Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Enhän mä Junddu sinunkaan videossa vaihda linjaa. Katselen aina peileihin ja oikealla puolella oli tilaa rutosti. En tuossakaan vaihda linjaa (ainakaan omasta mielestäni).
1. Noita sattuu aina
2. Ei tuossa voi ottaa täysin sisältä, kun auto blokkaisi koko mutkan muuten (Enkä viitsisi aiheuttaa joukko kolaria)
3. Olisit itsekkin voinut vaan mennä ulkopuolelta, minne juuri jätinkin aikaisempien mutkien takia tilaa.

Enhän mä Junddu sinunkaan videossa vaihda linjaa. Katselen aina peileihin ja oikealla puolella oli tilaa rutosti. En tuossakaan vaihda linjaa (ainakaan omasta mielestäni).
1. Noita sattuu aina
2. Ei tuossa voi ottaa täysin sisältä, kun auto blokkaisi koko mutkan muuten (Enkä viitsisi aiheuttaa joukko kolaria)
3. Olisit itsekkin voinut vaan mennä ulkopuolelta, minne juuri jätinkin aikaisempien mutkien takia tilaa.

Jep, oisihan tossa itekin voinut tehä aika paljon erilailla jotta ei ois sattunu mitää joten ehkä toi nyt kuitenkin menee sinne kisatilanteiden listalle. Kuvittelin vaan että kun oot edellä niin meet sinne lähemmäs optimilinjaa, ainakin näytti siltä edellismutkan ulostulossa et oisit sinne menossa. Ja itse olisin ottanut keskemmältä enkä ihan vasemmasta reunasta koska kuten sanoit nii siitä vasta kolari tulisikin. Ja sit kun olitkin keskellä nii mulle ei jääny vaihtoehtoja minne mennä ja tuo aikanen jarrutus yllätti sen verran et en kerenny reagoimaan. No oli miten oli nii näitä sattuu ja mun puolesta voidaa keskittyy jo seuraavaan kisaan, koitan ite ottaa enempi varman päälle vastaisuudessa näissä tilanteissä.

Toi oli kyl aika harmaa alue mun mielestä. Muistuttaen:
- Oikaiset mutkassa jonka avulla pääsit kylki kylkeen tyylillä seuraavaan mutkaan
- Lagia/Viivettä löytyy tässä pelissä aina joten Maxilla on voinut näyttää tilanne eriltä ja päättänyt ottaa sisälinjan ittelleen
- Miksi muutenkaan piti noin agressiivisesti hakee ohitusta? Tossahan näki selvästi, että Maxi ei onnistuis sua enään pääsuoralla pitämään takanaan kun renkaat oli finito ja sä puskurissa kiinni

Kuitenkin muistuttaen, että tota tilannetta ei välttämättä olis syntynyt ilman sitä oikomista, muutenkin olisin jäänyt odottamaan itse DRS alueelle sitä isku paikkaa :D
Muutenkin nytkun katsoin uudestaan niin molemmilla sattuu sama homma ennen kolaria, eli perä lähtee alta ja joutuu tekemään pienen korjaus liikkeen.
Toki Maxikin jarruttaa todella aikaisin, mutta renkaat taitaa olla syynä siihen.

Noh noita sattuu aina vähän väliä. Ei muutaku seuraavaan kisaan keskittymään

Tuosta oikaisusta sen verran että se oikeastaan vaan hidasti mun ajoa. Oikasin vaan siks koska en luottanu siihe että Merimax jättäisi tilaa, vaikka jälkeenpäin katsottuna hän jätti reilusti tilaa. Eli se penalty oli täysin turha. Ja itse tykkään kisata muallakin kun drs alueella joten ihan sentakia lähden muallakin ohittamaan jos nään tilaisuuden, tylsää ohittaa aina radan helpoimmassa paikassa. Eikä tuo nyt omasta mielestä kovin agressiivista ollut, näyttää ehkä siltä tuon osuman takia :D
Jep, nyt mennään ens kisaa kohti! Koitan toki ottaa oppia tästä.

Pahoittelut Simo ja Thuto, parannetaan seuraavaan kertaan.

Täytyy tieten ens kisaan reenata 200 kierrosta, kun 100 ei riittänyt. Pikku virheillä tein omasta kisasta täyden suden. Jollain muullakin kävi näköjään just sama moka, että 100m merkki oli 3 sektorin mutkasta hävinnyt ja jarrutus aivan liian myöhään. hiekallehan sitä sitte mentiin pyöriin oikeen kunnolla. Menetin omiin mokiin varmasti 30-40 sekkaa.

Alussa kun kaikki vielä sujui ja vauhtia tuntui olevan jumituin muutaman kuskin perään häntäpäässä ja pistesijat karkas aika kauas. Siipi meni paskaks 4 kiekkaa ennen ainoata pits stopia, joten mediumit ei riittänyt mun ajolla loppuun. Jätin sitten kisan lopulta kesken kun renkaat olisi puhjennut.

Täyty sanoa että porukka ajelee tosi hyvin! Kyllä meinaa ketuttaa kun pistesijat karkaa kisa toisensa jälkeen lapasesta, vaikka kuin treenais :D
Pitää varmaa alkaa syyttään loppuun rääkättyä T100 rattia ja vanhaa TV:tä , jossa on iso input lag.. ;)

[video=youtube;kCmpHSAaKsU]https://www.youtube.com/watch?v=kCmpHSAaKsU&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=6[/video]
Tässäpä vielä kooste. Vähän pitkä tuli mutta oli kyllä tapahtumiakii. On kyllä mukava ajaa näillä radoilla joilla ei pääse ohi ihan tosta vaan.

[video=youtube;31JXhDH3yhk]https://www.youtube.com/watch?v=31JXhDH3yhk[/video]

[video=youtube;31JXhDH3yhk]https://www.youtube.com/watch?v=31JXhDH3yhk[/video]

:D :D On se karua katsottavaa! Komean koosteen olit kuitenkin omasta lyhyeksi jääneestä kisasta huolimatta saanut aikaan.

R.I.P. Senaattorin ja Toro Rosson mestaruushaaveet 20.10.2016 19:00-19:45.

Jep, oisihan tossa itekin voinut tehä aika paljon erilailla jotta ei ois sattunu mitää joten ehkä toi nyt kuitenkin menee sinne kisatilanteiden listalle. Kuvittelin vaan että kun oot edellä niin meet sinne lähemmäs optimilinjaa, ainakin näytti siltä edellismutkan ulostulossa et oisit sinne menossa. Ja itse olisin ottanut keskemmältä enkä ihan vasemmasta reunasta koska kuten sanoit nii siitä vasta kolari tulisikin. Ja sit kun olitkin keskellä nii mulle ei jääny vaihtoehtoja minne mennä ja tuo aikanen jarrutus yllätti sen verran et en kerenny reagoimaan. No oli miten oli nii näitä sattuu ja mun puolesta voidaa keskittyy jo seuraavaan kisaan, koitan ite ottaa enempi varman päälle vastaisuudessa näissä tilanteissä.
Kyllä muhun voi luottaa. Jätän kyllä tilaa aina, kun on kisatilanne päällä. Olin sitten ohittava tai ohitettavana oleva osapuoli. Ainoa syy, miksi jarrutin niin aikaisin oli se, että olisin ykkösellä kääntänyt mutkan, jotta ulkopuolelle jää sitä tilaa. Eikä tuo ole sen kummempi kuin kisatilanne. Ainoa syy miksi halusin protestoida oli se 5sec corner cutting jonka peli mulle tosta löi, mutta jälkeenpäin peli itse oli mitätöinyt sen.

Noitakin aikaisempia ajolinjojakin kun katsoo, niin kertaakaan en koukannut optimaalisella linjalla vaan jätin herrasmies sääntöjä noudattaen reilusti tilaa.
Toki edessä ajava määrää tahtipuikolla miten ajetaan, mutta on se välillä sietämätöntä kun ajat rinnalle sisälle mutkaan, mutta toinen ei silti anna tilaa vaan yrittää kaikin keinoin pitää sen optimaalisen linjan ja osutaan.

Pakko kyllä puhua omasta kisasta.

Itse en tyhmänä ollenkaan treenannut kisaa varten ja se kyllä kostautui pahasti. Viimeks oli tullut ajettua Melbornee kun F1 2016 julkaistiin. Ajo tuntumaa ei saanut yhtään ja kierroksetkin heitteli jatkuvasti 1-5sec toisistaan.

Aika-Ajo: Täydellinen floppi. Softeilla ekana tuntumaa rataan hieman hitaasti ajellen. Supereilla piti yrittää antaa parasta, mutta corner cuttingi tuli jälleen kerran. Kaiken lisäks ei ollu setuppia niin nappasin Catalunyan setupit. Big Mistake. Auto yliohjautui jatkuvasti eikä pitoa löytyny peräpäähän ollenkaan.

Kisa: Herrasmiehenä en setuppeihin koskenu vaan samalla mentiin kisaan. Lähdössä jo päätin, että annan rauhassa toisten kisata. Ei tuolla setupilla pisteistä taisteltu. Annoin porukoitten mennä ohi vaan ja ottelin tuntumaa autoon. Muutaman kiekan jälkeen alkoi tahti löytymään ja aloin saavuttamaan toisia.
Hetken päästä olinkin ZeiZein kanssa kisaamassa ja hinku ohi päästä oli suuri. Shikaani osiossa ZeiZei veti leveäks ja ajattelin "Nyt ohi jos ei koskaan"
Yhtäkkiä tulikin osuma vasempaan puoleen ja lennän seinään.
Koko siipi lähti irti sitten siinä ryminässä. Matelen varikolle sitten pikku hiljaa.
Sitten meni homma yli yrittämiseks, mutkia pitkäks, perä sutis jatkuvasti ja loppujen lopuks 1 mutkassa auto lähti lapasesta kun kaasutin kanttarilla ja auto seinään.

Mulla taitaa olla joku magneetti joka vetää mun ja zeizein autoja puoleensa. Osuma tuli 2-Sarjassakin jonka päätteeks mun kisa jäi kesken. :D

:D :D On se karua katsottavaa! Komean koosteen olit kuitenkin omasta lyhyeksi jääneestä kisasta huolimatta saanut aikaan.

R.I.P. Senaattorin ja Toro Rosson mestaruushaaveet 20.10.2016 19:00-19:45.

Ei tässä kukaan mestaruudesta haaveile :D Simon pitää keskeyttää about 3 kisaa, jotta jollain muulla olisi edes saumoja :p

Vilzulle pieni kysmys. Mistä olen saanut varoituksen? Vai onko kyseinen varoitus viime kaudelta? :D
Jos toi kyseinen varoitus tuli tuosta kolarista, niin aika kova rangaistus. Ei tolla kyllä mitään isompaa merkitystä ole. :o

Vilzulle pieni kysmys. Mistä olen saanut varoituksen? Vai onko kyseinen varoitus viime kaudelta? :D
Jos toi kyseinen varoitus tuli tuosta kolarista, niin aika kova rangaistus. Ei tolla kyllä mitään isompaa merkitystä ole. :o

Eikös se tullut, kun oli jäänyt poissaolo ilmoittamatta jossain viime kauden kisassa?

Eikös se tullut, kun oli jäänyt poissaolo ilmoittamatta jossain viime kauden kisassa?

Juurikin näin kuten Fiske sanoi. Viime kaudella olisiko ollut Kanadan GP, kun ei tullut ilmoitusta poissaolosta.

Noiden edelliskausien virheiden painoarvo ei kuitenkaan ole niin suuri enää, kuten tuohon avausviestiinkin kirjoitin.

Kisa pähkinän kuoressa: Yhden stopin taktiikalla suht hyvät ja varmat pisteet, mutta yksi virhe, siipi paskaks ja pisteille sanottiin hei hei.

https://www.youtube.com/watch?v=bWRNXPqjO8o

Edit: Tuli tuossa kisaa katsellessa huomattua, että mulla näkyy suomi-rampa keltaisella kartassa, mutta zeizei valkoisella joka on tallikaveri.

Asia selvä.

Sitten vielä anteeksipyyntö icemankimille. Katoin just Salmingin koosteen ja muhun osuit. Toki tuo on lagin piikkiin kun omassa kulmassa olin auton verran edellä kun tultiin shikaaniin. :(

Sitä vois kyllä nyt tosissaan alkaa reenaa USAa ja ottais selvää rengaskulumasta ennen torstaita.

Miulla näytti myös väärää autoa keltaisena kartassa. Thuto ois pitäny olla keltasena, mut se oli joku muu.

Mulla taas näky kaksikin kuskia keltaisella. Singularity ja Samadhi. :D

E: Näköjään Thutolla sama oireyhtymä. :D

Asia selvä.

Sitten vielä anteeksipyyntö icemankimille. Katoin just Salmingin koosteen ja muhun osuit. Toki tuo on lagin piikkiin kun omassa kulmassa olin auton verran edellä kun tultiin shikaaniin. :(

Sitä vois kyllä nyt tosissaan alkaa reenaa USAa ja ottais selvää rengaskulumasta ennen torstaita.
Juu ei se mitään, ei sille mitään voi ja olihan se ny muutenkin kilpailutilanne :-)

Ylös Bottom