Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Juu kyllä mäki sitä seuraan ja huonohan se on vuodesta toiseen. :D:D
Mut tosiaan ainakin itsellä on se olo ettei itse pelissä muita kiinnosta mikään muu.

Toki samalla kun itse hoen tiimipelaamisen ja objektin/roolin merkitystä, olen itse koukussa assigmentteihin.

Tämä aiheuttaa sen, että jos sun pitää assigmentteihin saada damagea lentokoneeseen, niin kyykin koko mapin ilmatorjuntatykissä tekemällä pikkuhiljaa hieman damagea koneisiin. Ne korjaa itsensä ja taas ammun hiukan. En kuole, en tapa, en valloita/puolusta lippua. Olen sellainen mitä vihaan muissa..vain koska himoitsen 400 rahaa assigmentista.

Tai jos piti tuhota tankkia tietyn damagen verran. Hamada kehiin, assault rooliksi ja saksalaisena kyykkimään A:n edustalle kun tankit rullaa brittien basesta.

Sama täällä, olikohan tässä KD viimeksi jotain 0.6 luokkaa ja eilen katoin nii oli jopa 0.9 että kyllä se sieltä ehkä joskus! Harmi ettei tässä enää taida tulla matsien jälkeen niitä eniten healauksia tehneitä tai eniten supporttia jakaneita pelaajia? Vai meneekö ne mulla jossain ohi? Aina oli niin kiva nähä se oma ruma emblemi siellä ruudulla aiheuttamassa pahennusta.

Onneksi itsellä noi assigmentit on vielä toistaiseksi ollu sellaisia että on menny normipelin ohessa, mutta voin ihan hyvin kuvitella tekeväni samoin :D Aseiden omia tehtäviä tykkään kans tehdä, sillä ansaittu tilpehööri on aina mukavaa ja aseen ulkoasun parantaminen kivaa.
 
Sama täällä, olikohan tässä KD viimeksi jotain 0.6 luokkaa ja eilen katoin nii oli jopa 0.9 että kyllä se sieltä ehkä joskus! Harmi ettei tässä enää taida tulla matsien jälkeen niitä eniten healauksia tehneitä tai eniten supporttia jakaneita pelaajia? Vai meneekö ne mulla jossain ohi? Aina oli niin kiva nähä se oma ruma emblemi siellä ruudulla aiheuttamassa pahennusta.

Onneksi itsellä noi assigmentit on vielä toistaiseksi ollu sellaisia että on menny normipelin ohessa, mutta voin ihan hyvin kuvitella tekeväni samoin :D Aseiden omia tehtäviä tykkään kans tehdä, sillä ansaittu tilpehööri on aina mukavaa ja aseen ulkoasun parantaminen kivaa.
Aluksi tuossa tuli matsin jälkeen tilastot pelistä, mutta ei enää pariin päivään itsellä ole tullut. Bugaa vain ja vaatii options napin painalluksen että pääsee säätämään aseita
 
KD:n tosiaan voisi poistaa ja näyttää vaikka score per minute korostetummin. Muuten peli on kyllä maistunut. Varsinkin sniper jonnejen vähentyminen on ilahduttanut. Lentokoneiden rooli on vähän hakusessa vielä.
 
Itsellä kanssa nyt 24h peliä takana. Hyvältä vaikuttaa mutta pärjääminen taistelutantereella on niin kiinni sen hetkisestä squadista.

Uusille ja miksei vanhoillekin Bf sarjan pelaajille tätä peliä ei kyllä pahemmin pelata yksin eli lone wolffina.

Senverran eroaa vanhemmista peleistä että saa sitä pelitaktiikkaa vaihtaa tai kuolema korjaa siellä sun täällä. Kudit menee sinne minne pitää!


Rank on nyt melkein 29 eli kyllä tätä on tullut pelattua.
 
Tuosta K/D:stä vielä sen verran, että eilen pelasin muutaman matsin BF1:en puolella, ja sijoitus oli aina kokonaispisteissä 5-8. Takana oli useimmiten kymmenkunta paremman K/D:n pelaajaa. En tiedä mitä kentällä touhusivat, mutta ajattelin että ehkä nuo kovan K/D:n pelaajat mahdollistavat myös objektivien pelaajille helpomman tien lipuille "taktisemmille" pelaajille , tai tällaisille huonommille ampujille.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoneuvot tuntuvat aika vesitetyiltä.

Lentokoneet ovat hienoja ja niillä on hyvä käydä koirataisteluja. Toki niissä lähes aina voittaa se joka pääsee yllättämään takaa, mutta taitohan se on toki sekin. Se tietysti sylettää, että aika usein takaa yllätetty ajaa koneen tarkoituksella tonttiin, ulos pelialueelta tai hyppää veke ja pisteet jää ansaitsematta. Ainakin alkupään koneilla tuntuu olevan hitusen haastavaa saada aikaiseksi vaikutusta maakohteisiin, koska spotting (muutoin spotting on kyllä oikein bueno tässä).

Panssarit aiheuttavat enemmän kauhua panssarivaunun sisälle kuin jalkaväelle. Oon varmasti tuhonnut enemmän panssareita kuin panssarit minua. Ja toisaalta mitä muutaman kerran on päässyt itse vetämään, niin luultavimmin assaulttina saa nopeammin ja enemmän tappoja kuin panssarilla (tai pisteitä... pisteethän ne sodassa ovat tärkeintä). Ei ole tietenkään mitään APS:iä kuten BF4:ssä ja panssari tuntuu olevan ohuempaa kuin BF1:ssä. Kimmokkeita ei tule juur mistään ja tiikerinkin keulapanssari on luultavimmin paperimassassaa. Siihen kun lisätään se, että assaultteja ja supportteja on se 80% jalkaväestä ja pelkästään yhdellä assaultilla on se 1 x panssarintorjuntakranaatti, 2-3kpl sinkoa ja 2-3kpl dynyä, niin aikamoista rytinää on ajoneuvoissa. Jalkaväki tietysti vetää vielä jossain amfetamiinipärinöissään uskomattoman nopeasti ja ketterästi, niin balanssi on jotain ihan kauheaa. Lisäksi ajoneuvoissa ei ole oikein sitä tiimipeliä samalla tavalla kuin BF4:ssä oli. Joko on paikkoja mistä kaveri ei juuri nää tai pysty tekemään mitään tai sitten pitää pojottaa ulkona ja siinä se vasta riski paikka onkin. Tälle asialle toivoisi tehtävän jotain. Joko jalkaväen panssarintorjuntakykyä ja varusteita pitäisi pudottaa yli puolella tai panssareille pistää hipareita kaksinkerroin.

Ilmantorjuntapanssarit ne vasta erikoisia vehkeitä ovatkin. Nyt täytyy kyllä myöntää, että pelikokemus on vielä erittäin ohut näiden osalta, niin menee ehkä enemmän kysymyksen puolelle. Onko tosiaan niin, että tommonen joku 20mm:n ilmantorjuntaluoti tekee n. 11 damagea jalkaväkeen? Jos näin, niin "I rest my case". Noin niinkuin jalkaväki tuhoaa tämmöisen tekeleen kahdella osumalla ja tankki tekee kahdella osumalla sen verran damagea, että ihan ei vielä pysty laastaria laittamaan.

...joo joo. Kyllä siellä on varmasti joku tehnyt huikean K/D ration jossain matsissa, kun on tajunnut jäädä panssarilla snipamaan jonnekin kentän takalaidalla täydennyspisteen viereen. Mutta ei niillä ole mitään asiaa varsinaiselle taistelutantereelle niinkuin pitäisi.
 
Panssarivaunujahan pystyy kehittämään kuten aseita. On saatavilla esim pintaa mihin dynamiittia ei ota kiinni jne. Eli niistä saa kestävämpiä ja parempia. Saan myös päätykin ammuksen räjähtämään laajemmalle, jolloin saa jalkaväkeen damagea.

Tankit on todella hyvät nykyisin ja niiden kanssa täytyy oikeasti osata pelata, eikä todellakaan voi vain yksin marssia lipulle. Vaatii tiimityötä ympärille.
 
"Vaatii tiimityötä ympärille" = epäonnistunut moninpeli. Ei ketään Madridista pelaavaa Casablanca junioria juurikaan kiinnosta suomalaisen Veeksin tankin hyvinvointi.

Tankit ja lentokoneet on täysin kosmeettinen lisä koko peliin tällä hetkellä. Kun niiden pitäisi olla oleellisia työkaluja, niin ne ovat oikeasti lähes merkityksettömiä. Kun jalkaväen kuuluisi juosta 500 metrin päähän tankista, niin jalkaväki juoksee 500 metrin säteeltä tankin eli pisteautomaatin luokse. Sä pystyt panssarinyrkillä nurkan takaa viskaamaan heittolaukauksen raskaan tankin keulaan ja siltä lähtee 30-50% hipareista. Jalkaväen ei oikeasti tarvitse edes yllättää panssaria takaa. Yleensä jalkaväki on edestäkin päin etulyöntiasemassa. Jos näin on hyvä, niin periaatteessa tarkoitat, että peli olisi hyvä ilman ajoneuvoja. Ei sekään väärä mielipide ole, mutta minusta sitten ei puhuta enää Battlefieldistä.
 
Viimeksi muokattu:
Se ei ole pelin vika että porukka pelaa omassa tiimissä kuten BF1:stä.
Mä olen ollut useammassa servussa missä tankkia on suojeltu ja tankki ollu täynnä porukkaa.
Siinä porukalla vallattu lippuja ja tankki ollut käytännössä koko mapin ajan elossa kovilla pisteillä.

Kaverilistalta, tai foorumilta peliseuraa jos ei muuten ole. Tankki on todella hyvin balanssissa nyt ja tuollainen sen kuuluu ollakin.
Itsekin supportina välillä vain korjailen tankkia siinä perässä ja tapan assaultit.

Edit: ja edelleen. Niitä saat kehitettyä ja esim dynamiittia ei saa kiinni kylkeen jne damagen kestoa paremmaksi.
 
Se ei ole pelin vika että porukka pelaa omassa tiimissä kuten BF1:stä.
Mä olen ollut useammassa servussa missä tankkia on suojeltu ja tankki ollu täynnä porukkaa.
Siinä porukalla vallattu lippuja ja tankki ollut käytännössä koko mapin ajan elossa kovilla pisteillä.

Kaverilistalta, tai foorumilta peliseuraa jos ei muuten ole. Tankki on todella hyvin balanssissa nyt ja tuollainen sen kuuluu ollakin.
Itsekin supportina välillä vain korjailen tankkia siinä perässä ja tapan assaultit.

Edit: ja edelleen. Niitä saat kehitettyä ja esim dynamiittia ei saa kiinni kylkeen jne damagen kestoa paremmaksi.
Samaa mieltä, tankilla pystyy pelaamaan erittäin tehokkaasti ja gunnerin paikan kk kaataa miestä kuin heinää. Mielelläni hyppään itsekin kyytiläiseksi, mutta tornipaikka ei pahemmin houkuta, kun mitään suojaa ei ole saatavilla - ei nappia millä pystyisi kumartumaan tai mitään. Elinaika n. 3s.
 
Onpahan nuo viimeiset Mastery assignmentit tiettyihin aseisiin aika päättömiä. En sen kummemmin ala niitä tänne listailemaan, kun melkein joka aseessa se viimeinen kohta vaatii pieniä ihmetekoja. Itse tykkään veivata näitä assignmenteja, se pitää paremmin mun peli intoa yllä, mutta yritäppä saada 20 headshottia 1 kierroksen aikana samalla, kun sen pitää olla attacking objective.

Olispa nyt ollut mielummin grindipohjaisia missä olisi pitemmällä aikavälillä pitänyt ottaa tappoja tai headshotteja jne.
 
Saattaa johtua omasta aiemmasta cod-pohjasta, että eilen kun alkoi löytymään servuja muihinkin pelimuotoihin esim. domiin, niin peli maistui vielä paremmalta kuin laajamittainen vääntö conquestissa. Domi oli pienoisversio: vain 3 lippua, pienempi mappi, lyhyemmät etäisyydet (pienemmät alueet lipulla), 16 vs 16, erä kesti n.15min,.. Mutta upposi itselle paremmin, sillä taistelutilanteita tuli nopeammalla syötöllä ja erät oli sopivan mittaisia.

Pitää kokeilla kaikki pelimuodot ja etsiä suosikit. Yksi assignment on Airborne-pelimuodosta, mutta sitä ei taida vielä päästä pelaa? En ainakaan löydä valikoista.
 
Saattaa johtua omasta aiemmasta cod-pohjasta, että eilen kun alkoi löytymään servuja muihinkin pelimuotoihin esim. domiin, niin peli maistui vielä paremmalta kuin laajamittainen vääntö conquestissa. Domi oli pienoisversio: vain 3 lippua, pienempi mappi, lyhyemmät etäisyydet (pienemmät alueet lipulla), 16 vs 16, erä kesti n.15min,.. Mutta upposi itselle paremmin, sillä taistelutilanteita tuli nopeammalla syötöllä ja erät oli sopivan mittaisia.

Pitää kokeilla kaikki pelimuodot ja etsiä suosikit. Yksi assignment on Airborne-pelimuodosta, mutta sitä ei taida vielä päästä pelaa? En ainakaan löydä valikoista.
Eikös Airborne ole operationssin eka päivä? Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Breakthrough Tuntuu omaan makuun parhaalta.
Täydet 64 äijää. Vähän ku vanha operation, mutta mennään molempiin suuntiin sektoreita.
Selkeät puolustus/hyökkäyslinjat.

Ihan täydellinen pelimuoto sodankäyntiin.
 
Breakthrough Tuntuu omaan makuun parhaalta.
Täydet 64 äijää. Vähän ku vanha operation, mutta mennään molempiin suuntiin sektoreita.
Selkeät puolustus/hyökkäyslinjat.

Ihan täydellinen pelimuoto sodankäyntiin.
Pitää testaa koska ihan täysin ei oo toi nyky operation ehtiny vakuuttaa. Tuntuu et puolustaminen on aina erittäin helppoa. Eikä siinä, hyökkääjältä vaaditaan kolminkertanen ylivoima, aketuksessa viisinkertanen
 
Itseasiassa ei tossa taidetakaan vallata takaisin toisen lippuja, en oo varma jos ei ni on täysin vanha operations. Ja kaikilla mapeilla.

Edit:
Onpahan nuo viimeiset Mastery assignmentit tiettyihin aseisiin aika päättömiä. En sen kummemmin ala niitä tänne listailemaan, kun melkein joka aseessa se viimeinen kohta vaatii pieniä ihmetekoja. Itse tykkään veivata näitä assignmenteja, se pitää paremmin mun peli intoa yllä, mutta yritäppä saada 20 headshottia 1 kierroksen aikana samalla, kun sen pitää olla attacking objective.

Olispa nyt ollut mielummin grindipohjaisia missä olisi pitemmällä aikavälillä pitänyt ottaa tappoja tai headshotteja jne.
Bren gunissa ei ainakaan ole paha, kun toimen on grindausta ja toinen yhdessä roundissa.
0C9775D2-C51D-47BB-B7EE-AB3529603A07.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tehtyä pari videota. Lähinnä niille joilla ei ole tietoa BF V:sta. Eli ekassa osassa on valikot, assigmentit, kustomointi ja mappien suullinen esittely.


Toinen osa on sit arrasissa gameplaytä, mutta pelimekaniikkoja esitellen, ei siis oikeastaan yritetä edes tappaa ketään:
 
Bren gunissa ei ainakaan ole paha, kun toimen on grindausta ja toinen yhdessä roundissa.

Tuo on vasta masteryn ensimmäinen osa. Odota, kun on kohdassa VI tai VII. Siellä se hauskuus vasta alkaa. Tulee olemaan luokkaa "20 headshot with hip firing in a round." Voi olla, että vaatimuksena on myös ottaa ne kaikki yhden elämän aikana samaan aikaan, kun olet alueella, jossa on objektiivi. Ne viimeiset masteryt on meinaan oikeasti tuota luokkaa.
 
Tuo on vasta masteryn ensimmäinen osa. Odota, kun on kohdassa VI tai VII. Siellä se hauskuus vasta alkaa. Tulee olemaan luokkaa "20 headshot with hip firing in a round." Voi olla, että vaatimuksena on myös ottaa ne kaikki yhden elämän aikana samaan aikaan, kun olet alueella, jossa on objektiivi. Ne viimeiset masteryt on meinaan oikeasti tuota luokkaa.
Ai siis progressio jatkuu sen kymppilevelin jälkeenkin, vaikka siinä palkissa ei näy?
 
Tuli tehtyä pari videota. Lähinnä niille joilla ei ole tietoa BF V:sta. Eli ekassa osassa on valikot, assigmentit, kustomointi ja mappien suullinen esittely.


Toinen osa on sit arrasissa gameplaytä, mutta pelimekaniikkoja esitellen, ei siis oikeastaan yritetä edes tappaa ketään:

Hyvät videot ja sai itsellä kiinnostuksen heräämään, mutta sopiiko tämä tämmöiselle satunnaisesti nettipelejä yksin pelaavalle ollenkaan.
 
Ylös Bottom