Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 18 - Yleinen keskustelu

Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Hallikuulutukset ois ihan jees, mut tiedä mitä ea sitten tuolla nyt meinaa. Pitihän chl joukkeilla olla "omat" hallitkin käytössä, mut kääntyikin "tunnelmointiin"

Ja mitä tuohon selostukseen tulee niin kuhan huulella heitin että pelin tai ainakin chl tunnelmointiin ois kova tuo suomenkielinen selostus. [emoji41]
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Hallikuulutukset ois ihan jees, mut tiedä mitä ea sitten tuolla nyt meinaa. Pitihän chl joukkeilla olla "omat" hallitkin käytössä, mut kääntyikin "tunnelmointiin"

Ja mitä tuohon selostukseen tulee niin kuhan huulella heitin että pelin tai ainakin chl tunnelmointiin ois kova tuo suomenkielinen selostus. [emoji41]

Onko täss chl lisenssikin? Mennyt ihan ohi??
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Ei se HUT kyllä ole minun ykköspelimuoto, lähinnä sitä haen takaa että voisin hyödyntää tämän ajan tekemällä jotain että saa parhaimmat bonukset sitten 18 kun kyllähän HUTia tulee väännettyä satunnaisesti :)

Kattelin tuossa kun porukka avaa kymmeniä pakkoja heti alkuun ja ostavat rahalla kaiken, ihan hullua touhua, järjetöntä suorastaan.
Mun mielestäni kenellekään ei saisi tulla mitään alkuun ja pakkoja ei saisi voida ostaa. Paljon hauskempaa rakennella itse sitä joukkuetta.

Toinen on se että osa vauhkoaa siitä miten saavat 87ovr. kortin ja osa kiroo kun saa "vain" 86ovr. kortin, sillä ei ole pelillisesti mitään merkitystä! Osalle se on vaan niin kova näköharha että toisella on paremmat pelaajat :D Olen joka vuosi hakannut sillä alotusrosterilla voittoja niitä vastaan joilla on kaikki Lemiuxit Crosbyt ynnä muut joukkueessa, se on ihan silmän lumetta (myyntikikka!) että pitää olla "paras" joukkue overall. Jos ei osaa pelata niin mitä ihmeen väliä minkälainen se joukkue on? Osa tosiaan kuvittelee että se yksikin parempi pelaaja toisi jotain etua joukkueelle, mutta kun todellisuudessa se ei ole näin. Eläkööt siinä ajatuksessa mun puolestani :D

aaivan! noh noi pelimäärät+kokoelman koko+kolikkomäärähän ne bonukset ratkaisee, ei tosin mitään hajua määristä tässä versiossa :) en itsekkään ole ymmärtäny koskaan sitä, että satoja euroja tungetaan pakkoihin,mutta kukin tyylillään kai...
Ja mitä noihin tähtipelaajiin tulee niin kyllähän niillä pelaaminen on hiukan helpompaa, mutta kyllähän tosiaan ihan perusjanareillakin pärjää . Ja tässähän versiossa vaikuttaisi jo 86 ovr olevan tosi käypiä pelimiehiä näistä kokonaisuuksien laskuista johtuen ;)
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Ohho, kiitos.

Tämä tietty vain omana pelimuotonaan, eikä varmasti voi pelata sm-liigan kautta ja siinä ohessa chl:ää..
Jos edes omana pelimuotonakaan. Kovasti olen valikoita tutkinut, mutta ei siellä mitään CHL-moodia tai edes normaalia turnausmuotoa näyttäisi olevan. Ellei kyseessä ole täysin omaa sokeuttani, niin "CHL:ää" voi siis pelata vain korvaamalla kausimoodissa kaikki joukkueet CHL-tiimeillä.

Selittäisi kyllä sen, miksi EA ei ole pitänyt asiasta mitään ääntä.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Jos edes omana pelimuotonakaan. Kovasti olen valikoita tutkinut, mutta ei siellä mitään CHL-moodia tai edes normaalia turnausmuotoa näyttäisi olevan. Ellei kyseessä ole täysin omaa sokeuttani, niin "CHL:ää" voi siis pelata vain korvaamalla kausimoodissa kaikki joukkueet CHL-tiimeillä.

Selittäisi kyllä sen, miksi EA ei ole pitänyt asiasta mitään ääntä.

Saako nauraa, vai pitäiskö jo itkeä...

EA osaa...[emoji122]
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Parin illan testien perusteella (kaksi matsia normikautta ja kaksi threes-"piirisarjaa" :)) kyllä tämä enemmän jääkiekolta tuntuu kuin 17. Hieman on jossain animoinneissa ja kiekon fysiikassa silloin tällöin bugeja, mutta itse peli tuntuu hyvältä. Uudet kikat ja puolustuksen skill stick vielä hakusessa, mutta vaikuttavat hyviltä uudistuksilta. Tekoälyn pelaaminen selkeästi parempaa, nyt katkovat syöttöjä ihan eri malliin. Lisäksi karvauksessa mailan nosto ei suoraan aiheuta jäähyä. Threes on ihan hauskaa välipalaa kans, ja se "piirisarja" vähän niinkuin kampanja (ottelut avautuvat sitä mukaa kun niitä pelaillaan).

ja Granlund näyttää Granlundilta :D.

Edit: ja edelleen ohjaimen värikoodaus on eri kuin pelaajan väri, en tajua onko tämä vika vaan mulla vai mistä johtuu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Ite pelannu viimeks NHL 16 ja se oli aika jännääku piti pelata Professional-tasolla et pärjää CPU:lle. :eek:

Ennen oli aina yleensä se toisiks vaikein tai vaikein taso käytössä.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Eteenpäin on menty taas pelillisesti ja tekoälyvastustaja osaa taas pelata hieman paremmin. Ainoa mikä tällä hetkellä ei miellytä on harhauttelu. Tykkäsin enemmän edellisen pelin systeemistä, sillä tämä uusi tuntuu niin kankealta. Toki voi olla, että pitää tehdä slidereihin pieniä muutoksia, koska käytän edellisvuoden peliin asettamia asetuksiani. Toki edellisissäkin meni aikansa oppia nuo harhautukset kunnolla, koska olen nyt pelaillut jo vuosia broadcast/true broadcast-kameralla.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

EASHL tuntuu kankealta, järkyttävä input lagi verrattuna onlineen / huttiin. Lisäksi syötöissä ei voi määrätä voimaa, vaan lähtee pienellä napautuksellakin kova avaus. Taitaa jäädä pelaamatta jos ei parannu.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

En tykkää pelata konetta vastaan änäreitä mutta nyt HUT:ssa on noita haasteita joista saa pirun hyvin massia grindattua.. 2min erillä matseja aika pakkopullagrindausta, eli ei kiinnosta pelata revansseja kun häviöstä ei saa mitään. All-starilla(ja superstarilla) alkoi jo olemaan tasaisia matseja ja ärsytti että kone pelaa eri säännöillä kuin itse. Poke checkaavat takaapäin kiekon lapaansa, mutta jos itse koitan niin kampitushan siitä seuraa. Aloituksissa ovat kyllä suht. kovalla tasolla ja myös laukausten tarkkuudessa. Eivät ota millään jäähyjä vaikka kokoajan pokeevat ja itse istun paljon useammin penkillä ja noissa haasteissa jäähy on kolmasosa koko pelistä eli erittäin kriittinen. Parin kirvelevän tappion jälkeen kävin vähän säätämässä slidereita ja eipähän ärsytä enää yhtään niin paljoa :D Outoa, että tässä sallitaan tämmöinen huijaus ja pahimmillaanhan näistä haasteet voi räätälöidä ihan superhelpoiksi kun säätää noita slidereita. Ymmärrän ne muissa pelimuodoissa, mutta outoa, että toimivat HUT challengeissa..
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Onko rosterit miten ajan tasalla?

Ainakin Winnipeg Jets on ajantasalla, aloitin sillä Pro kauden. Tosin aloitin sen Ea Accesilla 10 tuntia ennakkoon, nyt sitten jatkoin mihin silloin jäin.
Eli sen roster on ok, mielestäni
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Onko rosterit miten ajan tasalla?

NHL rosterit on jotakuinkin, loput on sekasin.

Sitten sinne on lyöty taas ärsyttävä källi joukkoon, vapaissa pelaajissa on 16 vuotias Benjamin Burke, eliittitason peluri jota ei voi siirtää kuin junnusarjaan ikänsä takia ja se overall on 89 valmiiksi. Miksi pitää tuollainen lyödä joukkoon? Sehän tulee varmasti johonki seuraan ylimääräisenä pelaajana kun aloitat GM tai Be a pro. Sen ikää ei voi muuttaa, ainoa mitä voi tehdä on siirtää se junnusarjaan ja laskea ovr. mahdollisimman alas ja kehittyvyys pois, muuten siitä tulee uusi Crosby.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Sellaisen bugin huomasin että Jetsillä pelatessa ensikertaa sarjassa Columbusta vastaan peli tilttas kolmannessa erässä loppupuolella. 3 X yritin ja aina sama. Sitten ei auttanut kun simuloida niin pääsin jatkamaan kauttani. Mitään muuta häikkää en ole vielä huomannut, joka kaataisi tai estäisi pelaamisen. Kaikesta muustahan voisi kirjoittaa romaanin :=), miksipä peli siitä muutuisi!
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

NHL rosterit on jotakuinkin, loput on sekasin.

Sitten sinne on lyöty taas ärsyttävä källi joukkoon, vapaissa pelaajissa on 16 vuotias Benjamin Burke, eliittitason peluri jota ei voi siirtää kuin junnusarjaan ikänsä takia ja se overall on 89 valmiiksi. Miksi pitää tuollainen lyödä joukkoon? Sehän tulee varmasti johonki seuraan ylimääräisenä pelaajana kun aloitat GM tai Be a pro. Sen ikää ei voi muuttaa, ainoa mitä voi tehdä on siirtää se junnusarjaan ja laskea ovr. mahdollisimman alas ja kehittyvyys pois, muuten siitä tulee uusi Crosby.
OK, no NHL riittää mulle.
Ihan villi veikkaus, oliskohan tämä "Benjamin Burke" taas näitä Make-A-Wish syöpää (tms.) sairastavia lapsukaisia, joita on aiemminkin pelissä ollut...
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

OK, no NHL riittää mulle.
Ihan villi veikkaus, oliskohan tämä "Benjamin Burke" taas näitä Make-A-Wish syöpää (tms.) sairastavia lapsukaisia, joita on aiemminkin pelissä ollut...

Nopea googletus sanoo että kyllä on. Onhan se hieno ele saada itsensä NHL-sarjan peliin kai nuorelle mutta siitä ei saisi ongelmaa tulla kuitenkaan...


- - -

Heti alkuun huomio että nyt pelin asetuksissa pysyy nuo "säännöt" NHL eikä aina vaihdu itellään "mukautettu". NHL17 mukautettu rikkoi koko pelaamisen, en tiedä miksi näin tapahtui mutta tekoäly ei pelannut oikein muulla kun NHL-asetuksella joka piti aina itse vaihtaa. Eli kyllä siellä on joitain pieniäkin ongelmia korjailtu...

Hämäävää nyt kun hybridillä on mailan nosto neliössä ja R1 on karvaus... Joutu tuon opettelemaan toisinpäin totuttuun nähden. Todellakin toivon että mailan nostosta on tehty parempi, siis ettei se olisi mikään automaattinen jäähynappi... No se selviää kyllä :)

- - -

Be a pro pelaajan potentiaali alkaa tällä kertaa Eliitistä, eikä AHL-alin 6 hyök. jonka takia NHL17 ei mun ukko tullut varattua ekalla kierroksella kuin todella hyvällä tuurilla (vaikka siis pelasin 3 yli 100 pojon kauttakin) jos pelasit junnusarjan kautta tiesi huipulle. Myös se että nyt alotetaan jopa 52 overall arvoista tuolta OHL:stä ja 15 vuotiaana on positiivista, katotaan onko se taas 89 ovr. kun varaustilaisuus alkaa vai onko tuota kehitystä saatu kuriin. Muutama statsi mitkä eivät NHL17 tuntuneet kehittyvän, kurinalaisuus ja paineensietokyky, nämäkin pitäisi nyt olla sitten korjattu kaiken järjen mukaan. Luisteluakaan ei pystynyt pelaamalla kehittämään kovin helpolla vaan se piti harjoitteluilla kehittää... Ainoastaan pitkään kiekkoon kun kerkesit ensin, luistelu kehittyi NHL17.

Ainakin alkuun näyttää siltä että useampikin typerä juttu tai oikeastaan "vika" on korjattu... Jos tuossa nyt kolmen kauden päästä varaustilaisuus on se 20-12 vuoden eikä 17-18 niin oikeastaan siinä onkin "isoimmat viat" mitä olin NHL17 Be a pro- versiossa mukaan lukein just nuo pari statsia jotka ei kehittyneet millään. Positiivista toistaiseksi.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

"Be a pro pelaajan potentiaali alkaa tällä kertaa Eliitistä" ??

Mun pelaaja alkoi 67 tasosta ja se ei mielestäni ole eliittiä, vai onko?

Se lisäys laitettava että ainakin näin alussa peli tuntuu paremmalta ja luonnollisemmalta kuin 17 peli. Toivottavasti eivät päivityksillään pilaa tätkin kuten kävi edeltäjilleen!
 
Ylös Bottom