Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Valitettavasti viimevuoden version pelimuodot on niin huonot, että kyllä se kyllästyminen tulee todella nopeasti.

Iloa saa lähinnä siitä, jos ajaa kisoja oikean elämän tahtiin.

Kyllä sen championship-kauden kertaalleen läpi ajaa, mutta sen jälkeen alkaa into hiipumaan. Nyt käyttö valtaosalla on varmasti onlinessa ja yksittäisten kisojen ajelussa.

Wahlsteeni: Jos tarkoitus on käyttää samaa peliä useampi vuosi, niin sitten ehkä odottaisin F1 2016-peliin, jossa pitäisi olla enemmän pelimuotoja tarjoll. Jos taas tällä hillitään esimerkiksi tämän vuoden ajohalut, niin suosittelen. Ajettavuus on erinomaisella tasolla, vaikka itse puhunkin "ratin takaa". :D
 
Vastaus: F1 2015

Mukava kuulla, että vielä pelaajia riittää. Ja kyllä kyseessä on aika nopeasti tullut päähänpisto, eli kyllä tällä nimenomaan niitä tämänhetkisiä ajohaluja paikkaillaan. Jos alkaa Formulat maistumaan ihan kunnolla, niin sitten uutta versiota mahdollisesti ostoon.
 
Vastaus: F1 2015

Ite myös miettinyt josko tän ostais,ku tekis mieli pitkästä aikaa ajella kisaa onlinessa suomiporukan kans. Katsonut välil Simon ja Thuton livelähetyksiä kfinin kisoista ja ois kiva olla mukana. Toisaalta ajohalut varmaan tulee tyydytettyä dirtin ja myöhemmin assetto corsan parissa.:)
Ehkä F1 2016 vois heti julkkarina ostaa.
 
Vastaus: F1 2015

Tulipa pistettyä F1 ratti kiinni ja mentyä radalle taas varmaan 6kk tauon jälkeen.

Legend vaikeustasolla 2,5sek turpaan ja Kimillä Bahrainissa ruutu 11.

Oli ajo kyllä aivan "kamalaa", kun ei ole taas tuohon peliin tuntumaa. En muistanutkaan miten hyvällä tavalla vaikea peli tuo on.

Ei vain ollut oikein aikaa ajella harjoituksia ja hakea tuntumaa taas ajomallille niin lopetin ekan kierroksen jälkeen.
 
Vastaus: F1 2015

Ite myös miettinyt josko tän ostais,ku tekis mieli pitkästä aikaa ajella kisaa onlinessa suomiporukan kans. Katsonut välil Simon ja Thuton livelähetyksiä kfinin kisoista ja ois kiva olla mukana. Toisaalta ajohalut varmaan tulee tyydytettyä dirtin ja myöhemmin assetto corsan parissa.:)
Ehkä F1 2016 vois heti julkkarina ostaa.


Joo hommaa heti :) ja mukaan ajamaan onlinea! Ittekin kuumeisesti oottelen jo f1 2016 kun todennäkösesti on tulossa huomattavasti käyttäjäystävällisempi versio, kuin 2015..vaikka 2015 on kyllä hyvä kanssa. Pari päiväähän se tosiaan on aika pilkkahintaan diginä storesta.
 
Vastaus: F1 2015

Kyllä sen championship-kauden kertaalleen läpi ajaa, mutta sen jälkeen alkaa into hiipumaan. Nyt käyttö valtaosalla on varmasti onlinessa ja yksittäisten kisojen ajelussa.

Wahlsteeni: Jos tarkoitus on käyttää samaa peliä useampi vuosi, niin sitten ehkä odottaisin F1 2016-peliin, jossa pitäisi olla enemmän pelimuotoja tarjoll. Jos taas tällä hillitään esimerkiksi tämän vuoden ajohalut, niin suosittelen. Ajettavuus on erinomaisella tasolla, vaikka itse puhunkin "ratin takaa". :D

Juurki näin, itte en oo championshippiä ajanut, paitsi alkuun pro season modella pari kisaa. Oninet ollut kuitenkin mielenkiintosia, vaikka ne random onlineporukat on yleensä ihan hirveetä romurallia :)
 
Vastaus: F1 2015

Hitto, pitäisiköhän tämä laittaa vielä hankintaan, kun PS Storessa hintaa näkyy olevan vain 22,45€. Osaako joku sanoa, mitä mahtaisi GameStopissa käytettynä maksaa, tuskin kyllä ainakaan kamalasti vähempää..?

Rahatilanne on kyllä melko katastrofaalinen näin opiskelijana ennen kesätöiden alkua, mutta alkanut Formulakausi kyllä sytytti itselle melkoisen F1-kuumeen. Ilmeisesti pädillä pelaaminen toimii ihan ok ja joitain isoimpia ongelmia on saatu patcheilla korjattua?

Toivottavasti vaan ei käy samoin kun edellisen F1-pelini (taisi olla 2011) kanssa, että kiinnostus lopahtaa melko nopeasti. Kahlasin kuitenkin lähes koko viestiketjun läpi ja ainakin nyt kuume olisi aika kova.

Pitäsi hommata :) Pädillä ajaminen kyl iha ok, vaikka monaco ja muut tarkempaa ajoa on suht haastavia.
 
Vastaus: F1 2015

Tässä pelissä pitäisi minusta olla joko enemmän vaikeustasoja tai sitten noiden pitäisi olla paremmin muokattavissa. Ärsyttävää, kun jollain vaikeustasolla ajat paalulle 3sek erolla kakkoseen ja vaikeustasoa pykälä ylemmäs tarkoittaa, että enää ei ole mitään mahdollisuuksia. Kone ajaa myös edelleen ihan päin helvettiä, kuten on ollut tähänkin asti näissä formulapeleissä. Äsken Malesiassa Rosberg pyöräytti meidät molemmat seinään keskellä pääsuoraa, kun puski etusiivellään takarengastani. Positiivista kuitenkin, että kone edes yrittää vähän ohittaa (tai siltä ainakin tuntuu?), jos on paikka. En tiedä kuinka helppo noita ohituksia on blokata. Vanhemmissa formuloissahan ohituksen pystyi helposti blokkaamaan ajamalla eteen jolloin kone löi jarrua vaikka keskellä suoraa. :D

Kyllä tää taisi nyt jäädä mun elämän viimeiseksi formulapeliksi. Ei näistä vaan saada kunnon pelejä koskaan.
 
Vastaus: F1 2015

Tässä pelissä pitäisi minusta olla joko enemmän vaikeustasoja tai sitten noiden pitäisi olla paremmin muokattavissa. Ärsyttävää, kun jollain vaikeustasolla ajat paalulle 3sek erolla kakkoseen ja vaikeustasoa pykälä ylemmäs tarkoittaa, että enää ei ole mitään mahdollisuuksia. Kone ajaa myös edelleen ihan päin helvettiä, kuten on ollut tähänkin asti näissä formulapeleissä. Äsken Malesiassa Rosberg pyöräytti meidät molemmat seinään keskellä pääsuoraa, kun puski etusiivellään takarengastani. Positiivista kuitenkin, että kone edes yrittää vähän ohittaa (tai siltä ainakin tuntuu?), jos on paikka. En tiedä kuinka helppo noita ohituksia on blokata. Vanhemmissa formuloissahan ohituksen pystyi helposti blokkaamaan ajamalla eteen jolloin kone löi jarrua vaikka keskellä suoraa. :D

Kyllä tää taisi nyt jäädä mun elämän viimeiseksi formulapeliksi. Ei näistä vaan saada kunnon pelejä koskaan.

Joo ei sitä kunnon vaikeustasoa tunnu välillä löytyvän näistäkään peleistä.
 
Vastaus: F1 2015

Olikos tässä minkaanlaista FOV-säätöä tai penkin säätöjä tarjolla?

Vähän houkuttelisi kyllä tuolla storen tarjoushinnalla ostaa pois, niin pääsisi pitkästä aikaa jotain onlinekisailuja koittamaan.
 
Vastaus: F1 2015

Pari tuntia tuossa hieman ajelin ja jokusen pikakisan ehdin myös vetämään. Kyllä on viihdyttävä peli ainakin näin alkuinnostuksen vallassa. Hyviä kamppailuita heti, vaikkei vielä tosissaan pelattukaan.

Tuo vaikeustason ja ajoapujen oikean suhteen löytäminen on kyllä vaikeaa, ainakin näin aluksi. Pystyykö muuten kesken championshipin muokkaamaan tekoälyn vaikeustasoa, tai noita ajoapuja? Olisi vähän ikävää aloittaa hyvillä settingseillä vain huomataksesi puolessa välissä kautta, että olet kehittynyt 5 sec/kierros nopeammaksi kuin tekoäly.
 
Vastaus: F1 2015

Mitä luulette, saisiko Codemasters tuettua kaikki ne ratit, mitä F1 2015 tukee PC:llä tukemaan myös konsoleilla F1 2016 peliin? Itsellä on Logitech Driving Force GT ja rahaa ei ole laitettavaksi uuteen malliin. PS4 konsoli ei tätä tue F1 2015 pelissä, mutta PC tukisi kyllä. Olisi ratkaiseva tekijä itsellä uuden pelin hankinnalle.
 
Vastaus: F1 2015

Peli alkoi vähän maistumaan alkutuskailun jälkeen paremmalta, mutta kyllähän tässä on aika paljon kehitettävää kohti "kaikkien aikojen formulapeliä".

Kone ei edes yritä välttää osumasta välillä. Muutaman kerran olen itse hölmöillyt, mutta välillä ajaa konekin mutkaan tullessa suoraa toiseen takapyörään, vaikka sisäkaarteessa olisikin tilaa. Plussaa kuitenkin, että konekin ohittelee myös toisiaan ja kolaroi välillä keskenäänkin. Itsestäänselvää toki, että noin pitää ollakin, mutta ei tuo ole vanhemmissa formuloissa ollut mitenkään arkipäivää.

Konerikot tähän tarvittaisiin myös ilman muuta mukaan. Lisäksi koneen ohitusyritykset tulee monesti aivan surkeissa paikoissa ja yleensä silloin tilanteet päättyy em. hölmöön kolarointiin.

Ajeleekohan jonnet onlinessä edelleen vanhaan taattuun tapaan romurallia? Voiton mahdollisuuksien mentyä lienee myös edelleen kiva kiertää rataa väärään suuntaan ja ajaa ykköstä täysiä vastapalloon? En ole vielä sinne uskaltautunut pahoittamaan mieltäni.
 
Vastaus: F1 2015

Joo, taitaa olla Sonyn ja Logitechin halusta kiinni, sama homma toki boxilla.
PS4 lisälaitteet vaativat jonkun sertifiointi"sirun", eli konsoli on suljettu kolmansien osapuolten lisälaitteista. Käsittääkseni esim. Thrustmaster T500 toimii siksi, että siinä on päivitettävä firmis eli tuo sertifikaatti ajettiin sinne piirille päivityksen myötä.
 
Vastaus: F1 2015

Onko kellään muulla tässä semmosta, että yhtäkkiä auto pohjaa ihan älyttömästi. Ei siis kesken ajon, vaan kun varikolta lähtee. Tässä mun huikeilla editointitaidoilla tehyltä videolta näkkyy: https://youtu.be/V352ev4tvmg

Oon jo pelinkii asentanu uuestaan, mutta ei sekään auttanu. Voiskohan saven poisto auttaa?

Tuli nyt viimeinkiin laitettua tosta ongelmasta tonne codemastersin foorumille, ja samalla testailin vähän tarkemmin. Eli se vika on nimenomaan rengaspaineissa, kun pienentää paineita niin auto pohjaa, mutta vasta seuraavan kerran varikolta lähettäessä. Eli yhen kerran voi ajaa pienillä rengaspaineilla ilman ongelmia. Tämän takia oon voinu noissa online-sarjoissa ajaa vaan yhen aikakierroksen aika-ajoissa. Ja tältäkiin ois välttyny, kun ois erilliset säädöt aika-ajoihin, mutta laiskuuttani oon ajanu aina kisasäädöillä aika-ajot, vaikka meillä ei parc ferme oo päällä ollukkaan.

Jos enemmän haluaa lukee niin täällä oon kirjotellu vähän tarkemmin, ja havainnolistava video löytyy myös. http://forums.codemasters.com/discussion/41205/f1-2015-ride-height-bug

Mainostetaan samalla uutta sarjaa. Kohta alkaa taas, mielellään otettais mukaan uusia kuskeja, paikkoja on vielä.
http://www.konsolifin.net/bbs/plays...1-2015-kausi5-ilmoittautuminen-kaynnissa.html
 
Vastaus: F1 2015

Tuli nyt viimeinkiin laitettua tosta ongelmasta tonne codemastersin foorumille, ja samalla testailin vähän tarkemmin. Eli se vika on nimenomaan rengaspaineissa, kun pienentää paineita niin auto pohjaa, mutta vasta seuraavan kerran varikolta lähettäessä. Eli yhen kerran voi ajaa pienillä rengaspaineilla ilman ongelmia. Tämän takia oon voinu noissa online-sarjoissa ajaa vaan yhen aikakierroksen aika-ajoissa. Ja tältäkiin ois välttyny, kun ois erilliset säädöt aika-ajoihin, mutta laiskuuttani oon ajanu aina kisasäädöillä aika-ajot, vaikka meillä ei parc ferme oo päällä ollukkaan.

Jos enemmän haluaa lukee niin täällä oon kirjotellu vähän tarkemmin, ja havainnolistava video löytyy myös. http://forums.codemasters.com/discussion/41205/f1-2015-ride-height-bug

Mainostetaan samalla uutta sarjaa. Kohta alkaa taas, mielellään otettais mukaan uusia kuskeja, paikkoja on vielä.
http://www.konsolifin.net/bbs/plays...1-2015-kausi5-ilmoittautuminen-kaynnissa.html
Mulla on se bugi kyllä tullu maksimipaineillakin. Brasiliassa joka toisella yrityksellä pohjaa ja jokatoisella ei time trialissa. Itse kyllä luulen, että on nimenomaan ns. "lentävän lähdön" bugi. Eli kun laitetaan auto radalle suoraan, eikä itse ajeta varikolta ulos. Tää bugi varmaan tulee usealla eri tavalla ilmi.

Helpointa on pitää paineet aina maksimilla aika-ajoissa. Ehkä kisoihin vois laskea, mutta en ole jaksanu. Pitäishän sen teoriassa vähentää rengaskulumaa, kun IRL ajavat niin pienillä paineilla kuin vaan voi. Entä jos lataa session alussa säädöt, joissa paineet on minimissä, eikä muuta missään vaiheessa? Pohjaako silti kun käy varikolla?
 
Ylös Bottom