Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Joudun jättämään väliin, kun olen pelaillut bloodbornea, enkä ole ehtinyt harjoittelemaan. Äsken kokeilin ja 1.34 meni. Lähden myös reissuun lauantaina ja olen seuraavat kaksi viikkoa pois.

PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Illan kisan muutokset
Finbaek -> neon_fin
Azerach -> Juhohfin (pääsetkö?)
Kallungi -> snafu, eli vjj_ (ehditkö??)
Kepagt -> sldgfst430, eli sludgefeast420. Pääsetkö sinä?

Edit jos ei vastauksi kuulu klo 20 mennessä niin kutsua lähtee seuraaville varakuskeille, joten valmistautukaa loputkin varallaolijat.

Sen kyllä sanon, että taatusti hyvää vääntöä siellä 1:34-1:35 joukossakin olis. Ei tää niin vakava sarja oo, et ei sen takia kannata pois jäädä ettei oo harjotellu.

Sen kyllä sanon, että taatusti hyvää vääntöä siellä 1:34-1:35 joukossakin olis. Ei tää niin vakava sarja oo, et ei sen takia kannata pois jäädä ettei oo harjotellu.
Täysin samaa mieltä. Suurin osa kuskeista ajaa tota vauhtia. Toki jotku"ei kärkikuskit" voi ajaa jopa 1.31 alkusia aikoja,mut vain satunnaisesti. Esim. Ei mua paljon lohduta vaik paras on 1.31.2xx,seuraavat kiekat onki sit aivan jotain muuta.:(

Ja muistakaa nyt toi 1,5h treeni. Siellä on hyvä vetää treeniä ja helposti saa sekunnin pois. :)

Itsehän aion osallistua vaikka en ole kierrostakaan harjoitellut. Kiva päästä vaan ajamaan muutakin kuin lobbyjen romurallia.

Ekat kutsut lähti nyt, toiset tulee joskus 20.45.

Varakuskeille jotka nyt listassa lähti nyt kutsu. Jos ei kuulu yv:tä pleikan puolella tai viestiä tänne, lähtee kutsua seuraavalle varakuskille klo 20!

Edit:
Streami lähtee päälle noin 20.45, kun olen toiset kutsut lähettänyt.
Kisaa voi mun näkökulmasta seurata täällä:
http://www.twitch.tv/omenanraato

Laittakaa muutkin linkkejä.

Juhohfin ja hulkamaania on varakuskeista paikalla. Näillä tiedoilla kaksi mahtuu mukaan, kaikille varakuskeille laitettu kutsua!
Edit: myös neon_fin paikalla joten yksi paikka vapaana!

Mukavat sessiot oli. Ekassa kisassa Tuuppasin ekalla kierroksella Derekkiä hanuriin kun mutka tulikin aikaisemmin vastaan kuin muistinkaan. No onneksi se olit sä eikä kukaan muu :oValitettavasti autoni hajoaa ja myöhemmin joku ajaa vielä 3-4 kierroksella täysiä hanuriin -> auto hajoaa lisää. Tästä alkoi armoton taistelu viimeisestä pistesijasta herra nenän kanssa, joka pääsi ikävästi ohitseni vasta maalisuoralla. Onneksi omena kuitenkin menetti renkaansa viimeisellä kierroksella ja sain uuvuttavan taistelun jälkeen ensimmäisen pisteeni.

Toiseen kisaan päätin lähteä varovasti, mutta antimikael tuuppasi minut radalta ulos heti tokan mutkan jälkeen ja putoan muutaman sijan. Tämän jälkeen saan vielä jatumantusen ajettua kiinni, mutta antimikaelin pyörähdettyä tunkee meidän väliin, mutta ohitan nopeasti neulansilmässä. Kierros pari tämän jälkeen autoni meinaa lähteä käsistä ekan kaarteen tunnetusta kanttarista. Näen että antimikael saattaa päästä ohi ja valitsen ulkoisen ajolinjan ja pakotan mikaelin ajaan sisäpuolelta ohi, jatkaa minun perässä ajoa hetken ja loput arvaattekin :DNo 1080 asteen pyörähdyksen jälkeen pääsen jatkamaan matkaa ihme ja kumma auto ehjänä ja antimikael takana. Viides sija oli vähän sitä mitä tavoittelin joten loppu hyvin kaikki hyvin.

Jatkossa pitää kyllä nauhoittaa nämä. Ei tässä muista mitä on tapahtunut milläkin kierroksella.

P.S ekassa kisassa saatoin vähän oikoa vahingossa parikin kertaa kun autoni väänsi aivan sikana vasemmalle ja oli vaikea ajoittaa kääntymistä vaikka koitti pysyä radalla.

2 kisalähtöö ja 3 spinnausta..ei huaano. 1. vika kiekalla ja 2. toisella ja kolmannella. Jotain hyvääkin..viimesellä sijalla ollessa,ei ollu mitään paineita ja tein unelma kierroksen. Kaikki meni nappiin ja 1.30.0xx. Nyt tätä kirjoittaessani,se taiskin olla 1.31.oxx..en ole aivan varma,mut joka tapauksessa oli mun paras aika.

Kiitos Ompulle ja kaikille mukana olleille ja Simolle onnittelut yllätys voitoista.;)

Ensimmäinen kisa: https://www.youtube.com/watch?v=Yb4npCJOUWQ

Toinen kisa: https://www.youtube.com/watch?v=XZ1OrlcDP2g

Semmoset kisat olihan niissä hetkensä hyvää kisaa ja ei niin hyvää kisaa. Ekassa kisassa kolmannella kiekalla, king-henkkaa kun yritin ohittaa kakkospaikalla niin ovi vedettiin kiinni ihan liian myöhäsessä vaiheessa ja sehän meni sit pyörimiseks ja loppu kisa ajettiin sijoista 3-5 joka oli kyll hyvää kisaa.

Kakkoskisa meni jo heti kättelyssä hankalaks kun äänet bugas ja ajaminen muuttu todella haastavaksi. Kisaa koitin vaan ajaa jotenkin läpi suht.hyvillä sijoilla mutta Formulaliiga spinnaili ygösmutkassa mun edessä ja sen päätteeks sulki multa tien ja osumaahan siitä tuli. Loppu sitten köröteltiin maaliin sijalla 7.

Ensimmäinen kisa: https://www.youtube.com/watch?v=Yb4npCJOUWQ

Toinen kisa: https://www.youtube.com/watch?v=XZ1OrlcDP2g

Semmoset kisat olihan niissä hetkensä hyvää kisaa ja ei niin hyvää kisaa. Ekassa kisassa kolmannella kiekalla, king-henkkaa kun yritin ohittaa kakkospaikalla niin ovi vedettiin kiinni ihan liian myöhäsessä vaiheessa ja sehän meni sit pyörimiseks ja loppu kisa ajettiin sijoista 3-5 joka oli kyll hyvää kisaa.

Kakkoskisa meni jo heti kättelyssä hankalaks kun äänet bugas ja ajaminen muuttu todella haastavaksi. Kisaa koitin vaan ajaa jotenkin läpi suht.hyvillä sijoilla mutta Formulaliiga spinnaili ygösmutkassa mun edessä ja sen päätteeks sulki multa tien ja osumaahan siitä tuli. Loppu sitten köröteltiin maaliin sijalla 7.

Juu noita tommosia fifty-fifty osumia tulee väkisinkin aina välillä. Noilla rookieilla ei tunnetusti aina nää toista. Olit juuri siinä kuolleessa kulmassa ja yritin jättää tilaa ja aattelin että vedät siitä 1 mutkan ihan sisältä.

Mut joo eka kisa meni muuten ihan hyvin kunnes 9 kiekalla lähti auto nurtsille ihan yhtäkkiä ja meni rytmi sekaisin. Mutta ei siinä ihan sitten mennyt lopulta sijoituksia.

Toka kisa meni omiin ajovirheisiin. Auto lähti 2 kiekalla muistaakseni 2 kertaa kanttikivestä irti toisesta sain "oikaisemisesta" ihan naurettavan hidastus penaltin. Mut minkäs teet meni rytmi sekaisin ja vasta kiekalla 5 sain hyvän kiekan ja 6 kiekalla oma paras ihan 1.31 pintaan. Sitten siinä lopussa lähti 1 mutkan kanttarista auto seinään ja ihme ettei rengas irronnut, joten lopulta sitten yksi jämäpiste sijasta 10.

Mut hyvää kisailua ja tästä on hyvä jatkaa ens viikkoon.

Kisat taas kisattu.
Alkuun virallinen osuus:
Kilpailun tulokset ja pistetilanne:

Sitten epävirallisesti:
Kammottavaa menoa Simolla. Melkein voi alkaa onnittelee mestaruudesta.
Simon takana paljon tiukempaa. Katsokaa toisen kisan aika-ajotuloksia! todella tiukkaa.

Sit omasta ajosta:
Eka kisa meni nappiin aika pitkälle. Todella hienoa vääntöä Antimikaelin ja oisko ollu Thuton kanssa? Paikat vaihteli ja pieni virhe ois tiputtanut kolmos sijalta jopa 7-8:ksi. Sain pidettyä lopulta eron taaksepäin ja kolmas sija oli käytännössä varmasti mun. Viimeisen kierroksen eka mutka, leveäksi ja siitä seinään ja keskeytys. Kyllä otti kupoliin. Ekan kisan toisessa mutkassa Formulaliiga tinttas Derekkiä oikeen huolella takapäähän. :)

Toiseen aika-ajoon sain viimeisellä yrittämällä ajan joka nosti sijalta 7, sijalle 3. Hyvä niin. Startti meni hyvin, mutta toisessa mutkassa en nähnyt edes peileistä, että punainen auto "syöksyy" sisälle ja kiilasin hänet nurmikolle ilmeisesti. Siitä mentiin seuraavalle suoralle ja luulin, että autot on mun takana ja hain ajolinjaa, kunnes vasemmalla olikin toinen punainen auto jonka kiilasin. En vain nähnyt kumpaakaan...
Sen jälkeen ajoin loppuun asti kolmantena ilman sen suurempaa kisailua.

Mun lähetys täällä: http://www.twitch.tv/omenanraato/b/667465304
Aika-ajo 1: 18min kohdalta
Kisa 1: 37 min (43min kohdalla alkaa kunnon kisailu)
Aika-ajo 2: 1h 6min (mun paras aika-ajokierros 1h17min)
Kisa 2: jostain myöhemmin (nyt bugaa toi sivu ni en näe itekää)

ekan kisan paras vääntö ja mun ulosajo: https://www.youtube.com/watch?v=jOD9gnOgF8w

Omppu tai joku muu,jos näät jostaki toka kisan mun nopeimman kiekan. Laitatko privana tai tänne. Ite en muistanu ottaa replayta.:(

Startti meni hyvin, mutta toisessa mutkassa en nähnyt edes peileistä, että punainen auto "syöksyy" sisälle ja kiilasin hänet nurmikolle ilmeisesti.

Kiitoksia vielä sarjan ylläpitämisestä! En minä tuota kiilaukseksi sanoisi. Tuossa sisäpuolella on vain onneton pito, joten pitkäksi meni vaan henkalla kuten itsellä ekassa lähdössä samassa jarrutuksessa.

Heti tilanteen jälkeen oikeasta sivupeilistäsi näkee kun sininen auto "antimikael" suorastaan tuuppaa punaisen auton "minut" ulos radalta :rolleyes:

Edit: en tajunnutkaan että ajelit mun takana ekassa kisassa. Pari kertaa oli törmäys näköjää melko lähellä kun autoni huojoi tuossa vaiheessa jo semisti. Komeasti ammuit ohi ja samaan aikaan tais mulla mennä mutka pitkäksi.

Asiasta toiseen eli käänsin jo katseen ensi viikon kisaan ja kävin kokeilemassa ensi viikon kisan radalla jokusen kiekan. Kyseessä on itselleni uusi rata ja täytyy sanoa, että on hieno rata. Nopeita mutkia, ei mitään kilometrin turva-alueita, korkeuseroa on jne. Aika kapea rata ja kaide melko lähellä. Eli osumia tiedossa hyvin todennäköisesti. Lisäksi myös alkukiihdytys ja eka mutka johon joutuu jarruttamaan ei tule olemaan mitään ihan helppoja paikkoja.
Sitten kun vielä tietäis missä mennään kierrosaikojen suhteen. Eli itselle uusi rata ja ajoin samoilla säädöillä kuin ajoin tämän päivän kisat niin muutamalla kiekalla 1.01 pintaan. Parhaat vetää varmaan eri minuuttiluvulle. :D

Ja tosiaan se tokan kisan 2 mutka meni multa vaan pitkäksi. Yllätyin todella kuinka huono pito oli ja auto vaan liukuin pitkäksi. Mut eipä siinä onneks kellekkään käyny kovin pahasti. Itse menetin eniten, joten reilusti meni siinä mielessä.

Seuraava rata kyl tuntuu ihan doningtonilta kapeempi rata vaan. Joo en päässyt kisaan kun nii paljo töitä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Taitaa olla ledereque:n 2. aika-ajon tulos ilmotettu väärin? Ilmoitettu aika 1.31.3xx edellyttäis hänet vasta neljänneksi ja on kuiteski toisena,joka varmasti onkin oikea sijoitus. Oikea aika taitaa olla 1.30.3xx eka aika-ajon perusteella.:)

Aika tosiaan väärin ja kirjoitusvirhe paholainen eksynyt. :)
Edit: 31 on oikeasti 30, eli aika muutoin oikein.

Ylös Bottom