai tuollaisen olon.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

En tiedä mistä johtuu, mutta koitin pienen tauon jälkeen laseja taas, kun on tuossa viimeviikkoon asti tullut syötyä kipulääkkeitä.

Musta tuntuu että VR on ihan älyttömän herkkä väsymykselle ja muille epämääräisille olotiloille. Esim. kännipelaaminen VR:llä tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta. Itsellä ollut jonkinmoista uupumusta käynnissä parin viime päivän ajan, ja jos ei pelaaminen muutenkaan oikein napostele, niin VR erityisesti tuntuu täysin mahdottomalta.
 
Ylös Bottom