Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

Onko jotain listaa mitä päivityksillä ollaan tuomassa?

Ei tällä hetkellä, tuokin vaan yhden pelintekijän kommenttina firman omilta foorumeilta. Kaiken maailman äänikorjauksia, muokkauksia tiimiradion kommentteihin, safety cariin ja VSC:hen nyt ainakin tulossa. Tai siis mistä sitä lopullisesta listasta tietää, mutta näihin asioihin ovat kommentoineet, että korjaus tulossa/tehty jo. Patchin ajankohdasta eivät vaan ole osanneet kertoa mitään (PC:n puolelle tuli pieni patchi viimeksi tänään, mutta siinä ei korjattu kuin replay-bugeja ja sen sellaisia).
 
Vastaus: F1 2016

Laitoin kehitystyön jäihin nykyisellä kaudella ja panostus siirtyi seuraavaan kauteen. Eli seuraavalla kaudella renaultin pitäisi olla kärkitalli, ku nyt on jo aika lähellä ferraria ja mersua. :) Singaporen kohdalla sai siis valita alkaako jo panostamaan seuraavaan kauteen.
 
Vastaus: F1 2016

Miten se kehitys menee tulevilla kausilla. Eli nollaantuuko ne palkit tms? Koska jos ekalla kaudella oot jo kärkitalli, niin mitä teet 9 kautta?
 
Vastaus: F1 2016

Miten se kehitys menee tulevilla kausilla. Eli nollaantuuko ne palkit tms? Koska jos ekalla kaudella oot jo kärkitalli, niin mitä teet 9 kautta?

Eipähän ne nollaannu, mikä on omasta mielestäni täysin käsittämätöntä. Ajattelisi, että viimeistään kolmen kauden jälkeen kaikki upgradet on autossa ja sitten onkin 7v samoilla voimasuhteilla.

Toivoisin, että joko päivitysten määrää kasvatettaisiin tai sitten kehitysosien hintaa nostettaisiin reilusti. Nythän yhteen päivitykseen tarvittavat XP:t saa käytännössä kasaan yhdestä kisaviikonlopusta. Myös päivityksen voimaantuloaikataulua saisi mielestäni pitkittää, koska nyt ne tuntuvat olevan valmiina heti seuraavassa kisassa. Mielestäni huomattavasti realistisempi malli olisi, että osat tulisivat vasta 3-4 kilpailun jälkeen.
 
Vastaus: F1 2016

Miten se kehitys menee tulevilla kausilla. Eli nollaantuuko ne palkit tms? Koska jos ekalla kaudella oot jo kärkitalli, niin mitä teet 9 kautta?

Ei ne miun mielestä nollaannu. Ei siin varmaa sit oo muuta vaihtoehtoa ku joko taistella siellä kärjessä mestaruudesta tai sit vaihtaa tallia ja nostaa joku muu talli sinne kärkeen.

Vähä turhan nopeesti mun mielestä tota kehitystä on tullu tallille. Joku kolme kautta ois aika realistinenki aika nostaa joku häntäpään talli sinne kärkeen. Toki niitä practice programmeja vois tehdä vähemmän jos haluais, että se kehitys menis hitaammin.
 
Vastaus: F1 2016

Itse ihmettelin jo heti alkuun, että miksi ei oo toteutettu niin, että 3-4 kertaa kaudessa tuot kehitysosia. Sig keräät sitä ennen pisteitä ja tuot kerralla muutaman päivityksen. Ja sit kauden jälkeen lähdettäisiin "nollista". Mutta siten et jos vaikka Renault olisi 5:s talli, niin jatkaisi siitä.

Mut siten, et nousu kärkeen kestäisi monta kautta ja muut tallit kehittäisi myös jatkuvasti.

Netissä olen nähnyt kun muut tallit päivittää autoja. Itse ehdin ennen sairaslomaa ajamaan Monacoon asti ja kertaakaan muut tallit ei päivittäneet autoja. Renault nousi toiseksi viimeiseltä paikalta jo Williamsin edelle.
 
Vastaus: F1 2016

Laitoin kehitystyön jäihin nykyisellä kaudella ja panostus siirtyi seuraavaan kauteen. Eli seuraavalla kaudella renaultin pitäisi olla kärkitalli, ku nyt on jo aika lähellä ferraria ja mersua. :) Singaporen kohdalla sai siis valita alkaako jo panostamaan seuraavaan kauteen.

Kieltämättä hienoa.
 
Vastaus: F1 2016

Toivottavasti se nyt sitten menee edes niin, että ne muutkin tallit ovat joskus niin hyviä kuin mahdollista. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoista ajaa tasaisilla voimasuhteilla, jos kerta hänniltä kärkeen pääsee jo kaudessa tai kahdessa...
 
Vastaus: F1 2016

Toivottavasti se nyt sitten menee edes niin, että ne muutkin tallit ovat joskus niin hyviä kuin mahdollista. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoista ajaa tasaisilla voimasuhteilla, jos kerta hänniltä kärkeen pääsee jo kaudessa tai kahdessa...

Nojoo näinhän se vähän on..oikee F1:kin on vähän perässäajelua??
 
Vastaus: F1 2016

Japanissa ja jenkeissä alkoi sujumaan Manorilla ajaminen jo Careerissa. Japanissa viimeisestä ruudusta yhdeksänneksi! En uskonut siinä vaiheessa, kun avausmutkissa osuin Buttonin perään ja siipi rikkoontui taas hieman... Nojoo, pystyin jatkamaan normaalisti, mutta tipuin sijalle 17 tms. Tulin sisään kolmannella tai neljännellä kierroksella. Loppukisa sitten hardeilla. Jostain syystä löysin itseni kahdeksannelta sijalta pysähdyksien jälkeen. Edestä oli kadonnut porukkaa. Koitin pysyä Kvyatin kyydissä, mutta ei onnistunut. Sen sijaan Hulkenberg pysyi takana reilun sekunnin marginaalilla monta kierrosta, kunnes viimeisen kierroksen aluksi hän pääsi imusta ohi, kun kämmäsin ulostulon viimeisestä mutkasta. Yhdeksäs sija siis surkean alun jälkeen huipputulos.

Jenkeissä aika-ajossa ruutuun numero 15. Harjoituksissa oltiin samoilla sijoilla. Alun syheröosuuden sain viimeisissä aika-ajovedoissa vasta kunnolla haltuun. Kisassa otin lähdön todella varmasti ja hiljensin ajoissa ennen ensimmäistä mutkaa. Pidin sijani ja köröttelin edessä menevän letkan takana sopuisasti. Ohittelin myös hitaampia ja pääsin tuon junan kärkeen sijalle kahdeksan. Muut poistuivat varikolle kierroksella neljä ja itse jatkoin vielä kaksi kierrosta supersofteilla. Harmi vain, että rytmi sekosi, kun löin bensan richille standardin sijasta ja tein muutamia virheitä ja kierrosajat tippuivat pari sekuntia. Sitten vielä varikolla paloi ylimääräistä aikaa, kun varikkosuoralla oli ruuhkaa pois lähtiessä. Tipuin sijalle 14. Nousin siitä vielä yhden sijan sitten lopussa.
 
Vastaus: F1 2016

Monaco vuorossa careerissa, ja ensimmäisessä harjoituksissa piti flashbackia käyttää noin 30 kertaa, kun joka kierroksella törmää vähintään 2x seinään rikkoen auton. Siinä vaiheessa turhautuu sen verran että ei kunnolla jaksa edes yrittää varsinkin kun delta näyttää punaista sekunnin verran toiseksi viimeiseenkin vaikka omasta mielestä kierros olisi suht nopea. Saa nähdä kauanko kisa kestää kun kisoissa en flashbackeja käytä. Auto ei vain yksinkertaisesti käänny.
 
Vastaus: F1 2016

Aloitettiin kavereitten kanssa multiplayer championship ja rengassääntö pisti kummastuttamaan. Eli muut ajoivat aika-ajot supersofteilla ja itse softeilla.
Tuli kisan aika ja muut ajoivat supersoft --> soft sarjalla ja itse siis ajoin soft --> supersoft.
Viimeisellä kierroksella tulin diskatuksi, koska en ollut täyttänyt rengassääntöä pelin mukaan. Onko kyseessä jokin bugi, vai enkö vain tiedä rengassääntöä?
Eihän sillä pitäisi olla väliä millä kahdella rengassarjalla ajaa ja missä järjestyksessä?
 
Siellä on ne mandatory renkaat. Eli tietyt setit määrätty käytettäväksi ja olit ajanut aika-ajoissa nopeimman ajan renkaalla, joka ei ollut mandatory rengas. Eli toisella setillä softeja ei välttämättä olisi ongelmaa ollut, tai jos mandatoryt oli vaikka supersoft ja medium, niin niitä olisi täytynyt käyttää kisassa.

Ne setit on muistaakseni jollain pienellä merkillä merkattu. Ainakin siinä missä valitaan viikonlopun renkaat.

Tuo on pelissä sellainen pykälä, etten ole ihan varma meneekö tuo oikeassa elämässä noin.

Edit: tässä vielä kuvana.
Eli jos olisit ajanut aika-ajot tuolla vasemmanpuoleisella Softilla, olisit joutunut kisassa käyttämään tuota toistakin Softia, koska se on merkattu Mandatory renkaaksi.
adca4d17c10c8a0f25637a456971ec2f.jpg
 
Vastaus: F1 2016

Siellä on ne mandatory renkaat. Eli tietyt setit määrätty käytettäväksi ja olit ajanut aika-ajoissa nopeimman ajan renkaalla, joka ei ollut mandatory rengas. Eli toisella setillä softeja ei välttämättä olisi ongelmaa ollut, tai jos mandatoryt oli vaikka supersoft ja medium, niin niitä olisi täytynyt käyttää kisassa.

Ne setit on muistaakseni jollain pienellä merkillä merkattu. Ainakin siinä missä valitaan viikonlopun renkaat.

Tuo on pelissä sellainen pykälä, etten ole ihan varma meneekö tuo oikeassa elämässä noin.

Edit: tässä vielä kuvana.
Eli jos olisit ajanut aika-ajot tuolla vasemmanpuoleisella Softilla, olisit joutunut kisassa käyttämään tuota toistakin Softia, koska se on merkattu Mandatory renkaaksi.
5ab10691568dae8ed31898b158d95797.jpg
Niin no tuo on just se sääntö jota olen pitänyt turhana. Eli vähintään toisella mandatory setillä(ei seoksella) on pakko ajaa kisassa. Pelihän ei anna käyttää mandatory settejä aika-ajoissa. Siitä en ole täysin varma onko näin oikeissakin F-ykkösissä. Luulis ainakin, että Codemasters on tehnyt tuon säännön prikuulleen oikein, mutta ei voi olla varma.


Edit. Tuo kuva on melko huono, kun ei ole aika-ajoja ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2016

Aa, tuota en tiennyt ettei niitä voi aika-ajoissa ottaa jo alle. Eli toisinsanoen tuossa kuvan tapuksessa, jos olet ajanut aika-ajon softilla, niin kisassa on pakko käyttää koko Medium tai Soft. Jos ottaa vain Supersoftin, niin sääntö ei täyty, vaikka ajaa kahdella eri renkaalla.
 
Vastaus: F1 2016

Joo, tuossa on muuten Codemastersilla virhe. Kyllä niitä mandatory renkaita voi käyttää harjotuksissa ja aika-ajoissa. Jos talli ois halunnu IRL ajaa tolleen kun macicnumber, ne ois ajanu aika-ajon mandatory renkaalla. Tällön sääntö olis täyttyny kisassa. Tietääkö joku (viltzu) onko Codemasters tästä tietonen, vai onko tehty tarkotuksella näin? Muutenkii noita renkaita on lukittu monta settiä kisaa varten, joita vois olla hyödyllistä käyttää aika-ajoissa.
 
Vastaus: F1 2016

Tietääkö joku (viltzu) onko Codemasters tästä tietonen, vai onko tehty tarkotuksella näin?

Mitäpä minä en tietäisi:

Kysymys: Tyre compound bug being worked on? I've seen no official response.
(getting disqualified after race even though you ran two types of tyre compound (one being the mandatory compound))

Codemastersin vastaus: Looking into, yes. It's a complex one because this is caused due to starting the race on your Q2 tyre, which is of a mandatory compound but not a race set. We're investigating whether we need to make a slight tweak to our implementation of the rules, or just better message to the player what the rules require. This one will probably take a bit of time.

In the meantime - plan your strategies around the fact that your qualifying tyre does not count as one of your mandatory tyres.
 
Ylös Bottom