Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Nokia N97. Siinä puhelimeni, joka säätöjen ja pakollisen* GPS-korjauksen jälkeen on muodostunut käsissäni kerrassaan loistavaksi yksilöksi! Voi sentään, mistä kaikesta luurini suoriutuukaan!

Mitä oon n97 nähnyt niin se on ainakin omaan käteeni aika hepposen oloinen.. Toki siinä on jotain hyvää verrattuna iphoneen mutta sanoisin silti että iphone vie n97:sta voiton jopa suht helposti.. Myös nopeustestit voittaa Iphone..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Mitä oon n97 nähnyt niin se on ainakin omaan käteeni aika hepposen oloinen.. Toki siinä on jotain hyvää verrattuna iphoneen mutta sanoisin silti että iphone vie n97:sta voiton jopa suht helposti.. Myös nopeustestit voittaa Iphone..

Tässä ei ole mitään kännykkäsotaa tarkoitus aloittaa. En todellakaan hauku iPhonea, mutta se on vain puhdasta faktaa, ettei se puhelin yksinkertaisesti suoriudu tarvitsemistani asioista vaikka kuinka yrittäisit sitä puolustella. Se, ettet sinä tarvitse näppistä (ja sitä kautta isompaa näyttöä, kun virtuaalinäppis ei peitä puolta ruutua), bluetoothia filujen siirtoon tai videopuheluita ei tarkoita sitä, ettenkö minä tarvitsisi. Mutta - üllatuuus! - minä tarvitsen, joten turha tulla iPhonea puolustelemaan: siinä ei ole noita ominaisuuksia, joten puhelin on minulle täysin turha ja käyttötarpeisiini kelpaamaton. Eikös?

Ja GPS on ihan oikeasti iPhonessa huonompi: tsekkaa itse laittamalla iPhone ja (runkokorjattu) N97 vierekkäin ja ihmettele ihan faktoilla kumpi kännykkä toimii gepsinä paremmin.

Ja mikäs sen iPhone 3GS:n näytön resoluutio onkaan? 320*480? Ja vai että samoilla viivoilla kuin N97:n 640*360?
:)

Mikä tässä keskustelussa on nyt tärkeää ja jota mielestäni painotin viestissäni hyvin selkeästi on se, että puhun omista tarpeistani ja sen mukaan valitsemastani puhelimesta. Sanoin reilusti, ettei N97 todellakaan sovellu kaikille. Kaikilla on eri tarpeet ja niillä mennään. En esim. puuttunut iPhonen aataminaikaiseen 3 megapikselin (salamavalottomaan) kameraan, sillä minulle sillä ei ole suurempaa merkitystä. N97:ssa on 5 megapikselin kamera salamalla, mutta se ei todellakaan ole syynä miksi valitsin N97:n. 3 megapikseliä olisi minulle aivan riittävästi kännykkäkuvaamiseen. Toisille tässä asiassa on kuitenkin merkitystä ja silloin katse on todennäköisesti muissa puhelimissa; niissä kun on jo yli tuplasti enemmän megapikseleitä.

Ja eikös tuo jailbreakkaus vie laitteen takuun? Jeps. Eli pakko haksaa puhelin, jotta sen saa moniajamaan kaikilla softilla. Sepä vasta hienoa ja järkevää! :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Mä oon jailbreickannu mun iPhone 3gs:n ja siinä on kaikki yllämainitut asiat. Vaikka takuu meni, niin nyt tää on se The Kännykkä ja tää on yyber hyvä. Takuuta en tarvii, koska täs ei oo mitään vikoja nyt eikä koskaan. :D Ja mul on pleikka 3:sen mininäppis koht yhteydessä tähän, kunhan saa tehtyä 3gs:lle. Käyttis on vaan niin hullun paljon parempi, kuin jollain nokialla, pyh. En nyt alota puhelinsotaa, mut iPhone on vaan niin COOL. :D:cool:
 
Vastaus: Kännykät

En nyt alota puhelinsotaa, mut iPhone on vaan niin COOL. :D:cool:

Siinähän ne iphonen merkittävimmät ominaisuudet ovatkin...

Jailbreikatunkin luurin moniajon toimivuus/hyödyllisyys taitaa olla varsin kyseenalaista, ja häviää Nokian vastaavalle 6-0.
Saa nähdä milloin applelta nähdään puhelin, joka soveltuu myös työpuhelimeksi...
 
Vastaus: Kännykät

Mä oon jailbreickannu mun iPhone 3gs:n ja siinä on kaikki yllämainitut asiat. Vaikka takuu meni, niin nyt tää on se The Kännykkä ja tää on yyber hyvä. Takuuta en tarvii, koska täs ei oo mitään vikoja nyt eikä koskaan.

Eli sinulla on toimivat videopuhelut, rajoittamaton bluetooth (voit esim. lähettää kaikkia tiedostoja muihin kännyköihin + tietokoneelle ja vice versa), fyysinen näppis (sekä salama valokuvia varten, vaikka siitä en alun perin puhunutkaan, vaan vasta toisessa viestissäni), muistikorttipaikka ja oikeasti toimiva GPS (millä softalla ja mitä maksoit siitä)? Onnittelut! Sinulla on oikeasti todella hyvä puhelin!

Takuujutusta voidaan olla monta mieltä, mutta hyvä että sinä et tarvitse. Kovin moni muu on kyllä tarvinnut (ihan kaveripiiristänikin kokemuksia: syinä näytön sekoilu, puhelimen jäätyminen, puhelimen hyppiminen pois 3G-kentästä ilman järkeä ja akun sekoilu. Takuukorjauksilla on kaikki saatu hoidetuksi.)

Ja mul on pleikka 3:sen mininäppis koht yhteydessä tähän, kunhan saa tehtyä 3gs:lle.

Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Minkä saa tehtyä 3gs:lle? Sopivan ajurin vai? Kannatko sitten mukanasi aina tuota mininäppistä?

Itse asiassa näen jo mielessäni miten COOLIA on vetästä bussimatkan aikana iPhone ja PS3:n mininäppis esille ja alkaa naputtelemaan. :D Taitaa vaan kädet loppua kesken...
 
Vastaus: Kännykät

Nokian N70 on vuoden ollu käytössä, ja ei oo hyvä.. Nyt uutta puhelinta tarviis. Samsungin S5230 vaikuttais hyvältä, vaika onkin kosketusnäyttö.. Ja puhelimen pitäs maksaa alle 300e...:
 
Vastaus: Kännykät

Eli sinulla on toimivat videopuhelut, rajoittamaton bluetooth (voit esim. lähettää kaikkia tiedostoja muihin kännyköihin + tietokoneelle ja vice versa), fyysinen näppis (sekä salama valokuvia varten, vaikka siitä en alun perin puhunutkaan, vaan vasta toisessa viestissäni), muistikorttipaikka ja oikeasti toimiva GPS (millä softalla ja mitä maksoit siitä)? Onnittelut! Sinulla on oikeasti todella hyvä puhelin!

Niin... tähähän se tuppaa Nokian kanssa olemaan, insinöörimäistä listaa listan perään. :p

Isokaan määrä ominaisuuksia ei välttämättä mieltä lämmitä, jos niiden toimintojen käyttö on kuin tervan juontia. Kyllä Nokia ominaisuuksia on aina osannut läimäyttää luuriin, se on fakta. Yhtä lailla faktaa on se, että s60 toiminta, ohjelmointi, käytettävyys ym... on jotain insinööriltä insinöörille sumeaa logiikkaa. Moni käyttää mieluummin jotain ns. toimivaa luuria, vaikka sitten vähemmillä ominaisuuksilla...

Nokian luureissa onnistutaan hukkaamaan myös isojen näyttöjen potentiaali. Käyttöjärjestelmä on kivikaudelta eikä osaa skaalautua ollenkaan, isomman näytön etu tuhlataan jättikokoisiin ylä- ja alareunan valikkopalkkeihin.

Pienimuotoinen gallup: soittaako joku ihan oikeasti videopuheluja? Jos edellisen vastaus on kyllä, entä jos joutuu itse maksamaan puhelinlaskut?

En omista iPhonea...
 
Vastaus: Kännykät

Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä Noksun GPS:stä tekee paremman? :) iPhonella tuo toimii ulkotiloissa nopeasti ja näyttää oikean sijaintini. Sisällä heittoa voi kyllä olla parikin sataa metriä.

Niin ja jailbreak ei tavallaan riko iPhonen takuuta. Jos puhelin menee sekaisin, saa sen koska vain palautettua tietokoneella tehdasasetuksiin. Sama onnistuu vaikka näyttö tai jokin muu osa kosahtaa puhelimesta. Ongelmia tulee kai vain jos puhelin ei edes käynnisty. En ole kyllä iPhonea haxannut, mutta iPod Touch sai aikoinaan kyytiä. :)
 
Vastaus: Kännykät

Pienimuotoinen gallup: soittaako joku ihan oikeasti videopuheluja? Jos edellisen vastaus on kyllä, entä jos joutuu itse maksamaan puhelinlaskut?

En omista iPhonea...

Siis eikös se riitä että on joku kiinteä hintainen tiedonsiirto paketti niin voi soitella noita niin paljon kuin haluaa sillä kiinteällä kuukausi maksulla?
Entä onko todellakin niin että mikään operaattori ei tarjoa samsungin pixon 12 luuria kytkyllä? On se kumma kun kaikkia muita tuntuu löytyvän, mutta markkinoiden parasta kamerapuhelinta ei sitten voi kukaan ottaa valikoimiin.
 
Vastaus: Kännykät

Siis eikös se riitä että on joku kiinteä hintainen tiedonsiirto paketti niin voi soitella noita niin paljon kuin haluaa sillä kiinteällä kuukausi maksulla?
Ei riitä: videopuhelut hinnoitellaan vastaavalla tavalla kuin normaalit äänipuhelut, mutta yleensä kalliimmiksi. Tosin ne vaativat hyvän 3G-verkon molemmissa päissä, ja aika vähän tuolle on ihan oikeaa käyttöä.

Itse olen soittanut muutaman videopuhelun. Viimeksi, kun olin etsimässä vuokrakämppää ja vaimo ei päässyt paikalle, joten paikkaan tutustuminen täytyi hoitaa etänä.

En maksa itse puhelinlaskujani.
 
Vastaus: Kännykät

Niin... tähähän se tuppaa Nokian kanssa olemaan, insinöörimäistä listaa listan perään. :p

Oh, niin "yllättävä" puolustuslause taas... Mikä hitto siinä on, että aina pitää alkaa selittämään tuota "Nokian insinöörimäinen lista"? Ihan oikeasti. Mikä teitä vaivaa? :D

Kerrataanpa alusta, josko nyt kaikki ymmärtäisi: listasin ominaisuudet, joita minä tarvitsen. Siis minä. Ei alakerran naapurin viinaanmenevä ukko, ääntämismahdottoman sukunimen omaavan pizzakuskin veli tai bussipysäkillä lumipalloja pyörittelevä pikku-Pekka. Se ei ole mikään Nokian insinöörilista, vaan lista niistä asioista, mitkä minusta pitää löytyä puhelimesta, jotta se palvelee minua tarpeitteni mukaan.

Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää? Se, että iPhonesta puuttuu noi ominaisuudet ei ole millään tavalla puolusteltavissa. Ei yhtään millään tavalla. Vaikka kuinka keksisitte nokkelasti kaivaa esille "Nokian insinöörilistat" ja muut loppuunjauhetut "Mutta kun minä en tarvitse!" -selittelyt.

Pientä objektiivisuutta, kiitos.

Kabanossi: laita N97 (ja edelleen se runkokorjattu versio :)) ja iPhone vierekkäin ja ala navigoimaan. Näet sitten miksi N97 on parempi: tarkempi, nopeampi (kyllä, tämä kuulostaa minustakin hassulle :)) ja pysyy paremmin "paikoillaan".


edit: tähän vielä (oikeasti) huumorimielellä: http://www.digitoday.fi/tiede-ja-te...yttajilla-on-tukholman-syndrooma/200925753/66
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Nokia 6600 (alkuperäinen) 2004-2005 vuodelta. Hyvin tällä jaksaa edelleen... 300e tuli muistaakseni maksettua tästä silloin, oli oikeen "yrityskäyttöön" suunnattu. No, onhan tässä Symbian, Bluetooth, MMC-muistikorttipaikka, VGA-kamera ja helvetin käytännöllinen ilotikku :D

Seuraavaks aattelin hommata Nokia 5130 XpressMusicin tai jonkun muun musiikkikäyttöön suunnatun halvan luurin 3.5mm plugilla ja muistikorttituella. Mielellään S40 eli simppelit valikot ja Nokia ehdottomasti.
 
Vastaus: Kännykät

Ja tämä uusi ilmaisversi on sangen sutjakka liikkeissään vielä kaiken muun hyvän lisäksi. Mii laiks! :D
 
Ylös Bottom