Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Vuodatettua pelikuvaa F1 2015:sta.

[video=youtube;1t_DTdMmwy0]https://www.youtube.com/watch?v=1t_DTdMmwy0[/video]

Video on ilmeisesti jonkinlaisesta ranskalaisesta ohjelmasta johon Aarava puhuu päälle.

Peli näyttää ihan hyvältä mutta jää nähtäväksi onko Codemasters panostanut liikaa grafiikkaan kaiken muun kustannuksella. Ajomallista ei voi sanoa vielä mitään kun on ajettu pädillä eikä tiedä mitä apuja on ollut käytössä. Mutta ainakin auto elää enemmän veden päällä kun ennen.

Pelikuvaa pelistä joka on mahdollisesti kuvattu E3 messuilla.

http://www.gamersyde.com/hqstream_f1_2015_e315_gameplay_1-34938_en.html

Videon perusteella ajomalli ei todellakaan vakuuta. Grafiikka on ihan ok mutta edelleen ajetaan rekkaa joka ei käänny mihinkään varsinkaan hitaassa vauhdissa ja tuo vain korostuu kun ajetaan monacossa. Tällä hetkellä peli jää ehdottomasti kaupan hyllylle kun peli on oikeastaan vain uudella grafiikalla päivitetty F1 2012 josta on poistettu lähes kaikki pelimuodot.

Ei voi kuin ihmetellä miten pahasti Codemasters on pilannut tämän oman pelisarjansa. F1 2010 taitaa edelleen olla ajomallintansa sarjan paras peli tai sitten on vain aika kullannut muistot.

Noilla kuskintaidoilla ei voi sanoa automallista yhtään mitään, mutta kyllä peli parantui vuosi vuodelta ja viimevuoden versio oli ajomalliltaan ihan selkeästi parasta mitä on tarjolla ollut. Itsekin jokavuoden painosta pelannut.

Lisää pelikuvaa E3:ilta, tällä kertaa on vähän parempi kuski kun Tiametmarduk päästetään rattiin uudella mexikon radalla.

[video=youtube;mNjVAAgj_Eo]https://www.youtube.com/watch?v=mNjVAAgj_Eo[/video]

Kyllä toi hyvältä mun mielestä näyttää ja täytyy sanoa että pieni juttu, mutta todella kiva kun peilistä näkyy autoakin, eikä vain taaksepäin.

Oisivat nyt ees vieneet ratin tonne E3:een, naurettavan näköstä ku kääntelee pädillä. Onkos tää muuten 60fps konsoleilla?

Pelikuvaa ratilla ajettuna mutta jälleen on ratissa surkea kuski joka ei osaa ajaa lainkaan rataa pitkin vaan oikoo mutkia minkä ehtii.

Toivottavasti oikaisu penaltit säilyvät lopulliseen versioon asti sillä tuo vähentäisi varsinkin netissä tahallista oikomista reilusti.

[video=youtube;TnvXlf1wDTs]https://www.youtube.com/watch?v=TnvXlf1wDTs[/video]

Vajaa kuukausi pelin julkaisuun ja toistaiseksi olen pitänyt näkemästäni. Handlingistä ei voi sanoa yhtään mitään, sillä kuskit ovat aivan kamalaa kuraa. Mitä nyt yrittää tulkita, niin muistuttaa lähiten ehkä F1 2012- pelin handlingia. Auto vaikuttaa aliohjaavammalta kuin kahdessa edellisessä pelissä, sellainen tankkimainen, kuten Juho osuvasti totesikin. Graafisesti peli näyttää todella hienolle. Uusi penalty-system vaikuttaa myös minusta hyvälle. Oikaisusta saa todella nopeasti aikasakkoja, mikä todennäköisesti vähentää niitä melkoisesti.
Codemastersilla on tie vain ylöspäin. F1 2014 oli kaikessa karmeudessaan hands down surkein CM-formula, mitä olen ikinä joutunut pelaamaan. Sitä surkeampaa jätöstä CM ei pysty mitenkään tuottamaan. Nyt on uusi pöytä katettu uusilla konsoleilla ja vissiin tiimikin on hieman muuttunut pelin takana. Ainakin vaikuttaa sille, että Codemasters oikeasti yrittää tehdä uutta peliä. Risoovia asioita on tosin useampia, etenkin pelimuotojen unohtaminen sekä muutama sama bugi havaittu kuin aiemmissakin CM-formuloissa.

Codemastersilla on tie vain ylöspäin. F1 2014 oli kaikessa karmeudessaan hands down surkein CM-formula, mitä olen ikinä joutunut pelaamaan. Sitä surkeampaa jätöstä CM ei pysty mitenkään tuottamaan. Nyt on uusi pöytä katettu uusilla konsoleilla ja vissiin tiimikin on hieman muuttunut pelin takana. Ainakin vaikuttaa sille, että Codemasters oikeasti yrittää tehdä uutta peliä. Risoovia asioita on tosin useampia, etenkin pelimuotojen unohtaminen sekä muutama sama bugi havaittu kuin aiemmissakin CM-formuloissa.

Ratilla pelatessa 2014 oli mun mielestä taas paras F1. Ekaa kertaa autoa joutui ajamaan. Myös kaikki pätkimis ongelmat olivat poissa esim monacossa. Ei myöskään pakotettu aloittamaan caterhamilta jne. Itse tykkäsin kovasti ja harmitti, että ostin pelin vasta joulukuussa.

Ratilla pelatessa 2014 oli mun mielestä taas paras F1. Ekaa kertaa autoa joutui ajamaan. Myös kaikki pätkimis ongelmat olivat poissa esim monacossa. Ei myöskään pakotettu aloittamaan caterhamilta jne. Itse tykkäsin kovasti ja harmitti, että ostin pelin vasta joulukuussa.

Samaa mieltä. Varsinkin pcllä f1 2014 oli tähän asti paras f1-lisenssipeli. Osa radoista voisi mallintaa uusiksi. Esimerkiks Montrealin, joka on ihan kamala ollut aina codemastersin f-ykkösissä.

Lisää pelikuvaa mutta tällä kertaa kuski osaa sentää ajaa edes kohtuullisesti. Vieläkin ajomalli muistuttaa liikaa edellisiä pelejä vaikka tänä vuonna piti olla käytössä alusta asti uusiksi tehty pelimoottori. Pahasti vaikuttaa siltä että F1 2015 tulee olemaan vaan grafiikka-päivitys viime vuoden versiosta josta on poistettu lähes kaikki pelimuodot. Tietenkään ajomallista ei voi sanoa vielä pahemmin mitään ennen kun on itse päässyt peliä testaamaan.

[video=youtube;BLRI26yjjrg]https://www.youtube.com/watch?v=BLRI26yjjrg[/video]

Edit. Käyttäjä on poistanut kyseisen videon tubesta

Mutta lisätään tähän lista pelin tukemista rateista ja ohjaimista joissa ei juuri yllätyksiä ole.

Playstation 4
Fanatec ClubSportWheel v1
Fanatec ClubSportWheel v2
Fanatec CSR Elite
Fanatec CSR
Fanatec Porsche 911 GT2
Fanatec Porsche 911 GT3 RS2
Fanatec Porsche 911 Turbo S
Thrustmaster T100
Thrustmaster T300 – F1 rim
Thrustmaster T300 – Ferrari GTE rim
Thrustmaster T300 – PS rim
Thrustmaster T300 – TM Leather 28 GT
Thrustmaster T500 – F1 rim
Thrustmaster T500 – Ferrari GTE rim
Thrustmaster T500 – GT rim
Thrustmaster T500 – TM Leather 28 GT
Thrustmaster T80
Logitech G29 Racing Wheel
PS4 Controller

Xbox One
Fanatec ClubSportWheel v2 with Xbox wheel rim
Fanatec ClubSportWheel v1 with Xbox wheel rim
Hori Racing Wheel Controller Xbox One
MadCatz Pro Racing
Thrustmaster TX – F1 rim
Thrustmaster TX – Ferrari 458 rim
Thrustmaster TX – Ferrari GTE rim
Thrustmaster TX – TM Leather 28 GT
Thrustmaster Ferrari 458 Spider Racing
Xbox One Controller

PC
D-Box
Fanatec ClubSport Pedals
Fanatec ClubSportWheel v1
Fanatec ClubSportWheel v2 (F1 rim)
Fanatec CSR Elite
Fanatec LEDs
Fanatec Porsche 911 Carrera
Fanatec Porsche 911 GT2
Fanatec Porsche 911 GT3 RS2
Fanatec Porsche 911 Turbo S
Keyboard
Logitech Driving Force GT
Logitech Driving Force Pro
Logitech Formula Force EX/RX
Logitech G25 Racing Wheel
Logitech G27 Racing Wheel
Logitech G29 Racing Wheel
Logitech MOMO Racing Force (Racing)
Thrustmaster Ferrari GT Experience
Thrustmaster Ferrari GT F430 Wireless Cockpit
Thrustmaster RGT Force Feedback Clutch Edition
Thrustmaster T100
Thrustmaster T300 – F1 rim
Thrustmaster T300 – Ferrari GTE rim
Thrustmaster T300 – PS rim
Thrustmaster T300 – TM Leather 28 GT
Thrustmaster T500 – F1 rim
Thrustmaster T500 – Ferrari GTE rim
Thrustmaster T500 – GT rim
Thrustmaster T500 – TM Leather 28 GT
Thrustmaster TX – F1 rim
Thrustmaster TX – Ferrari 458 rim
Thrustmaster TX – Ferrari GTE rim
Thrustmaster TX – TM Leather 28 GT
Thrustmaster Universal Challenge 5-in-1 Racing Wheel
Xbox 360 Pad for Windows
Xbox One Controller

Lähde: Codemasters Blog

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kyllähän asianlaita on semmonen, että jos F1:stä tykkää, niin ostaa joka vuosi pelin. Itselläni on kaikki codemasterin tekeleet ja joka vuosi on ollut parempi. Tosin puuceellä olen ajanut. Tänä vuonna poikkean tutusta ja tilasin pelin ps4:lle. Syy on vain ja ainoastaan nettipelit. Uskoisin, että ps4 enemmän pelaajia netissä. Ja eiköhän täältä k-fin porukasta saada hyvät kisat pystyyn myös tämän pelin kohdalla. Posteljoonia odotellen ;D.

Odotan innolla peliä. Varsinkin, kun peliin on lisätty uusia ominaisuuksia, joita olen toivonut Codemastersin foorumilla. Pelikuvan perusteella pääsee taas nauttimaan ajamisesta. Toivottavasti nyt saisivat sen CO-OP careerin mukaan. Kyseessä on henkilökohtainen suosikkipelimuoto.

Tuli tässä mieleen, että jos joku on huomannut tuon Codemastersin mainostaman ennakkotilaajan edun eli metallikuoret ja vinkkikirjan. Suomessa ainut liike, josta nuo edut saa on GameStop.

Parasta pelikuvaa tähän mennessä. Kuskina Codemastersin Principal Game Designer Lee Mather ja ratana meksiko.

[video=youtube;JMEWfWBKuh0]https://www.youtube.com/watch?v=JMEWfWBKuh0[/video]

Edit. Lisää pelikuvaa kanadasta sateella.

[video=youtube;6rpz5GLNCIg]https://www.youtube.com/watch?v=6rpz5GLNCIg[/video]

Lisä Edit. Etusiipeä voi mahdollisesti muuttaa kisan aikana todennäköisesti stoppien yhteydessä.

epn3p1.jpg

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lisä Edit. Etusiipeä voi mahdollisesti muuttaa kisan aikana todennäköisesti stoppien yhteydessä.

epn3p1.jpg

Tuosta mainittiin jo, kun peli julkistettiin ensimmäistä kertaa. Todella hyvä parannus, koska minulla on ollut joskus kisoja joissa downforce on kadonnut ja olisi pitänyt saada lisää siipeä.

Handlingiin en ota kantaa. Peli oli omasta mielestäni vaan täydellisesti epäbalanssissa. Nettipelaaminen ei ollut mukavaa, johtuen lähinnä padin ylimääräisestä traction controllista, jonka takia pad ja ratti eivät ollet millään tasolla vertailukelpoisia keskenään. Yksinpelissä AI:lle ilmeisesti unohdettiin lisätä rengaskuluma. Ajoi lähes samoja aikoja koko stinttinsä ajan. Uskomattoman turhauttavaa eikä tuntunut reilulta.

Äsken juuri vedin Itävallan gp:n ja läpi kisan oli AI:n kanssa hienoa kisaamista, ja kierrosajat meni ihan suhteessa omiin aikoihin kokoajan. Ainut miinus tuli grafiikasta joka aiheutti silmien särkyä, kun on tottunut ps4:een.

Ylös Bottom