Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch -ongelmat

JTahti

Well-Known Member
Tässä ketjussa voi yrittää ratkoa Nintendo Switchiin littyviä teknisiä ongelmia.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Laitan tänne tämän tuolta toisesta jatkoon:

Avaimilla naarmutus:
https://www.dropbox.com/s/ywlch47lnziaif6/IMG_0459.m4v?dl=0
Telakkaan laittaminen..siten miten kukaan ei normi tilanteessa kyl laita:
https://www.dropbox.com/s/bik6tk4po7ygzte/IMG_0453.m4v?dl=0

Joyconeissa on osassa vikaa, se on tiedossa. Siinäkään en vain usko rautavikaan, koska sit se ois kaikissa. Oon kahta eri ohjainparia yrittänyt saada katkeamaan, enkä tiiliseinistä ja useista ihmisistä ohjaimen ja konsolin välissä ole saanut ongelmaa ilmenemään. En vaikka mulla on Dock tv:n takana kahden jatkojohtohässäkän keskellä.
En yksinkertaisesti ole saanut ohjaimia pätkimään.

Messuilla tuota ongelmaa ei raportoitu missään, siellä häiriöt oli ihan toista luokkaa, kuin kenenkään kotona. Sen vuoksi olen hyvinkin vahvasti sillä linjalla, että softassa on bugi.

Noita muita ongelmia nyt on jokaikisessä laitteessa ja saattaa tulla vastaan, ostat sitten iPhonen, ps4:n tai vaikka auton. Siellä on aina x määrä ongelmallisia joukossa ja ne yleensä kärjistyy foorumeilla, koska sinne hakeutuu ne joilla ongelmia on.

Se rannelenkkien suunnittelumoka on typerä, joskin looginen kun on haluttu, että sama osa käy molempiin, eikä vasemmalle tarvitse olla eri osaa kuin oikealle. Veikkaanpa, että tekevät tuohon jotain muutosta.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

^ Mulla on tullu vasempaan alakulmaan sinne surureuna-alueelle just samanlainen "hankauma" kuin tuossa toisella videolla näkyy. Luulin ensin rasvatahraksi mutta ei se oikein lähtenyt pois.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Laitan tänne tämän tuolta toisesta jatkoon:



Se rannelenkkien suunnittelumoka on typerä, joskin looginen kun on haluttu, että sama osa käy molempiin, eikä vasemmalle tarvitse olla eri osaa kuin oikealle. Veikkaanpa, että tekevät tuohon jotain muutosta.

Looginen kyllä, mutta olisihan tuo todellakin järkevämpää ollut suunnitella vähän toisella tavalla. Noh, kyllä tämäkin ongelma korjaantuu ajan myötä.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

^ Mulla on tullu vasempaan alakulmaan sinne surureuna-alueelle just samanlainen "hankauma" kuin tuossa toisella videolla näkyy. Luulin ensin rasvatahraksi mutta ei se oikein lähtenyt pois.

Noista kumitateista tulee tosiaan tuollaiset "möhnät" alalaitaan. Ovat hiton tiukassa, mutta kyllä ne pois lähtee. Itse jynssäsin kostealla mikrokuituliinalla. Jotkut ovat käyttäneet näyttöjen puhdistukseen tarkoitettuja liinoja.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat


Ne poistuu kokonaan Nintendon sivuilta, kun tuote on loppu.

Jälleen se siellä on: https://store.nintendo.com/ng3/us/p...lse&productId=prod880075&categoryId=cat831382

Tämäkin kuvio oli täysin tiedossa jo ennen kuin Tilt vaivautui asiaa edes uutisoimaan. Tiltin uutisointi on kyllä nii uskomattoman huonoa ja huonosti tutkittua kuin olla ja voi. Siis ihan kaikessa, ei Nintendo jutuissa yksin.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Omassa koneessa vasen Joycon pätki aika pahasti aluksi, kun se oli kiinni näytössä. Ilmeisesti kyse oli vain siitä, että ohjaimien ja näytön liitin osat eivät olleet kunnolla kosketuksissa toisiinsa. Ongelma ratkesi sillä, että painelin muutaman kerran kynnen kärjellä näytössä olevaa liitin osaa, siitä kiskossa olevan sauman välistä. Tuon jälkeen Joyconit ovat toimineet täysin ongelmitta, vaikka ohjaimia on jo useaan otteeseen ottetu irti ja laitettu kiinni.
Yhteys ongelmia ei ole muutoin ollut, vaikka muita langattomia laitteita on käytössä hyvinkin paljon. Mielestäni wifikin on toiminut yhtä ripeästi kuin muillakin konsoleilla.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Huomasin että vasen Joy-Con heiluu hieman alareunasta. Oikea on jämäkkä. Vaihdoin päikseen (onnistuu ongelmitta laittaa väärinpäin) ja silloin molemmat jämäköitä. Eli ei selvinnyt onko kyseessä ohjaimen vai kiskon löysyys. Äh.
 
Se on väärinpäin sen vuoksi jäykkä, kun ne kiskot ja lukot ei ole tarkoitettu väärinpäin, niin menee totaalisen jumiin. Eli tuollatavoin ei sitä voi testata.

Koitin tuossa omaani, niin jos väännän, niin antaahan se periksi, mutta ei ne mitään heilu. Onko sinulla siis vasen selvästi jäykempi, kuin oikea? Jos kovin pahaksi menee, niin kyselee huollon mielipidettä.

Edit: onko ne jäykkiä rannekekiskoihin tai grippiin?
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Ne menee täysin samalla tavalla kun laittaa päinvastoin. Normaalisti ylhäältä alas mutta vasen oikeaan jne. Lähtee ihan samalla tavalla pois kun oikein laittaessa. Monikin testannut näin onko vika ohjaimessa vai kelkassa.
Eri asia kuin laittaa ne rannekiskot väärinpäin, silloin videoiden mukaan saa ihan jumiin.

Vähän tuo häiritsee mutta ei vielä niin paljon että pitäisi alkaa jotain tekemään. Tuosta jos pahenee/löystyy niin pitää kysäistä huollosta.

Toinen ongelma on että gyro joskus jumittaa paikalleen. Ei liiku lainkaan kun alan jousella ampua. Vähän rajummin heilauttaa niin "herää" ja toimii 100%. Muilla tätä? Olen synkronoinut uudelleen mutta samaa ilmenee. Vähän tuokin harmittaa kun Wii U gamepadin tähtäys toimi aina 100%.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Toinen ongelma on että gyro joskus jumittaa paikalleen. Ei liiku lainkaan kun alan jousella ampua.

Olen huomannut, joo. Taitaa olla bugi. Pro controllerin gyro viettää joskus hiukan oikealle mutta se loppuu, kun synkronoi liikkeentunnistuksen uudelleen.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Olen huomannut, joo. Taitaa olla bugi. Pro controllerin gyro viettää joskus hiukan oikealle mutta se loppuu, kun synkronoi liikkeentunnistuksen uudelleen.
Hyvä, minäkin mietin että bugi kun pelaa suurimman osan ajasta hienosti. Suoraan paketista vietti myös oikealle vahvasti. Kalibroimalla tokeni tietysti.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Nyt se vasen Joy Con ilmeisesti kuoli lopullisesti. Tein resetoinnin toistamiseen, hetken toimi ja sitten pimeni. Kun sammutin laitteen niin ohjaimeen jäi valo palamaan.

Kysyin muuten eilen Gigantin ml mielipidettä ohjaimen takuuasioihin niin siellä oli myyjä sitä mieltä että pitäisi tuoda ohjain heille ja lähtisi siitä sitten huoltoon. En siihen silloin suostunut mutta ei kai tässä ole vaihtoehtoja. Tosin taitaa lähtee koko laite vaihtoon samalla.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

No niin eka pikku hiusnaarmu näytössä. Tiedä onko tullu dockista vai mistä. Mutta dockiin meni pehmusteet varmuuden välttämiseksi.

Pitänee myös odotella suojakoteloa ennen ku pistää seuraavan kerran reppuun heiluun sen.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Nyt se vasen Joy Con ilmeisesti kuoli lopullisesti. Tein resetoinnin toistamiseen, hetken toimi ja sitten pimeni. Kun sammutin laitteen niin ohjaimeen jäi valo palamaan.

Kysyin muuten eilen Gigantin ml mielipidettä ohjaimen takuuasioihin niin siellä oli myyjä sitä mieltä että pitäisi tuoda ohjain heille ja lähtisi siitä sitten huoltoon. En siihen silloin suostunut mutta ei kai tässä ole vaihtoehtoja. Tosin taitaa lähtee koko laite vaihtoon samalla.
Et kysynyt antavatko toisen ohjaimen tilalle huollon ajaksi? Sivuillaan ainakin lukee että korvaava laite annetaan, voisit siihen vedota.

Ja miksi koko laite vaihtoon?
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Kysyin muuten eilen Gigantin ml mielipidettä ohjaimen takuuasioihin niin siellä oli myyjä sitä mieltä että pitäisi tuoda ohjain heille ja lähtisi siitä sitten huoltoon. En siihen silloin suostunut mutta ei kai tässä ole vaihtoehtoja. Tosin taitaa lähtee koko laite vaihtoon samalla.

Jos palautusoikeus on voimassa, itse joko pyytäisin saada toimivan ohjaimen hyllystä, tai sitten palauttaisin koko setin ja ostaisin myöhemmin uuden, jos siltä tuntuu.

Tosin jos konsolin mukana menee pelitallennukset, se tietysti mutkistaa asiaa.
 
Vastaus: Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

En löytänyt muuta keskustelua missä voisi kysyä tätä mutta onko kellään ollut ongelmia tämän laitteen kanssa? itse sain uuden nintendon melkein heti julkaijussa ja ongelmia oli vaikka minkäläisiä esimerkiksi tämän tabletin näyttö ei toiminut ollenkaan konsolin kun käynnistää kuuluu pelkästään ikävä piiiiiiiiiip ääni ja vaikka olisi konsolin äänet pois niin tuo piipitys kuuluu silti plus nämä peli kasetit eivät toimi ollenkaan vaikka mitä tekee ja kyllä olen palauttanut konsolin ja sin uuden tilalle ja tässä uudessa tuo standi ei toimi ollenkaan eli vaikka laitteen standiin laittaa niin tv ruudulle ei tule mitään.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Saitko siis uuden Dockin, vai vaihtuiko pelkkä konsoli?

Oudolta kuulostaa, mutta vaihtoon vain. Noita piippaavia on vissiin joillain ollut, mutta en kyllä Dock ongelmasta ole ennen tätä kuullut.
 
Tuntuu ehkä tyhmältä kysymykseltä, mutta onhan sulla dockissa kiinni HDMI:n lisäksi myös virtajohto?
 
Ylös Bottom