Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Mulla on se bugi kyllä tullu maksimipaineillakin. Brasiliassa joka toisella yrityksellä pohjaa ja jokatoisella ei time trialissa. Itse kyllä luulen, että on nimenomaan ns. "lentävän lähdön" bugi. Eli kun laitetaan auto radalle suoraan, eikä itse ajeta varikolta ulos. Tää bugi varmaan tulee usealla eri tavalla ilmi.

Helpointa on pitää paineet aina maksimilla aika-ajoissa. Ehkä kisoihin vois laskea, mutta en ole jaksanu. Pitäishän sen teoriassa vähentää rengaskulumaa, kun IRL ajavat niin pienillä paineilla kuin vaan voi. Entä jos lataa session alussa säädöt, joissa paineet on minimissä, eikä muuta missään vaiheessa? Pohjaako silti kun käy varikolla?
Kyllä se samalla tavalla mulla ilmenee vaikka ei oo lentävää lähtöö tai lataa valmiin setupin. Mulla taas ei korkeemmilla paineilla tota ollu, ainakaan Bahrainissa jossa noita testailin. Taitaa eri radoillakii eri tavalla vaikuttaa.
 
Vastaus: F1 2015

Onko mitään tietoa milloin f1 2016 ilmestyy? Yritin netistä kaivaa tietoa mutta en löytänyt.
 
Vastaus: F1 2015

Onkos tässä muita isompia puutteita kun se ettei tässä voi omaa uraa luoda? On kuitenki Lisenssit ja kaikki. :)
 
Vastaus: F1 2015

Miksen ostaisi? Näyttää ainakin Youtubessa loistavalta. Ja tukeepa peli rattianikin (T80) niin ei sekään ois este. :)

Näyttää tämänkin keskustelun osalta siltä että jollain Buttonilla on melko vaikee voittaa kun kyseessä on McLaren. :D
Se on sitä sijasta 13 alaspäin tappelua milloin kenenki kanssa. :D
 
Vastaus: F1 2015

No jos uramoodin puuttuminen ei haittaa niin suosittelen kyllä ehottomasti jos yhtään kiinnostaa formuloilla ajaa. Ei oo parikymppiä mun mielestä paha hinta.

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
 
Vastaus: F1 2015

No jos uramoodin puuttuminen ei haittaa
Mulle on väliä vaan sillä miten se toiminta itse radalla on toteutettu. Noin 4 tunnin Youtuben pyörityksen jälkee melko hyvin :) 20€ ei oo tämmöselle sunnuntai kuskille paha hinta.
Sen takii mulla tuo rattikin on vaan tuo T80 kun en ota näitä ajopelejä niin tosissaan. Formulat kuitenki on aina kiinnostanu. tälläkin kaudella oon Australiaa lukuun ottamatta kattonu kaikki kisat. Tuli niin aikasin ettei halunnu herää
 
Vastaus: F1 2015

Kyllä se pääpiirteittäin on ihan ok siellä radalla, ainakin 20euroon.

Välillä suoralla saattavat kiilata takarenkaaseen, toisaalta välillä mennään 5-6 mutkaa rinnakkain ilman ongelmia.
 
Vastaus: F1 2015

rattikin on vaan tuo T80 kun en ota näitä ajopelejä niin tosissaan.

Jos yhtään enempää tulee ajopelejä ajettua, niin kannattaa kyllä ainakin harkita esim. T150:een panostamista, ihan jo yleisen ajofiiliksen takia. On ne Force Feedback -ratit vaan niin eri maailmasta noihin pelkillä tärinöillä varustettuihin verrattuna.
 
Vastaus: F1 2015

Nyt mä oon tuota semmosen vuorokauden verran pelannu pääasiassa tuota Time trialia vähän joka radalla et jää joku muisti kuva ennen kun alkaa tosissaan ajamaan. Mut onhan tuo aika hyvä ajopeli. Pari kisaakin oon ajanu niistäkin vois kertoo.. Tasoksi otin hardin kun oon rata ajo pelejä aikasemmin pelannu. :)

Ensin ajoin Bahrainissa Nicolla voitin käytännössä häviämättä mitään missään kohtaa Okei Kimi voitti ekan aika-ajo osion itse sain siitä kolmos sijan. Siitä eteenpäin voitin kaikki. Kisa oli semmone 25% kilpailu. Auto meni kun kiskoilla. Voiko se olla näin helppoo? Ilmankos ne menee voitosta voittoon. :D Tietysti siinä Hamiltonin kanssa tuli kisan alussa jotain pientä kun käytännössä ainoa kuski joka voi Mersun ajamalla voittaa on toinen Mersu...

Sitten ajoin Unkarissa. Se Suomalaisten suosikki :D Carlos Sainz juniorilla. Autona siis Toro Rosso Auto siis aikalailla sieltä sarjan keskivaiheilta. Nooh Aika-ajoissa juuri ja juuri pääsin viimeiseen osioon mukaan ja sieltä sain onnistuneella kierroksella kuudennen sijan. Vähän yli odotusten.

Itse kisa meni melko hyvin siihe toiseen varikko käyntiin asti. Sitä ennen oli hyvää puolustus taistelua sekä Massaa että Räikköstä vastaan. Peitin minkä voin mutta on ne kuitenki Toro Rossoa nopeampia. :) Olin siis käyntyt jo siinä 12 kierroksen kohdalla sen suuunnitellun pysähdyksen ja olin sijalla 8. En vieläkään tiedä syytä tiimi vaan ilmoitti että tuu varikolle. Kai ne kovemmat renkaat loppu. Ei pitäisi olla mahdollista kun vasta 6 kierrosta vasta ajettu. Tipuin sitten toisen stopin jälkee sijalle 18 takana vaan Manorit tiesin että tässä on 5 kierrosta aikaa tehdä jotain. Kisa oli taas se 25% kisa. Tässä tapauksessa 18 kierrosta Bahrainissa 17.

No sitten otin vielä neljä kuskia kiinni Alonso, Eriksson, Nasir, Grosjean ja pääsin vielä ihan ajamalla hienosti ohittamaan. Sitten vielä Hulkenberg keskeytti jostain suusta. No loppu sijoitus oli 13 ihan hyvin mielestäni. Oisin ollut varmaan sijalla 8-10 ilman tuota ylimääräistä pysähdystä.

Toro Rosso oli tosi paljon vaikeempi ajettava kun nuo Mersut. Koko ajan luisuu vähän joka suuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2015

Aloitin tuolla Nicolla sitten Kauden. Australiassa voitin ja Malesiassa sain kolmos sijan.
Vaikeus tasoksi otin Hardin että joutuu todella ajamaan voittaakseen. :) Molemmat oli semmosia 50% kisoja.
Australiassa oli vähän tylsää kun ainoat ohitukset oli niitä kieroksella ohitettavia. Tipuin kyllä 9 kun pysähdyin ekan kerran mutta kun kaikki oli käyny kerran stopilla niin olin taas kärjessä. toiselta stopilta tipuin 11 sijalle samalla stoorilla.

Malesiassa taas jouduin ajamaan ihan tosissaan Kimiä vastaan muutaman kierroksen kolmannesta sijasta siihen saakka kun Kimillä loppui renkaat. Olin paras siinä kisassa niistä kuskeista jotka kävi kolme kertaa stopilla.

Aika heikkoja arvosteluja saanut tämä peli. Voiko tosiaan Uramoodin puuttuminen vaikuttaa niin paljon arvioihin? Ilmeisesti voi.
 
Vastaus: F1 2015

Ei suoraan tähän ketjuun liittyvää, mutta laitetaan silti. Codemasters oli eilen/tällä viikolla aiemmin pitänyt medialle esittelytilaisuuden F1 2016-pelistä ja yksi media oli sitten lipsauttanut uutisen pelistä ilmoille aiemmin, kuin olisi saanut. CM:ltä ei ole siis tullut virallista ilmoitusta pelistä, mutta se on odotettavissa vielä tämän viikon aikana.

Alla spoilereissa uutinen pelistä, joka kyseisen median sivuilta poistettiin jo eilen:

F1 2016 announced with a 10 year and the return of the safety car

We’re entering E3 announcement season and that means sports games. Racing is the first to start, with the announcement of F1 2016 coming today. This year’s official adaptation of the world’s most popular form of motor racing brings with it a singificant single-player upgrade, letting you string together 10 seasons of play into one massive career mode. It also sees system changes with the reintroduction of the safety car and virtual safety car, as well as one new track based on the street circuit in Baku, Azerbaijan.
Lee Mather, Principal Games Designer at developers Codemasters, calls it a “massive step forward for the franchise” and promises that the career mode “sits at the heart of the game.” It has you creating an avatar and driver number to begin with, before letting you choose which team to race for. Each expects different things from you - some just want you to cross the finish line in the majority of races, while the likes of Mclaren and Ferrari will be expecting championships.

“Beyond improving upon the fastest and most thrilling on-track racing experience in gaming,” continues Mather, “F1 2016 uniquely offers the drama and vehicle development that goes on behind the scenes. A rich car upgrade system is fully integrated into a new and deep practice development programme which mirrors the tests carried out by the teams in real life.”


F1 2016 Revealed - Have our wishes come true?

A couple of months ago, I wrote a wish list for F1 2016, running through a few features the community and myself have had our eyes on. Codemasters and Koch just released the first details of F1 2016 today, so now's a good time to revist that list and see how the realised product will match fan fancies.

1 - The return of Career Mode - Yes

This is the headline feature of F1 2016 at announcement, and it's no wonder, really. F1 2015's driving was great and everything, but with just single-season and race weekend modes to enjoy it on, it felt as though the series had taken a step backwards. Like, right back to the pre-F1 2010 days, when career mode was first implemented. But don't worry, it's back for 2016 with a ten-season lifespan.

"In the new career mode," reads the announcement presser, "players select an avatar to represent them within the game world as well as choosing a number to take with them through their career.

"They are then free to choose from any of the FORMULA ONE teams, all with different goals and expectations. It may be more challenging to start further down the grid, but it will also be easier to exceed team expectations. Players can earn contracts and move from team to team, or choose to develop their favourite team into a championship contender."

So that's great. I wasn't the only one who wanted to see career mode return - it was perhaps the most frequent request on community message boards and social media following F1 2015.

2 - Better custom helmets and an editor - Unknown

I'm not altogether surprised that this isn't addressed in F1 2016's very first info drops. It's fairly esoteric and not reflected that frequently by other fans of the series (although there are a few). I'm hoping against hope that if a 10-year career mode is the focus of this game we'll have at least a half-decent selection of lids to wear during that decade, but in reality it's probably not crucial to the game's success. I'm willing to let it slide. And by slide, I mean wait for the modding community to sort out.

3 - The return of classic cars and tracks - No

This isn't the sort of thing you keep under your hat at announcement stage if you're planning on implementing it in this year's game. Sadly there's no mention of classic content of any description in the F1 2016. I'm not altogether surprised about that one, either. It took a tremendous amount of work on Codemasters' part to get the cars and tracks they did in F1 2013, and even then it wasn't quite enough to turn into a coherent game mode in its own right. To make it work properly, you'd need the rights for an entire season - every car, driver, engine, and sponsor. Good luck sorting that all out.

4 - Team management mode - Maybe

It doesn't sound as though it'll be implemented as I originally conceived it - something akin to GRID's team management elements - but there may be some increased player agency in team matters in F1 2016. There's this from the press release:

"To complement the on-track experience, and to expand the realism of the Career mode, F1 2016 includes stunning hospitality areas for each team that act as the player’s game hub. In this area they will work with their Research and Development Engineer and Player Agent to develop their progress both on and off the track. To further enhance the immersion, players will also be able to spot other key figures from the paddock within the hospitality areas."

So you're probably not going to be hiring and firing drivers or choosing sponsors, but you might get a bit more control over car development than in prior titles, and that'd be very welcome in itself.

5 - Formation Laps and Safety Cars - Yes to the latter

There it is! Ensuring safety for all those behind it, and a career-ending scandal if your name ends with Piquet Jr, the safety car (and virtual safety car) make their long-awaited return to Codemasters' F1 series this year.

As for formation laps, there's no mention. It's not the sort of thing you put in a press release, is it? And like the custom helmets, it isn't going to sink the game if the formation lap isn't included. It's just one of those touches whose inclusion conveys that the developer really gets what you want to get out of a game like this, isn't it? There's still time, so let's keep our eyes peeled, ears pricked, and remain crouched and ready to pounce on new information.

6 - Proper Pre-season testing with performance ratification's - Maybe


This might fall within that aforementioned Research and Development Engineer's remit, but the extend of his role and how car development is implemented remains to be seen. Codemasters have experimented with young driver tests and mid-season test runs in the past, so it's not out of the question that we'd see a fleshed-out mode based on those foundations find its way into F1 2016. Developer and publisher aren't saying anything more about it for now, though.

7 - Junior Formula's - No


This is another one of those things you'd be shouting about right out of the gate if you'd managed to pull off. Formula One Management aren't the most easygoing of organisations, to the extent that they continually insist on styling 'formula one' in block capitals no matter how idiotic it looks, so I can't imagine it's easy to wrange the rights to other Formulas and chuck them in your game just because it'd be fun.

Still, it's a shame. And it's something MotoGP, a series that itself owes hugely to the F1 games, manages to pull off with Moto1 and Moto3. Maybe next year, eh? Or the year after that. Or when it starts dropping nippy in hell, maybe then.

Toisissa spoilereissa vielä screenshotit.

F1%202016.jpg


F1%202016%20safety%20car.jpg


f1_2016_may_002_wm.jpg


f1_2016_may_006_wm.jpg


f1_2016_may_004_wm.jpg


f1_2016_may_001_wm.jpg


f1_2016_may_005_wm.jpg


f1_2016_may_010_wm.jpg


f1_2016_may_008_wm_0.jpg

(Moderaattorit voivat tehdä tästä oman ketjun, jos kokevat tässä vaiheessa tarpeelliseksi. En uskaltanut lähteä sooloilemaan, kun virallista infoa ei ole tekijöiltä vielä tullut.)
 
Vastaus: F1 2015

Pahus, nyt sais tän 17,50€ hintaan (XB) mutta 2016 kolkuttelee ovella joten taitaa jäädä ostamati.
 
Ylös Bottom