Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Uutta patchia tulossa todennäköisesti ensi viikon aikana, jossa mukana taas pari hyvää juttua meidän liigaa ajatellen:

Patch Notes
-Added the Master difficulty option to bridge the gap between Expert and Legend.
-Added the Master difficulty option when starting a new Career and Championship Season. - New for v1.7.0
-Changed the tyre rules so the tyre you start the race on counts as a mandatory for the race.
-Falling too far behind penalties will no longer be given after being told to overtake the Safety Car.
-Corrected a few translation issues.
-Fixed a bug that could occasionally cause race sessions to never end.
-Fixed a bug that could give players who rejoin a multiplayer session the wrong tyres. - New for v1.7.0
-All cars now use the same gearbox when playing with Equal Performance. - New for v1.7.0
-Nvidia Scalable Link Interface (SLI) performance improvements. - New for v1.7.0
-Fixed a number of crash bugs.

Boldasin nuo liigaa koskettavat.

Sonylta tullut kuittaus tälle patchille ja pitäisi tässä lähihetkinä tulla ladattavaksi PS4:lle.

Jättäydyn kisasta pois nettiyhteys ongelmien takia. Katotaan viikon päästä.

Kun "urasi" paras sijoitus aika-ajossa on 9 ja kisassa 8 ja lähdet ruudusta 2 keskeyttääksesi kolmannelta sijalta, kyllähän se vituttaa ja huolella. Varsinkin, kun takana on tunteja valmistautumista ja se näkyi vauhdissa. Taktiikka olisi tuonut lähes varman kakkostilan näin jälkikäteen katsottuna. 18 pinnaa pois tallilta. Austinia tuskin jaksan lähteä opettelemaan, joten paluu pisteiden ulkopuolelle odotettavissa.

Aika-ajo: 3.

Tarkoitus oli ajaa nopein aika soft renkaalla ja lähteä sillä kisaan hakemaan yhden stopin taktiikkaa. Aika-ajon edetessä katoin, että aika moni ajaa supersoftilla ni menin sitten itsekin ajamaan paremman ajan tauluun. Ei mitään huippukierrosta saatu aikaan, mutta riitti kolmanteen sijaan.

Kilpailu: 8. SS - S - SS

Startti oli ihan hyvä ja ei tullut kolarointia kenenkään kanssa. Pari kierrosta olin jumissa senaattorin takana ja sit pääsin ohi. Sen jälkeen oli varikolle asti ihan rauhallista ajoa kakkosena. Stopilta softit alle ja letkan taakse jumiin. Sit muutama kierros ajettua, kolaroin viltzun kanssa ja etusiipi rikki. Pysyin kuitenkin radalla ja tarkoitus oli vaihtaa siipi vasta renkaanvaihdon yhteydessä. Loppu stintille supersoftit alle ja niillä sit ajoin maaliin. Fiksuin olisi ollut ajaa yhdellä stopilla, koska ohittaminen oli todella hankalaa ja en saanut kovinkaan suurta hyötyä irti supersoft renkaasta verrattuna vaikkapa soft renkaaseen. Alla lyhyt kooste kisatilanteista.

Älä Senaattori vielä luovuta, kausi on vasta alussa. :D Harmillinen keskeytys kerta kaikkiaan, Toro Rossolle olisi tullut hyvä kisa pisteitä.

Mutta joo, sitten omaan kisaan. Aika-ajoissa softeilla selvästi tavallista puhtaampi kierros ja ruutuun yhdeksän lopulta. Alusta asti oli selvää, että ajan yhdellä stopilla, joten en lähtenyt edes kokeilemaan supersofteilla.

Lähtö oli varovainen ja Singularity pääsi parissa ensimmäisessä mutkassa kuittaamaan minut ja itse tipuin sijalle kymmenen. Sen jälkeen sitten VSC:n poistuttua radalta kierroksen kolme lopussa, icemankimi meinasi tulla ohi etusuoran jarrutuksessa, mutta ei päässyt. Seuraavalla suoralla sitten olimme kolmen rinnakkain (jatumatunen, minä ja icemankimi) ja icemankimille on pakko antaa hieman pyyhkeitä, että sieltä sukellettiin sisältä kylkeen, mutta onneksi pystyin jatkamaan matkaa ja menetin vain 2-3 sekuntia. Icemanin kuittasin sitten vielä hetkeä myöhemmin, kun hän taisi osua yhteen Merimaxin kanssa tai sitten teki muuten vain itse virheen. Koosteessa näkyy tuokin tilanne. Sitten aloin ajamaan Kiraihia kiinni Merimaxin perässä. Merimax kuittasi Kiraihin ensin ja meikäläinen sitten kierrosta myöhemmin kierroksella kuusi. Kierroksella 10 missasin jarrumerkin totaalisesti, kun katsoin väärää metritaulua vasemmalla. 100m kyltti oli häipynyt jonnekin ja erehdyksissäni katsoin 50m kylttiä ja sitten oli jo liian myöhäistä. Hiekalle mentiin rajusti pitkäksi ja jostain syystä peli antoi tuosta vielä 3s rangaistuksen. Onneksi se ei vaikuttanut lopulta sijoitukseeni. Storkki ja Suomi-Rampa kuittasivat minut vielä ennen kuin tulin sisään kierroksen 12 päätteeksi. Stoppi sujui täydellisesti, varsinkin varikolle tulo, että pääsin aivan hakla1990:n imuun ja ripeän renkaanvaihdon ansiosta kuittasin haklan varikolla. Loppukisan ajoin sitten mediumeilla. Keskityin siihen, että kuluma on maksimissaan 4% kierrosta kohden ja renkaat kestivätkin onneksi loppuun asti. Kisan päätteeksi kulumaa oli hieman yli 70% vasemman puolen renkaissa. Ajoin oikeastaan melko yksin tuon viimeisen stintin ja poimin sitten edestä ne autot, mitkä oli poimittavissa. Kiitoksia omasta puolesta jälleen. Kuudes kisa ja neljättä kertaa sijoituin sijalle seitsemän. Tasaista työtä. :)

[video=youtube;9SIteY4Ha6c]https://www.youtube.com/watch?v=9SIteY4Ha6c[/video]

Mukavaa vääntöä ja 4. sija. Kunnon kissahiirileikkiä thutoa vastaan. Vähän lahjana taisi toi sija tulla toisten kolarointien ja thuton bensan loppumisen avulla maalisuoralla. :D Loppui kyllä itselläkin, mutta vasta sen jälkeen kun olin päässyt ohi thutosta. SS+M+SS oli strategianani ja se taisi olla se järkevin vaihtoehto minulle, kun ei toi rengaiden kuluminen ollut kovin suotuisaa kannaltani. Lopussa vauti oli superpehmeillä kohdillaan, mutta ei se oikein riittänyt yhden stopin miehiä vastaan.

Mitä zetor siinä meidän kolarissa tapahtui, kun tulin varikolta ekojen stoppien jälkeen?

Kooste:

[video=youtube;qOhSfLakLbk]https://www.youtube.com/watch?v=qOhSfLakLbk[/video]

Aika-ajo: 8.

Aika-ajo meni ok. Ekalla yrityksellä SS renkaalla olin toiseen sektoriin asti kärkivauhdissa, ja munasin sitten vikan sektorin kokonaan. Puhtaalla lopulla oisin varmaan ollu top 3 lopputuloksissa. Toinen yritys suli sitten tokan sektorin virheisiin, vaikka aika hieman paranikin.

Kisa: 11. SS - S - SS

Testasin paljon ennen kisaa eri taktiikoita ja tiesin pystyväni helposti joko yhden (S+M) tai kahden stopin taktiikalla (S+SS+SS) ajamaan maaliin. Valitsin kahden stopin taktiikan Storkin tapaan ja se oli virhe. Renkailla ei saanut niin isoa hyötyä muihin verrattaen, että ois voittanut pitstopin verran. Startti meni hyvin ja pidin paikkani. Muilla oli softeja alla, joten tiesin heidän tulevan ohi kun omat pehmeemmät alkavat kulua alta. Salmingin kanssa taas hyvää vääntöä alkumatka. Sinnikkäästi mies jaksoi odottaa ohituspaikkaa ja viimein se tuli. Vähän meni itellä siinä pitkäksi niin en päässyt haastamaan sen enempi. Tulinkin sitten pian hakemaan softit alle.

Tiesin heti varikolta tulessani että tein virheen kun näin muiden pysähtyvän ja ottavan mediumia alle. Arvasin suurimman osan olevan yhdellä stopilla ja yritin kiriä kaikkeni siinä vaiheessa Rich-moodilla. Sainkin hyviä kierrosaikoja aikaan ja saavutin tiimikaverini. Soft renkailla törmäsin kuitenkin Kossun perään kun olin lähdössä ohittamaan ja hänellä lähti perä hieman nurmelta alta ja liukui epäonneksi suoraan eteeni. En ehtinyt väistää ollenkaan. Siipi meni sitten oranssiksi ja minulla se ainakin haittasi ajamista, sillä kierrosajat putos yli sekunnin. Tällä sitten räpiköin jonku 8 kierrosta ennen kuin pystyin hakeen vikalle pätkälle taas SS renkaat.

Radalle palatessani oli eroa pisteille valtavasti. Sain kossun uudelleen kiinni ja pääsin helposti ohi. Mies varmaan päästi hieman ohi kun aiemmin törmättiin :D

Ajoin kyllä kovempaa kuin edellä ajavat, mutta eroa oli parhaimmillaan melkee 20 s. Lisäksi tein virheitä melkoisesti ja saavutettu ero kasvoi aina uudelleen. Toivoin toki rankkuja edellä oleville jos nousisin pisteille, mutta eipä riittänyt. Sijoitus maalissa 11. Kultainen ananas.

Kaiken kaikkiaan kisa oli kuitenkin ihan kiva. Meno oli rehtiä, ja kaikki joiden kanssa taistelin ajoivat reilusti. Kiitokset kaikille. USAan sitten kahta huonommin.

Aika-ajot: 1.
1.24,229

Ekalla kiekalla Fiskemann tuli varikolta suoraan t1:n apexiin eteen. Ajelin silti loppuun, jotta sais tuntumaa toista vetoa varten. Toinen veto meni hienosti, varsinkin kun kyseessä oli päivän toinen kierros. Jäi lämmöt ottamatta kun kaveri tuli käymään.

Grand Prix: 1.
43.32,556
Taktiikka: Supersoft(qual+8 laps)->Soft(10 laps)->Soft(11 laps)
Nopein kierros: 1.26,622

Lähdin kisaan 7-6 siivillä ja uskoisin, että se ja muutama vsc autto venyttämään ekan stintin kierrosta pidemmäksi mitä olin ajatellut. Laskin etusiipee yhdellä pykälällä ensimmäisellä varikkostopilla softeja varten, mikä toimi täydellisesti. Uskomaton balanssi autossa varsinkin kaksi vikaa stinttiä. Stopin jälkeen joutu ohittamaan muutaman softin kaverin, jotka eivät olleet vielä stoppejaan tehneet. Osa tais päästää ohi, mikä oli kyllä heidän taktiikan kannalta ihan järkevääkin. Viltsukin tuli sopivasti edestä varikolle. Toiselta stopilta pääsinkin suoraan kärkeen, niin kisa oli aikalailla taputeltu. Säästin varmuuden vuoksi yhdet supersoftit turva-autoa varten, jos sellainen sattuisi lopussa tulemaan.

Älä Senaattori vielä luovuta, kausi on vasta alussa. :D Harmillinen keskeytys kerta kaikkiaan, Toro Rossolle olisi tullut hyvä kisa pisteitä.

Mutta joo, sitten omaan kisaan. Aika-ajoissa softeilla selvästi tavallista puhtaampi kierros ja ruutuun yhdeksän lopulta. Alusta asti oli selvää, että ajan yhdellä stopilla, joten en lähtenyt edes kokeilemaan supersofteilla.

Lähtö oli varovainen ja Singularity pääsi parissa ensimmäisessä mutkassa kuittaamaan minut ja itse tipuin sijalle kymmenen. Sen jälkeen sitten VSC:n poistuttua radalta kierroksen kolme lopussa, icemankimi meinasi tulla ohi etusuoran jarrutuksessa, mutta ei päässyt. Seuraavalla suoralla sitten olimme kolmen rinnakkain (jatumatunen, minä ja icemankimi) ja icemankimille on pakko antaa hieman pyyhkeitä, että sieltä sukellettiin sisältä kylkeen, mutta onneksi pystyin jatkamaan matkaa ja menetin vain 2-3 sekuntia. Icemanin kuittasin sitten vielä hetkeä myöhemmin, kun hän taisi osua yhteen Merimaxin kanssa tai sitten teki muuten vain itse virheen. Koosteessa näkyy tuokin tilanne. Sitten aloin ajamaan Kiraihia kiinni Merimaxin perässä. Merimax kuittasi Kiraihin ensin ja meikäläinen sitten kierrosta myöhemmin kierroksella kuusi. Kierroksella 10 missasin jarrumerkin totaalisesti, kun katsoin väärää metritaulua vasemmalla. 100m kyltti oli häipynyt jonnekin ja erehdyksissäni katsoin 50m kylttiä ja sitten oli jo liian myöhäistä. Hiekalle mentiin rajusti pitkäksi ja jostain syystä peli antoi tuosta vielä 3s rangaistuksen. Onneksi se ei vaikuttanut lopulta sijoitukseeni. Storkki ja Suomi-Rampa kuittasivat minut vielä ennen kuin tulin sisään kierroksen 12 päätteeksi. Stoppi sujui täydellisesti, varsinkin varikolle tulo, että pääsin aivan hakla1990:n imuun ja ripeän renkaanvaihdon ansiosta kuittasin haklan varikolla. Loppukisan ajoin sitten mediumeilla. Keskityin siihen, että kuluma on maksimissaan 4% kierrosta kohden ja renkaat kestivätkin onneksi loppuun asti. Kisan päätteeksi kulumaa oli hieman yli 70% vasemman puolen renkaissa. Ajoin oikeastaan melko yksin tuon viimeisen stintin ja poimin sitten edestä ne autot, mitkä oli poimittavissa. Kiitoksia omasta puolesta jälleen. Kuudes kisa ja neljättä kertaa sijoituin sijalle seitsemän. Tasaista työtä. :)

[video=youtube;9SIteY4Ha6c]https://www.youtube.com/watch?v=9SIteY4Ha6c[/video]
Juu sori siitä en meinannu sukeltaa noin vaan tulin ylikovaa mutkaan ja jarrutin aivan liaan myöhään. Sit osuin vielä yhteen oliks se merimaxin kanssa ja kisa oli kyllä siinä sit mun puolesta :-)

[video=youtube;DqMVVt9cRiE]https://www.youtube.com/watch?v=DqMVVt9cRiE[/video]

Sellainen kisa. Jo eilisessä treenikisassa paljastui aika nopeasti, että yhdellä stopilla mennään. Ajelin sitten treenikisassa varuulta kahdella stopilla muita hämätäkseni, jotta jäisi noin paljon parempi strategia (ainakin omalta osalta) muilta huomaamatta. :D Aika-ajossa supersofteilla "pankkikierros", jolla olisin ollut jossain 11-12 hujakoilla ja softeilla sitten kuudes sija. Ei mikään erikoinen kierros, mutta edelle matkaa 0,4sek niin aika lähellä maksimia sijoituksen osalta.

Lähdössä pääsi Zetor ohi ja pari ensimmäistä kierrosta kaipailin lähinnä poppareita, kun edessä oli niin hyvää vääntöä. Thuto sitten ajeli muiden kanssa vääntäessä ykkösmutkan muutama kierros myöhemmin pitkäksi ja pääsin peesiin ja lopulta kakkosektorin alussa ohi. Siinä sitten muut kaverit katosivat edestä ja kärjestä varikolle. Stopin jälkeen sitten kolari strokin kanssa, jossa lähti toinen puoli etusiivestä kokonaan irti. Itse en tuossa olisi ainakaan mitään voinut toisin tehdä. Yllättävän hyvin pystyi kuitenkin rikkinäisellä siivellä ajamaan, vaikka aluksi kirosin kakkossijan menetystä tuohon, kun olin ihan varma, että täytyy käydä siipi vaihtamassa. Kaverit taas kaikkosivat pikkuhiljaa edestä ja kakkossijalla maaliin. Merimax oli pari kierrosta perässä, mutta sain lopulta karistettua. Hyvät pisteet ja maksimitulos, vaikkei ihan ongelmitta tullutkaan.

Kiitoksia taas kaikille kisasta, joka viikko yhtä mukavaa!

(Vanhaa tallikaveria piti taas vähän koosteessa muistaa.)

Nyt kun mä katoin sun koosten niin osuin ensin merimaxin ja sit osuin sun takapyörään ja pyörähdin

Älä Senaattori vielä luovuta, kausi on vasta alussa. :D

Koskaan ei luovuteta. Kommentti oli realismia, aika ei normaalisti riitä tämmöisen vireen saamiseen ja Austinissa en ole ajanut koskaan. Rata on muutenkin niin muiden ratojen parhaiden paikkojen kopio, että ärsyttää sen jatkuva kehuminen :D

Tästä kisasta tulee kyllä tavallisesta poikkeava kooste :D

[video]https://m.youtube.com/watch?v=vjDuA5Lwzcs[/video]

Noniin, olipahan taas jännä kisa, tässä koostetta ja omat kommentit. Koosteessa pelkkä kisa, aika-ajot unohdin tallentaa.

Aika-ajot:
Tarkoituksena oli vetää softeilla yhdellä vedolla suht hyvä aika ja sitä kautta ajaa yhden stopin kisa. Ajattelin aika-ajojen aluksi odottaa kun oli ruuhkaa radalla ja lähteä vasta ulos kun about 8 min jäljellä. Juuri ennen kun olin lähössä niin peli heitti pihalle ja joutu käynnistellä pleikkaria uudelleen. Sitten pääsin vihdoin takaisin aika-ajoihin ja about 1:50 kellossa jäljellä, äkkiä radalle mutta 1-2s marginaalilla en kerenny alottaa kierrosta ja sija 20.

Kisa:
Taktiikka: Soft-Medium.
Kisan aluksi oli joku bugi sillä ainakin mulla sammu lähtövalot myöhemmin kuin mitä edessä ajavilla, olikohan zeizei ruudussa 21 jolla näytti käyvän samoin kun minulla, noh, onneksi tuo ei paljoa haitannut kun saatiin nopeasti letka kiinni.
Jälkeenpäin ajateltuna ajelin ehkä vähän turhan varovasti ensimmäisen stintin ja aikaa paloi ihan liikaa ruuhkassa, muuten olisi lopussa vielä todennäköisesti päässyt haastamaan Viltzua.
Varikolle piti alunperin tulla kierrokselta 12 mutta olin ajanut jo Merimaxin kiinni ja hän meni siltä kierrokselta sisään joten ajattelin että ajelen vielä yhden kun saa drs:än auki ja rengaskulumakaan ei tätä estänyt.
Sitten varikolta ulos ja about 4s Merimaxin perään, siinä olikin sit hyvä väli ajella vaikka olikin muutama kierroksella ohitettava.
Säästelin vähän bensaa sillä arvelin että Merimaxilla tulee olemaan vaikeeta kisan lopussa ja silloin pääsisin helpommin hänen kimppuun.
Icemankimille vielä kiitos siitä että vaikka ohitinkin sut kierroksella ja sulla oli uudet supersoftit alla niin et lähtenyt turhaan enää ohittelemaan minua ja sain ajella rauhassa vaikka olitkin aika pitkään kontissa kiinni.
No sitten kierroksella 25 aloitin ajamaan Merimaxia kiinni ja kierroksella 28 olin jo kontissa, viimeisessä sektorissa alkoi sitten tapahtumaan. Eli ensin otin siinä tilanteessa turhan 3s penaltyn oikomisesta ja sitten vähän kolisi toiseksi viimeisessä mutkassa. Oma mielipide tuosta hässäkästä on että Merimax vaihtaa jarrutusalueella linjaa vaikka olin ihan selvästi sisäpuolella (peileihin kuuluu katsoa). Eipä siinä sitten sen jälkeen ole aikaa tehdä mitään jos ajetaan yli 250km/h ja toinen koukkaa nokan eteen jarruttamaan, ja Merimax jarrutti vielä turhan aikasin, ainakin minun omaa jarrupaikkaa ajatellen. Lisäksi ei sisäpuolelle enää tuon hänen liikkeen jälkeen jäänyt tilaa jotta olisi voinut sinne pelastautua. Jokainen voi katsoa videolta ja kertoa oman mielipiteen.
Siitä sitten etusiipi rikki ja huono ulostulo pääsuoralle jossa Thuto ihan kontissa kiinni. Onneksi sain itse myös drs:än auki, muuten olis Thuto varmaan tullut ohi, sain kuitenkin pidettyä sijan loppuun saakka ja palkintopallille, 3 sija.

Ihan hyvä kisa ajatellen että ruudusta 20 palkintopallille. Toki harmittaa tuo aika-ajo farssi sillä jos olisi saanut sen toimimaan niin oltaisi voitu ottaa Simon kanssa kaksoisvoitto Ferrarille, nämäkin olivat kuitenkin hyvät pisteet tallille sekä itselle.

Mun peilistä ku kattoo ni näyttää et viltzun eturengas oli miun takarenkaan takana ja viltzun kuvassa eturengas on mun takarenkaan etupuolella. Oliko siinä sitten lagia vai valehteleeko peili.

Mun peilistä ku kattoo ni näyttää et viltzun eturengas oli miun takarenkaan takana ja viltzun kuvassa eturengas on mun takarenkaan etupuolella. Oliko siinä sitten lagia vai valehteleeko peili.

Lagiahan tuossa ainakin osittain oli. Eipähän noille mitään mahda.

Kooste tullee kuhan youtube sen saa väsättyä. Helkkari kun ei muista tallentaa ikinä tota kisaa, Sharefactoryllä on niin paljon nopeempi tehä.

Onpa kaksjakoset fiilikset kisan jälkeen. Taktiikka ihan pieleen ja muuta tunarointia, mutta loistavaa kisaamista läpi kisan.

Jäi treenit vähiin ja se kyllä kostautu taktiikoissa. En ollu testannu mediumeja kun muutaman kierroksen verran. Tarkotus oli ajaa aika-ajot softilla, mutta se kierros meni pieleen kun Fiskemann osu eteen toisessa mutkassa. Vaikka piti lähtee supersofteilla, pidin kiinni yhen stopin taktiikasta. No, keskiviikon treeneissä meni softeilla 15 kierrosta, niin arvelin että helposti mediumit kestää reilut parikymmentä kierrosta. Olin vielä luottavaisempi, kun supersoftit kesti paremmin kun keskiviikkona. Kierrokselta 8 olin tulossa varikolle, mutta Storkki tuli just eeltä varikolle, niin piti ajaa vielä yks kierros, yli 80% kulumalla. Niillä luistellessa menetin varmaan 2-3 sekuntia.

Mediumit alle, ja siinä heti rupesin laskeskelemaan että näillä ei kyllä ajeta loppuun asti. Muitten stoppien stoppien ja Storkin ja Viltzun kolarin jälkeen olin kolmantena, ja pikku hiljaa saavutin Suomi-Rampaa. Pähkäilin tossa missä muut mennee. Viltzun arvasin olevan yhellä stopilla, mutta olin varma että joutuu tekemään ylimääräsen stopin ton kolarin takia. Sama juttu Storkille, ja tiesin että muutenkiin toinen stoppi Storkilla jälellä. Muista takana olevista ei ollu mitään tietoo, joten päätin ajaa puhtaasti Suomi-Rampaa vastaan. Eli heti kun olin ajanu Rampan kiinni, niin toiselle stopille, ja undercutilla ohi.

Toimi muuten ihan hyvin, mutta takaa tuli yhen stopin miehistä Merimax ja Junddu ohi. Softit toimi loistavasti, sama kuluma kun mediumeissa. Sain muutama kierros ennen loppua ajettua Merimaxin ja Junddun kiinni. Välissä oli vielä kierroksellaohitettava Icemankimi, joka kyllä vähän turhan pitkään ajo mun eessä, melkein kierroksen vilkku siniset liput. Tuli ihan Vettelin avautumiset mieleen. Siinä sitten tuli vähän turhauduttua ja yliyritettyä, niin rupes napsumaan varotuksia ja rankkua. Bensa vielä ihan loppu ni en oikein kunnolla päässy koittamaan Junddun ohitusta, ja sittenhän se maalisuoralla loppukiin, ja vielä Rampa pääs ohi. Kumma kun keskiviikkona standard teholla bensaa kulu vähemmän kun mitä toi peli arvioi, nyt sitten enemmän.

Sanottakoon vielä tohon Junddun ja Merimaxin osumaan, niin vaikka siinä Merimax(in auto) pienen liikkeen tekee, niin ei tuolla sisällä oikein tilaa oo. Mun mielestä kisatilanne.

Ois kyllä hyvä jos jotenkiin näkis kuin kaukana muut on, esim. jostain napista laajenis toi tuloslista niin, että siinä näkys kaikkien nimet, ero niihin ja montako stoppia ne on tehny. Minimappia kahtomalla ei paljoo viisastu, kun ei tiiä kuka on kuka.

Sanottakoon vielä tohon Junddun ja Merimaxin osumaan, niin vaikka siinä Merimax(in auto) pienen liikkeen tekee, niin ei tuolla sisällä oikein tilaa oo. Mun mielestä kisatilanne.

Ois kyllä hyvä jos jotenkiin näkis kuin kaukana muut on, esim. jostain napista laajenis toi tuloslista niin, että siinä näkys kaikkien nimet, ero niihin ja montako stoppia ne on tehny. Minimappia kahtomalla ei paljoo viisastu, kun ei tiiä kuka on kuka.

Junddun ja Merimaxin tilanteesta itsellänikin vähän kaksijakoiset fiilikset. Kelailin tuon todella moneen kertaan ja Merimaxilta todella aikainen jarrutus, mutta on kokonaan edellä ja saa sen mukaan valkata linjaansa. Överirajuja liikkeitäkään ei tule, joten vähän vaan tuollainen lievä Max Verstappen. Kisatilanne-kategoriaan menee itsellänikin tämä.

Ensi kertoja varten kuitenkin sellainen, että tallentakaahan niitä videoita tai streamatkaa. Jos sattuu tulemaan tuomittavia tapauksia niin jos ei ole videokuvaa tarjolla esimerkiksi lagista (tmv.) niin valitukset menee kuuroille korville.

Jälkimmäiseen, että samaa ollaan täälläkin toivottu. Minimapista mahdoton tietää oikeastaan mitään, kun ei edes talleja ole eroteltu eri väreillä. Tuosta CM:n foorumilla on moni valittanut, mutta CM ei sitä ilmeisesti tule ihan lähiaikoina lisäämään, koska "sinisillä lipuilla olevat merkataan jo sinisellä ja tallikaverikin on eri värillä kuin muut". :rolleyes:

Kooste tullee kuhan youtube sen saa väsättyä. Helkkari kun ei muista tallentaa ikinä tota kisaa, Sharefactoryllä on niin paljon nopeempi tehä.

Onpa kaksjakoset fiilikset kisan jälkeen. Taktiikka ihan pieleen ja muuta tunarointia, mutta loistavaa kisaamista läpi kisan.

Jäi treenit vähiin ja se kyllä kostautu taktiikoissa. En ollu testannu mediumeja kun muutaman kierroksen verran. Tarkotus oli ajaa aika-ajot softilla, mutta se kierros meni pieleen kun Fiskemann osu eteen toisessa mutkassa. Vaikka piti lähtee supersofteilla, pidin kiinni yhen stopin taktiikasta. No, keskiviikon treeneissä meni softeilla 15 kierrosta, niin arvelin että helposti mediumit kestää reilut parikymmentä kierrosta. Olin vielä luottavaisempi, kun supersoftit kesti paremmin kun keskiviikkona. Kierrokselta 8 olin tulossa varikolle, mutta Storkki tuli just eeltä varikolle, niin piti ajaa vielä yks kierros, yli 80% kulumalla. Niillä luistellessa menetin varmaan 2-3 sekuntia.

Mediumit alle, ja siinä heti rupesin laskeskelemaan että näillä ei kyllä ajeta loppuun asti. Muitten stoppien stoppien ja Storkin ja Viltzun kolarin jälkeen olin kolmantena, ja pikku hiljaa saavutin Suomi-Rampaa. Pähkäilin tossa missä muut mennee. Viltzun arvasin olevan yhellä stopilla, mutta olin varma että joutuu tekemään ylimääräsen stopin ton kolarin takia. Sama juttu Storkille, ja tiesin että muutenkiin toinen stoppi Storkilla jälellä. Muista takana olevista ei ollu mitään tietoo, joten päätin ajaa puhtaasti Suomi-Rampaa vastaan. Eli heti kun olin ajanu Rampan kiinni, niin toiselle stopille, ja undercutilla ohi.

Toimi muuten ihan hyvin, mutta takaa tuli yhen stopin miehistä Merimax ja Junddu ohi. Softit toimi loistavasti, sama kuluma kun mediumeissa. Sain muutama kierros ennen loppua ajettua Merimaxin ja Junddun kiinni. Välissä oli vielä kierroksellaohitettava Icemankimi, joka kyllä vähän turhan pitkään ajo mun eessä, melkein kierroksen vilkku siniset liput. Tuli ihan Vettelin avautumiset mieleen. Siinä sitten tuli vähän turhauduttua ja yliyritettyä, niin rupes napsumaan varotuksia ja rankkua. Bensa vielä ihan loppu ni en oikein kunnolla päässy koittamaan Junddun ohitusta, ja sittenhän se maalisuoralla loppukiin, ja vielä Rampa pääs ohi. Kumma kun keskiviikkona standard teholla bensaa kulu vähemmän kun mitä toi peli arvioi, nyt sitten enemmän.

Se oli vähän vaikee tilanne se viimeinen stintti kun tulin varikolta uusilla supersofteilla kierroksen ohittavien keskellä ajoin aika pitkän ensin junddun takaa, mutta en vittiny ruveta hakemaan ohitusta ja sori jos menetit aika mun takaa mut kun oli kuitenkin aika hyvin vauhtia niin ajattelin et kun pääset vähän lähemmäks niin nostan :-)

(Vanhaa tallikaveria piti taas vähän koosteessa muistaa.)

Huh huh :D

Noihin kolareihin ym. Kisatilanteita noi kaikki näyttäs olevan. Näitä on sattunut aiemminkin ja tulee sattumaan myöhemminkin. Eikä esim toi Merimaxin liike kovin iso ole, ja Junddu näyttää omasta kuvastaan itsekin kääntävän oikealle koko ajan vähän. Ehkä lähinnä toi aikaisempi jarrutus tuli yllärinä ja aiheutti kolarin.

Vaikka ite jäinkin pisteittä, niin silti oli kivaa kisata. Ja ei se niin paljoo hatuta kun tietää että oma moka oli taktiikan valinnassa. Ens kerralla viisaampana.

No sitten kierroksella 25 aloitin ajamaan Merimaxia kiinni ja kierroksella 28 olin jo kontissa, viimeisessä sektorissa alkoi sitten tapahtumaan. Eli ensin otin siinä tilanteessa turhan 3s penaltyn oikomisesta ja sitten vähän kolisi toiseksi viimeisessä mutkassa. Oma mielipide tuosta hässäkästä on että Merimax vaihtaa jarrutusalueella linjaa vaikka olin ihan selvästi sisäpuolella (peileihin kuuluu katsoa). Eipä siinä sitten sen jälkeen ole aikaa tehdä mitään jos ajetaan yli 250km/h ja toinen koukkaa nokan eteen jarruttamaan, ja Merimax jarrutti vielä turhan aikasin, ainakin minun omaa jarrupaikkaa ajatellen. Lisäksi ei sisäpuolelle enää tuon hänen liikkeen jälkeen jäänyt tilaa jotta olisi voinut sinne pelastautua. Jokainen voi katsoa videolta ja kertoa oman mielipiteen.
Siitä sitten etusiipi rikki ja huono ulostulo pääsuoralle jossa Thuto ihan kontissa kiinni. Onneksi sain itse myös drs:än auki, muuten olis Thuto varmaan tullut ohi, sain kuitenkin pidettyä sijan loppuun saakka ja palkintopallille, 3 sija.

Ihan hyvä kisa ajatellen että ruudusta 20 palkintopallille. Toki harmittaa tuo aika-ajo farssi sillä jos olisi saanut sen toimimaan niin oltaisi voitu ottaa Simon kanssa kaksoisvoitto Ferrarille, nämäkin olivat kuitenkin hyvät pisteet tallille sekä itselle.
Toi oli kyl aika harmaa alue mun mielestä. Muistuttaen:
- Oikaiset mutkassa jonka avulla pääsit kylki kylkeen tyylillä seuraavaan mutkaan
- Lagia/Viivettä löytyy tässä pelissä aina joten Maxilla on voinut näyttää tilanne eriltä ja päättänyt ottaa sisälinjan ittelleen
- Miksi muutenkaan piti noin agressiivisesti hakee ohitusta? Tossahan näki selvästi, että Maxi ei onnistuis sua enään pääsuoralla pitämään takanaan kun renkaat oli finito ja sä puskurissa kiinni

Kuitenkin muistuttaen, että tota tilannetta ei välttämättä olis syntynyt ilman sitä oikomista, muutenkin olisin jäänyt odottamaan itse DRS alueelle sitä isku paikkaa :D
Muutenkin nytkun katsoin uudestaan niin molemmilla sattuu sama homma ennen kolaria, eli perä lähtee alta ja joutuu tekemään pienen korjaus liikkeen.
Toki Maxikin jarruttaa todella aikaisin, mutta renkaat taitaa olla syynä siihen.

Noh noita sattuu aina vähän väliä. Ei muutaku seuraavaan kisaan keskittymään

Ylös Bottom