Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Pitkälti samat mietteet. Takana on arviolta kuusi tuntia, jonka myötä on jo alkanut iskeä jonkinasteista taisteluväsymystä. Aivan kuten Out There Omega, No Man's Sky ei ole haastava eikä kiinnostava tapaus. Oli sitten tarkastelussa mikä tahansa osa-alue ovat nämä korkeintaan keskinkertaisella tasolla. Mielenkiinnolla odotan arvioita, sillä omaan makuun kyseessä 2/5 (tai korkeintaan 3/5) arvoinen teos.
Voi olla, että pelityylisi on väärä, jos et koe peliä haastavaksi. Suosittelen rupeamaan varkaaksi/piraatiksi ja käymään taisteluita. Tulee sitä haastetta :)
 
Vastaus: No Man's Sky

Lähemmäs 30h takana jo ja eiliseen asti pelitti ihan hyvin,muutamaa kaatumista lukuunottamatta. Eilen sitten alkoi kummallinen jäätyily,kun hyppäsi aluksesta ulos tai käytti save tolppaa,niin muutaman sekunnin jämähdys kuvaan,äänet kyllä toimi. Saattoi kaatua kokonaan ton jälkeen. Ärsyttävin vika oli sitten luultavasti tuosta nykimisestä johtunut tallennusten epäonnistuminen. Ei tallentanut vaikka yritti savettaa 10 kertaa putkeen save tolpalla,meni reilu tunti rojun keräämistä hukkaan,kun otti ja kaatui sitten.
 
Vastaus: No Man's Sky

Voi olla, että pelityylisi on väärä, jos et koe peliä haastavaksi. Suosittelen rupeamaan varkaaksi/piraatiksi ja käymään taisteluita. Tulee sitä haastetta :)

Hieman tähän liittyen.
Mulla nimittäin peli on jo todella haastava. En voi lentää avaruuden puolella käytännössä ollenkaan, sillä samantien on joku mun kimpussa. Ruudulle tulee joku teksti, että viholliset on havainneet jotain mielenkiintoista mun lastissa. Mitään järin arvokasta mulla ei ole, mutta esim plutoniumia mulla on aika paljon säästössä, kun sitä kuluu jatkuvasti.

Eli ilmeisesti ei kovin paljoa voi pitää aluksessa/repussa kamaa, kun vihut hyökkää?
Ovat vielä niin nopeita, ettei mun alus käänny niiden perään ja olen ihan pulassa niiden kanssa, eikä niiltä tahdo päästä karkuunkaan. Pariin kertaan olen päässyt viimehetkellä turvaan avaruusasemalle, tai planeetan pinnalle. Planeetallekin ne seuraa, mutta kun tekee laskeutumisen planeetan pintaan, niin kaikkoavat. Mutta joudun menemään minuutti kaupalla planeetan pinnalla, jotta voin nousta avaruuteen, ettei ne samat alukset näe minua.

Ja tämä tapahtuu ihan kokojaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Hieman tähän liittyen.
Mulla nimittäin peli on jo todella haastava. En voi lentää avaruuden puolella käytännössä ollenkaan, sillä samantien on joku mun kimpussa. Ruudulle tulee joku teksti, että viholliset on havainneet jotain mielenkiintoista mun lastissa. Mitään järin arvokasta mulla ei ole, mutta esim plutoniumia mulla on aika paljon säästössä, kun sitä kuluu jatkuvasti.

Eli ilmeisesti ei kovin paljoa voi pitää aluksessa/repussa kamaa, kun vihut hyökkää?
Ovat vielä niin nopeita, ettei mun alus käänny niiden perään ja olen ihan pulassa niiden kanssa, eikä niiltä tahdo päästä karkuunkaan. Pariin kertaan olen päässyt viimehetkellä turvaan avaruusasemalle, tai planeetan pinnalle. Planeetallekin ne seuraa, mutta kun tekee laskeutumisen planeetan pintaan, niin kaikkoavat. Mutta joudun menemään minuutti kaupalla planeetan pinnalla, jotta voin nousta avaruuteen, ettei ne samat alukset näe minua.

Ja tämä tapahtuu ihan kokojaan.

Sulla on tod.näk jotain arvokasta siellä, ne voi olla ne plutoniumit jos sitä on paljon. Tuokin on vähän turhauttava mekaniikka, ja ekan kerran jälkeen alkaa ärsyttämään kun tietää että jahas kun tästä lähden niin piraatit on kimpussa. Miten ne sattuuki tässä isossa galaksissa just hyppäämään hyperavaruudesta mun kohdalla ja skannaamaan just mun lastin.

Niiden voittaminen on ollut kohtuu helppoa tähän asti, säteellä suojat pois ja cannonilla paskas. Muistaa vaan ladata omat suojat täyteen kun ne alkaa olemaan heikossa hapessa.

Mitä tulee siihen haasteeseen että ryhtyy sitten piraatiksi, tässä pelissä sun ei oikein pidä tehdä sitä. Tai sen harrastaminen on tehty huonosti, vähän sama kuin kauppiaan roolin ottaminen. Sä voit leikkiä olevas piraatti mutta siinä ei ole mitään syvyyttä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Planeetan päällä ehkä ongelma on myös se, että peli ei juuri kerro mitä tehdä. Siellähän voi kaivaa luolia ja löytää vaikka mitä. Kokoajan mulle on tullut jotain uutta vastaan, mutta kun ei tiedä mitä etsiä, menee se helposti saman toistoksi.

Vielä kun ei järin kauas aluksesta viitsi mennä, koska takaisin kestää niin kauan, niin seikkailut jää liian lyhyeksi.
 
Vastaus: No Man's Sky

Tulipas tämä itsellenikin hankittua kun vaikutti juuri sellaisesta rennonletkeältä avaruusseikkailulta. Neljän tunnin session ehti eiletäin koeajaa ja hyvältä vaikuttaa.
Satuin joutumaan alussa heti planeetalle, josta piti reilun 15min päähän juoksennella, että sai viimoisen tarvittavan materiaalin hankittua, että sai aluksen kuntoon.
Toista planeettaa tutkiessa menikin sitten loppuilta, n.90% ehdin tutkia ja kait se loppu 10% pitää vielä tänään, niin saa tuon mukavan 300 000 unitin bonuksen.
Uusi avaruusaluskin löytyi romuna, jossa sattui vielä olemaan hyperajo joten tutoriaalin tehtäväkin tuli suoritettua ilman avaruusasemalla käyntiä.
Kaatumisia tuli pari kappaletta melkein peräkkäin ja molemmat veti pleikkarin totaaalijumiin, toivottavasti näitä ei jatkossa ala ropisemaan samaa tahtia.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pitkältihän tässä on "sitä samaa" kaikki planeetat, kasvit, eläimet, rakennukset jne. Ite jumiuduin ihan ensimmäiseen "aurinkokuntaan" kun ajattelin että pitäähän ne kaikki planeetat käydä läpi, ei muuten voi olla kunnon seikkailija. Noh, Eihän tässä sitten ole paljon planeetalla väliä, hiukan eri resurssit ja ..
rakennukset esiintyy melkolailla x kilometrin välein ties minne asti, loputtomasti
Tämä spoilerin sisällä oleva on mitä ihmettelinkin aiemmin.

Resurssien hallintahan tässä on aikalailla pääosassa, joka taas johtaa päivityksiin ja joka taas johtaa tilan tarpeeseen.. Jotenkin on fiilis että pitäisi päivittää alusta heti näin alussa isommaksi.. saa nähdä kostautuuko turhana ostoksena.

Minkä mekaniikan olette ottaneet aseiden ja alusten ostoon, eli puratteko kaikki "ei siirrettävät" päivitykset ennen kauppaa ja sitten suoritatte oston/vaihdon vai hyvitetäänkö noista perus purettavista päivityksistä vaihdossa suoraan rahallisesti?
Menetin muuten yhden ihan kivan uuden aseen jota alieni tarjosi palkkiona.. menin ns. taaksepäin valikoissa purkaaseni nykyisen aseen ja sittenpä ei alieni enää tarjonnutkaan asetta :(
 
Vastaus: No Man's Sky

Mulle on ainakin jo ihan pelin toimesta tarjottu kolmea eri tuhoutunutta alusta (tulee ihan ilmoitus, että x planeetalla on alus), et en itse näe kovin järkeväksi lähteä ostamaan alusta. Jotenkin typerää, että edes tällöin et pysty siirtämään esim hyperajoa vanhasta uuteen, vaikka planeetan pinnalla siirryt vain uuteen alukseen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Vielä kun ei järin kauas aluksesta viitsi mennä, koska takaisin kestää niin kauan, niin seikkailut jää liian lyhyeksi.

Eihän tuo mikään ongelma ole. Kun bongaat skannerilla jotain mielenkiintoista kauempana, hyppäät alukseen ja suhautat matalalentoa kohti. Ei siellä planeetalla kannata haaskata aikaa kohti horisonttia tarpomiseen.

Mulla on takana ekat 4 h pelailua, eli alus kunnostettu, varusteita päivitetty, kolmella planeetalla käyty ja avaruusasemalla hierottu kauppaa. Hyperajomotinkin sain valmiiksi just ennen nukkumaan menoa. Jutuista päätellen alku näyttää olevan aikamoista arpapeliä, sillä satuin osumaan varsin kukoistavalle myrkyllisen kaasukehän omaavalle planeetalle, josta löytyi samantien runsaasti ainakin kymmentä eri resurssia (mm. helkutin iso vuori kultaa). Otin ensilennolle mukaan mitä nyt sain kävelymatkan päästä pussiin raapaistua, ja kyllä setti varmaan 200-300k oli arvoltaan. No, viereinen planeetta olikin sitten täysin kuollut. Ei elukoita, ei mineraaleja, ei sentinelejäkään. Silti olivat outpostinkin sinne katsoneet järkeväksi pystyttää. Näille hyville planeetoille olisi kiva löytää joskus takaisin, ja ajattelinkin ottaa taktiikaksi sen, että nimeän omalla persoonallisella tavallani vain ne planeetat, joille kannattaa palata. Aurinkokunnat tietysti kannattaa nimetä kanssa niin että ne itse tunnistaa. Kiviplaneetta olkoon jatkossakin joku Ideyabouqy.

Haksahdin kovasti Eliteen Amigalla 90-luvun alussa ja tämä peli onkin vanhan koulun elitistin litimärkä uni kaikilla herkuilla. Minua ei lainkaan haittaa vaeltaa loputtomassa avaruudessa tutkimusmatkailijameiningillä vailla sen suurempaa tarinallista päämäärää. Myös kiivaiden online-taisteluiden puuttuminen on minusta ehdoton plussa. Kukin tavallaan, mutta minä saan aivot tuuletettua parhaiten tämmöisissä peleissä. Tietysti jos peli alkaa jossain vaiheessa kiertää täysin kehää (kuten Minecraft), niin ehkä se jää. Vaikea sanoa, koska universumi on niin suunnaton ja täynnä elämää.

Mutta paljonkohan noita erilaisia älykkäitä rotuja on? Onko jossain listaa tms?

Lisäys: Mulla on peli kaatunut virheilmoitukseen yhden kerran ja sekin tapahtui sen jälkeen, kun olin kuollut planeetalla.
 
Vastaus: No Man's Sky

Jaa eihän täältä ennakkotilaajan koodista tullut edes avaruusalusta jossa olisi warppimoottori. Turhaan huolehdin koodin lunastamisesta. Joillain oli ollut ongelmaa, että jos saa uuden avaruusaluksen ennen kuin saanut warppimoottorin piirustukset niin voi joissain tapauksissa jäädä jumiin planeettajärjestelmään, jos saa aluksen missä ei ole warppimoottoria eikä pysty rakentamaan sellaista.
 
Eilen otin ensikosketuksen ja peli oli sitä mitä kuvittelin sen olevan. Kolme kertaa hyppelin hyper moottorilla eri mestoille ja kahdessa viimeisimmässä sentinelit ovat olleet aggressiivisia. Se on vähän ikävää kun niitä puskee kokoajan jostain ja en tykkää ammuskella, samoin kuolin kun lensin takaisin avaruuteen ja pirun piraatit lähtivät perään. Niitä on ei pysty karistamaan millään keinoin ja kun sen tajusin yritin taistella vastaan, no nuo avaruustaistelut ei koskaan ole olleet mielipuuhaa niin enhän minä ketään saanut tapettua ja kuolo korjasi.
Ensimmäinen planeetta oli mukavan vihreä ja planeetta johon nyt pysähdyin on myös vihreä, mutta mutta avaruudessa kaikki näyttää pinkiltä? Olenko jossain pinkissä tähtisumussa vai mitä perskuttia? No hienon näköistä on kaikesta huolimatta.
Kritiikkiä liian vähästä tilasta varastoida tavaraa. Tällainen kerää kaikki sielu ei vain kestä. Nyyh. Jatkan silti matkaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: No Man's Sky

Noin 12h takana ja monta huikeaa hetkeä jo takana. Toki pari kertaa on kyllästynytkin, kun on liikaa pelannut kerralla. Aivan huikea peli, eilenkin pelisession lopussa vain fiilistelin tunnin verran tekemättä mitään järkevää.

Päivityksillä tuovat sitten vain lisää sisältöä peliin, kuten sen oman basen rakennus. Eikä sen tarvitse olla mitään ihmeellistä, mutta jonkinlainen tukikohta olisi kiva olla jossain vaiheessa.

Kertakaan ei ole itselläni kaatunut ja bugejakin on vähemmän ollut mitä noiden AAA-pelien julkaisussa. Vaihteeksi kiva pelata heti toimivaa peliä. Peli on jo täyttänyt omat odotukset 4/5.
 
Vastaus: No Man's Sky

Itsellä meni koko ilta vain starttiplaneettaa tutkiessa, sillä planeetaksi osui oikein miellyttävä ja vehmas planeetta, jolta löytyy niin elämää kuin resurssejakin. Tutkimusmatkat tein jalkapatikassa joten sain jopa silver trophyn vaellusansioista :D Muutama kerran alussa kuolin kun lähdin heti ottamaan erää sentinellien kanssa enkä oikein ymmärtänyt suojien yms. mekaniikkaa. Kuollessa kätevää on, että omalta hautakivelta saa haettua mukana olleet rojut mukaan.

Loppuillasta planeetalta löytyi myös alieneita ja pari niiden tukikohtaa laskeutumisalustoineen. Päivityksiä sai aseeseen ja pukuun, ja metsästä löytyi myös pudonnut avaruusalus, jonka olisi saanut otettua käyttöön.

Kertaalleen usean tunnin pelisession jälkeen peli ja koko konsoli jäätyi, muutoin ei teknisiä ongelmia ollut.

Warp driven reseptiä ei ole mielestäni vielä tullut vastaan. Missä vaiheessa se tulee vastaan?
 
Vastaus: No Man's Sky

Iridium, mistä sitä saa kerättyä ja minkä näköistä se on? Ei ole vielä tullut pelimaailmassa vastaan, mutta paljon sitä jo tarvitsisi päivityksiin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Warp driven reseptiä ei ole mielestäni vielä tullut vastaan. Missä vaiheessa se tulee vastaan?

Kone opastaa jonnekin paikkaan mistä sen saa. Sen voi saada avaruusörvelöltä tai jonkin hylätyn rakennuksen tietokoneelta.
 
Vastaus: No Man's Sky

Kolme kertaa hyppelin hyper moottorilla eri mestoille ja kahdessa viimeisimmässä sentinelit ovat olleet aggressiivisia. Se on vähän ikävää kun niitä puskee kokoajan jostain ja en tykkää ammuskella

Sentinelit säntäävät heti paikalle, kun olet louhinut jonkun resurssikasvin yms. loppuun. Jos jatkat siinä kohdassa louhimista, ne käyvät kimppuun. Olen itse havainnut hyväksi taktiikaksi sen, että jos sentinelejä on lähistöllä, louhin yhden resurssin loppuun ja otan heti hatkat parinkymmenen metrin päähän (et tartte olla näkösuojassa). Sentit tulevat paikalle, skannaavat sen mitä olet louhinut ja saattaavat skannata sinutkin. Sitten poistuvat puuhiinsa. Kertaakaan ei ole näin toimien kimppuuni hyökätty.
 
Menin muinamiehinä jonkun kämpän lähelle, en loujinut tai mitään ja sentinel tuli skannaamaan minut ja heti tuli hälytys ja laaseria perärööriin. Ärsyttäviä vekottimia. Hirveästi ei ole eläimiä näkynyt, jokunen iso ja pieni dinosaurus hirvi ja jotain lintuja taivaalla
 
Vastaus: No Man's Sky

Menin muinamiehinä jonkun kämpän lähelle, en loujinut tai mitään ja sentinel tuli skannaamaan minut ja heti tuli hälytys ja laaseria perärööriin. Ärsyttäviä vekottimia. Hirveästi ei ole eläimiä näkynyt, jokunen iso ja pieni dinosaurus hirvi ja jotain lintuja taivaalla

Itse osuin kahdelle planeetalle (kolmesta), jotka suorastana kuhisivat elämää. Oli kaikenlaista viipottajaa kiukkuisista jättikuoriaisista sauropodeihin.

Mahtaiskos noi sentinelit skannata sitä, että mitä on louhinut? Ehkä ne vartioivat vain tiettyjen kallisarvoisten mineraalien louhintaa. Itse ainakin siirrän kaikki arvokkaammat raaka-aineet (mm. aluksen polttoainetarpeet jne) heti louhittuani kaukosiirrolla exosuitista alukseen. Mukanani kannan vain jotakin isotooppia, jolla lataan sädepyssyä.
 
Ylös Bottom