Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Heitänpä heti tuomarille tehtävää. Onko skitson teko rangaistuspisteiden arvoinen suoritus, kun puskee miut ulos radalta.

https://youtu.be/F5rt4bTi_Z4?t=1m36s

Katsoin tuon sun koosteen jo aiemmin ja meinasin käyttää tuota juuri esimerkkinä, jos joku rupeaisi uudestaan rajusti kritisoimaan Singularityn ja Fisken osumaa, että pahempiakin käynyt. Simolta vähän samanlainen, mutta lievempi virhe Salmingin koosteessa.

Mun ajatusmallin mukaan tuo Skitson teko on tuomittava, PAITSI jos päästää ohitetun kaverin takaisin edelle. Tuossa Skitso siis selvästi hyötyi ulostyöntämisestä (joka todennäköisesti johtui jarruvirheestä+autojen liimauksesta), joten olisi kuulunut nostaa ja antaa sija takaisin. En kuitenkaan rupea ainakaan omana päätöksenä antamaan tästä tilanteesta suoraan rangastuspisteitä, vaan toimikoot "maxverstappenmaisena" esimerkkitilanteena, jollaista EI saa tehdä jatkossa. Jos kuitenkin valtaosa kokee rangaistuspisteiden arvoiseksi, niin piistetään uudelleenharkintaan.

Jatkossa: Jarruvirheitä tulee varmaan kaikille, mutta jos ajattaa toisen ulos niin sija takaisin, tai tuloksena rangaistuspisteitä.

Tuli muuten tuohon rangaistussääntöön sellainen lisäkohta mieleen, että myös aikarangaistuksia voitaisiin tuomita, mutta vain pahemmissa tapauksissa. Tuo aikarangaistus siis lisättäisiin ajetun kisan loppuaikaan. Aikarangaistuksien lisäksi tulisi kuitenkin aina myös rangaistuspisteitä, aivan kuten oikeasti F1:ssä.

E: Ja tarkennuksena mahdollisten väärinymmärryksien takia, että en tule tekemään näitä päätöksiä diktaattorina, vaan kommentit ja mielipiteet ovat enemmän kun tervetulleita. Sitten jos kukaan ei halua kommentoida, niin teen päätökset itse. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Kirjotellaanpas ihan enemmälti noista ohitustilanteista ja kolareista. Älkää ottako mitään henkilökohtasesti, tässä puhutaan aika pitkäti mielipideasioista. Niin kun on nähty, niin edes FIA ei tiiä mikä on oikein ja mikä väärin.

Otetaan ekana toi Fiskemannin ja Singularityn tilanne. Fiske on jarrutusalueelle tultaessa noin autonmitan Singularityn takana, eli jos oisivat peräkkäin niin taka- ja etusiipi kutakuinkin koskettais toisiaan. Niin kyllähän tolta matkalta pitää saada ohittaa, varsinkin kun Fiskellä on selvästi paremmat renkaat kun pystyy jarruttamaan myöhemmin. Ja jarrutus ei mene pitkäks, vaan selvästi ois saanu jätettyä tilaa ulkopuolelle. Verratkaa tähän tilanteeseen, oisko Bottaksella ollu oikeus kääntää samalla tavalla sisään? Tällähän tavalla just saadaan hienoo rintarinnan ajamista ja hienoja ohituksia.

Syöksy on "rike" vasta kun ohitettavalle ei jää mahollisuuksia ajaa mutkaa läpi. Tässä on vähän siinä ja siinä -tilanne, mutta mun mielestä ihan OK, koska mulle jäi tilaa aika reilusti. Tossa Storkin ja Skitson osumassa puolestaan selvä rike Skitsolta. Toi Salmingin ja Simon tilanne on siinä rajoilla, ehkä rike siinäkii. Huomautan vielä että puhun pienistä rikkeistä, sekä Singularityn, Skitson että Simon tapauksissa.

Tuo että eellä olevalla on oikeus valita ajolinja, on kyllä semmonen tulkinta mitä minä en ymmärrä. Mun mielestä tota pitäs käyttää vaan sillon kun eelläoleva voi muuttaa linjaa ilman että osuu takanaolevaan. Jos näkee että takanaoleva siirtyy ennen jarrutusta sisäpuolelle, niin kyllä sillon pitää olla valmius jättämään sinne se tila, jos siellä sitä on. Tässä esimerkki mun kisasta, Kossu on varmaan kolmen tai neljän autonmitan verran takana, en tiiä onko ylioptimistinen ohitusyritys vai missaako jarrupaikan vai pystyykö jarruttamaan noin paljon myöhemmin, mutta kun huomaan tosta nuolesta että tulee kovaa takaa, niin en käännä päälle, vaan jätän tilaa. No, loppujen lopuks ei siitä ois tainnu osumaa tulla vaikka oisin kääntäny normaalisti sisään, että sikäli turha väistö.

Tässä vielä klassikkoesimerkki oikeesta elämästä, mikä ero on siinä kun ajetaan siististi tai kun ajetaan niinkun nykyään. Toi Verstappenin ohitus oli vieläpä F1-sivuston mielestä viime vuoden parhaita ohituksia. Minun järkeen ei mahu, miks noi sallitaan. Typerän näköstä, ja pilaa aina mahollisen jatkoväännön.

Ja tuosta argumentista, että tämä on vaan peliä, tämän pitäs olla hauskaa ajanvietettä. Nimenomaan, minä nautin siitä että ajetaan rehdisti rinta rinnan, en siitä kun "vähän kolisee, ihan sama". Tietysti pitää muistaa, että monet kolarit on selittyny lagilla. Lisäks ei tässä mitään ammattilaisia olla, niin virheitä (isojakin) tulee niin ei tässä mitään sarjastasulkemisia tai muita isoja rangaistuksia tarvita. Toi varotuspisteet ja aika-ajokielto kuulostaa ihan hyvältä.

Tämän ei sitten oo tarkotus olla mitään negatiivista valitusta, oon nauttinu näistä kisoista paljon (tänään en kovin paljon, ei tosin kolareitten takia), eikä mun kohalle oo tainnu osua mitään rumia tilanteita. Ei ainakaan niin pahoja että muistus mieleen. Mutta toivottavasti tää vähän avaa miten mä ajattelen ohittamisesta, ja ehkä vähän laittaa teitäkii miettimään, olittepa mitä mieltä tahtojaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Rikuveelle tuli myös ilman ilmoitusta tulleesta poissaolosta ensimmäinen varoitus. Mietin tässä vähän, että muunnanko nuo poissaolovaroitukset osaksi rangastuspisteitä ja mikä niiden pistemäärä tulisi olemaan. Tästäkin otetaan kommentteja vastaan.

Pidä noi poissaolorankut erillään. Niistä on oikeampi rangaistus sitten pudota varakuskiksi jos ei poissaoloja ilmoittele. Kisasuorituksista ensisijaisesti kisarankkuja tai varoituspisteitä kisoihin.

Kattelen noita kolareita ite ja heitän niistä tarkemmat senttini pöydälle illemmalla.

Jatkossa: Jarruvirheitä tulee varmaan kaikille, mutta jos ajattaa toisen ulos niin sija takaisin, tai tuloksena rangaistuspisteitä.

Tuli muuten tuohon rangaistussääntöön sellainen lisäkohta mieleen, että myös aikarangaistuksia voitaisiin tuomita, mutta vain pahemmissa tapauksissa. Tuo aikarangaistus siis lisättäisiin ajetun kisan loppuaikaan. Aikarangaistuksien lisäksi tulisi kuitenkin aina myös rangaistuspisteitä, aivan kuten oikeasti F1:ssä.

E: Ja tarkennuksena mahdollisten väärinymmärryksien takia, että en tule tekemään näitä päätöksiä diktaattorina, vaan kommentit ja mielipiteet ovat enemmän kun tervetulleita. Sitten jos kukaan ei halua kommentoida, niin teen päätökset itse. :D

Tuo nyt pitäs olla oletuksena muutenkin, että jos törkyilet ja hyödyt, niin päästetään toinen ohi herrasmiehenä. Virheitä meille tulee kaikille välillä ja jarrutukset voi mennä pelin tuoksinnassa pitkäksi. Jos näin käy niin käsi pystyyn ja kaveri ohi.

Aikarangaistukset on ok kovana rankkuna. Ajokieltoa joku vaati aiemmin, niin sitä pitäsin ihan äärimmäisenä rangaistukena. Ei näiden perusteella vielä kellekkää pidä ajokieltoa asettaa.

Thuton kirjoitelma ja esimerkit on hyviä, niistä vois moni ottaa oppia ja sisäistää ajatusta. Tää on toki peli joten sekin tulee huomioida. Mutta koska tää on peli, niin tuntuu että tässä ohitellaan vähän tilanteissa/paikoissa joissa oikeassa elämässä ei ohi mentäs. Malttia myös ohittaville, eikä ihme väleihin työntämistä niin että toinen ei ehdi reagoida ja sitten kolhitaan. Ohittaa saa ja pitääkin, mutta aina on ihan hyvä malttaa vähän kuin että väkisin kiireellä ohi.

Meitä on tässä 20 ja tyylejä yhtä monta erilaista. Osa on harkitsevaisempia ja osa ei. Se on ok, näin on oikeassakin elämässä. Esim. Salmingi on mun mielestä tosi herrasmies ohituksissaan ollut mitä nyt on hänen kanssaan monessa kisassa peräkkäin ajanut. Ei työnnä väleihin joita ei ole, vaan odottaa tilaisuuden ja painaa varmasti ohi tilaa jättäen kuitenkin. Sama homma monella muullakin (thuto, storkki, simo, viltzu, zetor yms)

Vähän kehujakin ettei vaa dissaamiseksi mene tää ketju.

Ja Viltzu, oo vaa enemmän diktaattori kuitenkin näissä tuomioissakin. Lopullinen päätösvalta on sulla, mutta on hyvä että kuunteleet meitä kuolevaisiakin. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Oon kyl samaa mieltä Thuton kanssa.
Mut loppujen lopuksi jos esim ohitettava auto puskee ohitettavan leveäkse ym. Niin kuinkahan moni näissä karkeloissa antaisi sen sijan heti takaisin, väittäisin että siinä kisatilanteessa ei kovin moni meistä muistaisi/luulisi että ohitus oli rehti. Siinähän häviää ihan älyttömästi aikaa jos toinen jää 5-10s ja pitäisi odotella että se tulee uudestaan ohi, ja sen takia moni varmasti jatkaisi vaan ajamista. Eli jos tällänen sääntö nyt tulee niin tulee varmaan kisojen jälkeen aika paljon tuomaroitavaa :D.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

https://youtu.be/lLFGQ5a5jS4
Kisa

Aika-ajo meni suht hyvin, TOP 10:n ensimmäistä kertaa tämän pelin sarjassa. Tallikaveri Kiraih kepitti mut jollain 0,025 sekunnilla.
Startissa munasin kaiken. Kuten videossa näkyy, otin vilppilähdön. Reagoin välittömästi tuohon Skitson lähtöön, en tiedä oliko lagia vai varastiko hänkin.
Kierroksella 2 mutkassa 3 (kohdassa 2:10) osuma Junddun kanssa. Ulkopuolella olisi ollut tilaa mutta en halunnut vapaaehtoisesti ajaa hiekalle, osuma oli lopulta hyvin pieni rengaskosketus. Näytti jopa kisatilanteelta.

Loppukisasta ei tapahtunut oikeastaan mitään, yksinajelua vaan. Pari ajovirhettä löytyy joistain väleistä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Yksi epäkohta tossa sukeltamisessa kuitenkin on, nimittäin lagi. Pari kertaa tällä kaudella nimittäin käynyt, että toisen kuva näyttää ihan muuta kuin oma. Esim. USAn geepeessä Thuto osui muhun vaikka omassa kuvassaan oli mua auton mitan taempana.

Kuitenkin jos suoranaista perseilyä ja piittaamattomuutta esintyy niin varoitukset on hyvä jakaa ja jatkuvista rikkomuksista voi miettiä mahdollista rankkua.

Harmi kun en ehtinyt kisaan mukaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

https://youtu.be/lLFGQ5a5jS4
Kisa

Aika-ajo meni suht hyvin, TOP 10:n ensimmäistä kertaa tämän pelin sarjassa. Tallikaveri Kiraih kepitti mut jollain 0,025 sekunnilla.
Startissa munasin kaiken. Kuten videossa näkyy, otin vilppilähdön. Reagoin välittömästi tuohon Skitson lähtöön, en tiedä oliko lagia vai varastiko hänkin.
Kierroksella 2 mutkassa 3 (kohdassa 2:10) osuma Junddun kanssa. Ulkopuolella olisi ollut tilaa mutta en halunnut vapaaehtoisesti ajaa hiekalle, osuma oli lopulta hyvin pieni rengaskosketus. Näytti jopa kisatilanteelta.

Loppukisasta ei tapahtunut oikeastaan mitään, yksinajelua vaan. Pari ajovirhettä löytyy joistain väleistä.

Ongelmahan tuossa meidän osumassa on se että kun mä olen kovemmalla vauhdilla tulossa sisäpuolelta niin mun auto ei vaan yksinkertaisesti käänny yhtä paljoa kun sun auto hieman hitaammalla nopeudella, ja kun tuossa ulostulossa sulla on vähemmän vauhtia niin se kääntyy vielä jyrkemmin kun mun auto ja sen takia mä lensin siitä seinään ja meni 30s hukkan kun ottaa siivenvaihdon ja ylinmääräisen stopin mukaan. Ja enhän mä ikinä pääse susta ohi jos aina tulisin samaa vauhtia mutkaan. Eli ohitettavan on otettava huomioon että ohittavalla on kovempi vauhti joka tarkoittaa sitä että ajolinjaa ei saa välttämättä niin jyrkäksi kuin ohitettavalla olisi siinä tilanteessa. Jos olisit ajanut ulostulossa sitä vasenta reunaa pitkin (ei sun hiekalle olisi tarvinnut ajaa :D) niin meillä olisi todennäköisesti vääntö kestänyt suraavaan mutkaan jne. Mutta ehkä toi nyt loppujen lopuks on kuitenki puoliks omakin vika kun lähtee tommosissa paikoissa ohittelee, muistuttaa vähän sitä fisken tilannetta ykkösmutkassa paitsi että mä en sukeltanu kun olin kokoajan ihan kiinni. Näitä vaan tuppaa sattuu aika usein vastaavia tilanteita. Ehkä jatkossa joutuu vaa odottelee drs aluetta, ja se tekee kyl kisaamisesta paljon tylsempää kun ei mualla uskalla vääntää.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tässä esimerkki mun kisasta, Kossu on varmaan kolmen tai neljän autonmitan verran takana, en tiiä onko ylioptimistinen ohitusyritys vai missaako jarrupaikan vai pystyykö jarruttamaan noin paljon myöhemmin, mutta kun huomaan tosta nuolesta että tulee kovaa takaa, niin en käännä päälle, vaan jätän tilaa.

Erinomainen teksti kokonaisuudessaan. Jätin tuon yhden videon esimerkiksi, jonka kanssa identtinen minulla oli viime viikolla. Tällaiset tilanteet näen itse varsin selvästi sellaisina, että tulen itse jatkossakin väistämään (jos vaan kerkeän), mutta jos osuu niin se on 100-prosenttisesti takaa tulevan syy. Tuossa reagointiaika on enää niin pieni, koska ei näe edes sitä valkoista nuolta ennen jarrutusaluetta. "Onneksi" tässä pelissä takana oleva kärsii normaalisti ainoana tuollaisista osumista, joten se on syöksyohituksiin lähtevien oma riski. Tuossa ei kuitenkaan edellä ajava tee mitään väärää, jos kääntää mutkaan normaalisti, kunhan on kääntymisen aloittaessa vielä selvästi edellä.


Ja Viltzu, oo vaa enemmän diktaattori kuitenkin näissä tuomioissakin. Lopullinen päätösvalta on sulla, mutta on hyvä että kuunteleet meitä kuolevaisiakin. :D

Voisin ollakin, mutta en omaa näistä asioista tavallista tallaajaa parempaa tietotaitoa niin väärintulkitsemisien vaara on liian iso. :D Eli sen takia kuuntelen (ja pyydänkin) kommentteja, mutta jos niitä ei tule niin teen päätöksiä yksin.

Mut loppujen lopuksi jos esim ohitettava auto puskee ohitettavan leveäkse ym. Niin kuinkahan moni näissä karkeloissa antaisi sen sijan heti takaisin, väittäisin että siinä kisatilanteessa ei kovin moni meistä muistaisi/luulisi että ohitus oli rehti. Siinähän häviää ihan älyttömästi aikaa jos toinen jää 5-10s ja pitäisi odotella että se tulee uudestaan ohi, ja sen takia moni varmasti jatkaisi vaan ajamista. Eli jos tällänen sääntö nyt tulee niin tulee varmaan kisojen jälkeen aika paljon tuomaroitavaa :D.

Harvassa varmaan tilanteet, joissa toinen sentään 5-10 sekunnin päähän jää. Jos kuitenkin kokee, että ei tehnyt mitään väärin niin sitten katsellaan kisan jälkeen uusiksi. Tuomiot tulevat kuitenkin aina olemaan rikettä isompia, joten oman kisan kannalta normaalisti fiksumpaa on menettää se saatu etu heti. Tuossa Storkin esimerkissä Skitso olisi menettänyt ~2 sekuntia, jos olisi höllännyt ja päästänyt Storkin takaisin edelle.

Täytyy myös muistaa, että pelejä nämä vaan on. Kunhan homma pysyy jollain tavalla rehtinä, niin en rupea turhasta rangaistuksia tuomitsemaan. Hyvin ollaan selvitty useampi kausi ilman yhtäkään suurempaa ristiriitaa, joten ihan överiksi tätä rangaistuspistetouhua en lähde vetämään. Eli kunhan kaikki tunnistaa virheet sellaisen tehdessään ja antavat sen hyödyn pois niin rangaistuspisteluettelo ammottaa tyhjyyttään vielä ensi vuonnakin.

https://youtu.be/lLFGQ5a5jS4
Kierroksella 2 mutkassa 3 (kohdassa 2:10) osuma Junddun kanssa. Ulkopuolella olisi ollut tilaa mutta en halunnut vapaaehtoisesti ajaa hiekalle, osuma oli lopulta hyvin pieni rengaskosketus. Näytti jopa kisatilanteelta.

Mun mielestä tuo on erinomainen tilanne sellaisesta, jossa jätetään tilaa ilman, että luodaan takanaolevalle "avoimien ovien päivää". Zetor ajaa sopivasti edessä, josta saa hyvän vertailukohdan tilanteeseen ja sisällä on juuri se n. auton mentävä aukko. Sen enempää ei tarvitse minun mielestäni jättää (vaikka itse jätänkin... :rolleyes:). Tämän takia minun silmiini tuo ei tosiaan ole mitään muuta kuin kisatilanne. (Junddun kuvasta tilanne toki on saattanut näyttää erilaiselta, mutta kun ei kuvaa ole niin hankala arvioida. :D)

E: Laitetaan samaan viestiin vielä Junddun seuraavasta tekstistä:

Ongelmahan tuossa meidän osumassa on se että kun mä olen kovemmalla vauhdilla tulossa sisäpuolelta niin mun auto ei vaan yksinkertaisesti käänny yhtä paljoa kun sun auto hieman hitaammalla nopeudella, ja kun tuossa ulostulossa sulla on vähemmän vauhtia niin se kääntyy vielä jyrkemmin kun mun auto ja sen takia mä lensin siitä seinään ja meni 30s hukkan kun ottaa siivenvaihdon ja ylinmääräisen stopin mukaan. Ja enhän mä ikinä pääse susta ohi jos aina tulisin samaa vauhtia mutkaan. Eli ohitettavan on otettava huomioon että ohittavalla on kovempi vauhti joka tarkoittaa sitä että ajolinjaa ei saa välttämättä niin jyrkäksi kuin ohitettavalla olisi siinä tilanteessa.

Minun näkemyksen mukaan ei ole edellä olevan vastuu ajatella takaa tulevan ajolinjaa. Ohittavan tulee olla joko niin lähellä jo mutkaan tullessa (lue: rinnalla/ohi), että saa kontrolloida tilannetta tai sitten elää sen kanssa, että edellä oleva saa jättää sisälle vain sen juuri ja juuri auton mentävän aukon. Olisi ollut hauska nähdä tuo tilanne sun kuvakulmasta, koska munkin näkemys voisi sen perusteella muuttua, mutta pelkällä jrantalan kuvalla en saa tuota miksikään muuksi kuin kilpailutilanteeksi, jossa jrantala ei tee mitään väärää.

E2: Ja laitetaan nyt Merimaxinkin viesti, koska A) teen tästä KFIN-historian ennätyksen useimpien eri henkilöiden lainauksien kohdalla ja B) on hyvä loppukaneetti tälle viestille:

Yksi epäkohta tossa sukeltamisessa kuitenkin on, nimittäin lagi. Pari kertaa tällä kaudella nimittäin käynyt, että toisen kuva näyttää ihan muuta kuin oma. Esim. USAn geepeessä Thuto osui muhun vaikka omassa kuvassaan oli mua auton mitan taempana.

Nimenomaan. Siksi olisikin tärkeää, että kaikki ottaisivat niitä kisoja videolle niin nähdään osuman todellinen syy. Tuossa Junddun ja jrantalan tilanteessakin Junddun kuvakulmasta tilanne on voinut näyttää aivan erilaiselta, mutta nyt joudutaan nojaamaan vain toisen osapuolen kuvakulmaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Itsekkin mielummin annan kunnolla tilaa alku/puolessa välissä kisaa, ettei koko kisa mene ihan pipariksi. Toki nyt kisaan kunnolla, mutta silti rehdisti.
Tässä on yksi esimerkki. Käytännössä on vaikea arvioida tuleeko takana oleva sukeltamalla kunnolla vai leikkaako siististi sisältä kun toi valkoinen nuoli tosta häviää ja rinnalle on käytännössä mahdoton nähdä.

https://www.youtube.com/watch?v=meghIPnFDtU

Jos ei samantien ala tilanteesta esimerkki, niin kelatkaa aikaan 3:15. En osaa käyttää näitä KFINin hienouksia. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tässä on yksi esimerkki. Käytännössä on vaikea arvioida tuleeko takana oleva sukeltamalla kunnolla vai leikkaako siististi sisältä kun toi valkoinen nuoli tosta häviää ja rinnalle on käytännössä mahdoton nähdä.

Tää on hyvä huomio, josta piti iteki kirjoittaa. Eli tosiaan jos toinen on rinnalla niin viivaa ei edes näy. Välillä itellä on tullut tilanteita, ettei oo täysin varma onko siellä vierellä joku vai ei. Varisnkin kun zoomasin ruutua tuolle Simon kamera-asetuksille. Nyt palautin kauemmas lähelle oletusta että nään ainaki kaverin renkaan vilahdukset sivuilla nii osaan varoa tarvittaessa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Skitso otti ihmeellisen haamulähdön (ei ottanut vilppilähtöä kun ei (KAI?) käynyt ajamassa varikon läpiajorangaistusta, joten valot sammuivat aikaisemmin?)
Joo ihmettelin itekin kun auto lähti kuin tykin suusta.. muutenkin lähdöt on tuntunut lähtevän pirun hyvin (sprinttikooste), millon on 11 ruudusta oltu ekassa jarrutuksessa 4. jne. Tosiaan ei ollut varaslähtökään, harmi vaan ettei oo tallentanut mun kisaa, vaikka laitoin aika-ajon vikalla stintillä tallentamaan.

Heitänpä heti tuomarille tehtävää. Onko skitson teko rangaistuspisteiden arvoinen suoritus, kun puskee miut ulos radalta.

https://youtu.be/F5rt4bTi_Z4?t=1m36s

Joo pahoittelut, tuoreilla renkailla ajattelin että voin jarruttaa myöhemmin ja kerkeisin vielä mutkaankin kääntymään. Noh, ei nyt käynyt näin vaan liimauduttiin kiinni ja ymmärrän että jatkossa sijoitukset annetaan takaisin. Tuli käytyä radalla kyllä kuumana kuin hellan koukku, varsinkin kun jäin Fiskemannin ja senaattorin pihteihin n. 4 kierrokseksi, ja ei ollut nuo ultra softit alkuun mikä hyvä rengas, ja sitten keskelle ruuhkaa jouduin ja ohituksissa sitten myös tuli kolaroitua ja rikottua siipi (eivät vaihtaneet varikolla kolmeen kertaan sitä siihen laitoin asetuksista että vaihdetaan!), sekä softit eivät kestäneet kuin 8 kierrosta kun olivat jo oranssilla!! Samoin Fiskemannille pahoittelut aika monta kertaa osuin perään, kun jarrutuskohdat olivat ihan eri meillä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

(...)rikottua siipi (eivät vaihtaneet varikolla kolmeen kertaan sitä siihen laitoin asetuksista että vaihdetaan!)(...)

Tuo on käynyt itselläkin kerran. Vaihdoitko sitä valintaa YES-asennosta NO:lle missään vaiheessa? Itse tein noin ja sitten vaihdoin takaisin YES-asentoon, niin seuraavalla stopilla vaihtoivat.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Ilmeisesti muiltakin tullut hieman kommenttia Singularityn ajotyylistä viime ja edellisistä kisoista.
Mites porukka tämän tulkitsee? Mielestäni rintarinnan tultiin mutkaan ja kaveri leikkaa suoraa eteen.

https://www.youtube.com/watch?v=cAYVwGavry8


Kyllähän siinä eteen leikataan se on totta. Toi on tosi huono mutka ohittamiseen turvallisesti mun mielestä ja itte jätin suosiolla ohittamisen tossa pois laskuista jos ei jo suoralla ennen jarrutusta ehdi. Mun mielestä liian agressiivisesti yrittää väkisin ohi taas kun jarrutus niin viime tinkaan, singun alkaessa jarruttaa hän on selvästi edellä kyllä. Paljon järkevämpi ois ollu hakee ton mutkan jälkeisellä suoralla ohitus.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tuossa nyt mitä olen lukenu thutolta ja viltzulta omasta ajotyylistäni ja jarrutuksesta. Totuushan on, että tykkään ajaa autolla millä pystyy jättää jarrun tosi myöhään (johtuu varmaan omasta kilpailu-urasta oikeen elämän puolella). Mutta nuo videot nähtyäni niin eipä se kyllä pojat oo teilläkään mikään herkuin tilanne, kun ensiksi ei näy nuolta ja sitte jarrussa se jo vilkkuukin. Pyrin jatkossa välttämään näitä tilanteita. Mutta jos selvennetään tätä asiaa, että en yritä tehdä syöksyjä vaan ajan semmosilla setupeilla joka oikeesti mahdollistaa tosi myöhään jarruttamisen. Ei pitäny olla mikään puolustus puhe vaan selvensin asiaa omalta puolelta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Hyvää analyysia, jatkakaa. Mielenkiintoista luettavaa.

Kirai sanoi:
Meitä on tässä 20 ja tyylejä yhtä monta erilaista. Osa on harkitsevaisempia ja osa ei. Se on ok, näin on oikeassakin elämässä. Esim. Salmingi on mun mielestä tosi herrasmies ohituksissaan ollut mitä nyt on hänen kanssaan monessa kisassa peräkkäin ajanut. Ei työnnä väleihin joita ei ole, vaan odottaa tilaisuuden ja painaa varmasti ohi tilaa jättäen kuitenkin. Sama homma monella muullakin (thuto, storkki, simo, viltzu, zetor yms)
Komplimentit myös sinne suuntaan rehdistä kilvanajosta.

vvvili sanoi:
Mjoo, katsoin jälkikäteen tuon tilanteen Simon tallenteelta ja eipä tuossa oikein ole muuta kuin se, että Simo lähtee täysin oikein hyvästä imusta hakemaan ohitusta, mutta sitten ilman apuja ajaessa jarrut menevät lukkoon ja tulee osuma meikäläiseen. Nuo ovat sellaisia tilanteita, mistä ei omasta mielestä tarvitse lähteä rankomaan, kun kyseessä on selkeä jarrutusvirhe. Ohitustilanteeseen lähteminen oli kuitenkin ihan oikein ja pääsin sitten vielä Simosta ohi pääsuoralla samalla kierroksella. Lähinnä sitten voisi rankoa, jos tosiaan on kyse röyhkeämmistä syöksyistä ns. epätoivoisen kaukaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

[video=youtube;8hJPNphXq8o]https://www.youtube.com/watch?v=8hJPNphXq8o[/video]

Videon ohessa voidaan heittää kunnon analyysit kehiin. Erikoista väittää, etteikö Fiskemannin videossa saisi ohittaa, jos on lähes rinnalla avausmutkaan tullessa. Sitä paitsi, missä on ohitettavan vastuu? Voiko muka linjan sulkea noin ja ajaa koko ajan kuin muita ei olisikaan?

Lähdetään käymään omaa kisaa tapahtumien järjestyksessä. Ensimmäisenä hyvä ottaa esille videon kohdasta 3:35 lähtien alkava tilanne. Päästän Salmingin ohi ja jarrumerkin kohdalla Singularity on ihan selkeästi takana. Paljon enemmän takana kuin mitä Fiskemann oli omassa videossaan. No, Singularity tekee hienon liikkeen sisälle ja tulee ohi. Mutta oleellinen kysymys on, että miksi? Jos ajaisin kuten Singularity teki Fiskemannille, olisi Singularity ollut ekassa mutkassa poikittain. Mutta tässä hän ei tehnyt mitään väärää (sattumalta on vain se ohittava osapuoli tässä), korostan vain ohitettavan vastuuta.

Sitten seuraavaksi tilanne kohdasta 5:08 lähtien. Toiseksi viimeiseen mutkaan tultaessa olen Singularityn rinnalla eli ei pitäisi olla enää epäselvää, että ohitusyritys on tulossa. Onneksi jarrutin myöhempään, sillä Singularity päätti ajaa lähes normilinjaa ja osui suoraan kylkeen. Jälleen, ohitettavan vastuu. Katsokaa vaikka videon kohdasta 6:37, kuinka Fiskemann hoitaa samanlaisen tilanteen. Tai hakla kohdasta 8:24 lähtien. Tai tuo yllä mainittu Singularityn ohitus musta. On vähän eri meininki heillä tuossa touhussa. Ei kuvitella, että ohitettava voi kääntää mihin haluaa ja ohittaja väistää aina. Pääsin kuitenkin ohi, eli ei siinä sinänsä mitään.

No, se pääjuttu koko valituksessa löytyy kohdasta 5:35 lähtien. Oisko Samadhi jotain neljä kymppää perässä ja Singularity sen takana muutaman kymmenyksen ennen mutkaa. Samadhin liikkeen huomasin heti ja lähdin hakemaan parempaa ulostuloa, niin eiköhän Singularity tule hirveää vauhtia kylkeen sieltä. Ihan käsittämätön liike ja jos Samadhin liikkeen kannattavuuskin oli ihan siinä ja siinä, niin ei muutaman kymmenyksen päästä hänen takaa voi luulla pääsevänsä jotenkin ohi. Ihan kuin yksinpelissä pelaisi. Sukellus + flashback kombinaatiolla ei onlinessa voi pelata.

Siitä kun annatte mennä eteenpäin seuraavaan pätkään, niin siellähän Singularity & Samadhi kaksikko taas säätää. Itseä ihmetyttää se, että kun väistän Singularityä vasemmalle, niin hän reagoi siihen kääntämällä vasemmalle, vaikkei oikealla ole ketään. Käväisin jo haamutilasta pois ja onneksi peli tajusi laittaa sen heti takaisin.

Että kyllä tässä on näin yhden videokuvan perusteella ihan tarpeeksi sähelletty Red Bullin autossa...

EDIT: Niin ja kun lisää viime kauden Kanadan tapahtumat ja viime viikon Austininkin tapahtuma (jossa tosin itsekin jarrutin liian myöhään, mutta eipä siinäkään paljon tilaa jätetty) niin ei tarvitse ihmetellä, jos valittamisen aihetta kaverista löytyy.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tuossa nyt mitä olen lukenu thutolta ja viltzulta omasta ajotyylistäni ja jarrutuksesta. Totuushan on, että tykkään ajaa autolla millä pystyy jättää jarrun tosi myöhään (johtuu varmaan omasta kilpailu-urasta oikeen elämän puolella). Mutta nuo videot nähtyäni niin eipä se kyllä pojat oo teilläkään mikään herkuin tilanne, kun ensiksi ei näy nuolta ja sitte jarrussa se jo vilkkuukin. Pyrin jatkossa välttämään näitä tilanteita. Mutta jos selvennetään tätä asiaa, että en yritä tehdä syöksyjä vaan ajan semmosilla setupeilla joka oikeesti mahdollistaa tosi myöhään jarruttamisen. Ei pitäny olla mikään puolustus puhe vaan selvensin asiaa omalta puolelta.

Joo ja ainakaan minun osaltani ei ollut mikään haukku, todella tyylikkäitä ohituksiahan sä olet tehnyt (mm. "alonsomainen" liike mua vastaan USAssa). Pointti oli lähinnä siinä, että edellä oleva saa noissa tilanteissa vielä halutessaan oven sulkea, koska reagointiaika jää niin pieneksi juuri tuon "ei nuolta -> nuoli vierellä"-jutun takia. Eli jos kolahtaa, niin vastuu takamatkalta tulevalta.

Mjoo, katsoin jälkikäteen tuon tilanteen Simon tallenteelta ja eipä tuossa oikein ole muuta kuin se, että Simo lähtee täysin oikein hyvästä imusta hakemaan ohitusta, mutta sitten ilman apuja ajaessa jarrut menevät lukkoon ja tulee osuma meikäläiseen. Nuo ovat sellaisia tilanteita, mistä ei omasta mielestä tarvitse lähteä rankomaan, kun kyseessä on selkeä jarrutusvirhe. Ohitustilanteeseen lähteminen oli kuitenkin ihan oikein ja pääsin sitten vielä Simosta ohi pääsuoralla samalla kierroksella. Lähinnä sitten voisi rankoa, jos tosiaan on kyse röyhkeämmistä syöksyistä ns. epätoivoisen kaukaa.

Joo, katselin itsekin nyt saman tilanteen Simon näkövinkkelistä ja näyttää vielä hitusen lievemmältä. Ei siis alustavastikaan ole mielestäni rangaistuksen arvoinen (paitsi jos tahalleen ajaa toisen kylkeen, vaikka auto kääntyisi).

Boldattuna sitten se viestin pääanti, jota tahdon tässä vielä painottaa. Kun kamppailut ainakin minulla on menneet tähän asti ilman isompia ongelmia, niin typerä lähteä yhtäkkiä rankomaan jokaisesta lukkojarrutuksesta. Eli vain oikeasti röyhkeät teot saattavat aiheuttaa tuomioita, eikä pieniin osumiin ja jarrumerkkien hukkaamisiin tulla jatkossakaan puuttumaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Käydääs omat näkökulmat Senaattorin viestistä läpi kuvien kera:

Erikoista väittää, etteikö Fiskemannin videossa saisi ohittaa, jos on lähes rinnalla avausmutkaan tullessa. Sitä paitsi, missä on ohitettavan vastuu? Voiko muka linjan sulkea noin ja ajaa koko ajan kuin muita ei olisikaan?

Vaikka minä en ohittamiskieltoa ehdottanutkaan, niin kommentoidaan silti. Tottakai saa ohittaa, mutta tuo on todella hankala osuma tulkittavaksi. Normaalisti jos tullaan takaa ohi, niin ollaan jo mutkan apexilla edellä. Nyt Fiske syöksyy rinnalle, mutta hidastaa hitaampaan vauhtiin (vrt. Singularity) samalla, joka tekee tilanteesta hankalan tulkita. Linjan voi sulkea noissa minun ja Thuton näyttämissä tapahtumissa, tuossa minun katalogeissa menee Singularityn piikkiin, mutta selkeäksi kisatilanteeksi.

Lähdetään käymään omaa kisaa tapahtumien järjestyksessä. Ensimmäisenä hyvä ottaa esille videon kohdasta 3:35 lähtien alkava tilanne. Päästän Salmingin ohi ja jarrumerkin kohdalla Singularity on ihan selkeästi takana. Paljon enemmän takana kuin mitä Fiskemann oli omassa videossaan. No, Singularity tekee hienon liikkeen sisälle ja tulee ohi. Mutta oleellinen kysymys on, että miksi? Jos ajaisin kuten Singularity teki Fiskemannille, olisi Singularity ollut ekassa mutkassa poikittain. Mutta tässä hän ei tehnyt mitään väärää (sattumalta on vain se ohittava osapuoli tässä), korostan vain ohitettavan vastuuta.

Tosiaan, hyvä ohitus, jossa suurimpana syynä on omaan silmään sun poikkeava ajo. Tein kuvan kahdelta eri kierrokselta ja nopeutta + kaasu/jarru-mittareita katsoessa näyttää aika erilaiselta (vasemmalla ohituskierros). Tuo myös poikkeaa Fisken tilanteessa siinä määrin, että Singularity on kaksikosta ensimmäisenä apexin kohdalla, toisinkuin Fisken videossa, jossa suurin ongelma tapahtuman tulkinnassa on juuri se (kuten yllä jo mainitsin).

g9h52Wu.jpg


Sitten seuraavaksi tilanne kohdasta 5:08 lähtien. Toiseksi viimeiseen mutkaan tultaessa olen Singularityn rinnalla eli ei pitäisi olla enää epäselvää, että ohitusyritys on tulossa. Onneksi jarrutin myöhempään, sillä Singularity päätti ajaa lähes normilinjaa ja osui suoraan kylkeen. Jälleen, ohitettavan vastuu. Katsokaa vaikka videon kohdasta 6:37, kuinka Fiskemann hoitaa samanlaisen tilanteen. Tai hakla kohdasta 8:24 lähtien. Tai tuo yllä mainittu Singularityn ohitus musta. On vähän eri meininki heillä tuossa touhussa. Ei kuvitella, että ohitettava voi kääntää mihin haluaa ja ohittaja väistää aina. Pääsin kuitenkin ohi, eli ei siinä sinänsä mitään.

Tämä olikin vähän hankalampi tulkittavaksi, kun on tällä hetkellä vain yksi kuvakulma käytössä. En siis sano varmaksi, mutta osasyynä on tässä myös sinun ajolinja. Singularityn kanssa osuessa olet n. renkaan mitan verran kanttarin ulkopuolella, kun kahdessa muussa antamassasi esimerkkitilanteessa olet kanttarin päällä. (Keskimmäisessä kuvassa printscreen vähän kauempaa, koska rupeat katsomaan taakse tuon jälkeen.) Tuon perusteella en kuitenkaan näe mitään radikaalia eroa Singularityn ja muiden ajolinjoissa ja kaksi autoa tuohon olisi mahtunut hyvin. Eron tekee juuri tuon renkaan mitta, mikä jää sisäkanttarin osalta käyttämättä.

ZSp34AU.jpg


No, se pääjuttu koko valituksessa löytyy kohdasta 5:35 lähtien. Oisko Samadhi jotain neljä kymppää perässä ja Singularity sen takana muutaman kymmenyksen ennen mutkaa. Samadhin liikkeen huomasin heti ja lähdin hakemaan parempaa ulostuloa, niin eiköhän Singularity tule hirveää vauhtia kylkeen sieltä. Ihan käsittämätön liike ja jos Samadhin liikkeen kannattavuuskin oli ihan siinä ja siinä, niin ei muutaman kymmenyksen päästä hänen takaa voi luulla pääsevänsä jotenkin ohi. Ihan kuin yksinpelissä pelaisi. Sukellus + flashback kombinaatiolla ei onlinessa voi pelata.

Tässä ei taas mitään kysymyksiä, täysin Singularityn piikkiin. Samadhin liike on vielä varsin identtinen esimerkiksi Thuton näyttämän Skitson syöksyn kanssa, joissa syöksy tapahtuu niin aikaisin, että osumaa ohitusyrityskohteena olevan kanssa on vaikeaa tulla. Singularity tulee tilanteeseen kuitenkin naurettavan kaukaa ja tilanne menee enemmän kuin 100-prosenttisesti hänen piikkiinsä.

Tästä tilanteesta tuomitsen myös ensimmäiset rangaistuspisteet, koska menee mielestäni niin pahasti yli pelkästä jarrumokasta. Ja kun Singularitylla ei ole videokuvaa tilanteesta tukemaan mahdollisia omia väitteitään, niin mennään tämän kuvan perusteella. Koska kyseessä on ennakkotapaus, niin tuomitsen tilanteesta kaksi (2) rangaistuspistettä. Jatkossa pisteiden määrä on kuitenkin luultavasti väliltä 3-4, koska tekona on sen verran härski. Jos tilanteista kuitenkin löytyy videokuvaa ja tilanne selittyy osittain jollain vaikuttavalla tekijällä, niin pisteiden määrä voi pudota.

Itseä ihmetyttää se, että kun väistän Singularityä vasemmalle, niin hän reagoi siihen kääntämällä vasemmalle, vaikkei oikealla ole ketään. Käväisin jo haamutilasta pois ja onneksi peli tajusi laittaa sen heti takaisin.

Tuosta en saa mitään vikaa kenenkään syyksi. Singularitylla on niin paljon hitaampi vauhti+Fiskemannn huomioitavana, ettei havainnointikyky voi kenelläkään riittää enää takaatulevan täydelliseen huomioon. Varsinkin kun olet minun tulkinnan mukaan menossa ensiksi oikealle (samoin kuin Singularity), jolloin molemmat kääntävät vaistomaisesti radan vasempaan reunaan. Sitten onkin molemmat taas samaan reunaan päin menossa...

EDIT: Niin ja kun lisää viime kauden Kanadan tapahtumat ja viime viikon Austininkin tapahtuma (jossa tosin itsekin jarrutin liian myöhään, mutta eipä siinäkään paljon tilaa jätetty) niin ei tarvitse ihmetellä, jos valittamisen aihetta kaverista löytyy.

Kanadan tapahtumassa on menee Singularityn piikkiin ja osa kategoriaan "huonoa tuuria". Normaalisti ajaessa molemmat jarruttaa mutkaan, jolloin tuossa on tilaa molemmille. Nyt kun olit menossa varikolle, niin jarrutuspaikat onkin täysin erilaiset, josta osuma johtuu. Jatkossa noissa pitää kuitenkin antaa ulkoreunassa olevalle enemmän tilaa.

Tuo USAn tilanne menee taas vähän identtiseen kastiin kuin Junddun ja jrantalan tilanne Itävallan kisasta. Molemmissa tapauksissa edellä ajava jättää sisäreunaan auton mentävän tilan, muttei enempää. Se, että takaa tulevalla on niin kova vauhti, ettei pysty enää kääntäämään riittävästi mutkaan, menee mielestäni ihan kisatilanteiden joukkoon.

Kommentoikaa muutkin noita osumia ja mun näkemyksiä. Voin olla täysin yksin mielipiteideni kanssa, mutta sen takia mielipiteet onkin niin hienoja. Kun ei koskaan tiedä, mitä muut ajattelee. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Tosiaan, hyvä ohitus, jossa suurimpana syynä on omaan silmään sun poikkeava ajo. Tein kuvan kahdelta eri kierrokselta ja nopeutta + kaasu/jarru-mittareita katsoessa näyttää aika erilaiselta (vasemmalla ohituskierros). Tuo myös poikkeaa Fisken tilanteessa siinä määrin, että Singularity on kaksikosta ensimmäisenä apexin kohdalla, toisinkuin Fisken videossa, jossa suurin ongelma tapahtuman tulkinnassa on juuri se (kuten yllä jo mainitsin).

Tosiaan, nostin suoralla, jotta Salmingi pääsee ohi. Ei varmastikaan ollut luottoa ekan mutkan jarrutukseenkaan tuossa kohtaa. Tämä nyt olikin vain esimerkki, miten avausmutka pitäisi ohitettavana ollessa hoitaa.

Tämä olikin vähän hankalampi tulkittavaksi, kun on tällä hetkellä vain yksi kuvakulma käytössä. En siis sano varmaksi, mutta osasyynä on tässä myös sinun ajolinja. Singularityn kanssa osuessa olet n. renkaan mitan verran kanttarin ulkopuolella, kun kahdessa muussa antamassasi esimerkkitilanteessa olet kanttarin päällä. (Keskimmäisessä kuvassa printscreen vähän kauempaa, koska rupeat katsomaan taakse tuon jälkeen.) Tuon perusteella en kuitenkaan näe mitään radikaalia eroa Singularityn ja muiden ajolinjoissa ja kaksi autoa tuohon olisi mahtunut hyvin. Eron tekee juuri tuon renkaan mitta, mikä jää sisäkanttarin osalta käyttämättä.

Tästä en tosiaan mitään rangaistusta vaatinutkaan, mutta en pidä tuota toimintatapaa ihan puhtaana. Tuosta ajolinjasta, sisempi rengas menee lukkoon ja vähän lipsahtaa normilinjasta pitkäksi. Se ei tosin mielestäni ole mitenkään ratkaiseva Singularityn linjaan ja vauhtiin mennä mutka läpi, kun sisällä on toinen auto. Tästä olen siis eri mieltä, mutta rangaistusta en missään nimessä vaadi.

Tässä ei taas mitään kysymyksiä, täysin Singularityn piikkiin. Samadhin liike on vielä varsin identtinen esimerkiksi Thuton näyttämän Skitson syöksyn kanssa, joissa syöksy tapahtuu niin aikaisin, että osumaa ohitusyrityskohteena olevan kanssa on vaikeaa tulla. Singularity tulee tilanteeseen kuitenkin naurettavan kaukaa ja tilanne menee enemmän kuin 100-prosenttisesti hänen piikkiinsä.

Tästä tilanteesta tuomitsen myös ensimmäiset rangaistuspisteet, koska menee mielestäni niin pahasti yli pelkästä jarrumokasta. Ja kun Singularitylla ei ole videokuvaa tilanteesta tukemaan mahdollisia omia väitteitään, niin mennään tämän kuvan perusteella. Koska kyseessä on ennakkotapaus, niin tuomitsen tilanteesta kaksi (2) rangaistuspistettä. Jatkossa pisteiden määrä on kuitenkin luultavasti väliltä 3-4, koska tekona on sen verran härski. Jos tilanteista kuitenkin löytyy videokuvaa ja tilanne selittyy osittain jollain vaikuttavalla tekijällä, niin pisteiden määrä voi pudota.

Tästä tosiaan jo eilen huutelin rankkua ja hienoa, että homma on käsitelty! Linja on muuten hyvä nyt: Jos ei toisen näkökulmaa ole, niin sillä on turha jossitella ja jos jotain materiaalia löytyy muualtakin, niin sitten vasta harkitaan lievennystä. Kannustaa muutenkin kuvaamaan kisoja.

Tuosta en saa mitään vikaa kenenkään syyksi. Singularitylla on niin paljon hitaampi vauhti+Fiskemannn huomioitavana, ettei havainnointikyky voi kenelläkään riittää enää takaatulevan täydelliseen huomioon. Varsinkin kun olet minun tulkinnan mukaan menossa ensiksi oikealle (samoin kuin Singularity), jolloin molemmat kääntävät vaistomaisesti radan vasempaan reunaan. Sitten onkin molemmat taas samaan reunaan päin menossa...

Tästä en myöskään vaatinut rangaistusta ja kyllähän aika reagoinnille on pieni tilanteessa. Ja tosiaan katsoin, että Singularity ajautuu oikealle päin, joten käänsin vasemmalle. Singularity teki saman samaan aikaan. Tuntui itse kisassa oudommalta kuin jälkikäteen.

Kanadan tapahtumassa on menee Singularityn piikkiin ja osa kategoriaan "huonoa tuuria". Normaalisti ajaessa molemmat jarruttaa mutkaan, jolloin tuossa on tilaa molemmille. Nyt kun olit menossa varikolle, niin jarrutuspaikat onkin täysin erilaiset, josta osuma johtuu. Jatkossa noissa pitää kuitenkin antaa ulkoreunassa olevalle enemmän tilaa.

Tämä on toinen asia, josta olen eri mieltä. Vaikka olisin jarruttanut normaalisti, rako sulkeutui koko ajan ja olisin joutunut väistämään seinän puolelle. Varikolle meno johti isompaan osumaan ja keskeytykseen. Normaalissa paikassa jarruttaminen olisi lieventänyt seurauksia, muttei tekoa. Kuvan liittäminen ei jostain syystä onnistu, mutta tilanne olisi ollut normaalillakin jarrupaikalla aika tekemätön paikka, varsinkin kun Singularityn auto tuli vielä enemmän kohti oletetun jarrutuksen jälkeen. Silloin vasen rengas oli jo valkoisen viivan päällä.

Tuo USAn tilanne menee taas vähän identtiseen kastiin kuin Junddun ja jrantalan tilanne Itävallan kisasta. Molemmissa tapauksissa edellä ajava jättää sisäreunaan auton mentävän tilan, muttei enempää. Se, että takaa tulevalla on niin kova vauhti, ettei pysty enää kääntäämään riittävästi mutkaan, menee mielestäni ihan kisatilanteiden joukkoon.

Tästä myönsinkin videolla, että vahingossa menin ylilujaa tilaisuuteen. Silti kritisoin tuota tilan sulkemista. Mies seikkaili ties missä ja vauhti oli sen mukaista mutkaan tullessa. Mutta koska itse tunaroin vauhdin, niin ei siitä ketään muuta voi syyttää. Lähinnä Singularityn ongelma on muiden autojen huomioiminen ohitettaessa.

Aika-ajon tunarointi jää muiden tapahtumien varjoon. Voi herranjumala jos tuosta olisi seinäosuma tullut :D Sinne meni setti supersofteja niin piti nostella ultrasofteilla ettei joudu kymmenen parhaan joukkoon.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Thank god en enää ylläpidä tätä liigaa :D

Nyt voi vaa lukasta läpi ja lähteä pelaan muita pelejä.
 
Ylös Bottom