Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

No perhana, en tietäny. Olisin joininu heti takasi jos oisin tienny et pääsee takas ajamaan. :eek:

Senhän takia ne haamuautot siellä pyörii, että pääsee joinimaan takaisin. :D Muistaakseni joku 5min on aikaa yhteyden katkeamisesta joinia uudelleen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Senhän takia ne haamuautot siellä pyörii, että pääsee joinimaan takaisin. :D Muistaakseni joku 5min on aikaa yhteyden katkeamisesta joinia uudelleen.
No voihan perkule. Tässä toinen joka ei älynnyt samaa. Oppihan jotain uutta kuitenkin :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Mulle tulikin yllättävä meno ja en oo 100% varma ehdinkö tän päivän kisaan mukaan, joten annan suosiolla mun paikan varakuskille. Ensi viikolla ei pitäis mitään ainakaan estettä tulla.

Mulle voi toki heittää kutsua, mutta en viitsi hautoa paikkaa jos en kuitenkaan pääsekkään mukaan tänään. :(
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Mulle tulikin yllättävä meno ja en oo 100% varma ehdinkö tän päivän kisaan mukaan, joten annan suosiolla mun paikan varakuskille. Ensi viikolla ei pitäis mitään ainakaan estettä tulla.

Mulle voi toki heittää kutsua, mutta en viitsi hautoa paikkaa jos en kuitenkaan pääsekkään mukaan tänään. :(

Ei ole varakuskeja tällä hetkellä ilmoilla, joten pitelen sulle paikkaa auki. Voit vaikka kisaan sitten joinia, jos kiinnostaa (ja jos ei varakuskeja tässä ennen kisaa ilmaannu).
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Kisa: [video=youtube_share;P4T0kTzW15I]https://youtu.be/P4T0kTzW15I?t=1687[/video]

Koostetta en tee ollenkaa, ei oo mitään mitä näyttää. Yksin köröttelyä koko kisa.

Paalulta pääsin lähtemään, mutta kisa meni sitten heti ekalla kiekalla pieleen, kun spinnasin sopivasti suoraan varikolle :D. Kutosvaihteella perä alta, normi päivä. No, en ollu kyllä ajolinjalla että se kai sen selittää.

Eipä siinä hyvä kisa pilalle menny. Normaalisti mulla on renkaat toiminu ja kestäny ihan hyvin. En tiiä missä vika, kun ei tällä radalla kestäny eikä toiminu. Eniten säätötyötä tein ennen kisaa mitä oon ikinä tehny, mutta ei mikään toiminu. Kertoo paljon, että loppujen lopuks parhaiten toimi minimisiivillä. Mutta kaikilla seoksilla pysty ajaa joku kaks tai kolme kierrosta kovaa ja sitten alko puttoomaan kierrosajat. No jospa ens kisassa sitten taas paremmin.

E: Tosta Fiskemannin videosta. Samantapanen tilanne oli eilen siinä Simon ajamassa kisassa (ei Simolla) ja siinä yks selostajista kehu aggressiiviseks liikkeeks. Ihmettelin että mitenvoi olla tota mieltä, mun mielestä selkee rike. Noita alkaa vissiin Singularitylla olla jo useita, niin pitäs vissiin jonkinlaista sanktiota kehitellä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Ultrasoft - never again.

Uhosin ennen kisaa etten niihin koske ja olisi vissiin pitänyt pysyä kannassa. Ajoin ensin ihan ok kierroksen aika-ajoissa supersoftilla, mutta päätin sitten mennä haistelemaan ultrasofteilla josko paalupaikka olisi ollut otettavissa. Summa summarum; kakkossija ja liikkuvan shikaanin titteli kisan ekoille kierroksille.

Tiesin väkisin joutuvani kahdelle stopille, joten ajattelin ettei ultrat nyt niin paha ratkaisu olisi. Anyway ekan stopin jälkeen onnistuin sitten sössimään lopullisesti kisani ajamalla storkin perään ja rikkomalla etusiiven. Noh, oma moka ja pari sijaa siinä kohdin turpaan ja kolmen stopin taktiikka päälle.

Mutta hyviä vääntöjä oli kisassa jälleen! Erityiskiitokset samadhille, jonka kanssa väännettiin useamman kierroksen ajan sijoilla ynnä muut. Ja perään vielä pahoittelut jatumatuselle, kun hänet seinään teilasin. :(
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Unohtu tallentaa video kisasta mutta lyhyesti kerrottuna:

Q:
Eka veto ultrasofteilla maltillinen 1.08.6. Toinen veto SS ja pieleen. Kolmannelle vedolle en kerenny ku peli heitti pihalle mut ois helposti pystyny US:eilla parantaa 0,5s. Kuitenkin 7ruudusta lähdettiin.

Kisa:
Ihan hyvä lähtö viivalta mut edessä olevalta niin hidas että multa meni siipi heti kättelyyn. Sit 1 mutkassa jatumatunen tulee radan ulkopuolelta kylkeen ja siinä meni monta sijaa. Sit 3 mutkassa jrantalan kanssa vääntöä ja mun mielestä hänellä oli tilaa ulkopuolella niin ei ois tarvinnu kylkeen kääntää, siitä seinään ja siipi irti. Sit varikolle heti ja softit alle jotka kesti 10 kierrosta?? (Treeneissä 25) ja siinä välissä uudestaan jatumatusen kanssa kolari, lähdin aika aggressiivisesti ohittamaan kun oli vähän hermo mennyt aiemmasta tilanteesta, mutta hän puolusti sisälinjaa ja liimaunnuin siihen konttiin kiinni ja siitä seinään ja siipi rikki, olen sitä mieltä että olisi voinut päästää ohi kun mulla oli paljon enemmän vauhtia siinä kohtaa kisaa, mut toisalta kisa on kisa ja siellä kisataan. Sit uudestaan varikolle SS alle jotka kesti joku 12 kierrosta ja sen jälkeen ajattelin ottaa vielä uudet SS joilla menisin loppuun mutta puhkes (oikea etu 72%) kierrosta ennen maalia ja siitä varikolle US alle. Siinä kisan loppuvaiheilla oli joku neljän auton vääntö jossa oli joku samahdi vai kuka oli (kuitenkin S-kirjaimella alkava nimi) kun tönäs minut 1mutkan jälkeisellä suoralla nurmikolle ja vielä kakkosmutkassa kääns silleen nokan eteen et joutu heittää liinat kiinni. Menin sit kolmosmutkassa väkisin ohi kun ei ois varmaan rehdisti voinut kilpailla. Olisinkohan ollut maalissa 16.

Jatketaan ens viikolla ja toivotaan parempaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

En tee koostetta, koska jätin kisan kesken. Oli ihan hirvee ajettava koko ajan, en tiiä mitä tapahtu. Renkaat myös meni ihan pipariks.

Aika-ajossa oli tarkotus ajaa SS ja sitten kokeilla kisaan saanko 1 vai 2 stoppia onnistumaan. No eka veto SS renkailla aika-ajossa ja eka mutka corner cut. Ajoin toisen kiekan perään, mutta renkaat oli jo sitten tosi kuluneet.

Päätin sit kuitenkin vetää US renkailla aika-ajon, ja iha perus ok kierros tuli.

Kisassa US meni heti ekojen kiekkojen jälkee ruvelle. Sit alko valumaan taas mutkat ja lopulta törmäsin Samadhiin ja spinnasin vikaksi. Se oli täysin mun moka. Tulin sit varikolle kiekalla 3 hakeen Softit ja aattelin että yritän nyt vielä 2 stoppia. No eihän ne Softitkaan kestänyt 10 kierrosta edes. Sit alko spinnailu ja jätin pelin kesken.

Mitä enemmän treenaa nii sen huonommin tuntuu menevän. Ens kerralla en sit treenaile ollenkaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Ilmeisesti muiltakin tullut hieman kommenttia Singularityn ajotyylistä viime ja edellisistä kisoista.
Mites porukka tämän tulkitsee? Mielestäni rintarinnan tultiin mutkaan ja kaveri leikkaa suoraa eteen.

https://www.youtube.com/watch?v=cAYVwGavry8

Aika törkeä tilanne tuo! Jahka saan oman koosteeni valmiiksi, tulee lisää Singularityn huikeita otteita julkisuuteen. Pleikalla vaadin varoitusta, mutta kun en ole näköjään ainut "uhri" niin kyllä loppukauden kilpaiukielto opettaisi ehkä varomaan muita.

http://www.youtube.com/watch?v=xd2phscSHas&t=9m10s

Siitä voi muistella viime kauden Kanadan kisasta Singularityn touhuja.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Ai että, ensimmäinen podium! Ennen kisaa sain setupin sellaiseen kuosiin, että pystyin lähtemään kokeilemaan yhden stopin taktiikkaa, kun aiemmin viikolla jopa kaksi stoppia tuntui kaukaiselta haaveelta. Aika-ajoissa tavoitteena oli ajaa sijalle 11, jotta pääsisi aloittamaan kisan softeilla ja katsomaan sitten, että mihin asti ne kestävät. Lopulta 15. ruutu, kun himmailin pari kymmenystä pois ajasta viimeisellä sektorilla.

Kisaan tosiaan yhden stopin taktiikalla. Softeilla 23 kierrosta ja supersofteilla loput kierrokset. Ykkösmutkassa onnistuin kolhimaan siipeä hieman kossun takakonttiin, mutta se ei onneksi vaikuttanut ajamiseen. Tallikaveri Senaattori päästi meikäläisen ohitse toisen kierroksen päätteeksi etusuoralla, siitä vielä kiitokset. Ei tarvinnut juuttua kauemmaksi aikaa perään roikkumaan, vaan pääsi jatkamaan heti edellä olevia. Siitä sitten tasaista nousua ja lopulta kierroksella 23 tulin sisään kärjestä. Viimeiset 2-3 kierrosta ensimmäisellä stintillä jouduin vetämään melko varman päällä, jotta kumit eivät puhkeaisi. Kuluma oli lopulta 84%:n luokkaa, kun tulin sisään. Stopin jälkeen palasin radalle zeizein perään. Hänestä pääsin ohi sopivasti, kun zeizei poistui edestä stopille. Lopussa sitten Simon kanssa tiukka kamppailu toisesta sijasta, joka kääntyi lopulta meikäläiselle. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen kisaan. Ehjä suoritus ja setup toimi loistavasti. Podiumpaikkaan en todellakaan uskonut aika-ajon jälkeen, mutta vauhti oli yllättävän hyvää ja edestä tippui porukkaa sopivasti pois.

[video=youtube;ttGndPGP_Ps]https://www.youtube.com/watch?v=ttGndPGP_Ps[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Noniin ihan hyvin meni ensimmäinen kfin kisa avut offilla. Harmittavasti kierroksella kolme tuli ruutuun host migration ja kaikki näyttivät poistuneen sessiosta. Luulin, että koko sessio meni nurin, mutta katoin kaverilistaa ja huomasin, että ajot jatkuu. No siinä hetken ihmeteltyä poistuin ja uudelleen joinasin kilpailuun. Kolme kierrosta kerkesi haamu ajamaan ja sijotuksia tuli useempi tiputtua alaspäin. No siinä sitten eka stintti jatkui, joka oli pitkä softeilla ajo (23. kierrosta). Sen jälkeen supersoftit alle ja maaliin. Toiseksi viimeisellä kierroksella nappasin penaltin, joka tiputti loppusijoitukseni viidenneksi. Lopputuloksissa kokonaisaika oli väärin merkitty, jonka todennäköisesti tuo uudelleen joinaaminen sekoitti. Oikea ero kärkeen maalissa oli siis joku 22-23s, sen 3s penaltin myötä. Jos jotain positiivista kisasta hakee niin vauhti oli erittäinkin hyvää ja olisi riittänyt voitto taisteluun jos tuota sessiosta ulos lentämistä ei olisi tapahtunut.

Kooste:
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Itävallan GP - Päiväni Simona

Huhheijaa mikä kisa. Tai siis, helvetin tapahtumaköyhähän se minun osaltani oli. :D Pientä tiivistystä kuitenkin alla.

Aika-ajoon lähdin ajatuksella, että "kaikki tai ei mitään" supersofteilla. Kokeilin vielä päivällä offlinessa starttaamista ultrasoftilla, mutta oli joku 25 sekuntia hitaampi taktiikka. En lähtenyt aika-ajossa ajamaan edes minkään sortin pankkikierroksia ultrasoftilla ja kaikki yhden kortin varaan. Kierros oli omasta mielestäni korkeintaan "ihan ok", mutta alle kaksi kymmenystä paaluun, neljän lähtöruutu ja kisan kannalta huomattavasti parempi rengas. Skitso otti ihmeellisen haamulähdön (ei ottanut vilppilähtöä kun ei (KAI?) käynyt ajamassa varikon läpiajorangaistusta, joten valot sammuivat aikaisemmin?) ja pääsi ohi, mutta jatumatusen ja Suomi-Rampan pääsin kuittaamaan ennen kakkosmutkaa. Thuto suditteli varikolle ekan kierroksen lopussa ja Skitsosta pääsin toisessa mutkassa ohi kolmannella kierroksella.. Sitten.. Nooh, kävin varikolla kierroksella 14 ja ajoin maaliin kierroksella 36. :D Stopin jälkeen täysin tyhjä baana koko kisan, kun Salmingikin meni omalle stopilleen juuri silloin kun saavutin. Jrantalalle vielä erityiskiitos ettei lähtenyt ohittamaan mua ennen mun ainoaa stoppia, vaan malttoi ajella takana turvallisen välin päässä.

Skitson ohittamisen jälkeen koko kisa meni vaan aikaeroja kyttäillessä ja aikaeron pitämisessä riittävän isona. Bensaa jäi tankkiin vaikka kuinka paljon, vaikka 2,5 litraa sieltä poistin ennen starttia. Tuloksena kuitenkin debyyttivoitto edellisvuoden ja tämän vuoden versiot mukaan laskettuna, joten kelpaa oikein hyvin! Tapahtumaköyhä kooste kisasta alla:

[video=youtube;7gqW6ReEEW4]https://www.youtube.com/watch?v=7gqW6ReEEW4[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Erilliseen viestiin kolareista: Mä en itse näe tuota Singularityn tekoa niin törkeänä kuin muut, koska Fiske tulee rinnalle vasta jarrutuksen aikana, jolloin reagointiaikaa on vähemmän. Menee kuitenkin ehdottomasti Singularityn piikkiin, joten haluaisin kuulla useammalta kuskilta mielipiteen tuosta. Mitään loppukauden kilpailukieltoja en kuitenkaan ole antamassa, koska tätä ennen huomautuksia vaatineita kolhuja kukaan ei ole ilmoittanut.

Tästä eteenpäin tosiaan ruvetaan antamaan rangaistuspisteitä, jotka tuottavat jossain vaiheessa sanktioita. Alustavasti olen ajatellut aika-ajokieltoa kymmenestä (10) virhepisteestä ja virheen vakavuudesta riippuen pisteitä tulee sitten väliltä yksi-ääretön.

Rikuveelle tuli myös ilman ilmoitusta tulleesta poissaolosta ensimmäinen varoitus. Mietin tässä vähän, että muunnanko nuo poissaolovaroitukset osaksi rangastuspisteitä ja mikä niiden pistemäärä tulisi olemaan. Tästäkin otetaan kommentteja vastaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Erilliseen viestiin kolareista: Mä en itse näe tuota Singularityn tekoa niin törkeänä kuin muut, koska Fiske tulee rinnalle vasta jarrutuksen aikana, jolloin reagointiaikaa on vähemmän. Menee kuitenkin ehdottomasti Singularityn piikkiin, joten haluaisin kuulla useammalta kuskilta mielipiteen tuosta. Mitään loppukauden kilpailukieltoja en kuitenkaan ole antamassa, koska tätä ennen huomautuksia vaatineita kolhuja kukaan ei ole ilmoittanut.

Tästä eteenpäin tosiaan ruvetaan antamaan rangaistuspisteitä, jotka tuottavat jossain vaiheessa sanktioita. Alustavasti olen ajatellut aika-ajokieltoa kymmenestä (10) virhepisteestä ja virheen vakavuudesta riippuen pisteitä tulee sitten väliltä yksi-ääretön.

Rikuveelle tuli myös ilman ilmoitusta tulleesta poissaolosta ensimmäinen varoitus. Mietin tässä vähän, että muunnanko nuo poissaolovaroitukset osaksi rangastuspisteitä ja mikä niiden pistemäärä tulisi olemaan. Tästäkin otetaan kommentteja vastaan.

Samaa mieltä tosta Singularity kolarista sun kanssa, eli ei niin vakava homma. Voisi tietenkin katsoa sinne peiliin ja jättää toiselle tilaa kun huomaa että on lähellä mutta noita sattuu aika usein vastaavia tilanteita, ja edellä olevallahan on tuo oikeus valita linja. Itse en tosta välttämättä edes rankkua antaisi.

Ja toi aika-ajokielto on hyvä ja sit ehdottaisin että jos 2 kertaa saman kauden aikana saa tuon 10 virhepistettä kerättyä niin kilpailukielto seuraavaan kisaan.

Itselle ei niin väliä noista poissaolorankuista niin siihen en anna mielipidettä :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Katoin Fisken ja Singularityn tilanteen ja ihan oikeesti ei tossa T1 voi noin kaukaa ohittaa. Tuskin Singu ajatteli, että yritetään edes ohi ku Fiske oli niin kaukana ja jarrutuksessa sukeltaa päin. Tuossa voi miettiä, jos Singulle olisi vahinkoa tullut niin Fisken vikahan tuo olisi ollut. Vai ajateltiinko siellä, että ilmaiseksi väistetään tieltä vai ? Jokatapauksessa maltti olisi ollut valttia ja Fiske olisi voinut yrittää ohittaa seuraavalla suoralla.

Tässä muutama esimerkki T1 ohituksista.

Hiukan sukeltamalla ohi ja ohitettu kuittaa seuraavassa jarrutuksessa ohi.
https://youtu.be/F5rt4bTi_Z4?t=1m49s

Hyvä ja turvallinen ohitus.
https://youtu.be/F5rt4bTi_Z4?t=2m28s

Hyvä ja turvallinen ohitus 2.
https://youtu.be/F5rt4bTi_Z4?t=4m22s
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Kisaraporttia

Aika-ajot meni pikkusen alakanttiin. Oli tarkoitus ultra softeilla tehdä varma pankki kierros ennen softi kierrosta, mutta mutka pitkäksi ja kierros hylätty. Seuraavalle yritykselle otin ss renkaat millä ajattelin kisaanki lähteväni ja varma kierros alle. 1.09 ja tuhannesosia päälle. Sijoitus P11. Ei huono mutta ei kyllä hyväkään. Keskisakkia.

Kisaan taktiikkaa oli mietitty ja testattu jo päivällä. Tarkoituksena oli ajaa ss+s+us. Lähdössä pidin paikkani ja taisin just nousta pistesijoihin kiinni. Ekakierroksilla ainakin junddu pyörähti ja jrantala tuli kärsimään läpiajo rangaistusta varaslähdöstä? Kierroksella viisi ollessani viidentenä saavutin suomi-rampan joka poistui edestä varikolle. Siitä eteenpäin saikin ajella omaa kyytiä aina kierrokselle 11 jolloin odotti ensimmäinen pit stop. kossu94 ja suomi-rampan perään uusilla renkailla. Vääntö oli varsinkin kossu94:sen kans hurjaa monen kierroksen ajan. Vuorotellen ohiteltiin toisia. Kierroksella 15 kossun jarruvirhe ja pääsin lopullisesti edelle. Toka stintillä pääsin vielä haklasta ja senaattorista ohi. Kierroksella 27 4. sijalta us rattaat alle ja loppukiri! Zetorista ja senaattorista uuemman kerran ohi joka oli ennättänyt varikkostopin aika edelle. Storkkia ei saanu kiinni ja iskemään kun kierrokset loppu kesken. Maalissa viides mutta ei yhtään rangaistusta niin sijoitus nousikin neloseen storkin edelle.
Taktiikka pelas hienosti mutta jos jotakin niin kierroksen tai kaks aiemmin olis voinu tulla vaihtamaan ultra softit

Ps. Eka muokattu video sharefactorylla ja sen on varmaan näkönenki mutta treenataan sitäki lisää.

https://youtu.be/mIruEJM_L0o
 
Ylös Bottom