Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Mercy oli itsellenikin todella vaikea hallita alussa, mutta nyt sillä alkaa jo saada tulosta aikaan, kun pelitunteja on kertynyt useita kymmeniä. Parhaiten sillä pärjää, kun olet liikkeessä koko ajan ja käytät kahden sekunnin välein latautuvaa "hyppyä" pelikaverista toiseen. Mercyn aseeseen en yleensä koske ollenkaan (paitsi jos ei ole parannettavia ja koetan ladata superia nopeammin), vaan pyrin aina boostaamaan muita. Pääasiallisesti pyrin aina parantamaan, tehon boostaaminen tulee vasta sen jälkeen. Tutut pelikaverit auttavat myös paljon, siitä pari esimerkkiä - Pharrahin on parasta ampua raketteja taivaalta tai jostakin korkeammalta tasolta ja monesti tämä on myös Mercyn pelastus, kun voit hypätä turvaan hänen suuntaansa. Reiska on myös hyvä vaihtoehto, hypyllä kilven taakse piiloon.

Joskus voi myös harkita taktisia juttuja, eli saatan pyytää Reiskaa ottamaan tahallaan vahinkoa, että saan elvytyksen nopeasti ladattua, mutta toisaalta tämä lataa myös vastustajan superia. Jos kaikki ovat yhdessä kasassa, niin Mercyn on syytä mennä piiloon tai kauemmas, koska hän on usein se ykköskohde selustaan koukkaaville hyökkääjille. Jos vihu pääsee iholle, niin tavallisetkin hypyt häiritsevät osumista, joten sitäkin kannattaa käyttää, mikäli olet juuri käyttänyt isoa hyppyä tai pelikavereita ei ole lähistöllä.

Ja lisään vielä, että älä tuijota omaa energiaasi, Mercyn hyvin kuuluvat kommentit kertovat koko ajan jos osumaa tulee ja mieti koko ajan jo seuraavaa siirtoa, kun teet hypyn pelikaverin suuntaan - ja muista, että jos pelikaveri on jo kaatunut, niin hyppy onnistuu "keltaiseen palloon", joka näkyy maassa sen ajan, kunnes kaatunut respaa uudestaan. Keltainen "kolmio" keskellä taas kertoo, kuinka monta kaatunutta on elvytyksen ulottuvilla - kaksi tai useampi kannattaa yleensä jo nostaa.

Edit: Osalle hahmoista on kehittynyt erilaisia kutsumanimiä ja alussa tuli ihmeteltyä, että kuka kukin on. On Diiva, Reiska, Torppajorma, Rotta, Sika, Apina, Mäkkäri... löytyykö muita? Etenkin Torbjörnin kutsumanimi on todella hauska :).
Kyllähän tuo Mercyn (Mersun?) oppii varmasti kun sillä pelaa. Itse nyt pääasiallisesti vain pelannut randomien kanssa niin sen pelaaminen harvoi on kovin hedelmällistä touhua. Tosin, sillon harvoin kun sattuu onnistumaan niin kiitosta kyllä saa.

Paras lempinimi, jonka oon pelin sisällä tähän mennessä kuullu on ehdottomasti Sysimetsä (Zenyatta). Totta kai Rekkalesbo on myös aika osuva.
 
Vastaus: Overwatch

Osalle hahmoista on kehittynyt erilaisia kutsumanimiä ja alussa tuli ihmeteltyä, että kuka kukin on. On Diiva, Reiska, Torppajorma, Rotta, Sika, Apina, Mäkkäri... löytyykö muita? Etenkin Torbjörnin kutsumanimi on todella hauska :).

Onhan näitä: Jeesus, Räkänokka, Läski, Rekkis... noiden mainittujen lisäksi. Rakkaalla lapsella monta nimeä. :)
 
Vastaus: Overwatch

Edit: Osalle hahmoista on kehittynyt erilaisia kutsumanimiä ja alussa tuli ihmeteltyä, että kuka kukin on. On Diiva, Reiska, Torppajorma, Rotta, Sika, Apina, Mäkkäri... löytyykö muita? Etenkin Torbjörnin kutsumanimi on todella hauska :).

Omaan sanavarastoon kuuluu Reiska, Apina, Possu/Hogi, Junkkis, Mäkkäri, Solttu, Björni/Tonttu/Törripörri, Pirra (Tracer), Lesbo.
Ulteista kans jonkinlaisia nimityksiä käytössä esim. "Vihun biitti", "Oma biitti" = Lucion ulti

Noi nimitykset ehkä sen takia, että ne on nopeempia sanoa taistelun keskellä.
 
Vastaus: Overwatch

nyt muistakaa että rodhog on siis LEHMÄSIKA :) ne joilla on se 2500000 miljoonan wanted juliste ymmärtää :D Myös knääpiö on kanssa yks troppa gein nimi
 
Vastaus: Overwatch

Nyt muistakaa, että Roadhog on siis LEHMÄSIKA :). Ne ymmärtävät, joilla on se 2 500 000 miljoonan (eli tarkoitat tällä kaiketi 2,5 biljoonan summaa) wanted-juliste :D. Myös Knääpiö on yksi Torppagein nimi.

Kirjoitusvirheet korjattu :).

Nyt on tullut itsekin törmättyä tähän lieveilmiöön useamman kerran, eli porukkaa tuntuu lähtevän pois peleistä heti niiden alettua. Pelien haku myöhäisinä iltoina tai yöllä kestää muutenkin sen 3-5 minuuttia, joten tuolloin se pistää kyllä ärsyttämään.

Mukavan paljon porukkaa tullut lisää kaverilistalle, joten muistutan tähän väliin - liittykää vain rohkeasti chattiin, kun näette meikäläisen liittyvän ryhmään. Samaa peliä pelaavia on tullut listalle niin paljon, ettei millään muista kaikkia ja en rupea erikseen jakamaan kutsuja, vaan liityn itsekin valmiisiin ryhmiin. Tutussa porukassa tulee usein pelattua, mutta kun vain jaksaa olla kärsivällinen, niin aina silloin tällöin vapautuu tilaa pelikentille.

Kiitokset hahmojen lempinimistä, niitä on hauska lukea.
 
Vastaus: Overwatch

Ana(ali) pätsi on nyt vihdoin saapunut konsoleille. Muuten sama pätsi kuin minkä PC sai jo alkuviikosta, mutta lisänä käpänän ja symmetran turrettien 30% damage nerffi.

Kääpiön nerffin jotenkin vinetyksen seurauksena ymmärtää, mutta tuo teleporttibitchin nerffaaminen tuli puskista. Ei ne miniturretit ole ainakaan itselle ikinä olleet mikään ongelma kun esim apinan sädetys tuhoaa ne niin tehokkaasti. Noh, Winstonista näköjään tuli sitten ihan pelkkä hard countteri ninjalle ja softi muutamalle squishy herolle.

Patch notes: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20747634650
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Päivitys 1.05 PS4

http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20747634650
...

Oho? D.Va:

Self-Destruct
- Ultimate cost decreased by 15%
- Explosion delay reduced from 4 seconds to 3 seconds
- Explosion no longer damages D.Va (the player who activates it)

Tämä on jo aika kova juttu. Diiva on itselläni top3-pelatuimpien hahmojen osalta ja olen aina kironnut, kun saan hyvällä tuurilla ehkä yhden hengiltä. Turrettien siivoamiseen olen käyttänyt sitä paljonkin. Nyt on jotain toivoa saada useampia tappojakin sillä ja ampua vielä pakenevia vihollisia perään, kun ei tarvitse varoa räjähdystä.
 
Vastaus: Overwatch

Nyt voi kyllä rehellisesti sanoa että uuden patchin mukana peli on täydellissti rikottu! buffattu tietyt hahmot atmosfääriin sitten nerffattu turhia hahmoja ja tehty tämä yhen hahmo turhuus.. ja voin jo sanoa niille jotka tulee kitisemään että mene quick playhin niin onhan se mukavaa kun vasstassa on miljoona diivaa ja sitten miljoona kakka orbi jäbää ja blaa blaa blaa. Peli päätettiin siten rikkoa. Aina pitää kuunella niitä turhia kitisiöitä jotka ei osaa pelaa ja ei suostu pelaa monella hahmolla ja sitten tehdä patchit niiten mukaan ja tehdä pelistä melkein palaamaton. well played!
 
Vastaus: Overwatch

Nyt voi kyllä rehellisesti sanoa että uuden patchin mukana peli on täydellissti rikottu! buffattu tietyt hahmot atmosfääriin sitten nerffattu turhia hahmoja ja tehty tämä yhen hahmo turhuus.. ja voin jo sanoa niille jotka tulee kitisemään että mene quick playhin niin onhan se mukavaa kun vasstassa on miljoona diivaa ja sitten miljoona kakka orbi jäbää ja blaa blaa blaa. Peli päätettiin siten rikkoa. Aina pitää kuunella niitä turhia kitisiöitä jotka ei osaa pelaa ja ei suostu pelaa monella hahmolla ja sitten tehdä patchit niiten mukaan ja tehdä pelistä melkein palaamaton. well played!


Niin lähinnä nyt quick play "rikottiin" kun taas competitive alko toimiin, mun mielipide. Aikasemmin ei tullu competitivee pelattua ollenkaan nyt menee toistepäin. Mitä taas noihin herojen nerffauksiin ja buffauksiin tulee niin ehkä nyt diivan suojasssa mentiin pikkasen yli, mut ultimate vaatikin vähän buffia mentiinkö siinäkin nyt sit liian pitkälle niin aika näyttää. No tunnetusti nämä hahmojen nerffit/buffit on peleissä ollu ikuinen oravanpyörä, jotain nostetaan ja joistain tehdään jopa ihan turhia (symmetra) eipä näillä koskaan ihmisiä tyytyväisiksi saada ;) Eikös toi competitive puolen muutos tullu ihan kilpapelaajien toiveista kuin niitten kitisiöiden kautta. Bilzzardin tuntien niin ei tämä patch nyt ollu mikään kiveen hakattu eli muutoksia tulee vielä jatkossakin ja paljon. Taitaa PC pelaajilla olla se suurin sananvalta siis siitä mihkä suuntaa peliä tullaan viemään ainakin kilpapelaamisen osalta, herojen nerffit ja buffit on sitten asia erikseen johtuen hiiri/näppis ohjaus ja meillä konsolipelaajilla padi joka vaikuttaa asiaan aikalailla.
 
Vastaus: Overwatch

Niin lähinnä nyt quick play "rikottiin" kun taas competitive alko toimiin, mun mielipide. Aikasemmin ei tullu competitivee pelattua ollenkaan nyt menee toistepäin.

Itseäni hiertää Competivessa sen hitaus. Quickplayn sujuvuus on muisto vain. Pelit kestävät pitkään, liian pitkään. Pelinhaku kestää liian pitkään ja kun peli lopulta alkaa, pelistä lähtee joku pois ja homma poikki kaikilta. Joku poistuu pelistä niin ruudulle tulee viesti jossa muitakin yllytetään lähtemään pelistä!? Miksi Blizzard, miksi?
 
Vastaus: Overwatch

Aina pitää kuunella niitä turhia kitisiöitä jotka ei osaa pelaa ja ei suostu pelaa monella hahmolla ja sitten tehdä patchit niiten mukaan ja tehdä pelistä melkein palaamaton. well played!

Eiköhän tämä just todista että sinä et osaa pelaa jos et pysty valitsemaan yli 20 herosta sopivaa comboa.
 
Vastaus: Overwatch

Jep näinhän se on. sä oot varmaan just joku solttu vaan tai reaper ja et vaihda hahmoa vaikka saisit kuinka turpaan kun et osaa pelaa muilla hahmoilla. BTW on vaikee vallita combo yksin tiimipelissä!
 
Vastaus: Overwatch


Shit Bucket Mode ollu kuumana viime ajat joten tuli 300 voitto compissa PS4:lla :D
Mitäänhän tolla ei tee mutta tulipahan hommattua xD
 
Vastaus: Overwatch

Jep näinhän se on. sä oot varmaan just joku solttu vaan tai reaper ja et vaihda hahmoa vaikka saisit kuinka turpaan kun et osaa pelaa muilla hahmoilla. BTW on vaikee vallita combo yksin tiimipelissä!


Siis mitä? nythän joutuu competitive modessa joustaan itse enemmän heron valinnassa, kun ei voi olla ku se yks sama hero kerrallaan kentällä, aikasemmin pysty vetään sillä omalla lempparilla vaikka kaikki matsit. Itte suosin supportteja riippuen tietenkin nyt mitä muut valitsee. Tämä uusi päivitys oli ainakin henk.koht todella tervetullut.


PS. noi matseista kesken lähtiät on kyllä rasittavia, mut se varmaan johtuu juurikin siitä ku joku prkl tuli ja otti juuri sen mun lemppari heron meinaan, koska nämä rintamakarkurit ;) lähtee aikas usein ennenkuin matsi on kerenny alkaan
 
Vastaus: Overwatch

Jep näinhän se on. sä oot varmaan just joku solttu vaan tai reaper ja et vaihda hahmoa vaikka saisit kuinka turpaan kun et osaa pelaa muilla hahmoilla. BTW on vaikee vallita combo yksin tiimipelissä!
Se vaatii tietty hieman peliälyä ja minkäs sille mahtaa jos oma tiimi on paska
 
Vastaus: Overwatch

Hyvä päivitys, vaikka nyt pari outoakin tuunausta sattui mukaan. Mummokin vaikuttaa hyvältä lisäykseltä rosteriin.

Vielä kun jostain löytyisi sellainen seurantasivusto, joka kertoo linjoilla olevien pelaajien määrät ihan kaikilla alustoilla. Kiinnostaisi tietää viekö PC-puoli pelaajamäärissä vaiko konsolit.
 
Vastaus: Overwatch

Nyt en kyllä ihan kaikkia noita nerffejä/buffeja tajua.

- Turretti-Björn ihan ok, koska konsolipuolella tykki on hieman turhan hyvä - ainakin siihen nähden miten hyvä tappelija kääpiö on ilmankin sitä
- Symmetra sen sijaan... no, ehkä idea on että jatkossa ne turretit ovat enemmänkin hidaste sen sijaan että ne tappavat, mutta eivät ne kyllä tähänkään asti mitenkään vaikeita vastuksia ole olleet - varsinkaan kun Intian tyttö ei itse mikään taistelupelote ole
- D.Va: jopa näin diivaa varsin aktiivisesti käyttävänä en diggaa tuosta mech-pommin buffista. Varsinkin tuo ettei se enää vaikuta itse typykkään on mielestäni liian kova lisä. Diiva on jo nyt lentävä tankki joka ei edes kuole kun hela menee ekan kerran nollille, mihin se buffia tarvitsee?

Mutta testataan, ehkä ne tietävät mitä ne tekevät...

(hah)
 
Vastaus: Overwatch

Itse näen asian niin, että muutamissa kentissä Torbjörnin ja Symmetran turreteilla saa muiden tukemana aikaan niin hankalia pullonkauloja, että kohteelle pääsy on todella hankalaa. Silloin se tietysti onnistuu, kun on osaava porukka vastassa, superit osataan ajoittaa hyvin ja yhteistyö pelaa - aina tämä ei vain toteudu jos porukassa on liikaa heikkoja lenkkejä, jotka eivät ole pelanneet tarpeeksi monella hahmolla.

Tasojen nimiä en vieläkään muista, mutta koetan kuvailla. Eräässä kentässä on suorastaan muotia laittaa Torbjörnin turretti ylös ja alas kulkevaan hissiin, matkustaa sen mukana ja tykkiä korjataan koko ajan. Kohteen lähellä on usein Bastion, joka toimii hyvänä/varmistavana lukkona ja vastapuolen Reiskan suojien tuhoajana, jos joku pääsee tunkeutumaan alueelle. Reiska suojaa omiaan jatkuvasti, Mercy parantaa etulinjan porukkaa ja Junkrat spämmää jatkuvasti pommeja vasemmalla olevaan pieneen sivuhuoneeseen ja laittaa karhurautoja + kytkimellä laukaistavaa pommia hyökkääjien riesaksi. Symmetran turretit taas varmistavat jos hyökkääjät yrittävät edetä vasemmalta ja teleportti jauhaa porukkaa paikalle. Tarvittaessa kääpiö voi heittää molten coret tykkiinsä ja tulla auttamaan puolustusta. Pelin veemäisimpiä paikkoja hyökätä ja saada kuorma liikkeelle.

Toinen taas on eräänlainen tori, jossa on bussi keskellä. Siinä toimii etulinjan tankki (yleensä Roadhog) Junkratin ja Snipun tukena ja vain todella hyvä ja yhtäaikainen isku kohteelle saa kuorman liikkeelle, mikäli Symmetran turretit eivät häiritse liikaa ja puolustusjoukot saadaan tuhottua iskemällä oikealta, kohteen yläpuolelta. Keskeltä se on todella vaikeaa. Tavallisimmin kohteella saadaan vastaan jo sen verran heikennetty hyökkäysporukka, että puolustuksen takalinja hoitaa heidät pois pelistä.

Nuo ovat mielestäni ne pahimmat pullonkaulat hyökätä koko pelissä, jos käytetään näitä taktiikoita ja ainakin niiden kohdalla pieni nerffaus on paikallaan.
 
Vastaus: Overwatch

Itse näen asian niin, että muutamissa kentissä Torbjörnin ja Symmetran turreteilla saa muiden tukemana aikaan niin hankalia pullonkauloja, että kohteelle pääsy on todella hankalaa. Silloin se tietysti onnistuu, kun on osaava porukka vastassa, superit osataan ajoittaa hyvin ja yhteistyö pelaa - aina tämä ei vain toteudu jos porukassa on liikaa heikkoja lenkkejä, jotka eivät ole pelanneet tarpeeksi monella hahmolla.

Tasojen nimiä en vieläkään muista, mutta koetan kuvailla. Eräässä kentässä on suorastaan muotia laittaa Torbjörnin turretti ylös ja alas kulkevaan hissiin, matkustaa sen mukana ja tykkiä korjataan koko ajan. Kohteen lähellä on usein Bastion, joka toimii hyvänä/varmistavana lukkona ja vastapuolen Reiskan suojien tuhoajana, jos joku pääsee tunkeutumaan alueelle. Reiska suojaa omiaan jatkuvasti, Mercy parantaa etulinjan porukkaa ja Junkrat spämmää jatkuvasti pommeja vasemmalla olevaan pieneen sivuhuoneeseen ja laittaa karhurautoja + kytkimellä laukaistavaa pommia hyökkääjien riesaksi. Symmetran turretit taas varmistavat jos hyökkääjät yrittävät edetä vasemmalta ja teleportti jauhaa porukkaa paikalle. Tarvittaessa kääpiö voi heittää molten coret tykkiinsä ja tulla auttamaan puolustusta. Pelin veemäisimpiä paikkoja hyökätä ja saada kuorma liikkeelle.

Toinen taas on eräänlainen tori, jossa on bussi keskellä. Siinä toimii etulinjan tankki (yleensä Roadhog) Junkratin ja Snipun tukena ja vain todella hyvä ja yhtäaikainen isku kohteelle saa kuorman liikkeelle, mikäli Symmetran turretit eivät häiritse liikaa ja puolustusjoukot saadaan tuhottua iskemällä oikealta, kohteen yläpuolelta. Keskeltä se on todella vaikeaa. Tavallisimmin kohteella saadaan vastaan jo sen verran heikennetty hyökkäysporukka, että puolustuksen takalinja hoitaa heidät pois pelistä.

Nuo ovat mielestäni ne pahimmat pullonkaulat hyökätä koko pelissä, jos käytetään näitä taktiikoita ja ainakin niiden kohdalla pieni nerffaus on paikallaan.
Tuo ensimmäinen kuvaamasi keissi on yksinäisenkin pelaajan helppo murtaa esimerkiksi Pharahilla. Hissiin saa rakettikeskityksen naurettavan kaukaa ja mahdollisesti turretin takana kykkivä Torbjörn lentää jo ensimmäisistä raketeista alas, jolloin turretti on mahdotonta korjata ajoissa.

Ilmeisesti Kings Row on tuo toinen kuvaamasi kenttä. En muista että tuossa olisi Torbjörn aiheuttanut sen enempää ongelmia kuin muuallakaan. Satunnaisesti on toki jääty hakkaamaan päätä turrettiin monissakin eri paikoissa ja eri kentissä. Toistuvaa kaavaa en kyllä näe. Omaan makuun Torbjörnistä tuli melko tehoton, joten yleensä valitsenkin aina jonkun muun hahmon, niihinkin tilanteisiin joissa aiemmin Torbjörn oli varteenotettava vaihtoehto. Kai tuo silti edelleen toimii ihan ok, koska usein kääpiö on edelleen listoilla ottelun jälkeen.

Mitäköhän uusimmat päivitykset ovat rikkoneet? Peli herjaa serverin sulkemista kesken pelin tuon tuosta.
 
Ylös Bottom