Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Kyllä tästä tunteja ja hupia irti saa vaikka ei niin syvällinen kokemus olekaan

Varmasti irtoaakin, pelissä on myös valtavasti potentiaalia kehittyä päivityksillä mutta se on eri asia kuinka paljon ja millä tavalla sitä laajennetaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Varmasti irtoaakin, pelissä on myös valtavasti potentiaalia kehittyä päivityksillä mutta se on eri asia kuinka paljon ja millä tavalla sitä laajennetaan.
Arvosteluilla on varmasti myös oma vaikutuksensa. Jos nämä ovat jatkossa tämänkaltaisia niin hankala kuvitella pelille erityisen pitkää elinikää. Kuinka kauan No Man's Skyta voidaan kehittää ilmaisten päivitysten kautta, jos myynnit romahtavat heti ensimmäisen viikon jälkeen kehnon vastaanoton myötä?
 
Vastaus: No Man's Sky

Tänään tuli pelattua omassa rauhassa vähän lisää ja kyl tähän jonkinlaisen tolkun alkaa saamaan. Noi planeetat ja kuut sun muut jotka on lähettyvillä ovat mukavan resurssirikkaita, joten rahaa voi ainakin painaa jonkun verran. Ehkä tuossa alussa hieman häiritsee tuo invetoryn koko. Vois olla tämmöiseen peliin ihan kiva homma, että sais vähän vapaammin kerätä resursseja ym. Toki noita saa päivitettyä isompaan, mutta liekkö tuota saa koskaan tarpeeksi isoksi.

Tunnelmaltaan ja audiovisuaaliselta anniltaan tämä on ainakin itselle nannaa. Varsinkin kun noita vähän vehreämpiä paikkoja on tullut vastaan. Toki piirtoetäisyydessä sun muussa olisi petrattavaa, mutta ei siitä oikein jaksa nillittää.

Eilen striimatessa oli jotenkin vaikeampi keskittyä ja tutkia kaikkea rauhassa, kun siinä oli se ajatus takaraivossa, että jengi tylsintyy jos tutkii kaiken liian tarkkaan. Sen takia tuli lopulta lähdettyä ehkä hieman kiirellä myös tuolta aloituspaneetalta. Sitäkin olisi toki voinut tutkia hieman tarkemmin.

Mutta olihan sitä pihalla ns. kaiken kansan edessä. Varsinkin kun katsojamäärä oli todella muikea meidän striimeille. Siitä voi antaa ison kiitoksen, että jengi löysi niin runsaslukuisena paikalle ja kaiken lisäksi jaksoi katsoa vielä tuota sekoilua. :D Chatistä tuli tosin myös hyviä vinkkejä kokeneemmilta pelaajilta. Hyvää vuorovaikutusta parhaimmillaan.

Täytyy ottaa tähän tuntumaa ja pitää toinen striimisessio jossain vaihees. :)

Aika hyvin toimi ilmeisesti myös se, että kaksi ihmistä pelasi ja höpisi samassa tilassa ohjainta vaihtaen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Just huomasin että eläimiä voi syöttää, eikä se vaa tuo niille hyvän mielen vaan vastapalvelukseks ne löytää sulle jotain hyödyllistä. Sain just materiaaleja mitä etsin varmaa pari tuntia tuloksetta ennen sitä. Hyvä tuuri!!
 
Vastaus: No Man's Sky

Arvosteluilla on varmasti myös oma vaikutuksensa. Jos nämä ovat jatkossa tämänkaltaisia niin hankala kuvitella pelille erityisen pitkää elinikää. Kuinka kauan No Man's Skyta voidaan kehittää ilmaisten päivitysten kautta, jos myynnit romahtavat heti ensimmäisen viikon jälkeen kehnon vastaanoton myötä?

Totta tuokin, eniten tässä nyt jarruttelee omalla kohdalla tuo 60€ hinta, se on aika kova hinta kun suhteuttaa muihin saman tyylisiin peleihin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Onko jo näkyny merkkejä muista pelaajista, itse tuossa eksyin jo jonku löytämälle star systeemille
 
Vastaus: No Man's Sky

Onko jo näkyny merkkejä muista pelaajista, itse tuossa eksyin jo jonku löytämälle star systeemille

Ei muuten, kuin että löysin siellä galaxy mapissa jonkun star systemin, mutta oli liian kaukana (500 valovuotta).

Äsken löysin vihdoin ensimmäisen kuun ja kuun vierestä myrkyttömän planeetan, jossa sentinelit eivät välittäneet mistään mitään. Planeetta oli täysin kuollut, mutta noin 10m välein oli emirel lohkareita ja tuurilla laskeuduin mestaan, jossa oli tallennuspisteen vieressä kauppapaikka. Ei siis tarvinnut mennä avaruusasemalle myymään.

Eli täydellinen planeetta rahankeräykseen? No ei ihan, sillä planeetalla ei ollut yhtään mitään muuta. Yhdestä lohkareesta sai noin 200k, mutta yksi lohkare vei 100% aseen latauksesta. Resurssit riitti 700k keräykseen, mutta sitten oli lähdettävä etsimään muita resursseja. :(
 
Vastaus: No Man's Sky

Pitää vielä hattua nostaa Hello Gamesille niiden huikeasta työstä ja saavutuksesta, ne on saanut jotain sellaista aikaan mitä yksikään ei ole aikaisemmin tehnyt. Tällä pelillä on taatusti merkitystä myös tulevaisuudessa pelinkehityksen parissa ja tämä on vasta alkutaival, koska tekniset rajoitteet eivät vielä tämän hienompaa mahdollista konsoleilla. Sean Murrayn sanoi, että tehokkaamilla konsoleilla planeetoista ja sen kasvustosta saisi paljon monimuotoisimpia, elävämpiä ja täyteliäisimpiä. Tarkoittiko sitten mahdollista PS4 Neo versiota, vai puhui vain yleisesti niin aika näyttää.

Olen kuitenkin jo nyt tyytyväinen ja välillä todella yllättynyt miten hyvin procedurialinen tekniikka luo maailmaa sekä kuinka vähän siellä on virheitä.

Ja tämän pelin crediteissä kaikkien pelintekijöiden nimet mahtuisivat helposti yhdelle sivulle!

Pitää vielä mainita, että tykkään pelin musiikeista todella paljon.
 
Vastaus: No Man's Sky

Välillä tuntuu että pelaan itse ihan muuta peliä kun jotkut, en ole mitenkään seurannut koko pelin kehitystä mitä nyt tässä lukenut ja trailerin kattonut sieltä täältä. Mitään hypeä tai suuria odotuksia en odottanut, kuitenkin peli on lunastanut mun mielestä kaikki lupaukset enkä ole kyllä ikinä planeetoilla tuntenut oloa tylsäksi, tämä toki vielä ihan alkuvaihetta mutta kuitenkin.

Hyvä esimerkki tänään kun keräsin kultaa myytäväksi ja pinnalla se näytti ihan pikkumöykyltä, yhtäkkiä olinki kaivautunut ties kuinka syvälle maan alle josta löytyi kaikenlaista ihmeellistä. Kuten ylempänä mainittiin, tämä tulee varmasti vaikuttamaan peliteollisuuteen tulevaisuudessa, itse pidän tätä kyllä aikamoisena saavutuksena näin pieneltä yhtiöltä. Peli ei myöskään ole kaatunut mulla kertakaan eikä mitään pop uppeja suurempaa ole tullut vastaan. Välillä tätä pelatessa mietin että jos nyt on jo jotain tämmöstä saatu aikaseksi konsolilla, on tulevaisuudessa enää taivas rajana.

Ihmettelen myös metacriticin raakaa arvostelua, toki on melko turhauttavaa alussa kun ei peli paljon ohjeita anna ja kyllä se varmasti aiheuttaa monille harmaita hiuksia, kuitenkin 67 metascore? Oikeesti? Tuskin arvostelijat ovat nyt kauheesti perehtyneet koko peliin, noh olkoot.

Onneksi on call of dutyt, ne ansaitsee sen 87 joka ikinen vuosi :)
 
Vastaus: No Man's Sky

Nyt tuli eka kaatuminen, kun olin warpaamassa uuteen galaxiin. Piti olla juuri se warp, jossa olisin saanut atlas passin. Noh huomenna sitten..

Mitäs polkua ihmiset täällä pelaa vai käytättekö sitä vapaata matkustamista galaxy kartassa?

Itse olen lähtenyt Atlas polulle, mutta toisaalta se galaxin keskipiste ehkä kiinnostaisi enemmän.
 
Vastaus: No Man's Sky

Eilen tuli aloitettua ja ekan päivän jälkeen jäi positiiviset fiilikset. Tuli pyörittyä pitkin planeetta ja tutkailtua luolia sun muita. Muutama kultavuorikin näytti olevan. :) Toki myös alus on lentokunnossa. Ainoa miinus mistä moni muukin on sanonut niin inventory on kokoajan täynnä ja jotain joutuu heittämään poies.

Wau elämys tuli siinä kohtaa kun ennen lopettamista päätin lentää avaruuteen niin johan oli nättiä. Sitten kun kääntyi omaa planeetta kohtaa ja huomasi sen kokoluokan. Upea peli kyllä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Nyt tuli eka kaatuminen, kun olin warpaamassa uuteen galaxiin. Piti olla juuri se warp, jossa olisin saanut atlas passin. Noh huomenna sitten..

Mitäs polkua ihmiset täällä pelaa vai käytättekö sitä vapaata matkustamista galaxy kartassa?

Itse olen lähtenyt Atlas polulle, mutta toisaalta se galaxin keskipiste ehkä kiinnostaisi enemmän.

Mulla on kolmesti kaatunut peli, aina warppauksessa. Itsekin Atlas reittiä menen, jotta saan Atlas passin, sen jälleen lähden kohti keskustaa, tai kohti jonkun ihmisen löytämää tähtijärjestelmää.
 
Tällä pelillä on taatusti merkitystä myös tulevaisuudessa pelinkehityksen parissa ja tämä on vasta alkutaival, koska tekniset rajoitteet eivät vielä tämän hienompaa mahdollista konsoleilla. Sean Murrayn sanoi, että tehokkaamilla konsoleilla planeetoista ja sen kasvustosta saisi paljon monimuotoisimpia, elävämpiä ja täyteliäisimpiä. Tarkoittiko sitten mahdollista PS4 Neo versiota, vai puhui vain yleisesti niin aika näyttää.

No tuo nyt ei varmastikaan pidä paikkaansa se on ihan selvä. Pelihän on erittäin erittäin karun näköinen ja itse elämää ei ole oikeestaan yhtään. Esim avaruusasemat on kun Nintendo 8bit tehtyjä. Typerää syyttää konsolia jos tiimillä ei ole resursseja/aikaa tai taitoa tehdä pelistä näyttävämpää ja elävämpää.
 
Vastaus: No Man's Sky

No tuo nyt ei varmastikaan pidä paikkaansa se on ihan selvä. Pelihän on erittäin erittäin karun näköinen ja itse elämää ei ole oikeestaan yhtään. Esim avaruusasemat on kun Nintendo 8bit tehtyjä. Typerää syyttää konsolia jos tiimillä ei ole resursseja/aikaa tai taitoa tehdä pelistä näyttävämpää ja elävämpää.

Ite ainakin oon ymmärtänyt että tuo ulkoasu on tarkoin harkittu ja taiteellinen ratkaisu. Hienolta peli mun mielestä näyttää, en mä tiedä pelien tekemisestä yhtään mitään mutta voihan tuollaisenkin grafiikan tekeminen syödä tehoja omalla tavallaan. Mistäs sen tietää. Ei kaikkien pelien tarvi olla jotain yltiö photorealistisia jäljitelmiä. Tällaisia omaperäisiä grafiikkaratkaisuja sais olla peleissä enemmän. 95% AAA-peleistä esim. näyttää nykyään ihan samalta värejä myöten.
 
Vastaus: No Man's Sky

No tuo nyt ei varmastikaan pidä paikkaansa se on ihan selvä. Pelihän on erittäin erittäin karun näköinen ja itse elämää ei ole oikeestaan yhtään. Esim avaruusasemat on kun Nintendo 8bit tehtyjä. Typerää syyttää konsolia jos tiimillä ei ole resursseja/aikaa tai taitoa tehdä pelistä näyttävämpää ja elävämpää.

öö wat??? Pelihän on todella hienon näköinen ja graafinen ilme tarkoituksella tehty tietynlaiseksi. Planeetan pinnalla esim kun katselee avaruuteen ja näkee toisia planeettoja, on se todella upean näköistä.
Ja elämää puuttuu? Riippuu ihan planeetasta, nimittäin jossain ei ole mitään, kun taas toisella on eläimiä esimerkiksi niin paljon, ettei oikein mahdu kulkemaan, kolmannella taas on pelkästään kasveja, mutta ei eläimiä jne. Eli kyllä siellä trafiikkia on todella paljon. Avaruusasemien liikennemäärä taas riippuu ihan aurinkokunnasta. Myös avaruudessa olevat meteoriitit, muut alukset jne riippuu aurinkokunnasta.

Ja avaruusasema 8bit nintendosta? Mitä? Ne on todella hyvän näköisiä ja juuri sellaisia kuin ne on tarkoitettukin. Näitäkin on pelin edetessä erilaisia.

Ei kyllä graafisesta puolesta ole mitään valitettavaa, todella hyvän näköistä kautta linjan. Popuppia tulee planeetalle lentäessä ja piirtoetäisyys ei ole järin pitkä, mutta se johtuu kyllä puhtaasti siitä, ettei kone pysty laskemaan sitä muotoa kerralla pidemmälle.

Näytä liitetiedosto 15964
Näytä liitetiedosto 15965
 
Ylös Bottom