Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Illan parasta antia oli tulevat PSVR-pelit ja Detroit: Become Human, josta lyötiin pöytään todella vaikuttava traileri. Täytyy kesän jäljiltä pyyhkiä laseista pölyt iltojen nyt pimentyessä.
 
From Softwarea jäin kyllä kaipaamaan. Sucker Punch:lta kuitenkin uutta peliä, avoimen maailman samuraita, kiinnostaa.
 
Omalla kohdallani illan kiinnostavin asia oli juurikin tuo Ghost of Tsushima. Toivottavasti tulisi sisältämään Tenchu-viboja hiiviskelyn ja salamurhailun merkeissä.
 
Pystyykö jostain laittamaan asetuksista eston sille, että kaverilsitan kautta ei muut pysty liittymään mun peliin, ilman mun lähettämää kutsua?


Esim MudRunner. Pelaan vaikka kaverin kanssa kaksin, nii kuka vain mun kaverilistalta voi mennä mun tietoihin ja painaa ”liity peliin”, enkä pysty pelin puolelta sitä estämään mitenkään. Eli voiko tuon estää käyttistasolla?
 
Pystyykö jostain laittamaan asetuksista eston sille, että kaverilsitan kautta ei muut pysty liittymään mun peliin, ilman mun lähettämää kutsua?


Esim MudRunner. Pelaan vaikka kaverin kanssa kaksin, nii kuka vain mun kaverilistalta voi mennä mun tietoihin ja painaa ”liity peliin”, enkä pysty pelin puolelta sitä estämään mitenkään. Eli voiko tuon estää käyttistasolla?
Laita ryhmä yksityiseksi. Eikös se toimi. Luin ton tarkemmin, niin ilmeisesti meinaat että saisi kaverin kanssa pelata omaa mappia, ilman että muut tulee sinne myllää. Jos ei pelissä ole privaatti valinta mahdollisuutta, niin tuskin sit mikään auttaa. En ole itse vielä moninpeliä kerenny kokeilee.
 
Viimeksi muokattu:
Laita ryhmä yksityiseksi. Eikös se toimi.
Tuo estää vain ryhmään liittymisen, mutta peliin voi kyllä päästä. Itse epäilen, että tuollaista optiota tarttisi tarjota pelissä, että olisi mahdollista estää liittyminen. Mutta toimisiko se, että piilottaisi oman linjoilla olonsa? Sehän onnistui jostain kirjautumisasetuksista tai jotain.
 
Tuo estää vain ryhmään liittymisen, mutta peliin voi kyllä päästä. Itse epäilen, että tuollaista optiota tarttisi tarjota pelissä, että olisi mahdollista estää liittyminen. Mutta toimisiko se, että piilottaisi oman linjoilla olonsa? Sehän onnistui jostain kirjautumisasetuksista tai jotain.
Joo tämän vinkin kuulin muualtakin ja ilmeisesti se on ainut tie.
Peli tarjoa vain kavereiden kesken vaihtoehtoa, mutta omalta kaverilistalta voi liittyä kuka vain ilman kutsua.

Mielenkiintoista kyllä sikäli, että pleikkka tarjoaa tosi paljon hyväksy/salli toimintoja ja esim chät äänien saaminen videolle on kahden asetuksen takana, kun samalla tälläinen toiminto jätetään puhtaasti pelintekijän harteille.
Täytyy mennä ”offline”-tilan kautta sit vaan
 
Pystyykö jostain laittamaan asetuksista eston sille, että kaverilsitan kautta ei muut pysty liittymään mun peliin, ilman mun lähettämää kutsua?

Ei taida olla mitään toimivaa estoa, mutta tuo offline-tilaan heittäminen on toiminut itselläni paremmin kuin hyvin. Itse harrastan tota offlinea hyvinkin usein, kun haluan pelata rauhassa :D Kaverille ne kutsut menee kuitenkin läpi ja pääsee liittymään peliin normaalisti
 
Pystyykö jostain laittamaan asetuksista eston sille, että kaverilsitan kautta ei muut pysty liittymään mun peliin, ilman mun lähettämää kutsua?


Esim MudRunner. Pelaan vaikka kaverin kanssa kaksin, nii kuka vain mun kaverilistalta voi mennä mun tietoihin ja painaa ”liity peliin”, enkä pysty pelin puolelta sitä estämään mitenkään. Eli voiko tuon estää käyttistasolla?
Kannattaa valita kaverit tarkemmin, ettei tule sellaisia tunkeilijoita ;)
 
Pitää nyt kommentoida ääneen noita PS4:n latausnopeuksia, kun pelien päivityksistä puhutaan. Tänään puski lataamaan 1,4 gigan päivityksen AC: Originsiin ja 1,9 gigan päivityksen PES 2018:aan. Molemmat tietty alkoivat latautua, kun käynnistin laitteen. Olin hieman yllättynyt, kun molemmilla oli arvioitu aika 30+ minuuttia, vaikka käytössä on Elisan 100/10 netti. Noh laitoin AC:n latauksen tauolle ja saman tien puski normaalia vauhtia tulemaan tuo PESsin päivitys ja samaten tuli sitten AC sen jälkeen normaalia vauhtia, kun PES oli latautunut valmiiksi ja asennettu, kun manuaalisesti pistin latauksen taas päälle.

Kahta erillistä noin 1,5 - 2 gigan pakettia laite latailisi 30+ minuuttia, mutta kun toisen laittaa paussille ja lataa yksi kerrallaan, niin ei mennyt varttiakaan, niin molemmat oli ladattu ja asennettu.
 
Noi latausnopeudet on kyllä omituisia välillä. Itse yllätyin eilen kun Battlefront 2:sen 56 gigaa oli ladattu tunnissa, mutta sitten meinasi itku päästä, koska Fortniten alle 2 giganen päivitys kesti saman verran latautua :confused:
 
Noi latausnopeudet on kyllä omituisia välillä. Itse yllätyin eilen kun Battlefront 2:sen 56 gigaa oli ladattu tunnissa, mutta sitten meinasi itku päästä, koska Fortniten alle 2 giganen päivitys kesti saman verran latautua :confused:
Saa olla aika nopee nettiyhteys jos tunnissa dataa 56gigaa, taitaa tuo asentaa ensin päivitystiedoston joka on huomattavasti pienempi kuin koko peli jota se asentaa samaan aikaan levyltä ja voit pelata samalla kyllä.
 
Pitää nyt kommentoida ääneen noita PS4:n latausnopeuksia, kun pelien päivityksistä puhutaan. Tänään puski lataamaan 1,4 gigan päivityksen AC: Originsiin ja 1,9 gigan päivityksen PES 2018:aan. Molemmat tietty alkoivat latautua, kun käynnistin laitteen. Olin hieman yllättynyt, kun molemmilla oli arvioitu aika 30+ minuuttia, vaikka käytössä on Elisan 100/10 netti. Noh laitoin AC:n latauksen tauolle ja saman tien puski normaalia vauhtia tulemaan tuo PESsin päivitys ja samaten tuli sitten AC sen jälkeen normaalia vauhtia, kun PES oli latautunut valmiiksi ja asennettu, kun manuaalisesti pistin latauksen taas päälle.

Kahta erillistä noin 1,5 - 2 gigan pakettia laite latailisi 30+ minuuttia, mutta kun toisen laittaa paussille ja lataa yksi kerrallaan, niin ei mennyt varttiakaan, niin molemmat oli ladattu ja asennettu.

Kun kaistaa riittää, niin kannattaa vaan heittää konsoli suosiolla lepotilaan. Ainakin oma pleikkarini lataa kaiken moninkertaisesti nopeammin, kun konsoli on lepotilassa. Kun omistat tollasen letkun, niin molempien valmistumiseen ei mene lepotilassa 5-10 min kauempaa.
 
Mulla on päätunnus ihan normaali Suomi-tunnus ja sitten mulla on kakkos tunnuksena US-tunnus. Pari peliä on tullu ostettua US-tunnuksella mutta pääasiallisesti on tullu pelit+DLC:t hankittua Suomesta. Ostin nyt uusimman codin US tunnuksella ja tuli sellanen homma mieleen, että mites sitten DLC:t? Tottakai ne pitää ostaa kakkostunnuksella, mutta pääsenkö pelaamaan niitä Suomi-tunnuksella? Tähän asti oon pelannut tuota peliä ihan vain päätunnuksellani.

E: Ilmeisesti riittää vain, että US-tunnuksella on määritelty pleikkari Primaryksi?
 
Viimeksi muokattu:
Ostin nyt uusimman codin US tunnuksella ja tuli sellanen homma mieleen, että mites sitten DLC:t? Tottakai ne pitää ostaa kakkostunnuksella, mutta pääsenkö pelaamaan niitä Suomi-tunnuksella? Tähän asti oon pelannut tuota peliä ihan vain päätunnuksellani.

E: Ilmeisesti riittää vain, että US-tunnuksella on määritelty pleikkari Primaryksi?
Juuri näin.
 
Onko toi 4k HDR kuva paljonkin tarkempi teidän mielestä ps4 pro:lla? Itelle tuli hommattua nyt tää pro ja mulla on vaan sonyn full hd smart tv eikä 4k telkkaria. Asetuksista löysin tehostusmoodin ja omasta mielestä näyttää tosi hyvältä pelit vaikka ei ole 4k telkkaria, witcher 3 esim. Näytti paljon paremmalta ja tuntu pyörivän sulavammin mitä normi. plekellä.

Offtopic: Kirjotin tätä viestiä ensin kännykällä, mutta jostain syystä tekstinsyöttö ei enään onnistunut kirjotusvaiheessa, alkoi tekstin päällä vilkkua musta ruutu?
 
Joku täälläkin saattaa ihmetellä, niin ilmeisesti pleikkarin "appear offline" -toiminto on jostain syystä pois käytöstä. En tiedä kuinka laajasta ongelmasta on kyse, mutta ainakin allekirjoittanutta ongelma vaivaa. Olen päivän mittaan seuraillut tilannetta ja sama vika näyttää ilmenneen monelle muullekin. Kamala todellisuus iskee kasvoihin, kun ei voi pelata varjojen suojista. Toivottavasti Sony reagoi tähän pikaisesti.

Ping https://twitter.com/search?q=appear offline&src=typd
Ping http://www.playstationlifestyle.net/2017/11/28/ps4-appear-offline-function-not-working/
Ping https://www.reddit.com/r/PS4/comments/7g0yeu/i_cant_appear_offline/
 
Itsekin huomasin tuon aiemmin tänään. Viime tiistaina pelasin viimeksi ja tuo toimi. Eihän tässä välissä ole mielestäni mitään päivitystäkään tullut joka tuon olisi rikkonut.
 
Ylös Bottom