Päätin viettää juhannuksen rentoutuen videopelien parissa, ja valitsin Dark Souls Remasteredin.
Tai siis yritän rentoutua, sillä "inveidaajat" pilaavat säännöllisesti pelit niin kuin aina ennenkin. Ja kyllä: jokaisen pomotaiston jälkeen voisin hypätä rotkoon, mutta a) humanitya ei liiaksi ykkösessä ole tarjolla ja b) miksi minun pitäisi rampauttaa omaa pelaamistani vain siksi, että haluan edetä rauhassa? Jotain invade-ominaisuuden "keskeisyydestä" kertoo sekin, ettei moista ole missään muussa Souls-like-pelissä. Lisäksi "inveidailu" mitä ilmeisimmin puuttuu kokonaan myös From Softwaren seuraavasta pelistä Sekiro: Shadows Die Twice.
Olen pelannut yhteensä ehkä 700-800 tuntia Souls-like-pelejä, eikä niihin inveidaajiin ikinä totu. Kyseessä ei ole pelikokemusta rikastava ominaisuus, vaan ainoastaan silkkaa kiusantekoa. Mielenkiintoinen pohtimisen aihe on sekin, mitä kertoo ihmisen mielen maailmasta se, että ilta toisensa jälkeen haluaa änkeä kutsumatta muiden peleihin heidän iltaansa pilaamaan. Moinen pohdinta saattaisi paljastaa jotain ikävää korvien välistä.
PvP erikseen niille jotka sitä haluavat, ja PvE erikseen niille jotka sitä haluavat, kiitos.