Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

vvvili

Active Member
KonsoliFIN - Formula-sarja

Uutta F1-peliä pukkaa markkinoille ensi viikon lopulla, kun F1 2016 julkaistaan 19.8.2016. Tämän myötä ajankohtaiseksi nousee jälleen Konsolifin oma F1-sarja, johon mahtuu ensimmäistä kertaa mukaan 22 halukasta!

Ilmoittaudu näin:
Tähän ketjuun PSN-tunnuksesi ja tieto siitä missä tiimissä haluaisit ajaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, eli nopeat syövät hitaat. Kauden startti alustavasti syyskuun alkupuolella, jotta saadaan varmuus onlinen toimivuuteen ym.

Tallit ja tallipaikat:

Mercedes: Samadhi, karppane
Ferrari: Simo911, Filthy_Dani
Williams: Suomi-Rampa, Jonttu_93
Red Bull: jrantala1, Skitso999
Force India: jatumatunen, rikuvee
Sauber: Junddu, iceman92kimi
Renault
: Vil_tzu, Kiraih
Toro Rosso: Salmingi, The_Senator46
Manor: Fiskemannn, MeriMax_87
McLaren: Thuto, storkki
Haas: Zetor, singularity2416

Varakuljettajat: xxmiiguxx, Puhis9, Zeizei84, hakla1990, Patzlaf, Enkmanni

Poissaolijat:
15.9. Kiraih, SiLLiMuNaVoi, Enkmanni, MeriMax_87, karppane
22.9. SiLLiMuNaVoi, Enkmanni, MeriMax_87, Filthy_Dani, Skitso999
29.9. Skitso999, Kiraih, iceman92kimi, Jonttu_93, karppane, Enkmanni
6.10. Enkmanni, karppane, Jonttu_93
13.10. Skitso999, Jonttu_93

Varakuskit:
Mahdollisuus osallistua:
15.9. rikuvee, Puhis9
22.9. rikuvee, Junddu, Zeizei84, hakla1990, Puhis9
29.9. rikuvee, Junddu, Zeizei84, hakla1990
6.10. rikuvee, Junddu, Zeizei84, Patzlaf, brada23
13.10. Zeizei84, Patzlaf, Enkmanni, hakla1990

Osallistujat:
15.9. rikuvee, Puhis9
22.9. rikuvee, Junddu, Puhis9, Zeizei84
29.9. Junddu (Sauber), Zeizei84 (Red Bull), rikuvee (Williams)
6.10. Junddu (Sauber), Zeizei84 (Mercedes), rikuvee (Williams)
13.10. Zeizei84 (Red Bull), Patzlaf (Sauber)

Kisaviikonloppu:
Lyhyt aika-ajo
50 % kilpailu

Kisakalenteri:
8.9. Harjoituskisa (Bahrain)
15.9. Bahrain (HUOM! Klo 19:30!)
22.9. Kanada
29.9. Baku
6.10. Saksa
13.10. Belgia

Aikataulu:
Kisapäivä: Torstai
Lähetän n. klo 18.45 kaikille onlinessa oleville kutsut
sessio starttaa klo 19.00

Sessioon liittyminen:
Kaveripyyntö PSN:ssä minulle (Vil_tzu)
Kutsu tulee n. klo 18:45. Jos ei tule, niin viestiä pommittamaan. :)

Säännöt:
- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.
- Strict corner cut - sääntö päällä
- Jos vahingossa oikaiset, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä
- Equal-autot, eli autot identtisiä
- Kaikki ajoavut käytettävissä
- Sää vaihteleva
- Reduced Damage
- Return Garage kielletty
- Pelin omat säännöt ja rangaistukset
- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle, jos itse vasta lämmittelet
- Parc ferme pois päältä.
- Manuaaliset startit päällä
- Turva-auto käytössä
- Lämmittelykierros käytössä
- Pit assist kielletty
- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

Pisteiden lasku:
50 % kilpailussa 10 parasta saa pisteitä samaan tapaan kuin oikeassa F1-sarjassa, eli seuraavasti:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Pistetaulukko:
https://docs.google.com/spreadsheet...zFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=1637325223

Varoitukset:
Varoituksia tulee joko muiden huomioimattomuudesta tai poissoloista ilman erillistä ilmoitetusta. Useammasta varoituksesta tuloksena pudotus varakuskiksi/koko sarjasta poistaminen.

2 varoitusta:
SiLLiMuNaVoi (siirto varakuskiksi)

1 varoitus:
MeriMax_87
Filthy_Dani

Streamit kisoista:

Koosteet kisoista:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jeps, Renaultille koska keltainen on pop. Siitäki huolimatta, että pitää Viltzu kakkoskuskiks hyväksyä.

Oma lusikkani soppaan kisaformaatista. Mun mielestä tuo 50 % pääkisa ja siihen päälle 5 kierroksen sprintti käännetyssä lähtöjärjestyksessä oli hyvä. Voin ottaa hoitaakseni tuon aikojen huutelun tuttuun tapaan. Ja muutenkin voin toimia "äänimiehenä" Viltzulle ja ohjeistaa.

Kisapäivälle ei itellä niin väliä, arkisin käy melkeenpä mikä ilta vaan. Torstai oli ainakin aiemmin useimmille sopiva päivä. Toi syyskuun alkuki on ihan hyvä, ehtii jokainen tutustua peliin ja ehditään onlinea testaamaan. Lisäksi almighty nro 2 Viltzu palautuu hiihtolomaltaan vasta syyskuussa niin prkl.

En tiiä saiko online kisoihin tässä tuota safety caria ym, mutta mitenkäs, otetaanko käyttöön jos pystyy? Toisihan se arvaamattomuutta, mutta toisaalta jos se on käytössä niin jonku ragequit voi SC:n tuoda sitten radalle, ja se ei ehkä ole hyvä. Manuaalistartit varmaan otetaan mukaan. Lisäksi kiinnostaa miten toimii tuo online puolen liigajuttu, onko se käyttökelpoinen että saa kerralla luotua valmiiksi, vai pitääkö joka sessio tehdä erikseen. Jäämme seuraamaan tilannetta.

EDIT. Jaa vein Viltzulta kakkosspotin viestiketjussa nopeudellani. Sori.

Myydään mainostilaa tästä postauksesta Viltzulle, yhteydenotto kirjekyyhkyllä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Äänestyksiä: (HUOM! Tähän vastauksia vain niiltä, jotka ovat sarjassa mukana, kiitos)

Kisapäivä: http://www.strawpoll.me/10952093
Sovitaan aluksi viikonpäivä, katsotaan myöhemmin kellonaika. Valkkailkaa kaikki päivät johon teillä voisi sopia illasta (eli luultavasti väliltä 18-21).

Kisamuoto: http://www.strawpoll.me/10952109
Tässä vaihtoehtoina kahdesti ajettava 25% kisa, 50% kisa, 50% kisa + sprintti tai 100%. Saa vastata montakin vaihtoehtoa.

Kauden pituus: http://www.strawpoll.me/10952123
Viime vuonna ajeltiin 5-6 kisaa per kausi, mikä mielestäni varsin sopiva. Pistin kuitenkin vaihtoehtoihin 5-21 väliltä, joten valkkailkaa taas kaikki mieluisat vaihtoehdot.

Tässä näin aluksi. Katsotaan, jos myöhemmin tulee mieleen muuta äänestettävää asiaa.

E: Kiraih sieltä yllättävän nopeana testikuljettajana sai yhden lisäkysymyksen aikaan:

Safety Car: http://www.strawpoll.me/10952136
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

En tiiä saiko online kisoihin tässä tuota safety caria ym, mutta mitenkäs, otetaanko käyttöön jos pystyy? Toisihan se arvaamattomuutta, mutta toisaalta jos se on käytössä niin jonku ragequit voi SC:n tuoda sitten radalle, ja se ei ehkä ole hyvä. Manuaalistartit varmaan otetaan mukaan.

SC:n saa käsittääkseni päälle/pois, siitä lisäilin äänestyksen. Tuota rage quit-hommaa mietin itsekin, mutta sanoisin, että heitetään sellainen kaveri leikistä kokonaan pois, joka ei osaa poistua kisasta ilman muiden kisan sekoittamista. Itse siis olen SC:n kannalla, koska tuo mukavan taktisen puolen lisäelementin mukanaan.

Niin ja manual startit mukaan, en suostu muuhun. T. Diktaattori. :D

T. Kirjekyyhky lähettää Kiraihille "Sinut on hylätty KFIN F1 2016-sarjasta"-kirjeen. Renault'n toinen tallipaikka on avoin. :D (Tämä oli ehkä vitsi)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Äänestelen ja kerron tarkemmat mielipiteeni asetuksista vasta kun ollaan ajeltu pari testikisaa. Saa muutkin tehdä pistetaulukkoa, mutta teen ainakin ite tänne jokatapauksessa: https://docs.google.com/spreadsheet...azFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit?usp=drive_web

Sen voin jo sanoa, että sprintti GP:n perään toimi hyvin kun meitä oli viime kaudella niin vähän. Veikkaan että tänä vuonna saadaan enemmän kuskeja, niin yksi kunnon GP voisi riittää. Pituutta voisi harkita pidemmäksi, jos meitä tulee paljon.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Mites sitten time editor? Ajammeko Bahrainissa päivän valossa vai keinovaloissa? Pitäis varmaan tästäki tehdä äänestystä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Mites sitten time editor? Ajammeko Bahrainissa päivän valossa vai keinovaloissa? Pitäis varmaan tästäki tehdä äänestystä.

Itse olen sitä mieltä, että ajellaan eka kausi "official"-asetuksella. Tähän voi huudella, jos haluaa tähän muutosta, niin katsellaan uusiksi.

Aika-ajosta sellainen juttu, että myös täysi (Q1, Q2, Q3) on mahdollista ottaa. Tässä on omat hyvät ja huonot puolensa, koska kesto on aika pitkä, mutta esim. Monacossa voi olla aika helvetin ahdasta, jos sattuu olemaan +20 kuskia mukana ja kaikki yrittää paahtaa parhaan aikansa saman 5min aikana. Mielipiteitä tästä? Mennään lyhyellä, jossei kommentteja tule.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Vartin aika-ajo varmaan toimii parhaiten kun equal autoilla mennään.

Tuota SC:tä mietin, varmaan kun reduced damageilla ajellaan nii tuskin turva-autoa näkyy. Ei tainnu aiemmilla kausilla kukaan kolarin takia radan varteen juuri jäädä. Full damagella vois jo onnistua, mutta miten lie pelihuumori kenelläki kestää esim full damagella ajaa.

Sprinttiin ja osallistujamäärään. Varmaan saadaan hyvä määrä alkuun kisaajia, mutta on mahdollista että taas lopulta samalla ydinjoukolla ajellaan. Tuppaa aina joukko harvenemaan ekan kisan jälkeen. Jos saadaan oikeasti joku 20 kisaajaa niin ei 5 kierroksen kisassa oo järkeä. Paras ois isolla porukalla joko 50 tai 75 % kisa. Mut jos ei 75 % oo valinnoissa niin ehkä se 50 % on parempi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Itse olen sitä mieltä, että ajellaan eka kausi "official"-asetuksella. Tähän voi huudella, jos haluaa tähän muutosta, niin katsellaan uusiksi.

Aika-ajosta sellainen juttu, että myös täysi (Q1, Q2, Q3) on mahdollista ottaa. Tässä on omat hyvät ja huonot puolensa, koska kesto on aika pitkä, mutta esim. Monacossa voi olla aika helvetin ahdasta, jos sattuu olemaan +20 kuskia mukana ja kaikki yrittää paahtaa parhaan aikansa saman 5min aikana. Mielipiteitä tästä? Mennään lyhyellä, jossei kommentteja tule.
Ehdottomasti täysaika-ajo jos vihdoista viimein se on valittavissa. Saa oikean session renkaat kisan starttiin. Toimii samalla hyvänä praccyna.

Mun mielestä kaikki uuden pelin uudistukset kannattaa ottaa ekalle kaudelle mukaan. Sitte 5 kisan jälkeen ollaan viisaampia. Tässä myös yksi syy minkä takia 5 kisan kaudet on parhautta. Voi sääntöjä muokata kausien välillä.

Damagen taso voidaan taas avata keskustelulle, jos viime kauden bugit on poissa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Itse olen Q1, Q2, Q3 formaatin kannalla. Yritettäis tehdä tästä nyt mahdollisimman realistinen vaikka putoaisikin jo Q3:ssa. Ei se omakaan vauhti aina päätä huimaa joten meikälläkin voi olla siinä odottelun paikka. Tähän jokainen sanokoon mielipiteensä mutta tuo on mielestäni paras systeemi.

Sitten Safety Car. Olen turva-auton kannalla. Jos joku sotkee kisaa tuomalla tämän radalle rage quittaamalla, mielestäni siitä ei pitäisi heti antaa kakkua. Tähän voisi olla olemassa "yksi varoitus" tai "kaksi varoitusta" sääntö. Ihan sen takia koska muut emme tiedä onko joltakin katkennut mahdollisesti netti.
Miten menetellään jos epäillään jonkun olevan aiheuttaneen tahallisesti turva-auto radalle ajamalla esimerkiksi seinään? Olisi viisasta jos kaikki kuvaisivat kisansa siltä varalta että jos omasta syystä sattuu tulemaan SC niin siitä voimme kaikki yhdessä päättää oliko teko tahallinen vai ei. Tämähän on helppo käytäntö, kaikillahan tämän pitäisi toimia vaikka painamalla share-nappia 2x. Se tallentaa korkeintaan 15min pätkiä. Itse käytän tätä tapaa kuvata ajoani.

Näistä saa ja pitääkin kertoa oma mielipide :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Voisinpa ilmoittautua mukaan, Williamsille mieluusti.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kävin äänestää noihin kyselyihin. Munkii puolesta kyllä koko aika-ajo. Huonoo tuossa on just toi että kestääkö ekassa osiossa tippuneilla hermot ootella kisan alkua. Mutta muuten ois kyllä kiva ajaa toi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Täälä kuhina käy jo kovana, Hienoa jos porukkaa riittää kisaamaan ja nyt toi peliki näyttää päällisin puolin fiksulta.

Joo täydellä aika-ajoilla käy mullekkin. Siinähä kerkee ottamaan hiukopalaa ja tankkaamaan ennen kisan alkua ;) Viime vuonna oli nii hektistä aika-ajosta kisan loppuun asti, että ratin takaa ei paljo vessaan kerennyt.

Otan siis Manorin, joka varmaan jo joku noheva sinne merkkaski ;)

Äänestin kyllä sprinttiä, mutta sen vois jättää pois jos ajetaan full qualeilla. Toki toi full damage voi ottaa hermon päälle (ainaki mulla) jos hyvältä paikalta jysäyttää auton romuks, mutta mun puolesta senki voi kisan jännityksen kannalta laittaa päälle.
 
Ylös Bottom