Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tilasin Far Cry 5:n, ja annoin NHL18 vaihdossa. Hyvittivät 50€. Täytyy taas kehua puljua.

Piti käydä itsekkin hyödyntämässä tuota vaihtotarjousta, mutta olivat perkule sulkeneet Kotkan myymälän ja nyt pitäisi Helsinkiin tai Kouvolaan matkata jos haluaa Gamestopissa asioida :(
 
Itse vein muutama vko sitten GTA V:n, FIFA 18 ja AC: Originssin Gamestoppiin, niin antoivat reilu 150 euroa fyrkkaa käteen. Ei siis vähennetty, vaikka otin rahana.
 
Ite vein tänään fifa 18 ja uusimman Nfs payback pelin gamestoppiin. 76€ rahaa löivät pöytää. Kelpaa mulle
 
Vein eilen marraskuussa 25e hintaan ostamani kingdom hearts 1,5 + 2,5 pelin ja sain siitä 50e jonka käytin God of war tilaukseen. Löytyisikö mistään halvalla nyt änäriä tai muuta listalle kuuluvaa peliä että voisi käydä tilailee lisää pelejä ennakkoon :D
 
Vein eilen marraskuussa 25e hintaan ostamani kingdom hearts 1,5 + 2,5 pelin ja sain siitä 50e jonka käytin God of war tilaukseen. Löytyisikö mistään halvalla nyt änäriä tai muuta listalle kuuluvaa peliä että voisi käydä tilailee lisää pelejä ennakkoon :D
Mä en tajua miten tämä gamestopin bisnesmalli toimii? Kertokaa miten tuo voi olla kannattavaa?
 
Mä en tajua miten tämä gamestopin bisnesmalli toimii? Kertokaa miten tuo voi olla kannattavaa?

Kai niiden käytettyjen pelien uudelleenmyynti on hyvää bisnestä. Itse olen rahoittanut Gamestopin tarjouksilla ja ennakkovarausjärjestelmän avulla oman peliharrastukseni käytännössä kokonaan jo viimeiset kymmenen vuotta. Eikä etujen määrää ainakaan laskenut muutama vuosi sitten tullut kanta-asiakasohjelma. Epic-tasolla on ihan kiva olla. :D
 
Mä en tajua miten tämä gamestopin bisnesmalli toimii? Kertokaa miten tuo voi olla kannattavaa?
Koska vaikka joistain peleistä saa todella hyvän vaihto/hyvitysarvon, monista saa aivan naurettavan huonon. Silti ne saattavat olla rinta rinnan samalla 59 euron hintalapulla käytettyjen hyllyssä. Isossa kuvassa GS jää siis reilusti voitolle, kun se myy samaa peliä useita kertoja tarjoten (yleensä) alati huonompaa hyvitystä vaihtoon vietäessä.
 
Sattuuko kukaan muistamaan että pystyikö ennakkotilauksen/varauksen hyödyntämään julkaisupäivänä? Esim. ensi viikolla julkaistaan Far Cry 5 tiistaina, mutta voiko silloin enää hyödyntää 20 € + peli listasta ennakkovarausta?
 
Sattuuko kukaan muistamaan että pystyikö ennakkotilauksen/varauksen hyödyntämään julkaisupäivänä? Esim. ensi viikolla julkaistaan Far Cry 5 tiistaina, mutta voiko silloin enää hyödyntää 20 € + peli listasta ennakkovarausta?

Selvinnee parhaiten soittamalla liikkeeseen. Itsellä tosin on sellainen muistikuva, että ennakkovaraus pitää pistää sisään viimeistään julkaisua edeltävänä päivänä, jotta saa mahdolliset kampanjaan kuuluvat hinnan alennukset. Ennakkovarausbonuksia on joskus saanut julkaisupäivänä ilman ennakkovaraustakin.
 
Sattuuko kukaan muistamaan että pystyikö ennakkotilauksen/varauksen hyödyntämään julkaisupäivänä?

Ymmärtääkseni ei pysty.

Joskushan pelejä saa jo yömyynnistä klo 00.01. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että Gamestopin logiikan mukaan pelin julkaisu tapahtuu heti päivän vaihtuessa. Eikä jo julkaistua peliä voi enää luonnollisestikaan ennakkovarata minkään tarjouksen toivossa.
 
Sattuuko kukaan muistamaan että pystyikö ennakkotilauksen/varauksen hyödyntämään julkaisupäivänä? Esim. ensi viikolla julkaistaan Far Cry 5 tiistaina, mutta voiko silloin enää hyödyntää 20 € + peli listasta ennakkovarausta?

Ennakkovarauksia ei pysty tekemään. Mutta tuon kampanjan pitäisi pystyä hyödyntämään. Koskee uusia pelejä eikä mainita, että pitäisi olla ennakkovaraus. Ainakin ennen lukenut erikseen "tuo peli listalta niin saat ennakkovarauksen 20e" tms.
 
Itsellä tosin on sellainen muistikuva, että ennakkovaraus pitää pistää sisään viimeistään julkaisua edeltävänä päivänä, jotta saa mahdolliset kampanjaan kuuluvat hinnan alennukset.

Ymmärtääkseni ei pysty.

Joskushan pelejä saa jo yömyynnistä klo 00.01. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että Gamestopin logiikan mukaan pelin julkaisu tapahtuu heti päivän vaihtuessa. Eikä jo julkaistua peliä voi enää luonnollisestikaan ennakkovarata minkään tarjouksen toivossa.

Ennakkovarauksia ei pysty tekemään. Mutta tuon kampanjan pitäisi pystyä hyödyntämään. Koskee uusia pelejä eikä mainita, että pitäisi olla ennakkovaraus. Ainakin ennen lukenut erikseen "tuo peli listalta niin saat ennakkovarauksen 20e" tms.

Nyt tänään pääsin käymään paikallisessa liikkeessä jossa sanottiin, että ennakkovaraukseen liittyi tuo kampanja ja tänään olisi viimeinen päivä hyödyntää tuota tarjousta. Totesivat että verkkosivuilla oleva ilmoitus on ehkä hieman harhaan johtava.
 
Nyt tänään pääsin käymään paikallisessa liikkeessä jossa sanottiin, että ennakkovaraukseen liittyi tuo kampanja ja tänään olisi viimeinen päivä hyödyntää tuota tarjousta. Totesivat että verkkosivuilla oleva ilmoitus on ehkä hieman harhaan johtava.

Ja Gamestopin oma sähköposti väittää toisin :confused: Otapa siitä nyt selvää mikä pitää paikkaansa :D

"Far Cry 5 on nyt julkaistu – Vieraile myymälässämme, ennen kuin suuntaat Hope Countyyn"
Ja heti viestin alussa kerrotaan, että Far Cry 5:n saa ostettua myymälästä hintaan 19,95e, kun tuo pelin listalta ja linkki ohjaa tuohon kampanjasivulle.
 
Ja Gamestopin oma sähköposti väittää toisin :confused: Otapa siitä nyt selvää mikä pitää paikkaansa :D

"Far Cry 5 on nyt julkaistu – Vieraile myymälässämme, ennen kuin suuntaat Hope Countyyn"
Ja heti viestin alussa kerrotaan, että Far Cry 5:n saa ostettua myymälästä hintaan 19,95e, kun tuo pelin listalta ja linkki ohjaa tuohon kampanjasivulle.
Kyl se pitäs saada ostettua ilman ennakkoa, ainakin mä ostin pari viikkoo julkasun jälkeen Monster hunterin tolla kamppiksella. Tiedä sitten...
 
Jännä miten gamestop haku vaati menemään pari sivua eteenpäin, jotta löytyy gamestop ketju. :D

Mut juu, kävin varaamassa tänään muksuille Lets Go Pikachun ja pokepallon.
Molemmat 70e, tai yhdessä 120e.
Pelille kamppis: 2 peliä vaihtoon ja eurolla peli. Paketille ei mitään kamppista laisinkaan. Ja pelkälle pallolle ei osannut sanoa onko vai ei.

Yritti soittaa useampaan myymälään ja kysyä asiaa, mutta ei saanut ketään kiinni. Tarjouslehtisissä jne oli pallon kuva, mutta ei ollut listattuna kamppikseen.
Lopulta myyjä tajusi sen, että hän lyö koneelle ja katsoo..no siihen oli sama euron kamppis.
Joten paketille ei kamppista, mutta yhteensä 4 peliä ja 2e, saa molemmat.
Okei tämä ok. Myyjä ihmetteli tosin itsekin, että yleensä spessu versioille on sama tarjous mut maksettavaa 19,95, nyt sitäkään ei ollut.

Säädin kassalla todella kauan ja pahoittelin välillä säätämistä kun takana alkoi jonoa olemaan enemmänkin. Myyjä kuitenkin palvelu kaikessa rauhassa ja pahoitteli mun jälkeen tuleville viivästystä. Hienosti kuitenkin kaiken säätämisen keskellä piti malttinsa.

Säätämisestä päästäänkin itse aiheeseen, eli vaihtoarvoihin.
En ole ihan hetkeen pelejä vienyt sinne vaihtoon, mutta ilmeisesti heidänkin vaihtoarvonsa on tulleet alas isomman katteen toivossa.
Esimerkiksi Switchin L.A. Noire. Maksaa uutena heillä 35e, käytettynä lienee 25, tai jopa 29e. Ennen tälläistä sai 15-20e ja näin tuore peli kelpasi ennen vaihtokamppiksiin, mutta tämä ei käynyt. Tarjosivat 5euroa.
Mario Kart 8 Deluxe. Tämä on varmaan yksi eniten myyviä Switch pelejä. Myyvät uutta 70e ja käytettyä 65e. Tarjosivat vaihdossa 15e. Ennen tälläisestä maksoivat jopa 30-40e.
En jättänyt kumpaakaan.

Sit mulla oli varmuuden vuoksi DS ja 3DS pelejä. Oli pelejä mitä näytetään huutonetin ja torin mukaan käytettynä myyvän 15-25euroon. Esim Zeldaa, Mariota jne. Pelejä joista he pyytävät järjestäen käytettynäkin vähintään 30-35e.
Yhteensä kuusi peliä oli mukana niistä ja tarjosivat yhteensä 11.60e. Voitte varmaan arvata etten jättänyt.

Paljon on puhuttu että gamestopilla menee huonosti jne, mutta oisko aika miettiä myös näitä hinnoitteluja?
Esim tuo Mario Kart. Gigantti myy uutta 50e, kun gamestop myy käytettyä 65e. Jollain tasolla ymmärtäisin vailla käytetystä 50-55e, kun vertaa heidän omiin uusien hintoihin, mutta 65e on todella kallis.
Ja sit asiakkaalle käytettynä tarjotaan 15e siitä?? 50e voittoa yhdestä pelistä. Eli muualta uusi siihen rahaan. Ymmärtäisin 15e mulle, jos he ottaa 30-35e. Mutta kyllä vaihtoarvo olisi täytynyt olla 20-30e vähintään.
Tai DS pelit, vaikka on isompaa nimikettä, niin puhutaan 1-2 eurosta.
En ymmärrä kuka antaa noilla rahoilla pelejä vaihtoon, enkä kyllä ymmärrä kuka ostaa käytettyjä tuolta..

Toisaalta tuohon euron kamppikseen kelpasi 1-2 Switch, jota en ymmärrä yhtään. Moninverroin arvottomampi ja vähemmän haluttu, kuin L.A. Noire. Jätin toki sen sinne sit.
Ja tuo euron kamppis on sit taas sellainen josta en ymmärrä et miksi niitä kannattaa pitää. Ostajalle se taas on todella hyvä, kun voi viedä välillä ihan älyttömän halpoja jämäpelejä.

Joku tossa bisnesmallissa tökkii. Kaikki on ihan ylihinnoiteltua jotta kenenkään ei kannattaisi sieltä ostaa mitään. Lisäksi sinne ei normi tilanteessa kannata viedä mitään vaihdossa noilla vaihtoarvoilla.
Se hetki kun siellä kannattaa käydä, on aina ne älyttömät tarjoukset joita ei voi ymmärtää. Ostaja saa ”ilmaiseksi” suunnilleen kalliita pelikoneita jne. Mutta firma ei voi jäädä voitolle niistä.
Eli miten ne on edes näin monta vuotta kituutelleet pystyssä? :D
 
Ite hyödyntäny melkeempä kamppiksia vain uusim peleihin, oon saanu aina enemmän gamestopista kun myisin erikseen jossain torissa. Tosin ilman kamppiksia aika heikot vaihtoarvot. Tosin gs ei ole mikään hyväntekeväisyys firmakaan et voittoa pitäs tehdä ja ne tekee sitä juuri käytetyillä peleillä, kai neki kaupaksi menee, kun toiminta kannattaa vieläkin. Ite just varaillut kaikki syksyn odotettuinat omilla vanhoilla peleillä gamestopista hyödyntäen juuri näitä kamppiksia, rahallisesti en ole hirveäasti hävinnyt gamestopin kanssa.
 
Tuota juuri tarkoitan, että tuollatavoin GS:ssä kannattaa käydäkin kuten sinä. Mut ei ne siitä voittoa tee.
Ja ihmettelen kyllä, jos tuohon rahaan se käytettyjen lailla ihan oikeasti käy niin vilkkaasti et kannattaa, vaikka varmasti joku niitä ostaakin.
 
Itse kanssa miettinyt, että pelien vaihtoarvo on laskenut gamestopissa..Pari viikkoa sitten tarjosivat Monster hunter world Ps4 versiosta 8.50e ja myivät sitä silloin uutena 69.95e ..Pidin pelin sitten itselläni ja myin huutonetissä pelin 28eurolla..
 
Jos olen ymmärtänyt oikein, Gamestopin vaihtoarvot muokkautuvat dynaamisesti sen mukaan, miten kysyttyjä pelit ovat ja miten paljon niitä on liikkeellä. Firman ei kannata ottaa isolla rahalla hyllyyn homehtumaan miljoonaa käytettyä AssCreediä tai änäriä.

Ja tietysti vaihdossa saatuun arvoon vaikuttaa se, että ottaako rahat käteisenä, liikkeen sisäisenä krediittinä vai laittaako ennakkovarauksiin. Riippuen kanta-asiakkuuden tasosta noihin ennakkovarauksiin saa vielä prosentuaalisen korotuksen, joka on korkeimmillaan jopa 30%.

Olen muistaakseni pariinkin otteeseen todennut tässä ketjussa, että itselleni Gamestop on mahdollistanut rikkaan peliharrastuksen lähes ilmaiseksi. Laitan ennakkovaraukseen kaikki lupaavat julkaisut, jotka sitten maksan kokonaan käytetyillä peleillä, jotka olen aiemmin laittanut ennakkovaraukseen, jne. Päättymätön luuppi.

Tänäänkin lähtee vaihtoon uusi Tomb Raider, jonka vedin 100% completionilla läpi. Odotan saavani vähintään 50 euroa vaihtoarvoa. Ja mulle on ihan sama, minkä hintalapun Gamestop siihen lätkäisee päälle. Se ei ole millään tavalla multa pois.
 
Ylös Bottom