Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jospa sitä viimein kirjoittaisi hieman omia ajatuksia Destinyyn liittyen, kun tarina on nyt läpi ja pelin parissa on muutenkin tullut vietettyä melkoisesti aikaa..

En ole enää vuosiin hypännyt mukaan hype-juniin edes kiinnostavien pelien kohdalla. Ennen odotettuja pelejä tuli hypetettyä, mutta jotenkin asenne hommaa kohtaan on muuttunut vuosien myötä. Ymmärrän täysin pelaajia, jotka hyppäävät hypeen, sillä tiedän ne kiksit, mitä siitä voi saada, kun odotetun pelin kehitystä seuraa uutisista, ennakoista jne.. Olen kuitenkin huomannut, että hypestä jättäytymällä on paljon positiivisia puolia (se peli kyllä sieltä aina lopulta ilmestyy, vaikka sen kehitystä ei seuraa - yleensä jopa tuntuu, että se ilmestyy nopeammin kuin odottamalla ja seuraamalla). Yksi suurimmista eduista on se, ettei tuleviin julkaisuihin tule asetettua minkäänlaisia odotuksia, ja tämä oli selvästi positiivinen asia Destinyn suhteen. Toki jossain määrin tiesin, mitä sieltä on tulossa, mutta ennen kaikkea ajattelin Bungien tarjoavan pääasiassa räiskintää. Alpha-testi sitten osoittikin, että tulen saamaan enemmän - beta vahvisti alphan luoman mielikuvan.

Jos olisin seurannut kaikkea mahdollista Destinyyn liittyvää ja alkanut odottamaan enemmän kuin räiskintää, olisin mahdollisesti pettynyt lopulliseen tuotokseen. Nyt näin ei kuitenkaan käynyt. Tarinahan tuossa oli ohut ja monet juonitehtävistä toistivat toki itseään ja välillä samassa paikassa jumittaminen vihollisaaltoja vastaan tuntui tympeältä, mutta räiskinnän toimivuus pelasti paljon. Sen sijaan maailman tutkiminen ja bountyjen sun muiden suorittaminen on ollut hauskaa. Alueet ovat räiskintäpeliin aivan tarpeeksi suuria, enkä ole vielä vissiin edes Old Russianissa tutkinut kaikkea. Pelimaailma on loppujen lopuksi toteutettu sen verran hyvin, että noissa yksinäisissä tutkimusmatkoissa on fiilistä, joka imee mukaansa. Myös ajoittaisissa yhteistaisteluissa muiden guardienien kanssa on oma hauska meininkinsä, kun joku satunnainen event pyörähtää käyntiin. On myös ollut mukavaa, että pari kertaa joku on tullu auttamaan jossakin kovemmassa kahinassa, kun hengenlähtö on ollut lähellä - samoin on mukavaa käydä itse auttamassa muita seikkailijoita, jos sattuu sopivassa tilanteessa paikalle.

Pidän myös siitä, että paremman kaman eteen joutuu tekemään töitä. En ole vielä ehtinyt edes nostaa Vanguard rankia kakkostasolle, joten tekemistä riittää jo yksistään siinä. Luvassa on siis n. 800 vanguard-pisteen päästä vielä parempia haarniskoja jne. Minusta tässä siis toteutuu se, että parempien tavaroiden eteen joutuu näkemään vaivaa, kun pitää suorittaa pienempiä tehtäviä, bountyja sun muita. Toki noissa tehtävissä voisi olla hieman vaihtelua, mutta kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan räiskintäpeli, joten vaikea sanoa mitä noiden erilaisten tehtävien pitäisi oikein olla, kun pelimekaniikka perustuu pääasiassa vihollisten tappamiseen.

Moninpeliä en ole kokeillut ja PvP ei edes kiinnosta, joten sitä olen jäävi kommentoimaan.

Grafiikkakin on toimivaa vanhalla raudalla, vaikka siirtymä PS4-versiosta aiemmalle sukupolvelle olikin lievä järkytys - siitä kuitenkin selvittiin. Paikoin peli tuntuu kuin fps-versiolta Mass Effectista ilman dialogivaihtoehtoja sun muita, eikä se ole minusta ainakaan huono asia.

Mielenkiintoista nähdä miten Bungie tulee pelimaailmaa vielä rikastuttamaan. Sillä välin minulle kyllä vielä maistuu. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllähän mä sanon et noiden tavaroiden keräys on ihan v***n raskasta hommaa. Meinaa vähän sylettää kun esim cruciblessa pärjää hyvin niin tiimin huonoimmat kerää voitot. Ja vielä enemmän mietityttää et tänäänkin oli monta matsia mitkä voitettiin, mut koko tiimille ei tullut YHTÄÄN MITÄÄN rewardeja, mitä paskaa tämä on??? Ei voi käsittää. Liekö vaan huonoa tuuria... Sit jos jotakin saakin niin kama on jotain lvl18 jaskaa. Miten noita parempia kamoja sais nopeammin? Strikeistä?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Hyvä teksti Zanis Dustilta!

Eurogamer tarjoaa myös ihan mielenkiintoisen tulkinnan pelistä. Haluan erityisesti nostaa esille seuraavan kohdan:

If you're wondering why there isn't more variation in the classes - or, for that matter, in the guns, which seem limited in scope compared to the wild excesses of Borderlands' armoury - the answer lies in the combat. It is Halo's combat, almost note for note: the slow, arcing jump, the lethal smack of the melee attack, the see-saw rhythm imposed by the recharging shield, the glorious heft and personality of the weapons, the exquisite balance, the sense of physical consequence, the moonwalking, flanking enemies. Disregarding the fact that Halo continues to be made by other people, Bungie has claimed this creation as its own - and its dynamics are just as brilliant now as they were in 2001. It doesn't do cheap and it doesn't do stagey, and even the slightest encounter has a life of its own. Moment to moment, it's the best shooter gameplay in the business, bar none.
Boldatun kohdan kanssa täysin samaa mieltä. En ole koskaan pelannut näin tyydyttävää räiskintäpeliä. Etenkin jos pelaat peliä Warlockilla, jolloin peli potkaisee sinut täysin uusiin sfääreihin. ;)

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Näi o. Empä hetkeen muista milloinka yksinammuskeltuna olis meisinki näin tyydyttävää.

Suosittelen että annatte PvP:lle mahkut. Se tuntuu enemmän taitoa vaativalta vaikka autoaimia onkin ja vähemmän satunnaiselta luin vaikkapa bäfä kaikkinen verkkokoodiongelmineen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

CVG:lle antamassa haastattelussa Bungie kertoo tuovansa peliin piakkoin yhteisön paljon kaipaamia ominaisuuksia:

The team is committed to a steady stream of post launch support, including the addition of some much requested features.

Mitä sieltä mahtaa olla tulossa? Proxy taitaa olla ainakin tyyppien kysytyin ominaisuus.

Se on täälläkin listan kärjessä. Niin paljon on tullut tuttuja vastaan, joiden kanssa olisi ollut kiva heittää huulta. Lisäisivät vaikka rosteriin chat-kanavia. Esim. Public, Clan tai Friends Only ja Private. Siinäpä se.

Lähde: CVG
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Juu, aika paljon puuttuu sosiaalisia ominaisuuksia pelistä vielä, toivottavasti niitä parannellaan ja lisätään nopeasti.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Miten noita parempia kamoja sais nopeammin? Strikeistä?
Kannattaa tehdä niitä daily heroic modifier tehtäviä! Nämähän ovat niitä yksinpelin tehtäviä, mutta esim. lv20 vihollisilla maustettuna.

Eilinen lv20 daily challenge vedettiin kahteen kertaan (kahden ja kolmen hengen porukoilla) ja palkkioksi saatiin:

EI MITÄÄN. Kyllä taas kannatti ja lämmitti mieltä. Eihän tässä oo mitään järkeä? Seuraavaksi farmataan sit maassa public eventtejä, niin saa ainakin kokemusta moninkertaisen määrän samassa ajassa + vanguard pointseja + reputationia.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kannattaa tehdä niitä daily heroic modifier tehtäviä! Nämähän ovat niitä yksinpelin tehtäviä, mutta esim. lv20 vihollisilla maustettuna.

Eilinen lv20 daily challenge vedettiin kahteen kertaan (kahden ja kolmen hengen porukoilla) ja palkkioksi saatiin:

EI MITÄÄN. Kyllä taas kannatti ja lämmitti mieltä. Eihän tässä oo mitään järkeä? Seuraavaksi farmataan sit maassa public eventtejä, niin saa ainakin kokemusta moninkertaisen määrän samassa ajassa + vanguard pointseja + reputationia.

Eilen oli puolestaan allekirjoittaneen Legendary-festit. 2x special weapon, kypärä, hanskat ja bootsit neljän tunnin pelin aikana. Seurauksena se, että nyt on setä lähestulkoon raidivalmis tasolla 26. Taso 27 helpohkosti saavutettavissa. :cool:

Ainoat slotit, joista Legendary puuttuu on heavy weapon, sparrow, shader sekä Titanin pyhä pershuiska.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eilen oli puolestaan allekirjoittaneen Legendary-festit. 2x special weapon, kypärä, hanskat ja bootsit neljän tunnin pelin aikana. Seurauksena se, että nyt on setä lähestulkoon raidivalmis tasolla 26. Taso 27 helpohkosti saavutettavissa. :cool:

Ainoat slotit, joista Legendary puuttuu on heavy weapon, sparrow, shader sekä Titanin pyhä pershuiska.

Juuh okei. Nyt pelikellossa 2d 4h ja olen saanut kahdesta legendary engramista (yhteensä 4) 2x rocket launcheria.
On se hienoa kun suurin osa pelin progressiosta riippuu RNG:stä..

huoh.gif
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Näyttää siltä että bungie ymmärtää päivittää peliä riittävän rivakasti kun nyt on taas tulossa jotain uudistusta. Killzone liekki sammui hitaaseen päivitys tahtiin ja korjausten tekemiseen (ei sillä että se huono peli olisi).
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eilen oli puolestaan allekirjoittaneen Legendary-festit. 2x special weapon, kypärä, hanskat ja bootsit neljän tunnin pelin aikana. Seurauksena se, että nyt on setä lähestulkoon raidivalmis tasolla 26. Taso 27 helpohkosti saavutettavissa. :cool:

Ainoat slotit, joista Legendary puuttuu on heavy weapon, sparrow, shader sekä Titanin pyhä pershuiska.

Mistä kävit nämä keräämässä? Meillä mentiin Fireteamin matkassa tarinaa eteenpäin ja päivätehtävät mielessä. Droppia tuli sen verran että jengi jopa ehti niistä jo innostua. Ei kuitenkaan mitään Rarea ihmeellisempää. Lightin perässä leveliä kohti Raidi-kelpoisuutta.

lvl 23 Titan
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kannattaa tehdä niitä daily heroic modifier tehtäviä! Nämähän ovat niitä yksinpelin tehtäviä, mutta esim. lv20 vihollisilla maustettuna.

Eilinen lv20 daily challenge vedettiin kahteen kertaan (kahden ja kolmen hengen porukoilla) ja palkkioksi saatiin:

EI MITÄÄN. Kyllä taas kannatti ja lämmitti mieltä. Eihän tässä oo mitään järkeä? Seuraavaksi farmataan sit maassa public eventtejä, niin saa ainakin kokemusta moninkertaisen määrän samassa ajassa + vanguard pointseja + reputationia.

Jos meinaat sitä lopputehtävän palkintoa joka arvotaan niin on ihan normaalia ettei lv20 Daily tehtävästä saa mitään kampetta, Engramit nyt tippuu randomilla muutenkin niin niitä ei kannata odottaa vaikka tekisi lv100 epic Strikea sokkona. Daily-tehtävien tarkoitus on antaa pelaajille Ascendant-craftimateriaaleja (energy ja Shard), ja näitä saa kun laittaa dailyn vaikeusasteeksi lv24, silloin saa palkkioksi yhden materiaalin ja ja kaikkeista kovimmat jannut vetää lv28 jolloin saa 2 taattua Ascendant materiaalia. Se on Dailyjen tarkoitus.

Weekly Heroic Striken tehtävä on antaa Strangekolikoita ja vanguard markkeja samassa.

Weekly Nightfall antaa kovan luokan tavaroita mutta samalla vaatii täsmällistä tiimityötä, siellä ei ole yhtään tilaa sooloilla ja aina kannattaa sanoa etukäteen mitä meinaa tehdä jotta kaikki on kartalla, eilen kun vedettiin DejaVuh:n ja Jamiaron kanssa Nightfall-strike Kuussa läpi, niin itselle ei matkan varrella tullut yhtään engramia mutta tehtävän lopussa taas tuli legendaarinen revolveri, Jami sai Legendaarisen scouttikiväärin ja Dejalle tupsahti eksoottinen Warlockin kylpytakki. Eli korkeilla tasoilla oikeasti saa tehdä kovaa suoritusta niiden kamojen eteen, mikä alkaa vasta itsellekin pikkuhiljaa iskostumaan. Random Engrameista ei kannata odotella mitään ja niitä on turha farmata.

Hienoa tosin että päästiin se läpi, nyt meillä on tiistain resettiin asti +25% XP ja Reputation Bonus :)

Mistä kävit nämä keräämässä? Meillä mentiin Fireteamin matkassa tarinaa eteenpäin ja päivätehtävät mielessä. Droppia tuli sen verran että jengi jopa ehti niistä jo innostua. Ei kuitenkaan mitään Rarea ihmeellisempää. Lightin perässä leveliä kohti Raidi-kelpoisuutta.

lvl 23 Titan

Kokeilkaa Nisu ottaa Strike-Playlististä se Tiger, se on lv24 Strike-lista, ja sieltä pitäisi tippua lopussa palkinnoksi tavaraa joilla pääsee aika lähelle lv25, sinisissä tavaroissa max Light on +15, kun tavarat on siinä pisteessä niin on aika aloittaa nousu seuraavalle etapille. Sitten siinä vaiheessa kannattaa joko kehittää Vanguardia tasolle 2 ainakin jotta voi käyttää Vanguard-pisteitä ostaakseen legendaarisia panssareita, siitä on sitten lyhyt matka lv25-26 alueelle, voi olla että monilla on jo valmiiksi Vanguard tasolla 2 kun on tuossa kohdassa että siniset eivät enää riitä. Ja jos PVP maittaa niin suosittelen laittamaan päälle jonkun Factionin CLass-esineen ja keräätte mainetta sille, ja käytätte Crucible-pisteitä myös varusteisiin.

Mainetta voi helposti nostaa Bounteilla, ja Vanguard ja Crucible Markseja tulee kuin itsestään kun pelailee Strike-listoja tai PVP:tä. Hyvä tietää on myös se että kun minkä tahansa ryhmittymän saa tasolle 3, on se sitten cryptarch, Vanguard tai joku PVP Factioneista, ne alkavat tason 3 jälkeen antamaan lahjapaketteja jotka tulevat postiin. Esim Vanguard tason 3 yhteydessä sain taatun legendaarisen fuusiokiväärin lahjaksi, sieltä tulee jotain sen factionin myyntilistaan kuuluvaa. Tasolla 4 saa taas jotain jne.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eilen oli puolestaan allekirjoittaneen Legendary-festit. 2x special weapon, kypärä, hanskat ja bootsit neljän tunnin pelin aikana. Seurauksena se, että nyt on setä lähestulkoon raidivalmis tasolla 26. Taso 27 helpohkosti saavutettavissa. :cool:

Ainoat slotit, joista Legendary puuttuu on heavy weapon, sparrow, shader sekä Titanin pyhä pershuiska.

Hyvin on kyllä legendarya ja exoticia tullut. Eilen sain kaksi engramia lyhyen ajan sisään. Toisesta tuli sininen ja toisesta sitten exotic kypärä huntterille. Huntterille tippunut aikaisemmin jo exotic hanskat ja legendary viitta. Ihan hyvin, kun itse pelaan enemmän warlockilla. Pelistä löytyy hyvä paikka, mistä niitä tuntuu ainakin minulle tulevan, mutta eihän niistä paikoista täällä julkisesti viitsi huudella. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mistä kävit nämä keräämässä? Meillä mentiin Fireteamin matkassa tarinaa eteenpäin ja päivätehtävät mielessä. Droppia tuli sen verran että jengi jopa ehti niistä jo innostua. Ei kuitenkaan mitään Rarea ihmeellisempää. Lightin perässä leveliä kohti Raidi-kelpoisuutta.

lvl 23 Titan

Pari Strikeä vedettiin playlistin lvl 24 versiosta, koska klaanilainen tarvitsi tavaraa. Kaikki VG:n daily bountyt sekä heroic strike lvl22 ja daily mission. Peruspelaamista siis eikä mitään sen kummempaa yritystä Legendaryihin ja nyt osui tuuri kohdalle. Muihin juttuihin Huttu tuossa jo antoikin vinkkiä.

Tänään sitten olisi tavoite vetää ainakin se Nightfall Strike.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Onko se joku yllätys et joukko lv26-27 pelaajia pääsee sen nightfallin läpi.. onnea vaan lv25 ja alemmille.

Jumissa nyt 4:ttä päivää eikä eteenpäin pääse. ***** mitä paskaa koko systeemi
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Onko se joku yllätys et joukko lv26-27 pelaajia pääsee sen nightfallin läpi.. onnea vaan lv25 ja alemmille.

Jumissa nyt 4:ttä päivää eikä eteenpäin pääse. ***** mitä paskaa koko systeemi

No hei come on, ootko tosissas, se on lv28 strike monella eri lisähaasteella ryyditetynä, ei lv25 tai alemmilla ole sinne mitään asiaa ja siitä on ihan turha valittaa, ehkä muutaman 26-27 kanssa voi mennä mutta pitää olla todella varovainen. Missä kohdin olet jumissa, vaihtoehtoja löytyy aina. Kuten yllä sanoin, niitä engrameja ei kannata farmata paremman kaman toivossa, hermot ja teveys siinä menee.

Keräät niitä Vanguard ja Crucible markkeja ja kehität jonkun factionin mainetta, niin saat legendaarisia varusteita ostettua ja jumit purkautuu ihan varmasti. Sulla on näköjään jo legendaarinen chesti, bootsit ja hanskat maksaa myös sen 65 niin keräät ne pisteet ja ostat pois, voit myös tehdä niin että keräät vaikka vanguardille sen hanskan pisteet ja sitten alat keräämään pvp:ssä mainetta vaikka jollekin factionille ja ostat bootsit sieltä. Kypärä on kallein ja sen oon itekin jättäny viimeiseksi.

Itse en aio ainakaan yhtään engramia enää farmata, niitä tippuu sitten omia aikojaan ja sieltä tulee mitä tulee.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllähän tuo lvl25 on mahdollista, viimeviikolla oli lähellä päästä läpi, mutta tyhmä moka tehtiin ja se meni siihen. Siinä vaan saa mennä pirun varovaisesti ja kestäkin kauan ennen kuin läpäisee. Oikeat aseet ja taitoa niin hyvää tulee. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

200 crucible markkia joilla ei tee mitään kun ei oo vieläkään tarpeeks reputationia ja vanguard markkien grindaus on aivan naurettavaa, 6 ***** markkia yhdestä 30-40min strikestä. Joita joutuu pelaamaan randomien kanssa. Juuh okay.

Korkeintaan ensi viikolla on mahdollisuus edes päästä lv26. On ihan helvetin paskasti toteutettu tämä drop systeemi yms. Syöpää. Ekat 48h oli ihan kivaa mutta nyt alkaa korpeamaan kun tuurihaukat menee joka puolelta ohi. Jos jokainen joutuisi tekemään saman määrän töitä tunnillisesti tän pelin parissa niin sit asia saattaiskin olla ihan ok.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Nyt on oma warlock lv28. Perjantaita odotellessa, että se agentti saapuu torniin, jotta saa tehtyä tuon excotic weapon bountyn tehtyä loppuun, ja saisi exoottisen aseen. Noilla legendary varusteilla ei ilmeisesti, enää korkeammalle levelille voi nousta (tai no ehkä juuri ja juuri lv29, mutta lv30 vaatii lisää excoticcia). Onneksi raidi hyvässä vauhdissa, ja illalla jatkamaan. Eiköhän sieltä putoile kaikkea kivaa :)

Molemmat subclassit on availtu täysin, joten nyt lähinnä tahkotaan raidia, daily ja weekly strikeja.

Bungien sivuilta näkyy muuten, kuinka paljon peliin on käyttänyt aikaa, mutta eihän tuo voi pitää paikkaansa eihän :D (4 päivää 11h tuon mukaan, ja peli on ollut nyt ulkona 9 päivää, joten eiköhän tässä kohta ole hyvä hetki pitää taukoja pelaamisesta enemmän)

Näytä liitetiedosto 13350
 
Ylös Bottom