Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

DD1:n hinta alkaa olla aika houkutteleva.. Ps4-yhteensopivan Podium racing wheelin hinta tulee siis todennäköisesti asettumaan johonkin 1200-1400 paikkeille, riippuen minkätasoinen formularatti mukana tulee.
 
Joo. PS4-bundlen hinta on varmaan siellä käytännön ylärajoilla markkinoita ajatellen jo siten, että aloitusratti olisi CSL-tasoa, joten saattaisi ehkä olla semmoinenkin.

Videon Podium-kehä vaikuttaa siltä, että samaa hubia saa taas eri kehillä varustettuna ja nämä varmaan muodostavatkin yli puolet mainituista yhdeksästä uudesta kehästä (näihin oli laskettu mukaan kaikki tuoteperheet).
 
Onhan tämä menny jo hieman yli, noilla hinnoilla saa jo oikean auton! Ei noissa rateissa nyt niin suurta eroa oo. Samoja leluja kaikki! Ihan hyvin toimii oli sitten g29, fanatec tai t300. Hauskintahan on,että useassa pelissä padillä saa nopeimmat ajat ! Kaikkihan riippuu siitä, miten pelintekijä laittaa efektit toimimaan! Ihan ,kuten ääneissä. Ihan sama mikä äänikortti on, mikäli peli ei tue!
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä menny jo hieman yli, noilla hinnoilla saa jo oikean auton! Ei noissa rateissa nyt niin suurta eroa oo. Samoja leluja kaikki! Ihan hyvin toimii oli sitten g29, fanatec tai t300. Hauskintahan on,että useassa pelissä padillä saa nopeimmat ajat ! Kaikkihan riippuu siitä, miten pelintekijä laittaa efektit toimimaan! Ihan ,kuten ääneissä. Ihan sama mikä äänikortti on, mikäli peli ei tue!
On ne nyt hiukan eri maailmasta. Jo g29 ja T300 ero on ihan järkyttävän iso. Jo pelkästään videolla näkee fanatecin eron ja syyt hinnalle.
 
On ne nyt hiukan eri maailmasta. Jo g29 ja T300 ero on ihan järkyttävän iso. Jo pelkästään videolla näkee fanatecin eron ja syyt hinnalle.

Joo ei näitä voi kyllä verratakkaan enään keskenään on ne niin eri maailmoista. tuo DD Fanateciltä voi olla jo aika älytön vekotin. Mutta vaatiihan tämä jo ihan eri luokan harrastuneisuutta pelkästään simulaatioajeluun, että viitsii lähtä tuon hintasiin laitteisiin panostamaan. Ei tuommosta vekotinta esim Wheel stand prohon varmasti kannata pultata vaan pitää olla jo kunnon rig tätä varten. Olisi makoisa kyllä päästä tuota joskus testaamaan. :)
 
Mutta vaatiihan tämä jo ihan eri luokan harrastuneisuutta pelkästään simulaatioajeluun,
Niimpä Mutta mulle vaikka nyt ajankin tuolla T300 melkein joka toinen päivä niin tuo noin 300€ on mulle se raja mitä mä yhdestä ratti-poljin setistä pidän vielä järkevänä hintana.

Eiköhän meillä kaikilla olis Porsche alla jos siihen olisi varaa :D
 
Mutta mulle vaikka nyt ajankin tuolla T300 melkein joka toinen päivä niin tuo noin 300€ on mulle se raja mitä mä yhdestä ratti-poljin setistä pidän vielä järkevänä hintana.

Tismalleen sama tunne oli 2015 vai 16 kun ensimmäisen t300:n pitkän harkinnan jälkeen raaski hankkia.. Kummasti ne vaan ajatukset saattaa muuttua, tänään tuntui jo Fanan dd1 yllättäin ihan kohtuuhintaiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa DD- ratissa ei ole mitään kohtuuhintaista muuten kuin jos sitä vertaa toisiin DD-ratteihin (se on halvempi). Tonni ratista (joka ei sisällä kai kuin basen ja perus rimmin), ei tule kauppoja, sen pitää kyllä lentää jo tolla hinnalla...

Mä väitän että tuo DD-ratti ei tuo "juurikaan "mitään" massiivista" eroa tohon CSL-rattiin. Ei ainakaan 500€ arvoista eroa. En keksi mitään millä hintaan saa noin ison eron muuta kun se että sen pitää olla Direct drive. Tämä on mun tän hetken ajatus, toki se voi muuttua vielä kun ei tiedä tosta tulevasta ratista mitään mutta aika heikossa on usko että saisi tolla rahalla mitään erityistä...
 
Onhan se kiva aina silloin tällöin päivittää ajoleluja..tiistaina tuli fanan v2.5 base ja porsserimmi ja sekin oli selvä upgrade csl elite ps4.een.:)
 
Noniin.. nyt meni sormi suuhun. Eli Kyseessä on T300RS ja T3PA pro polkimet.
Tänään tuli playseat ja sen kasattuani ja ratin asennettuani huomasin että kytkin ei toimi.
Minulla oli ensin polkimet GT asennossa ja vaihdoin ne F1 Asentoon että saisin polkimet ruuveilla kiinni.
Yhdistin ratin tietokoneeseen katsoakseni onko kytkimessä mitään eloa, mutta tolppa ei liikahta mihinkään Thrustmasterin softassa.
Jarru ja kaasu toimivat. Ajattelin että täältä löytyy joku, joka on värkännyt näiden kanssa. mikä voisi olla vikana?
 
Thrustin tapauksessa voisi ehkä vielä tehdä pientä ongelman rajaamista siten, että vaihdat MODE-näppäimestä sen poljinjärjestyksen peilikuvaksi. Kytkimen pitäisi siis heilutaa kaasun tolppaa sen jälkeen (ja kaasun vastaavasti kytkimelle). Sen jälkeenhän vika on rajattu ihan kytkinpolkimeen, olisiko esimerkiksi potikan johto nitkahtanut tuossa operaatiossa?
 
Jos ei tuolla moden vaihdolla saa rajattua vikaa itse polkimeen, niin kannattaa varmaan kokeilla vetää rattiin firmware uusiksi, jos vaikka olisi joku bitti mennyt poikittain eikä sen takia kytkin pelitä. Aika epätodennäköistä kyllä, mutta sen verran helppo toimenpide että kannattanee koittaa..
 
Jeps, kytkimen johto on viallinen. jäänyt ilmeisesti puristuksiin silloin kun ruuvasin polkimia paikoilleen. Harmittaa, mutta korjaushomman osaan tehdä itse uskoisin. Täytyy tässä joku päivä purkaa tuo kytkin osa. Piuhan kuori oli murtunut ja sieltä paistoi läpi pari johdinta. Onko joku purkanut noita polkimia ennenkin eli saako tuon piuhan tuolta miten helposti irti?
 
Jarrulle menevää piuhaa joskus aikoinaan katkaisin ja liitin uudestaan takaisinkin. Ei oo enää sen tarkempia muistikuvia, mutta ei mikään hankala homma ollut. Rakennehan noissa kaikissa polkimissa taisi olla aika samanlainen eli ei tuo kytkinkään varmaan paha oo.
 
Onhan se kiva aina silloin tällöin päivittää ajoleluja..tiistaina tuli fanan v2.5 base ja porsserimmi ja sekin oli selvä upgrade csl elite ps4.een.:)

Oliko isokin ero? Pitäisi tehdä elämäni ensimmäinen tilaus fanatecille. Mietin V2.5 basea, CLS Elite LC pedaaleja ja CLS P1 elite rattia. 950e yhteensä. Kirpasee jo syvältä, mutta onko sen arvoista? Tai mitä tilaisit toisin? Tukeeko tuo V2.5, tuota halvempaa elite rattia?

Vinkkejä ois kiva kuulla kokeneilta. Monella tuntuu olevan eri mielipide, mutta niihän se pitääkin olla. Ja siksi tässä monilta kysellään :). Tuli pieni pikavoitto veikkauksesta, niin päivitetään nyt ajovehkeet. Toinen setti olisi sitte V3 pedaalit ja CLS elite PS4 pakkaus, rattineen päivineen. Tuo olisi edullisempi, olisi PS4 tuki (helpompi myydä), sekä polkimet olisi laadukkaat. Hankalaa on taas. Kannattaako sitten katsella käytettyjä, kun nuo DD tatit tulee markkinoille? Tai onko Thurstmasterilla tarjota mitään, tuohon budjettiin?
 
Viimeksi muokattu:
Tai mitä tilaisit toisin?

CSL-tason rattikehissä kiinnitys on vähän vaivalloinen. McLaren-kehän saa päivitettyä, mutta tuota pyöreää ei. Ei tietysti haittaa siinä vaiheessa kun kehiä on vasta yksi, mutta jatkossa niitä saattaa ilmestyä lisää ja silloin tuolla on jo jotain merkitystä.

CSL-kehien hyviin puoliin toki kuuluu kevyt paino.
 
CSL-tason rattikehissä kiinnitys on vähän vaivalloinen. McLaren-kehän saa päivitettyä, mutta tuota pyöreää ei. Ei tietysti haittaa siinä vaiheessa kun kehiä on vasta yksi, mutta jatkossa niitä saattaa ilmestyä lisää ja silloin tuolla on jo jotain merkitystä.

CSL-kehien hyviin puoliin toki kuuluu kevyt paino.

Niin, puhut tuosta pikalukituksesta, joka tuosta ratista puuttuu?

Mitä nyt olen lukenut eroavaisuuksia CSL elite ps4 vs V2.5 basesta, niin voimassa on pientä eroa. Eli taidan hankkia nuo V3 polkimet ja CLS elite PS4 paketin. Nuo polkimet korvaa ratin pienet puutteet. Jos tänään tilaan, niin onko jo ensi vloppuna uusi setti ajossa? Ei ole kokemusta fanatecin tilauksista yhtään.
 
Ylös Bottom