Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

Vastaus: F1 2016

Mexico ja Interlagos purkissa. Meksikossa surkea vauhti aika-ajossa ja reeneissä, taisin olla toiseksi viimeinen. Kisassa ehjä suoritus ja nousu sijalle 13. Edellä ajava letka pysyi siinä viiden sekunnin päässä koko ajan enkä saanut sitä vain kiinni. Itse puolestaan taistelin Sainzin ja Hulkenbergin kanssa stopin jälkeen kymmenkunta kierrosta. Aina etusuoralla pojat ohittivat, mutta kuittasin seuraavalla DRS-alueella.

Brasilia sujui hyvin alusta asti. Aika-ajoissa 15. lähtöruutu ja sain Manorilla puristettua ajan 1,13,9, johon olin todella tyytyväinen. Kisassa nousin alkukierroksilla kuudenneksi, mutta sitten takana tulevan letkan ensimmäinen osui takarenkaaseeni mutkassa kuusi ja spinnasin. Siinä meni 10 sijaa ja kymmenen sekuntia hukkaan. Lähdin liikkeelle hardeilla ja vedin niillä 12 kierrosta. Loput kuusi sitten softeilla. Stopilta palasin radalle sijalle 14. Sitä ennen olin kolmantena ja pysyin kohtalaisesti Ricciardon kyydissä, joka oli jo käynyt boksissa vaihtamassa hardit. Tosiaan lopun ajoin softeilla ja sain kiinni Buttonin sekä Grosjeanin, jotka olivat sijoilla yhdeksän ja kymmenen, mutta ohitin lopulta näistä vain Romanin. Toki vasta viimeisellä kierroksella, joten olin silti 11., koska olin saanut kuusi sekuntia sakkoa. Pirskatti. Avausmutkan kanttarista otti tekoäly ainakin kolmesti oikaisun.

Enää on Abu Dhabi jäljellä. Mielenkiintoista nähdä, mitä sen jälkeen tapahtuu. Tarjotaanko jostain sopimusta vai jatkanko Manorilla. Pankissa on 1500 resource pointsia, joten kyllähän niillä saa Manorin ainakin sinne keskikastiin nostettua.
 
Vastaus: F1 2016

Joo, tuossa on muuten Codemastersilla virhe. Kyllä niitä mandatory renkaita voi käyttää harjotuksissa ja aika-ajoissa. Jos talli ois halunnu IRL ajaa tolleen kun macicnumber, ne ois ajanu aika-ajon mandatory renkaalla. Tällön sääntö olis täyttyny kisassa. Tietääkö joku (viltzu) onko Codemasters tästä tietonen, vai onko tehty tarkotuksella näin? Muutenkii noita renkaita on lukittu monta settiä kisaa varten, joita vois olla hyödyllistä käyttää aika-ajoissa.
Juu tuo, että race-settejä ei voi käyttää aika-ajoissa hieman jopa pilaa Full Qualifyingin idean. Renkaita käytettäväksi aika-ajoissa on todella vähän. Käytännössä jos haluaa Q3:een kaks uutta settiä, niin täytyy onnistua Q1:ssä ja Q2:ssa ekalla yrittämällä.
 
Vastaus: F1 2016

Enää on Abu Dhabi jäljellä. Mielenkiintoista nähdä, mitä sen jälkeen tapahtuu. Tarjotaanko jostain sopimusta vai jatkanko Manorilla. Pankissa on 1500 resource pointsia, joten kyllähän niillä saa Manorin ainakin sinne keskikastiin nostettua.
Aika-ajoissa sija 18, mutta ensimmäisen kierroksen puolivälissä oltiin jo sijalla 10. Sitten vauhdikkaassa vasemmalle kahdesti taittuvassa mutkayhdistelmässä jarrutus omassa merkissä, mutta Massan merkki oli reippaasti aikaisemmin ja siitä takapuskuriin. Varikolle vaihtamaan siipi ja softit alle, joilla koitettiin selviytyä viimeiset 13 kierrosta. Ei onnistunut, vaan ajoin maaliin häntäjoukoissa. Kolarin jälkeen tylsä kisa, pisteille olisi ollut mahdollisuus. Ensimmäinen kausi purkissa ja sijoitus kahdeksas. Alkukausi Williamsilla ja Malesiasta eteenpäin Manorilla. Kolme ensimmäistä kisaa hardilla ja siitä eteenpäin expertillä.

Nyt on kisan pituus vaihdettu 25% -> 100:aan, mutta katsotaan Aussien jälkeen, että vaihdanko sen 50:een. Ensimmäinen kisa joka tapauksessa mennään satkulla. Manorilla jatkan, mutta sain ylennyksen ykköskuskiksi. Lisäksi tuhlasin nyt kaikki 2000 rp:tä auton kehitykseen ja eiköhän nuo osat ole sitten jo Bahrainissa mukana. Kausien välissä en pystynyt noita käyttämään, vaan vasta avatessani läppärin ennen Aussien harjoituksia, joita en ole vielä ajanut. Nyt ei onneksi tarvitse enää kiertää reeneissä rataa niin paljon, joten aikaa säästyy sitten pidempiin kisoihin. Aika lailla kisa per päivä -tahdilla olisi tarkoitus vetää kausi läpi ja toivotaan, että Manorilla päästään taistelemaan podiumeista jossain vaiheessa.

EDIT: Pistetään samaan syssyyn uuden kauden aloitusraportti. Näköjään kisapituutta lisätessä kasvaa myös harjoitusten pituus ja lähinnä siis tyre wear -testiä joutuu nyt ajamaan 10 kierrosta neljän kierroksen sijaan. Eipä siinä, vedin sen purppuralle. Aika-ajotestistä vihreää, samoin rataan tutustumisesta. Aika-ajoissa ajoin upeasti ruutuun 16 viikonlopun ylivoimaisesti parhaalla kierroksellani.

58 kierroksen häämötti edessä. Nousin alussa kymmenennen sijan tuntumaan. Olin kuitenkin rikkonut hieman siipeä, mutta sillä pystyi ajamaan. Kuudennella kierroksella SC tuli radalle. Päätin tulla vaihtamaan supersoftit pois ja korjaamaan siiven. Tipuin joukon hännille, mutta pistin alle mediumit ja niillä oli tarkoitus ajaa 30 kierroksen stintti ennen kuin lopussa vaihtaisin alle softit. Alkuperäinen taktiikka oli ajaa 15 kierrosta supersofteilla ja sen jälkeen softeilla loppukisa 20 kierroksen stintteinä. Jouduin/päätin tulla varikolle siis korjaamaan siiven, kun SC tuli radalle. Nojoo, sain letkan kiinni ja SC poistui radalta. Nousin mediumeilla kymppisijan hujakoille. Tässä vaiheessa jotkut menivät sisään ja lopulta olin kuudentena, kun ensin Massa ja Nico juuttuivat taakseni. Sen jälkeen porukkaa alkoi kertyä enemmänkin. Kvyat, Sainz, Hulkenberg, Perez olivat imussa kiinni koko ajan. Johdin junaa mediumeillani ja takana tulijoilla oli softit alla. Kestin ohitusyritykset kierrokselle 27 asti, kunnes sitten lopulta renkaat alkoivat olemaan jo sellaiset, että takaa vain tultiin ohi. Renkaat olivat lopulta melkoisen kuluneet ja oranssilla, kun tulin sisään kierroksella 36. Vedin suunnitellun 30 kierroksen stintin siis mediumeilla, mutta aikaa siinä hävisi. Softit alle siis lopuksi ja palasin radalle sijalle 14. Pari ukkoa tuli edestä sisään ja nousin sijalle 12. Sainz oli edellä kymmenen sekunnin päässä. Hän oli repinyt sen eron heti, kun oli päässyt allekironneen ohi vajaat kymmenen kierrosta aiemmin. Loppukisa olikin taistelua Alonson ja Grosjeanin kanssa sijasta 12. Molemmat yrittivät vuorotellen etusuoran päässä ohittaa, mutta lopulta onnistuin pitämään molemmat takanani viimeiset 15 kierrosta ja olin maalissa siis 12. Loistava tulos Manorille kauden avauksesta ja tallitoveri Wehrlein oli 15. Hän oli Alonson ja Grosjeanin takana letkassa seuraavana. Bahrainiin tulee paljon päivityksiä, joten toivottavasti siellä pystytään taistelemaan paremmin. Jos olisin pystynyt ajamaan ensimmäisen stintin suunnitellusti, kisa olisi mennyt huomattavasti rennommin, koska renkaiden kuluminen vei aikaa. 50 kierrosta yhdellä pysähdyksellä oli riskiveto safety carin jälkeen, mutta huonompi sija olisi luultavasti tullut, jos olisin ajanut kisan kolmella stopilla.

Bahrainiin tein pari muutosta asetuksiin. Damage full -> reduced ja corner cutting regulariin. Ihme ja kumma sain vain kaksi varoitusta 58 kierroksen aikana, mutta päätin silti tehdä vaihdon, koska en halua, että kisa sitten kariutuu siihen, jos 50 kierroksen aikana tekee kolme huolimatonta käännöstä ja saa siitä kolme sekuntia sakkoa. Nyt niin ei onneksi käynyt, mutta on mielekkäämpää ajaa tulevaisuudessa regularilla. Noita siipien rikkoutumisiakin on ollut sen verran paljon, että reduced vähentää toivottavasti jonkin verran hipaisusta tulevia pikku kolhuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2016

Jaha, sitten puskeekin vähän isompaa patchia. Ensimmäisenä PC:lle ja lähipäivinä konsoleille. Tässä spoilereissa suora copypaste Codemastersin foorumilta patchin sisällöstä.

Good afternoon guys,

The PC patch detailed below is now about to go live. Apart from the PC specific fixes, these will be heading to both consoles in the very near future, along with a few console specific fixes, which will be:

· Added an option to search custom multiplayer sessions on Xbox One

· PS4 - LIGHT BAR – Light bar now turns blue when blue flags are present and red for collisions.


In accordance with our topic here, the Time Trial leaderboards on PC will also be wiped.

Please find below the fixes contained in this patch:

Game Additions

· Added the fuel remaining level next to the fuel mix setting in the MFD

· Added the ability to chose whether to select a front wing change during pit stops

· Added ability to alter fuel mix levels during the race start procedure.

· Added braking telemetry to ghost car DRL within Time Trial

· Added HUD area adjustment option.



PC Specific Fixes

· Setting Benchmark mode to loop will now loop the benchmark.

· Improved framerate when running the career hub in 4K and using the laptop.

· Fixed an issue where the Low Detail graphical preset was displayed as Custom in the advanced Setup menu

· V-sync Interval now fades out when v-sync is set to OFF

· AMD - Crossfire – Fixed an issue that resulted in vehicle reflections causing cars to flicker when set to HIGH or above

· Fixed an issue where some players were not receiving their pre-order bonus features.

· Steam multiplayer region filter expanded to worldwide.

· G27 steering wheel is now recognised.



General Multiplayer



· Players on pause during multiplayer races are now driven at the speed level of the chosen AI and ghost to avoid accidents.

· Safety Car icon has been added to the mini map in online multiplayer races.

· Fixed a hang where a user JIPs into a session as its transitioning to a race.

· Fixed an issue where JIPing into a practice session, quitting and rejoining prevents the player from taking control of a car.

· Fixed an issue where game assets fail to render correctly when a client spectates an ongoing multiplayer qualifying session.

· Fixed an issue where the AI refused to overtake a paused player during online sessions.

· Added an icon next to the player nametag to indicate when the AI has taken control of another player in online multiplayer.

· Fixed an issue where players could spawn in on top of each other on the grid if both players receive a 5 place grid penalty in practice

· Fixed an issue with an incorrect position indicator on the formation lap after a driver is reset to grid.

· Fixed an issue in multiplayer championship in which the client’s setup is forgotten after a reboot.

· Fixed an issue where if a host left an OSQ session their ghost was the only vehicle visible for all clients and results were showing them in 1st place.

· Multiplayer Championship – Auto save feature enabled when player client joins session.

· Fixed an issue where accepting an invite on the race results was failing to take user into the game lobby.

· Added option for clients to save Multiplayer Championship after host migration

· Fixed an issue where an absent player vehicle was retiring at the start of a practice session, preventing the player dropping into multiplayer championships

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap

· Fixed an issue where if a player quits/is disqualified from an online practice or longer qualifying session, many AI were not setting a lap time at all

· Added ability to kick player in Online Championship if they don't have a vehicle.

· Various other bug and stability fixes.



General Game

· Fixed AI vehicles blocking cars on hot laps in qualifying and practice sessions.

· Fixed AI vehicles suddenly moving off the inside line of corners and causing collisions

· Improved AI ability to recover to track after being involved in crashes.

· Made changes to the AI to improve overtaking along straights.

· Improved AI ability to race closer in corners without backing out of moves.

· AI vehicles are now able to reliably keep within the Safety Car delta times.

· Updated safety car release frequencies to result in SC being deployed more often.

· Updated safety car severity release frequencies – More likely to be released for the more severe accidents.

· Practice Sessions – Re-balanced tyre management tests.

· Improved performance and framerate within the career mode hospitality suite.

· Fixed an issue in qualifying where the player was given new vehicle for Q2 after terminally damaging their car during Q1.

· Fixed a crash in a 100% race replay at Singapore.

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap.

· Fixed an issue where marbles were not sticking to tyres when driving over them on the outside of corners.

· Fixed sector times incorrectly displaying purple on the timings screen in practice and qualifying.

· Fixed an exploit in full qualifying where you could move up the grid after Q1 by advancing to race.

· Fixed an issue on the strategy screen where it was possible to leave a gap in the race strategy.

· Fixed an issue where no response was heard after requesting driver in Front or driver behind status update.

· Fixed an issue where time trial laps that were penalised are appearing as legitimate times. - Please note this requires a leaderboard wipe to remove penalised lap times.

· Leaderboards now display total players and ranking position.

· Fixed a crash when attempting qualification pace practice program in FP2 and FP3.

· Fixed a crash when selecting flashback after entering the pits.

· Stopped the game forcing players to serve stop-go penalties whilst under safety car conditions.

· Altered formation lap start procedure so users do not think they are starting the race.

· Season objectives for teams in career now update at the start of a new season depending on previous seasons performance.

· MFD - Extended the strategy timer to 30 seconds.

· Sparks VFX is now played for plank collisions with track surface.

· BRAZIL - PIT LANE - Speed limit sign now matches 80Kph speed limit.

· AUSTRALIA – Pit Lane – Speed limit sign and pit limit OSD now match at 60Kph

· Stability improvements for all game modes.

· Various other bug and graphical fixes.

· Various audio issues fixed and re-balanced.

· Further updates to name filter in career mode.

http://forums.codemasters.com/discussion/45687/pc-patch-notes-02-09-2016#latest
 
Vastaus: F1 2016

Lyhyen formulaurani huikein kisa ajettiin iltapäivällä. Bahrainin GP. Uudet päivitykset auttoivat sen verran hyvin, että ajoin parhaan aika-ajosijoitukseni Manorilla ja olin 12. Kisataktiikkana oli ajaa 21+21+15 kierrosta softeilla, softeilla ja supersofteilla. Sain loistavan startin ja nousin kolmanneksi. Red Bullit karkasivat heti lähdöstä karkuun. Pian Hamilton ohitti myös minut, mutta sinnittelin kierrokselle 13 asti neljäntenä. Heti alusta asti Rosberg, Räikkönen ja Massa olivat meikäläisen peesissä. Tulin sisään jo kierroksella 13, koska renkaat kuluivat reippaasti. Otin alle mediumit ja ajattelin, että josko niillä pystyisi vetämään pitkän stintin. Takanani ollut kolmikko tuli sisään pari kierrosta myöhemmin kuin minä, mutta onnistuin pitämään heidät takanani, kun he palasivat radalle omilta pysähdyksiltään. Siitä eteenpäin sitten ajoin edelleen neljäntenä seuraavat 20 kierrosta. Nico, Kimi ja Felipe saivat meikäläisen kiinni ja ajoivat sitten siinä perässä softeilla. Tulin sisään kierroksella 33, koska mediumit alkoivat kulua ja otin alle supersoftit. Päätin vaihtaa lennosta kolmen stopin taktiikkaan ja ajaa lopun supersofteilla. Kärkikolmikko oli 40 sekuntia karussa tässä vaiheessa. Jälleen Massa, Rosberg ja Räikkönen pysähtyivät meikäläisen jälkeen, mutta sain viiden sekunnin kaulan poikiin, kun he tekivät pysähdyksensä. Sen jälkeen koitin painaa karkuun, mutta Massa pysyi softeilla kuuden sekunnin päässä ja en päässyt supersofteilla karkuun.

Ajoin 12 kierroksen stintin ja tulin sisään kierroksella 45. Tässä vaiheessa näytti huonolta, koska nelossija oli vaihtumassa kahdeksanteen sijaan, koska takana ollut kolmikko ei tulisi enää sisälle. Noh, samalla kun ajan sisään varikolle Kevin Magnussen ajaa ulos ja SC tulee radalle. Vaihdan toiset supersoftit alle, mutta tässä vaiheessa en tajunnut, että se on käytetty setti, joka laitettiin autoon. Nuo renkaat olivat jo 25% kuluneet valmiiksi ja jäljellä oli 13 kierrosta. Noh, ajoin porukan kiinni ja päätin, että käydään nyt sitten vaihtamassa softit vielä alle, koska ne ovat tuoreet ja edessä menevillä on kuluneet softit ja he eivät tulleet varikolle SC:n aikana. SC pysyi onneksi radalla vielä yhden ylimääräisen kierroksen, koska en aivan saanut kiinni safety caria heti tuon neljännen pysähdykseni jälkeen tai siis sillä samalla kierroksella, mutta sitten seuraavalla sain poppoon kiinni. SC poistui radalta, kun jäljellä oli kymmenen kierrosta. Olin sijalla kahdeksan tuoreilla softeilla ja edessä olevilla oli kuluneet softit. Red Bullien ylivoimainen johto oli syöty ja meikäläisellä oli reippaasti bensaa ylimääräisenä. Heti suoran päässä ohi yhdestä kuskista ja toisella suoralla olin noussut jo neloseksi. Samalla kierroksella edelleen Verstappen spinnaa ja osuu ilmeisesti kierroksella ohitettavaan, joten nousen jo podiumille. Ricciardo ja Hamilton ovat kuusi sekuntia edellä ja jäljellä oli yhdeksän kierrosta. Kahden kierroksen päästä pääsen jo muutaman sekunnin päähän, kun toisen väliaikapisteen kohdalla Ricciardo ilmeisesti ajaa leveäksi ja ainakin jotain pölähtää. Hamilton jää puskuriin kiinni ja kuittaan molemmat vasemmalta. Ricciardo ja Lewis kuitenkin pääsevät jatkamaan matkaa, mutta viimeiset viisi kierrosta ajan maaliin turvallisen kymmenen sekunnin marginaalin turvin ja VOITAN BAHRAININ GP:N MANORILLA! Ricciardo oli toinen ja Lewis lopulta kolmas ennen Kimiä. SC pelasti kisan, joka olisi muuten päättynyt luultavasti sijoille 6-8, mutta nyt nousin voittoon, kun muut eivät tulleet edestä hakemaan uusia kumeja alle. Ja vielä oli varaa tosiaan sählätä kuluneet supersoftit alle ja vaihdattaa ne softeihin safety carin aikana. Ei paljon tarvitse miettiä enää, että ajanko jatkossakin näitä 100% kisoja vai 50%:n. Satkulla mennään, koska onhan noissa puolitoistatuntisissa melkoista draamaa näköjään tarjolla. Hienoa oli huomata se, että kisavauhti riittää pisteille ainakin sellaisella radalla, joka on yksi suosikeistani. Seuraavaksi sitten Kiinaan MM-sarjan kakkostilalta sarjan toiseksi huonoimmalla autolla.
 
Vastaus: F1 2016

Lyhyen formulaurani huikein kisa ajettiin iltapäivällä. Bahrainin GP. Uudet päivitykset auttoivat sen verran hyvin, että ajoin parhaan aika-ajosijoitukseni Manorilla ja olin 12. Kisataktiikkana oli ajaa 21+21+15 kierrosta softeilla, softeilla ja supersofteilla. Sain loistavan startin ja nousin kolmanneksi. Red Bullit karkasivat heti lähdöstä karkuun. Pian Hamilton ohitti myös minut, mutta sinnittelin kierrokselle 13 asti neljäntenä. Heti alusta asti Rosberg, Räikkönen ja Massa olivat meikäläisen peesissä. Tulin sisään jo kierroksella 13, koska renkaat kuluivat reippaasti. Otin alle mediumit ja ajattelin, että josko niillä pystyisi vetämään pitkän stintin. Takanani ollut kolmikko tuli sisään pari kierrosta myöhemmin kuin minä, mutta onnistuin pitämään heidät takanani, kun he palasivat radalle omilta pysähdyksiltään. Siitä eteenpäin sitten ajoin edelleen neljäntenä seuraavat 20 kierrosta. Nico, Kimi ja Felipe saivat meikäläisen kiinni ja ajoivat sitten siinä perässä softeilla. Tulin sisään kierroksella 33, koska mediumit alkoivat kulua ja otin alle supersoftit. Päätin vaihtaa lennosta kolmen stopin taktiikkaan ja ajaa lopun supersofteilla. Kärkikolmikko oli 40 sekuntia karussa tässä vaiheessa. Jälleen Massa, Rosberg ja Räikkönen pysähtyivät meikäläisen jälkeen, mutta sain viiden sekunnin kaulan poikiin, kun he tekivät pysähdyksensä. Sen jälkeen koitin painaa karkuun, mutta Massa pysyi softeilla kuuden sekunnin päässä ja en päässyt supersofteilla karkuun.

Ajoin 12 kierroksen stintin ja tulin sisään kierroksella 45. Tässä vaiheessa näytti huonolta, koska nelossija oli vaihtumassa kahdeksanteen sijaan, koska takana ollut kolmikko ei tulisi enää sisälle. Noh, samalla kun ajan sisään varikolle Kevin Magnussen ajaa ulos ja SC tulee radalle. Vaihdan toiset supersoftit alle, mutta tässä vaiheessa en tajunnut, että se on käytetty setti, joka laitettiin autoon. Nuo renkaat olivat jo 25% kuluneet valmiiksi ja jäljellä oli 13 kierrosta. Noh, ajoin porukan kiinni ja päätin, että käydään nyt sitten vaihtamassa softit vielä alle, koska ne ovat tuoreet ja edessä menevillä on kuluneet softit ja he eivät tulleet varikolle SC:n aikana. SC pysyi onneksi radalla vielä yhden ylimääräisen kierroksen, koska en aivan saanut kiinni safety caria heti tuon neljännen pysähdykseni jälkeen tai siis sillä samalla kierroksella, mutta sitten seuraavalla sain poppoon kiinni. SC poistui radalta, kun jäljellä oli kymmenen kierrosta. Olin sijalla kahdeksan tuoreilla softeilla ja edessä olevilla oli kuluneet softit. Red Bullien ylivoimainen johto oli syöty ja meikäläisellä oli reippaasti bensaa ylimääräisenä. Heti suoran päässä ohi yhdestä kuskista ja toisella suoralla olin noussut jo neloseksi. Samalla kierroksella edelleen Verstappen spinnaa ja osuu ilmeisesti kierroksella ohitettavaan, joten nousen jo podiumille. Ricciardo ja Hamilton ovat kuusi sekuntia edellä ja jäljellä oli yhdeksän kierrosta. Kahden kierroksen päästä pääsen jo muutaman sekunnin päähän, kun toisen väliaikapisteen kohdalla Ricciardo ilmeisesti ajaa leveäksi ja ainakin jotain pölähtää. Hamilton jää puskuriin kiinni ja kuittaan molemmat vasemmalta. Ricciardo ja Lewis kuitenkin pääsevät jatkamaan matkaa, mutta viimeiset viisi kierrosta ajan maaliin turvallisen kymmenen sekunnin marginaalin turvin ja VOITAN BAHRAININ GP:N MANORILLA! Ricciardo oli toinen ja Lewis lopulta kolmas ennen Kimiä. SC pelasti kisan, joka olisi muuten päättynyt luultavasti sijoille 6-8, mutta nyt nousin voittoon, kun muut eivät tulleet edestä hakemaan uusia kumeja alle. Ja vielä oli varaa tosiaan sählätä kuluneet supersoftit alle ja vaihdattaa ne softeihin safety carin aikana. Ei paljon tarvitse miettiä enää, että ajanko jatkossakin näitä 100% kisoja vai 50%:n. Satkulla mennään, koska onhan noissa puolitoistatuntisissa melkoista draamaa näköjään tarjolla. Hienoa oli huomata se, että kisavauhti riittää pisteille ainakin sellaisella radalla, joka on yksi suosikeistani. Seuraavaksi sitten Kiinaan MM-sarjan kakkostilalta sarjan toiseksi huonoimmalla autolla.
Kannattaa vaihtaa vaikeustasoa :)
 
Vastaus: F1 2016

Musta ai ajaa paljon huonommin sateella kun kuivalla, en olis missän nimessä ollut toinen bakun aika ajossa McLarenilla kuivalla kelillä. Ja en edes osaa bakun rataa niin hyvin
 
Vastaus: F1 2016

Kannattaa vaihtaa vaikeustasoa :)
Ei yhden onnenkantamoisen jälkeen. ;) Tavoitteena on jatkaa pisteputkea Kiinassa ja Venäjällä, jatkuvaan podiumvauhtiin en todellakaan usko, koska Bahrainissakin olin aika-ajoissa vasta 12., joten tuo voitto oli melkoinen ihme.
 
Vastaus: F1 2016

Musta ai ajaa paljon huonommin sateella kun kuivalla, en olis missän nimessä ollut toinen bakun aika ajossa McLarenilla kuivalla kelillä. Ja en edes osaa bakun rataa niin hyvin

Samaa mieltä. Tuntuu, että AI on helposti 1-2 sekuntia ihmispelaajaa hitaampi sateisella kelillä.
 
Vastaus: F1 2016

Kannattaa vaihtaa vaikeustasoa :)

Ei kannata vaihtaa varsinkaan bahrainin jälkeen. Itse oon siellä ollu aina hyvä ja tuntuu että siellä saa helppoja pisteitä. Kiinassa onkin voimasuhteet taas palautunut ennalleen. Muutenkin tuolla on muutama rata missä tuntuu menevän todella hyvin ja sitten on ratoja missä ei kulje yhtään.
 
Vastaus: F1 2016

Ei kannata vaihtaa varsinkaan bahrainin jälkeen. Itse oon siellä ollu aina hyvä ja tuntuu että siellä saa helppoja pisteitä. Kiinassa onkin voimasuhteet taas palautunut ennalleen. Muutenkin tuolla on muutama rata missä tuntuu menevän todella hyvin ja sitten on ratoja missä ei kulje yhtään.
Jos Bahrainin voittaa manorilla ilman hirveitä kehityksiä niin todellakin mielestäni kannattaa nostaa vaikeustasoa. Toki autoilla on eroja eri tasoilla, jotkin valmistajat ovat vahvoilla nopeilla toiset taas mutkikkailla radoilla. Mutta jotain kertoo helppoudesta se että manorilla voittaa. Vaikka Hamiltonin laittaisi ajamaan manoria niin ei varmasti tulisi voittoa missään :)
 
Vastaus: F1 2016

Jos Bahrainin voittaa manorilla ilman hirveitä kehityksiä niin todellakin mielestäni kannattaa nostaa vaikeustasoa. Toki autoilla on eroja eri tasoilla, jotkin valmistajat ovat vahvoilla nopeilla toiset taas mutkikkailla radoilla. Mutta jotain kertoo helppoudesta se että manorilla voittaa. Vaikka Hamiltonin laittaisi ajamaan manoria niin ei varmasti tulisi voittoa missään :)

Minä olen kyllä toisten kanssa samaa mieltä siitä, ettei yhden kisan perusteella kannata vaikeustasoa muuttaa. Bahrainin helppous + iso tuuri turva-auton kanssa on turhan isossa kuvassa. Ja kun Codemastersin peleissä hyppäys eri vaikeustasojen välillä on niin iso (mutulla 1,5-2,5 sekuntia), niin seuraavalla vaikeustasolla voisi tulla tallitoverilta turpaan sekunnilla ja joka kisassa viimeisenä maaliin, kun edellä ajava 30 sekunnin päässä.

Ei Manorin voitto realistista ole, mutta yhden kisan perustella typerä tehdä yhtään mitään. Varsinkin kun helpohkolla Bahrainin radalla aika-ajosijoitus oli 12:s.
 
Vastaus: F1 2016

Expertillä tosiaan ajelen ja veikkaan, että seuraava taso olisi sitten jo liian kova. Auto on nyt samantasoinen kuin Renault ja Mclaren-Honda eli palkki on samassa kohdassa tuossa kehitystaulukossa. Sauber on niukasti perässä. Bahrainissa olisin tosiaan hävinnyt kärjelle minuutin verran ilman turva-autoa ja Australiassa puolestaan minut ajettiin kierroksella kiinni, joten nykyinen taso tuntuu ihan sopivalta. Tietyt radat ovat vain paremmin hallussa kuin toiset, joten joillakin radoilla ylisuoritan autoon ja vaikeustasoon nähden ja joillakin radoilla ei sitten kulje ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2016

Jollain tullut kesken kauden sopimustarjouksia? Itsellä nyt 10 kisaa ajettuna manorilla ja 6pistettä kasassa kauhealla tuurilla, vaikeustasona legend. Jos on tullut, niin missä vaiheessa kautta?
 
Vastaus: F1 2016

Jollain tullut kesken kauden sopimustarjouksia? Itsellä nyt 10 kisaa ajettuna manorilla ja 6pistettä kasassa kauhealla tuurilla, vaikeustasona legend. Jos on tullut, niin missä vaiheessa kautta?
Over achiever saa yleensä soppari tarjouksia Silvestonen jälkeen. En tiedä tarjoillaanko sen jälkee muuten normal tai under achievereille. Toinen soppari neuvottelu tuleekin sit kauden päätyttyä :D
 
Vastaus: F1 2016

Mitä syvemmälle uraan pääsee sitä keskeneräisemmältä ja surkealta se vaikuttaa. Päivityspaketit ei ilmeisesti resetoidu missään vaiheessa eli kun esim itse Renaultilla olen kohta kaikki päivitykset laittanut autoon ja toista kautta vasta mennään, niin Mersu ei ole vielä varmaan puoliakaan päivittänyt. Siinä vaiheessa kun Mersu saa kaikki päivitykset, olen auttamattomasti Renaultilla perässä koska Mersu aloitti pidemmältä suorituskykypalkissa.

Toisin sanoen siinä vaiheessa kun kaikki tallit ovat täysin päivittäneet autonsa, on suorituskyky taulukko samassa järjestyksessä kuin uraa aloittaessa.

En voi siis vaikka kaudella 5 vaihtaa McLarenille ja kehittää sitä Mersun ohi mitenkään.

Koko uratilan syvyys häviää täysin mielestäni. Miksei sitä olisi voinut vain toteuttaa niin, että joka kausi päivitykset nollautuvat ja suorituskykyjärjestys jatkuisi siitä mihin viime kausi päättyi. Tai nollautuisi edes silloin kun saat 5/5 päivitykset kaikkiin osiin.

Kypärääkään ei voi kesken uraa muuttaa mikä olisi ihan realistista kun miettii, että Kimikin on vaihtanut kypärän väritystä sen mukaan missä tallissa ajaa tai mikä väritys autossa on. Samaa tekevät lähes kaikki muut kuljettajat. Ymmärrän jos sitä designia ei voi muuttaa mutta edes värejä. Mitä järkeä tuoda helmet designer peliin jos sitä ei voi käyttää kuin kerran per ura.

Tallikaveriakaan ei saa valita jos vaihtaa tiimiä vaikka uran alussa kuitenkin saa. Ei siinä muuten olisi ongelmaa mutta onhan se todella typerää mennä Ferrarille kakkoskuskiksi Vettelin tallikaveriksi ja siinä vaiheessa kun ylenet ykköskuskiksi, saa Sebastian kenkää ja Kimi palaa kuljettajaksi mistä lie sapattivapaaltaan...

Itse taidan vain aloittaa uran alusta joka kerta kun haluan vaihtaa tallia, niin kaikki yllä mainitut ongelmat poistuvat. Tietysti Mersu on sitten aluksi kärjessä joka kerta kun "tallia vaihtaa".
 
Vastaus: F1 2016

En nyt päässyt perille tuliko tuo rengassääntö puitua jo kokonaan läpi, joten jatkan asian parissa vielä.

Tilanne jossa saat rangaistuksen tulee eteen, kun selviät Q2 jatkoon kovemmalla sessioon tarjolla olleella seoksella. Jatkat Q3 valitsematta itse siihen rengassarjaa, jolloin peli ottaa käyttöön automaattisesti Q2 suositellun pehmeämmän rengasseoksen. Tällöin Q3 tarkoitettu "mandatory set" jää käyttämättä ja se aiheuttaa rangaistuksen. Jos käyt Q3 alkaessa vaihtamassa käyttöösi tuohon kyseiseen sessioon suositellun pehmeämmän seoksen, täytät pelin mukaisen rengassäännön ja pääset ajamaan kilpailun ilman rangaistuksia.

E: Tuo vvilin viestissä oleva Codemastersin vastaus sotii tätä ajatustani vastaan, mutta olen täysin varma, että Q3 suositeltu rengassarja(joka on aina pehmeintä tarjolla olevaa seosta) on merkattu "mandatory setiksi", eikä se tule automaattisesti käyttöön jos selviät kovemmalla seoksella toisesta aika-ajosta jatkoon. En pääse nyt juuri asiaa tarkistamaan, mutta joku muu voi varmaan viestini tiedot vahvistaa.
 
Vastaus: F1 2016

Voiko kypärän väriä muuttaa jostain kesken Careerin? Ei näytä ihan siltä mitä hain :D

Australiassa McLarenilla viidenneksi hardilla, vaihto expertille kiinaan ja ruudusta 7. lähdetään kisaan. Kiina kyllä helppo rata kuten aikaisemminkin todettua että eiköhän tästä tiputa tuonne 10-14 sijoille muilla radoilla
 
Ylös Bottom