Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Minkähän ihmeen takia sain 2x Drive Through penaltya Virtual Safety Carin aikana? Toinen vielä tuli samaan aikaan kun päätty. Ihan samalla tavalla ajoin kun edellä oleva, ero pysy siinä sekunnissa kokoajan ja ainoastaan mulle tulee penaltyt? Ei siinä vauhti ois riittäny hyvin pisteille tällä erää muuten.

Ps. miks se edes tuli ?? ihan turhaa paskaa tuntus olevan

Oliko delta-aika plussalla (se oikeassa yläkulmassa näkyvä aika)? Kuulostaa, että olet unohtanut sitä katsoa ja ajellut vähän yli rajoituksen. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

En mä sitä ymmärtäny, miinukselta meni mut vaikka pysäytin melkeen auton niin ei vaikuttanut ollenkaan siihen kelloon yhtään.. se tässä ihmetytti kun ei vaikuttanut jarruttelu ja hidastelu.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Aika-ajoissa 16. lähtöruutu. Se oli kieltämättä pettymys. Luulin, että vauhti riittää sateella parempaan sijaan, mutta ei se sitten riittänyt. Viimeisellä yrityksellä olin parantamassa vajaat puoli sekuntia, mutta sitten viimeinen mutka ei osunut nappiin ja en parantanut ensimmäistä vetoa.

Kisassa sitten alku kului Viltzun ja kossu94:n perässä ajellessa. Tarkoituksena oli ajaa yhdellä stopilla. Ensin softeilla 13 kierrosta ja sitten mediumeilla 15 kierrosta. Viltzu tuli sisään VSC:n aikana ja veti kisan lopun kahdella supersoftin setillä. Itse jatkoin suunnitelman mukaan. Kossu tuli edestä vaihtamaan omat softinsa pois kierroksella 12. Minulla renkaat kestivät vielä pari kierrosta pidempään ja tulin kierroksen 14 päätteeksi sisään. Varikolta palasin kossun perään. Ajoin hänet kiinni, mutta loppukisa kului tuskaillessa, kun en päässyt suorilla tarpeeksi lähelle, jotta olisi ollut kannattavaa yrittää ohitusta. Viltzun kanssa sitten pieni kontakti kierroksella 23, kun hän tuli takaa uusilla supersofteilla. Kossu pääsi tuossa vaiheessa karkaamaan ratkaisevasti viisi sekuntia karkuun, joten lopussa sitten taistelimme enää Viltzun kanssa viimeisestä pistesijasta. Viltzu pääsikin lopulta ohi toiseksi viimeisellä kierroksella, mutta pysyin sen verran lähellä, että olin lopulta kymmenes, kun Viltzun rangaistukset astuivat voimaan. Itse selvisin kahdella varoituksella, nekin tulivat vasta kierroksilla 18 ja 19. Pisteputki jatkui, joten siihen pitää olla tyytyväinen, koska vauhti ei näköjään tänään vain riittänyt parempaan suoritukseen. Kovaksi on taso noussut, kun ehjälläkin kisalla taisteli juuri ja juuri pisteistä. Mutta se on vain hyvä asia, tyytyväisyys tappaa kehityksen, joten mahdollisimman korkea taso haastaa kehittymään kisasta toiseen. Nautinnollista kerta kaikkiaan.

Koosteessa pääpaino kossu94:n takana tuskailussa. :(

[video=youtube;NJih8sNEquM]https://www.youtube.com/watch?v=NJih8sNEquM[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Nojoo, että sellainen kisa. Aika-ajon alkaessa tiesin, että haasteita tulee kärkipäähän päästä tällä(kin) kelillä, kun hyyyvin vähän on sateella ajoa alla koko pelistä. Lopulta sija 13., vaikka parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia. Lopussa meni ensiksi Junddun perään jumiutuessa ja pienen lagihyppelyn takia yksi kierros ja toisen sitten mokasin ihan itse.

Kisaan ajattelin meneväni yhden stopin taktiikalla, jossa muista poiketen olisin ajanut softeilla ja supersofteilla. VSC tuli kuitekin niin otolliseen aikaan radalle, että oli pakko heivata tuo taktiikka viemäriin ja mennä S-SS-SS-taktiikalle. Jälkeenpäin ehkä virhevalinta, kun ei osaa olla tarpeeksi aggressiivinen. :D Hetken aikaa harkitsin sinnittelemistä niillä 8.kiekalla otetuilla renkailla maaliin asti ajamista, mutta kuluma olisi mennyt pikkuisen liian suureksi.
Yhden Salmingin liikkeen luin 23.kierroksella väärin ja kuvittelin jättävän mulle tilaa sisälinjalle. Siitä sitten osuma ja vajaat 10 sekuntia takkiin. Omaan piikkin tuon kuitenkin otan, koska Salmingi oli niin selvästi edellä, että sai valita linjansa. Salmingista sitten 26. kierroksen lopussa ohi, mutta samalla kisan kolmas varoitus ja kolmen sekunnin aikasakko. Viimeisillä kierroksilla yritin repiä kolmea sekuntia eroa, mutta en aivan onnistunut ja tuloksena sija 11.

Noh, nytpähän tiedän miltä Kiraihin normiviikkoon kuuluu. :p

Alla kooste, tällä kertaa ilman musisointeja.

[video=youtube;oyqszL3do2I]https://www.youtube.com/watch?v=oyqszL3do2I[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Kooste:
[video=youtube;rtVZoxNSBAw]https://www.youtube.com/watch?v=rtVZoxNSBAw&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=7[/video]

Tulihan se täysosuma. Arvelin että nyt on iskunpaikka, kun Simo vielä hakee tuntumaa ilman apuja ajamiseen, joten hyvään paikkaan onnistu oma kisa. Säädöt oli kyllä parhaat mitä mulla on ikinä ollu, loistava ajettava, mitä nyt suorilla "pikkasen" hidas, mutta se oli kyllä tietonen ratkasu.

Taktiikan kanssa olin vähän kahen vaiheilla, kun arvelin ennen kisaa että supersoftit ei aika-ajojen jälkeen ois kestäny yhen stopin taktiikkaa. Sikäli oli onni, että sato vettä. Lisäks tiesin että Simolla oli vaikeuksia saaha mediumit toimimaan, niin osasin ounastella kahen stopin taktiikkaa sieltä suunnalta. Itellä taas noi mediumit toimi tosi hyvin.

Kisa alko ihan ok, Merimaxin kanssa vääntöö kolmannesta sijasta, toisella kierroksella pääsin ohi, kun Merimax ajo levveeks. Näytti vähän kun ois ollu lagiosuma, toivottavasti ei. Muutama kierros etteenpäin, ja rupesin saavuttamaan Ferrareita, joilla oli kova vääntö keskenään. Tässä vaiheessa alko näyttämään aika hyvältä. Simo tuli varikolle jo kierrokselta 7, joten selvästi kahella stopilla.

Seuraavalla kierroksella tuli VSC, joka tuli kyllä huonoon aikaan. Softeissa kulutusta vasta 30 %, mutta päätin hyödyntää tilanteen ja tehä ainoon stopin jo tässä vaiheessa. Rengaskuluma oli ihan olematonta, joten arvelin että pääsen helposti mediumeilla maaliin. VSC:n jälkeen ohitukset Skitsosta ja Suomi-Rampasta, jonka jälkeen näin että Junddulla softit alla. Tässä vaiheessa tuntu että tää homma on hanskassa.

Simo sai mut kiinni supersofteilla, niin päästin ohi ja aattelin, että jos pystyn perässä roikkumaan Simon stopille asti, niin ei Simon pitäs ennää saaha kiinni. Siinä myös pysyttiin, joten hyvältä näytti. Junddun eeltä kun Jatumatunen pysähty, eikä Junddu pysähtyny, alko vähän huolestuttammaan, että yrittääkö Junddu loppuun asti. Vauhti oli aika hidasta, mutta vaikeeta oli ohittaa ton suoravauhdin puutteen takia. Kerran jo pääsin ekamutkassa ohi, mutta tunaroin nopeet ässät niin Junddu pääs takasin ohi. Lopulta pääsin Junddusta ohi, ja ensimmäistä kertaa koko kisassa pääsin ajamaan omaa vauhtia. Oma kisan nopein vaatimattomat 18 kierrosta kuluneilla mediumeilla.

Vielä lopussa Simo pääs livahtamaan vähän liian helposti ohi, rintarinnan ulos ykkösmutkasta, mä sisällä toiseen mutkaan mutta tunaroin kanttarin päälle, ja siitä perä irti. Viimesellä kierroksella pääsin vielä lähelle. Koitin hämätä Simoa mutkassa 15, että teen samanlaisen syöksyn kun Alonso, mutta ei se menny siihen, vaan hyvin piti linjan. Simon rangaistuksen avulla kuitenkii voitto kotiin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Nojoo, että sellainen kisa. Aika-ajon alkaessa tiesin, että haasteita tulee kärkipäähän päästä tällä(kin) kelillä, kun hyyyvin vähän on sateella ajoa alla koko pelistä. Lopulta sija 13., vaikka parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia. Lopussa meni ensiksi Junddun perään jumiutuessa ja pienen lagihyppelyn takia yksi kierros ja toisen sitten mokasin ihan itse.

Kisaan ajattelin meneväni yhden stopin taktiikalla, jossa muista poiketen olisin ajanut softeilla ja supersofteilla. VSC tuli kuitekin niin otolliseen aikaan radalle, että oli pakko heivata tuo taktiikka viemäriin ja mennä S-SS-SS-taktiikalle. Jälkeenpäin ehkä virhevalinta, kun ei osaa olla tarpeeksi aggressiivinen. :D Hetken aikaa harkitsin sinnittelemistä niillä 8.kiekalla otetuilla renkailla maaliin asti ajamista, mutta kuluma olisi mennyt pikkuisen liian suureksi.
Yhden Salmingin liikkeen luin 23.kierroksella väärin ja kuvittelin jättävän mulle tilaa sisälinjalle. Siitä sitten osuma ja vajaat 10 sekuntia takkiin. Omaan piikkin tuon kuitenkin otan, koska Salmingi oli niin selvästi edellä, että sai valita linjansa. Salmingista sitten 26. kierroksen lopussa ohi, mutta samalla kisan kolmas varoitus ja kolmen sekunnin aikasakko. Viimeisillä kierroksilla yritin repiä kolmea sekuntia eroa, mutta en aivan onnistunut ja tuloksena sija 11.

Noh, nytpähän tiedän miltä Kiraihin normiviikkoon kuuluu. :p

Alla kooste, tällä kertaa ilman musisointeja.

[video=youtube;oyqszL3do2I]https://www.youtube.com/watch?v=oyqszL3do2I[/video]


Tuosta meidän osumasta aika-ajossa niin mun kuvakulmasta ei edes osuta. Lisäksi tuossa sun kuvassa mun auto näyttää vähän hyppivän edestakasin kun taas mun kuvassa tuut ihan nätisti vähän kauempana kun peileihin katsoo. Olisikohan ollut joku bugi?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Noniin, eipä mennyt ihan nappiin tällä kertaa, ihan hyvää vääntöä kuitenkin muutamaan otteeseen. Tässä kooste:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=Bfv9vEZcGRY[/video]
Ja kommentit:
Aika-ajo:
Ensimmäisellä yrityksellä sain jonkinlaisen ajan taluun jolla olisin loppujen lopuksi ehkä ollu about 14. Toisella yrityksellä meni pieleen ensimmäisessä sektorissa ja päätin tulla samalta kierrokselta vielä hakemaan uudet renkaat. Kolmannella yrityksellä ihan aika-ajon loppuun sain sitten ihan ok kierroksen vaikka olikin aika liukasta, luulin sen riittävän johonkin 6 sijan paikkeille mutta riittikin paalulle.

Kisa:
Lähdössä ei mitään ihmeempiä, vähän huono linja 1 mutkaan mutta kärjessä selvisin siitä. Sitten about 7 kierrosta kissa- hiiri leikkiä Simon kanssa. Simo päätti kokeilla undercutilla olikohan kierroksella 7 tai 8 ja kun huomasin että hän otti supersoftit olin melkein satavarma että voitan sillä itselläni oli suunnitelmissa 1 stopin kisa. Seuraavalta kierrokselta tuli kuitenkin vsc ja päätin tulla hakemaan softit alle joiden luulin riittävän loppuun (19kierrosta). Ajoin treenatessa softeilla helposti 20 kierrosta. Stopin jälkeen siinä oli muutama ohitus ja sit jossain vaiheessa Thuto alkoi hiillostamaan ja meillä olikin monta kierrosta hyvää vääntöä kunnes hän lopulta tuli ohi ja minä suuntasin loppuunkuluneilla renkailla varikolle kierrokselta 24 vissiin. Uudet supersoftit alle ja ajoin lopussa niin kovaa kun vaan pääsin mutta sain vaan yhden kuskin kiinni ja lopulta 6 sija.

Voitto olisi ollut melko varma jos olisin valinnut mediumit softin tilalle 1 stopilla mutta en kerennyt ennen stoppia vaihtaa niihin. Ens viikkoa kohti ja toivotaan että Itävallassa kulkisi paremmin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tuosta meidän osumasta aika-ajossa niin mun kuvakulmasta ei edes osuta. Lisäksi tuossa sun kuvassa mun auto näyttää vähän hyppivän edestakasin kun taas mun kuvassa tuut ihan nätisti vähän kauempana kun peileihin katsoo. Olisikohan ollut joku bugi?

Joo tuo osumahan oli selvä lagihyppy, sille ei mahtanut mitään. Mutta olisin silti ehkä toivonut sun päästävän ohi, kun hävisin jo sitä ennen sun perässä aikaa (enkä ainakaan huomannut sun sitä ennen hyppivän) + kelloonkin jäi joku puolisen minuuttia (E: näköjään sun videon mukaan n.20sek), kun lähdin itse viimeiselle nopealle kierrokselle (eli olisit itse kerennyt vielä helposti nopealle, vaikka mut olisit ohi päästänyt). Mutta eipähän noille mitään mahda eikä mun kisaa suuntaan tai toiseen lopulta varmaan vienyt.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Joo tuo osumahan oli selvä lagihyppy, sille ei mahtanut mitään. Mutta olisin silti ehkä toivonut sun päästävän ohi, kun hävisin jo sitä ennen sun perässä aikaa (enkä ainakaan huomannut sun sitä ennen hyppivän) + kelloonkin jäi joku puolisen minuuttia (E: näköjään sun videon mukaan n.20sek), kun lähdin itse viimeiselle nopealle kierrokselle (eli olisit itse kerennyt vielä helposti nopealle, vaikka mut olisit ohi päästänyt). Mutta eipähän noille mitään mahda eikä mun kisaa suuntaan tai toiseen lopulta varmaan vienyt.

Joo, ehkä olis voinut antaa sun mennä ohi, kuvittelin vaan että pystyisin ajamaan sun edellä tarpeeksi kovaa ettet menettäisi aikaa, sori siitä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Aika-ajot: 3.

Vähän meni ajotus pieleen, kun ei päässy ajamaan uusilla renkailla aivan lopussa. Muuten ihan tyytyväinen kierrokseen.


Grand Prix: 2.
Taktiikka: Supersoft(7 laps)->Supersoft(9 laps)->Soft(12 laps)
Oma nopein kierros: 1.39,185@lap10 supersoftien stintin eka aikakierros.


[video=youtube;-ihmvgCh7CY]https://www.youtube.com/watch?v=-ihmvgCh7CY[/video]

Olipas hankala kisa. Ei päässyt oikeastaan missään vaiheessa ajamaan rauhassa omaa vauhtia. Koitin kierroksella 7 vetästä undercutilla riittävän eron Jundduun ja Thutoon, mutta sattu just tulemaan VSC seuraavalla kierroksella, minkä johdosta Thuto sai 6 sekunnin ja Junddu n. 8 sekunnin hyödyn. Lisäksi olivat vielä edellä ja tähtäämässä yhteen stoppiin. Melkein olis ollu parempi ihan kunnon SC, muutenkin se on paljon helmempi. Keskistintillä osu vielä paha ruuhka, niin päätin tulla letkan seasta viimeselle stopille. Vikan stintin alussa Zetorkin älyttömällä suoravauhdilla kiusas ja hidasti menoa. Olin itseasiassa melko varma tässä vaiheessa, että Zetorhan saattaa voittaa kisan. Mutta ilmeisesti TC:n kanssa ja pienillä siivillä rengaskulutus oli ainakin hänellä niin kova, että loppua kohden ei enää pysyny vauhti riittävänä. Vähän loppu renkaat itelläki kesken lopussa. Ois vissiin voinu edes reeneissä kokeilla mediumeja. Onnittelut Thutolle voitosta!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Noniin, no nyt ku katoin ton Viltzun koosteen niin ehkä en ymmärtäny tota VSC tapaa miten toimia kunnolla.. Täytyy ennen ensi kisaa vähä reenata et miten sitä pitää hidastaa jne.

Toivottovasti vaan paikka löytyy, meinaa tuo A1-ring on ollut omalle kohdalle yks parhaista radoista (2015 voitinkin siellä yhden kisan!)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Jos sallitte näin varakuskina kirjoitan. Perinteisesti meni hartiat lukkoon kisassa ja kaikki mutkat pitkäs, ss mureni alle parissa kieroksessa. yksin ajaessa tuntu vauhtia löytävän mut vielä on kisoihin säätäminen täytyy opetella. No kolmas kisa vasta alla formuloilla niin onhan noista sentäs piste sija jokaisesta tullu
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Video materiaalia ei nyt oo, mutta koitetaan muistista heittää jotain.

Kisan alku meni hyvin ja sain pidettyä paikkani, mutta zetor ahdisti perässä ja lopulta ohittikin. Zetorin perässä ajelinkin suht rauhassa muutamaa ohitus yritystä lukuunottamatta aina hänen varikko stopille asti, mikä tuli itelle vähän yllätyksenä koska ajoi mediumeil ku ite taas ajoin ekan stintin softeilla. Junddu ja simo sieltä koitti tulla tuoreimmilla renkailla ohitte mutta sain kuin sainkin heitä vähän kiusattua ja pidettyä takana.
Varikolle tulin 18 kierroksella ja näin jossittelemalla yhden tai kaksi kierrosta liian myöhään, kun supersoftitkin kesti todella hyvin, mutta kärki nelikko oli karannut aivan liian pitkälle vaikka koitin ajaa heitä kiinni, mutta kierrokset loppu yksinkertaisesti kesken. Zetorin rankkujen takia nousin yhden sijan ylöspäin.

Säädöt osottautuivat aivan loistaviksi ja tämän kisan nostan jopa korkeammalle kuin ekan kauden Bakun kolmossijan, kun nyt ei ollu varaslähtöjä ja muita rankkuja sekottamassa pakkaa.

Ja pieni tilasto katsaus näin loppuun: Parhaat ajot oon näköjään ajanut vastapäivään ajetuilla radoilla, tämä Usa ja viime kauden Baku, joten taidankin äänestää ensi kaudeksi Singaporea, Brasiliaa ja Abu Dhabia :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Päivän tylsin kooste:
[video=youtube;cfoKsy8C7rI]https://www.youtube.com/watch?v=cfoKsy8C7rI[/video]

Ruudusta 12. ---> 12.

+ 15 sekkaa eteen ja taakse. Pari hyvää vääntöä Singularityn ja Skitson kans. Muuten yksin ajelua. Silti 8 minuutin kooste.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Ja pieni tilasto katsaus näin loppuun: Parhaat ajot oon näköjään ajanut vastapäivään ajetuilla radoilla, tämä Usa ja viime kauden Baku, joten taidankin äänestää ensi kaudeksi Singaporea, Brasiliaa ja Abu Dhabia :D

Abu Dhabi on tällä nykyisellä kaudella. :)

Harmittavasti ekaa kertaa kävi niin, että heitti ulos kisasta. Ois ollu kiva nähdä mihin vauhti olisi riittänyt.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

[video=youtube;wgHFKgPKCOI]https://www.youtube.com/watch?v=wgHFKgPKCOI[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Harmittavasti ekaa kertaa kävi niin, että heitti ulos kisasta. Ois ollu kiva nähdä mihin vauhti olisi riittänyt.

En tiedä muistitko, mutta sullahan olisi ollut mahdollisuus liittyä takaisin kisaan ja lähteä tekemään uutta nousua pisteille.

Ja vaikka tuon olisitkin muistanut, niin toimii muistutuksena toisillekin. Eli jos yhteys katkeaa, niin PSN-kavereiden kautta vaan uusi joiniminen niin pääsee oman auton rattiin takaisin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Abu Dhabi on tällä nykyisellä kaudella. :)

Harmittavasti ekaa kertaa kävi niin, että heitti ulos kisasta. Ois ollu kiva nähdä mihin vauhti olisi riittänyt.


No katos vaan. Oon näköjäs muistanu omiani mut sielt sit top 5 sijoitusta hakemaan :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tuli siinä Thuto osuma, mut ei tuolla ollut mitään merkitystä. Olin ykkös sektorissa/kakkosen alussa niin paljon hitaampi kuin muut. Olisit tullut muutenkin ohi. :D

Torstaisesta kisasta tulee varmaan vieläkin tiukempi kisa. Harvoin on ollut 5 ekaa autoa noin liki toisiaan. Harmi kun Jundullakin kusas homma renkaisiin. Sormet myös ristissä, että muistaisin vaihtaa setuppia tällä kertaa. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

En tiedä muistitko, mutta sullahan olisi ollut mahdollisuus liittyä takaisin kisaan ja lähteä tekemään uutta nousua pisteille.

Ja vaikka tuon olisitkin muistanut, niin toimii muistutuksena toisillekin. Eli jos yhteys katkeaa, niin PSN-kavereiden kautta vaan uusi joiniminen niin pääsee oman auton rattiin takaisin.


No perhana, en tietäny. Olisin joininu heti takasi jos oisin tienny et pääsee takas ajamaan. :eek:
 
Ylös Bottom