Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 - Hype ja muu pelin julkaisua edeltävä vouhotus

Ei olis pitänyt tätä ketjua lukea.. Menin VPD sivulle ja huomaatta tajusin kuinka helppo oli kliksutella Ultimate version tulemaan kotiin. Tietää ainakin mitä viikonloppuna tulee tehtyä. Itselläni jäi jostain syystä ensimmäinen peli pelaamatta. Tätä tulee pelattua varmasti sitäkin enemmän.
 
Yikes. Vielä tässä itsellä vähän mietinnän alla mitä kautta tulee kyseinen eepos hommattua. Vielä ei ole digi pre orderria kehdannut heittää tilaukseen, kun elättelen toivetta että gigantissa olisi torstaina myynnissä, niin kuin BO4:kin tuli. Toki se pitikin kokonaan netistä imutella, mutta silti. Torstainakin kun heittää latinkiin päivällä niin pitäisi olla keskiyöllä kondiksessa. Pelin mahdollisen pitkäikäisyyden vuoksi fyysinen kappale olisi kuitenkin houkuttelevin. Digiä pääsisi jo yöllä hakkaamaan. Voi voi. Tämä taitaa olla nyt niitä kuuluisia ensimmäinen maailman ongelmia..
 
No kun nyt muutkin kerran tänne ennakkotilauksistaan kirjoittavat, niin ilmoitanpa nyt sitten itsekin, että sain GameStopista tänä iltana soiton, jossa muistuttivat tulemaan perjantaina special editionia noutamaan. Kaksi päivää olisi vielä odotusta kestettävänä...
 
Minä heitän myös korteni kekoon ja kerron, että kikantin asiakaspalvelun mukaan pelit on jo postitettu vaikka tilauskohdassa lukeekin, että keräilyssä. Oman kappaleeni kohdalla tilanne on kuulema lupaava, että perjantaiksi pelin saisi. Ties vaikka hieman aikaisemminkin jos tuo paikkansa pitää. Luultavasti ensiviikolla kuitenkin :D
 
Tuli luettua tuosta ennakkotilaamisesta ja siitä että eih, en halua mitään lisätavaraa.. Tässä olen itse toista puolta. Jos ennakkotilaamalla saa lisämatskua ja tavaraa for free, gimme gimme. Tällaiset ovat ihan perus markkinointia ja myyntiä. Miksi kukaan ennakkotilaisi mitään jos ei saa jotain extraa sen takia. Ja jos niistä extroista ei tykkää, antakaa pois tai älkää käyttäkö. Myös erilaiset versiot on kivoja joista voi valita. Ainoa mistä en pidä, on erilaiset versiot joissa on vain exclusive materiaalia joita ei saa mistään muualta kuin ko. special gold motherf.. editionista. Ugh!
 
Kyllä tässä alkaa olemaan melkein samanlainen fiilis kun pikkupoikana joulua odottaessa.
Rock Star on ladannut tähän kaikki paukut mitä löytyy, kyllä sieltä on pakko tulla helposti kaikkien aikojen paras openworld peli!

Tämä tulee todennäköisesti muuttamaan koko openworld genreä, ennakoista on saanut semmoisen kuvan että se maailma ei ole enää staattinen.
Staattisuuden poistaminen on todella iso askel, jos ne on siihen pystynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli luettua tuosta ennakkotilaamisesta ja siitä että eih, en halua mitään lisätavaraa.. Tässä olen itse toista puolta. Jos ennakkotilaamalla saa lisämatskua ja tavaraa for free, gimme gimme. Tällaiset ovat ihan perus markkinointia ja myyntiä. Miksi kukaan ennakkotilaisi mitään jos ei saa jotain extraa sen takia. Ja jos niistä extroista ei tykkää, antakaa pois tai älkää käyttäkö. Myös erilaiset versiot on kivoja joista voi valita. Ainoa mistä en pidä, on erilaiset versiot joissa on vain exclusive materiaalia joita ei saa mistään muualta kuin ko. special gold motherf.. editionista. Ugh!

Mietin ihan samaa. Eihän niitä rahakoodeja tai extravarusteita ole pakko käyttää, jos ei halua. Tai voi käyttää myöhemmässä vaiheessa, jos ei halua saada niitä "liian aikaisin".

Itse aion special editionin lisävarusteiden koodit syöttää heti, mutta aion silti pelata pelin "kuten se on suunniteltu", eli tulen metsästämään ja hankkimaan sitä kautta rahaa ja resursseja jne. Tyylikkäämpi hevonen, muutama ase ja asuste ovat vain kivaa bonusta siihen päälle.
 
Mietin ihan samaa. Eihän niitä rahakoodeja tai extravarusteita ole pakko käyttää, jos ei halua. Tai voi käyttää myöhemmässä vaiheessa, jos ei halua saada niitä "liian aikaisin".

Itse aion special editionin lisävarusteiden koodit syöttää heti, mutta aion silti pelata pelin "kuten se on suunniteltu", eli tulen metsästämään ja hankkimaan sitä kautta rahaa ja resursseja jne. Tyylikkäämpi hevonen, muutama ase ja asuste ovat vain kivaa bonusta siihen päälle.

Paitsi jos ostaa diginä. Tosin sillonkin varmaan voi jättää lisärit asentamatta?
 
Laitoinpa PS4:selle diginä tulemaan Special edition version. Ei malttanut odottaa enään, kyselin normi PS4 ja Xboxin eroista niin näyttää siltä että PS4 pyörittää 1080p ja One S 900p.
 
Ymmärsitte kritiikin ilmeisesti väärin?

Ei ongelma ole se, ettei niitä voisi olla käyttämättä vaan se, että ne ovat turhia. Mitään syytä ennakkotilaamiseen ei noiden perusteella ole, vaan perusversio riittää ja sen saa kaupasta. Nämä "deluxet" sun muut on täysin turhia kun ne "edut" on vain jotain, jonka saa pelissä muutenkin.

Oma kritiikki koskee siis lähinnä turhia "etuja" ja niiden takia ennakkotilaamista. Mistään ei jää paitsi. Mikä erikoisversio se on?

Jonkin God of Warin tai Uncharted 4:n taidekirja-spessun tapaisen version olisin jopa tästä halunnut ja voinut ostaa mutta ei. Harmitus koskee siis myös sitä, että minulle ei ollut tarjolla mitään järkevää perusversion lisäksi.

Ja en jaksa edes aloittaa lisätehtävistä, jotka rajataan vain ennakkotilaajille tai kalliimman version ostajille... Tosin sen verran sanon, että onneksi ne ekstra-tehtävät kokemuksen perusteella ovat ihan älyttömän turhia. Parempi niin, kuin että jotain merkittävää laitettaisiin tuollaisten taakse. Huono tapa joka tapauksessa, että jokainen pelin ostaja ei saakaan sitä samaa peliä. Olkoon että käytännön tasolla kyse usein onkin hyvin merkityksettömistä eroista.

Ennakkotilaamisen ymmärrän sen takia, että pääsee heti pelaamaan. Ei ollut tarkoitus sitä kritisoida vaan erikoisversioita ja niiden ennakkotilaamista, jos kyseessä on jotain yhdentekevää kuten nyt. Luittekos te sen artikkelin vai enkö onnistunut ilmaisemaan omaa asiaani tarpeeksi selvästi?
 
No yleensä ne "preorder to get höhhöö" ovat just jotain 2minuutin niin turhia tehtäviä jotka ei ole mitenkään pois pelin juonen ym kannalta. Ite varasin ihan perusversion, en usko että tässä erikoisversiossa oleva lisäheist on mitenään tärkee tai niin iso että sitä kaipaisin, varsinkin kun hintaero ainakin vpdees on aivan ryöstöä, ultimate edition 109e? juu ei kiitos, perusversioki hitusen kalliimpi mitä normi pelit yleensä. Kartta on ollut, ainakin kaikissa aikasemmissa GTA ym peleissä mukana myös normiversioissa, joten joku hevonen ja kahen minuutin lisätehtävä saa jäädä. Olen myös melko varma että nämä lisätehtävät mitkä nyt tulee vaa erikoisversion mukana tulevat jossain vaiheessa kaikille. Näin kävi myös GTAV kohalla jossa tuli jotain autoja, ei mennyt kauan ku ne oli jokaisella.
 
Saksassa havaittu tänään hyvin iloisia ihmisiä raahaamassa RDR 2 bundlella varustettuja pleikka nelkkoja, ilmeisesti pelit tulee diginä.

Luotan, että lähi Gigantti varannut peliä sen verran että voin käydä perjantaina nappaamassa heti kympiltä. Olen hankkimassa peliä hypen uhrina, mutta luotto on sen verran kova, että piti töistä ottaa vapaapäivä vartavasten
 
Aargh, alkoi hieman polttelemaan, vaikka tiedän ettei aikaa ole pelata koko peliä. RDR oli aikanaan PS3 parhaimmistoa. Pitkään olen ostanut pelit diginä, kartta olisi fyysisen kopion lisänä vain mukava bonus (tuskin sillä tosin mitään tekee). BFV on toinen joka kiinnostaa. Mistä ihmiselle aikaa molempiin? 60h on melko pitkä tarina. Kaksi pientä lasta ja työ vievät ihmiseltä kaiken ajan.
 
RDR 1 tapauksessa Suomessa sai War Horsen, yhden asun ja kultaisen revolverin fyysisen Xbox-version mukana. Eikä niitä voinut olla asentamatta. Tuo kultainen revolveri oli itselleni harmi, kun sitä ei saanut vaihdettua tavalliseen millään vaan piti käyttää kultaista pyssyä alussa.

Lisäsisällöstä maksaminen on ihan okei ja pitäisi olla jokaisen itse päätetävissä, mutta en itsekkään ikinä tykkää noista ylimääräisistä helpotuksista ja avustuksista pelien alussa. Ne tuntuvat turhilta ja pelaajalla täytyy olla vapaus valita, haluuko ne vai ei. Onneksi nykyään ei taida pakkotettuja turhakkeita enää hirveästi olla.
 
Mistä ihmiselle aikaa molempiin? 60h on melko pitkä tarina. Kaksi pientä lasta ja työ vievät ihmiseltä kaiken ajan.
No sulla on aikaa 8 vuotta. Silloin tulee rdr3:D Ei mutta oikeasti, itselläkin aika vähissä, mutta en aio pitää mitään kiirettä. Jos pelaat 2 tuntia viikossa niin päätarina ainakin sulla ohi puolessa vuodessa. Kai nyt 2 tuntia viikossa löytyy? Itse pelaan tätä peliä vuosia joten ei ole mitään kiirettä päästä koko peli läpi viikossa. Ensimmäistä rdr:ää tuli pelattua 100%:sti läpi 5 kertaa näiden vuosien aikana, viimeksi nyt kuukausi sitten. Onlinessa meni satoja tunteja. Olisko sitten yli 1000 tuntia mennyt yhteensä. No minusta se onkin paras peli koskaan joten ei ihme. BF5 ei kiinnosta, seuraava pakko-ostos dirt rally 2 ensi vuonna. Vähän OT, sori kaikki
 
Mistä ihmiselle aikaa molempiin? 60h on melko pitkä tarina. Kaksi pientä lasta ja työ vievät ihmiseltä kaiken ajan.
Yöunet on yliarvostettua, kysy vaikka Shark Tankin Robert Herjavecilta, joka nukkuu vaan 3h yössä ja pyörittää silti miljardi bisnestä ;)

Sori offtopic
 
Löytyy Hurja Joukko DVD, vois huomenna kattoa niin pääsee tunnelmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom