Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Tuli se normiversiokin jo kivasti viikonlopuksi ja nyt on ensi maistiaiset otettu. Kahden hengen partylla oli aluksi vaikeuksia löytää serveriä, välillä toinen pääsi peliin ja toinen jäi menuun yms.

Pian kuitenkin tasoittui ja pelit saatiin liikkeelle. Itsestä peli tuntuu tutulta battlefieldilta ja tykkäsin kovasti niistä pienistä muutoksista mitä peli tarjosi. Vielä jäi aseiden päivittäminen taka-alalle, mutta eiköhän siihenkin päästä vielä käsiksi.

Hyvää ja sulavaa oli pelaaminen. Ja ennen kaikkea hauskaa.
 
Peliseura kelpaisi xboxsille. Tulee pelattua nyt 24/7 taas kun makuun päässyt ja uutuuden viehätys on vielä.

Muutamia bugeja tullut vastaan:

Tähtäin sekoillut pahasti et ADS:llä mahdoton ampua kun ei näe muuta kuin aseen keskellä näyttöä.

Kiipeily satunnaisesti mahdotonta.
Ammo ja health pakkien saaminen mahdotonta.

Ei nyt bugi vaan ominaisuus mutta tuntuu että lumimapit ovat liian valkosia että palaa silmät päähän kiinni. BenQ monitorista koitettu hakea eri asetuksia mutta melkein ilman tulosta.

Vähän tuohon 3D ääniasetukseen pettynyt. Tuntuu että ympärillä tapahtuu välillä aivan liikaa ja en saa yhtään paikallistetttua vihollisia tai sivuilta tai takaa ropisevia luoteja.

Kuulokkeina TurtleBeach stealth 700x
 
Onko ne menny poistamaan sen, ettei voi olla kahta samaa asetta eri kehitysversioina? Tuohan oli pelkästään hyvä juttu betassa. En ainakaan enää löydä kohtaa mistä ostaisi toisen.
 
Onko ne menny poistamaan sen, ettei voi olla kahta samaa asetta eri kehitysversioina? Tuohan oli pelkästään hyvä juttu betassa. En ainakaan enää löydä kohtaa mistä ostaisi toisen.

Ovat poistaneet mutta aikomuksena tuoda homma takaisin kunhan saavat toimimaan. Tällä hetkellä voi uudelleen sijoittaa valinnat kunhan ase on tasolla 4.
 
Amerikkalainen IGN arvosteli tämän verkkopelin ja sieltä tuli seiska ja puoli. Alelaarista.
Aika moni muukin paikka arvostellut:
Hobby Consolas (Spanish) 91/100
Areajugones (Spanish) – 9
Press Start Australia – 9
AUS Gamers – 9
PCGamesN – 9
Digital Chumps – 9
Multiplayer.it (Italian) – 9
Gaming Trend – 90/100
Cheat Code Central – 4.2/5
Daily Mirror – 4/5
Hardcore Gamer – 4/5
Attack of the Fanboy – 4/5
The Games Machine (Italian) – 8.5
Everyeye.it (Italian) – 8.5
Spazio Games (Italian) – 8.2
Vandal (Spanish) 8.2
COGconnected – 80/100
CGMagazine – 8
Gameblog.fr (French) – 8
The Sixth Axis – 8
Trusted Reviews – 8
Tech Raptor – 8
3djuegos (Spanish) – 8

Ihan täyteen rahaan ja hyvinkin nautinnollista ollut.
 
Aika moni muukin paikka arvostellut:
Hobby Consolas (Spanish) 91/100
Areajugones (Spanish) – 9
Press Start Australia – 9
AUS Gamers – 9
PCGamesN – 9
Digital Chumps – 9
Multiplayer.it (Italian) – 9
Gaming Trend – 90/100
Cheat Code Central – 4.2/5
Daily Mirror – 4/5
Hardcore Gamer – 4/5
Attack of the Fanboy – 4/5
The Games Machine (Italian) – 8.5
Everyeye.it (Italian) – 8.5
Spazio Games (Italian) – 8.2
Vandal (Spanish) 8.2
COGconnected – 80/100
CGMagazine – 8
Gameblog.fr (French) – 8
The Sixth Axis – 8
Trusted Reviews – 8
Tech Raptor – 8
3djuegos (Spanish) – 8

Imagine Games Networkin arvostelut ainoastaan noteerataan kuten Nisukin tekee.
 
Amerikkalainen IGN arvosteli tämän verkkopelin ja sieltä tuli seiska ja puoli. Alelaarista.



Harvoin näkee näin hyviä seiska puolen pelejä, eletään siis hyviä aikoja. Eipä sillä jos kerran bugiläjä ja osa ominaisuuksista vielä työn alla, joutaakin odottelee alelaaria, vaikka tykkäsinkin BF1:stä ja WWII:ssa on mielenkiintoisempi kalusto.

Ps. Pakko kyllä ihmetellä tätä Dicen julkaisutaktiikkaa.
 
Eilen pääsi vihdoin tämän korkaamaan ja BF1:n jälkeen olo oli heti kuin "kotona". En pelannut betaa ite, joten se ero tuli BF1:een heti huomattua, että "kill cam" on poistettu. Onko tämä ihan pysyvä ratkaisu vai saako sen jostain pelin asetuksista kenties kytkettyä takaisin päälle? BF1:ssä tuosta oli sen verran hyötyä, että kerkes nähdä, mistä se snipu olikaan iskenyt ;)

Loistopeli kyllä kyseessä vaikka tulikin tahkottua vasta pelkästään Conquestia. Sen isoimpiin bugeihin ei parin tunnin setin aikana tullut törmättyä.
 
Nyt tuli ehkä tälläisen surkean bäfä pelaajan uskomattomin aloitus ikinä. 10 tappoa alle 2minuuttiin siitä kun servulle liityin. :D

 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi kyllä dicellä ”hieman” mietittävää.
Ensin pistetään daily assigmentteja, sit kyseisessä (eikä kahdessa muussakaan) pelimuodossa ole yhtään ainutta serveriä..

14e7aad7c53f94a3e9664c7a34dfb1fe.jpg

Ymmärtäisin jos ois jotain itse määritettäviä, mutta kun ei. Olis edes tyhjiä servuja jos kukaan ei pelaa ni pääsis ite häröilee vaikka kaverin kanssa ja tappais toisiaan 1000pisteen edestä tms..
 
Tässä olisi kyllä dicellä ”hieman” mietittävää.
Ensin pistetään daily assigmentteja, sit kyseisessä (eikä kahdessa muussakaan) pelimuodossa ole yhtään ainutta serveriä.
Ymmärtäisin jos ois jotain itse määritettäviä, mutta kun ei. Olis edes tyhjiä servuja jos kukaan ei pelaa ni pääsis ite häröilee vaikka kaverin kanssa ja tappais toisiaan 1000pisteen edestä tms..
Infantry modessa on domination ja TDM, mutta kyl vähä tyhmää ku ei ole omia servui niille vielä. Ehkä kuitenkin kun "oikea" julkaisu tulee ens viikolla niin on. :)
 
Nyt on varmaan 10 tuntia takana. Onhan tämä selkeästi parempi peli kuin mitä ykkönen oli. Ehkä omaan makuun suurin kipupiste on mappisuunnittelu. Ehkä paremmin conquestiin soveltuvia mappeja kuin ykkösessä, mutta taas toisaalta operaationa ei toimi yhtä hyvin kuin ykkösen julkaisumapit. Yleensä ottaen liian isoja ja avaria mappeja, mistä omasta mielestäni itkettiin reilusti jo ykkösessä. Ja itseasiassa BF4:n lisäreissä. Ne ei vaan toimi. Hamada on oikein malliesimerkki siitä miten itsepintaisesti Dice tekee mappeja missä on kaikki ne ominaisuudet mitä pelaajat vihaavat Battlefieldeissä. Kai siellä johtoportaassa on vankka usko siihen, että joskus super-massiivinen aavikkokenttä onnistuu. Voin konsultoida muutamalla miljoonalla tiedon siitä, että se ei tule tapahtumaan koskaan. Jalkaväellä tommoisten kenttien puurtaminen käy työstä. Pääsi ääninauru, kun selvisi, että operationsseissa juuri tämä mappi pelataankin conquestina. :oops:

...mappien avoimuuden ja laajuuden takia en ole löytänyt käyttöä myöskään medicille, koska konepistooleilla ei tee oikein missään tilanteessa mitään. Ei ole oikein mahdollisuuksia löytää semmoisia reittejä missä konepistoolilla pärjäis. Toki pisteitä saa hyvin omia nostelemalla ja parantelemalla, mutta turpasauna ei oikein maistu silti, vaikka scoreboardilla pääsisikin loistamaan. Assault ja support on aika ylivoimaisia luokkia, koska niiden aseet sopivat mainiosti avariin mappeihin ja satunnaisiin lähitaistelutilanteisiin.
 
Yleensä ottaen liian isoja ja avaria mappeja, mistä omasta mielestäni itkettiin reilusti jo ykkösessä. Ja itseasiassa BF4:n lisäreissä. Ne ei vaan toimi. Hamada on oikein malliesimerkki siitä miten itsepintaisesti Dice tekee mappeja missä on kaikki ne ominaisuudet mitä pelaajat vihaavat Battlefieldeissä. Kai siellä johtoportaassa on vankka usko siihen, että joskus super-massiivinen aavikkokenttä onnistuu. Voin konsultoida muutamalla miljoonalla tiedon siitä, että se ei tule tapahtumaan koskaan. Jalkaväellä tommoisten kenttien puurtaminen käy työstä. Pääsi ääninauru, kun selvisi, että operationsseissa juuri tämä mappi pelataankin conquestina. :oops:
Hyvin sanottu. Ainakin kerran on jo tullut painettua Quit, kun Hamada alkoi latautumaan. Jännä miten noin moneen mappiin on suunniteltu todella laajoja alueita, joiden toisesta reunasta voit spotata vihollisen mutta perus riflellä ei niin kauas osu millään.

Conquest on ihan kivaa peruspeliä, mutta jättäisivät pois sen, että voi spawnata squad kaverin peesiin, sillä nyt yksi voi mennä valtaamaan tyhjää lippua (näitä on varsinkin Hamadassa) ja muut tulee helposti perässä. Välillä on jopa kannattavampi kuolla, ja liittyä täydellä lippaalla lipunvaltaukseen.

Kokonaisuutena toimiva kokonaisuus, mutta odotan kyllä firestormia, sillä siinä oletettavasti ei spawnailla.
 
Hamadasta on muodostunut itelle yksi lempi mapeista, vaikka jalkaväkenä pelaankin. Siellä pääsee suojissa menemään ja käymään sodan lähietäisyydeltä oikein mallikkaasti. Pääsee myös tuhoamaan tankkeja kunnolla.
Kyseinen mappi on nimenomaan tankkisotaan tehtykin.

Toisaalta en ihan ymmärrä valitusta medicistä. Ainakin itse kuolen lähes vain ja ainoastaan Steniin, joten kyllä muut tuntuu siitä tykkäävän ja sillä pärjäävän.
 
Aikanaan muistan kuinka mapit olivat sopusuhtaisia ja tähän on mielestäni sitten tultu. Eli toisinsanoen ollaan jatkuvalla syötöllä ainakin kuunneltu pelaajia ja mappien kokoa kasvatettu pelisarjan osista aina vaan isommaksi, ehkä jo liian laajaksikin.

Eli nyt ihmiset itkee kun on liian laajoja karttoja
Itseäni tosiaan harmittanut kun vihu ampuu mut kuoliaaksi kentän toisesta laidasta ja itsellä rautatähtäin.

Rank 20 nyt. Muutama juttu ihmetyttää juuri nuo assaingmentit.. niitä ei saa kaikkia tehtyä kun servuja ei meinaa aina löytyä.

Välillä tulee paniikissa painettua jotain näppäintä mistä tuo aseen tulitus vaihtuu eli sarjatulelta sinkuksi, mikä näppäin sen tekee ?
 
Juu kiitos! Vanhemmista peleistä jotenkin jäänyt toi ristiohjaimen painelu vaan muistiin. Itsellä nyt 16h takana ja on tullut nähtyä yli 40 rankkisia servereillä.

Tässähän taisi olla rank 50 korkein jollen väärin muista.
 
Ylös Bottom