Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Legopelit

janijj

Member
Pelattiin juuri Lego Marvel Super heroes tyttären kanssa läpi. Onko muita legopelejä jotka samalla periaatteella tehty? Eli siis vapaa maailma, paljon hahmoja ja paljon erilaisia tehtäviä omaa tahtiin suoritettavana?
 
Vastaus: Legopelit

Iso maailma kuljettavaksi on myös Lego - The Hobbit pelissä, samoin Lego - Jurassic World pelissä on useampi saari tutkittavaksi.

Lego - Avengers pelissä on myös hitokseen ukkeleita avattavaksi, maailman koosta en osaa sanoa kun en vielä omista kyseistä peliä, kunhan pikkuisen hinta tippuisi niin voisi senkin kotiuttaa kokoelmaan :D
 
Vastaus: Legopelit

Lego peleistä pitäisi saada PS4:lle Harry Potterit ja Taru Sormusten Herra. Uudelleentehdyt Indianat ilman kömpelyöä tasosuunnittelua kelpaisivat myös.

Ainoa syy miksi PS3 lonksuttaa enää olohuoneessa ovat kyseiset pelit, koska niissä on aivan ainutlaatuinen tunnelma joka on jaksanut kiehtoa vuosia tytärtäni ja kohta seuraavaakin. Kohta se onkin PC ottamassa olohuonetta haltuun yhteensopivuuden nimissä.

Ja jos saisi fantasioida, niin Lego Frozen tuottaisi kultaa tekijöilleen. Tytöt on aivan tyystin sivuutettu vakavassa pelisuunnittelussa. Vastaavat palikat ovat jo kaupoissa, nyt vain Elsan taikavoimat rakentamaan portaita ja Olaf hajoamaan kappeliksi. Miten se voikin olla niin vaikeata. Lego Marvil/DC/Batman/plaaplaaplaa uppoaa poikaan kympillä, mutta toinen sukupuoli on unohdettu aivan täysin.
 
Vastaus: Legopelit

Hurahdin Legopeleihin. Oikeastaan kiitos kuuluu mukuloilleni, jotka pelaavat aktiivisesti Lego Cityä sekä Marvel Super Herosia. Iso plussa edellä mainituille peleille avoimesta maailmasta. Kateltiin porukalla Lego Movie ja sen innoittamana palattiin joskus kesken jääneeseen kyseisestä leffasta tehtyyn peliin. Loistava peli sekin, vaikka ei niin avoin maailma. Nyt sitten tuli CDonin tarjouksesta poistettua edullisesti Jurassic Wolrd sekä Marvel Avengers. Että tekemistä riittää, jos mielii kerätä kaiken mahdollisen :) Niin ja se Lego Worlds myös houkuttelisi...

Kaiken räiskinnän ja synkän seikkailun vastapainoksi Legopelit ovat loistavan piristävää ja leppoisaa ajanvietettä. Niin yksin kuin perheen kanssa.
 
Vastaus: Legopelit

Lego Dimensionissa on kanssa tosi hyviä kenttiä! En ole vielä saanut edes tarinaa läpi kun ei ole ollut aikaa...
Ei tarvitse edes ostaa niitä kaikkia hahmoja kun voit pelissä "vuokrata" sopivan hahmon, että pääset salaisiin paikkoihin :)
 
Poika pelasi Lego cityä yli 1,5v putkeen kunnes tossa jokuaika sitten sähläsi ja menetti tallennuksensa. Samalla meni into siihen peliin.

No eilen osui ihan sattumalta silmiin Lego DC Super Villains ja vain 40e Switch versio, joten hommasin sen.
Sen verran ensin katsoin YouTubesta et on open worldiä mukana ja suht samaa kaavaa noudattaa kuin City.

Aina näitä pelattu siten, että poika etsii kaupungilla kerättäviä juttuja ja häröilee omiaan, välillä tytär mukana.
Minä ja poika sit yhdessä juonitehtäviä eteenpäin.
Cityssä minä mätin vihollisjoukot ja poika eteni muutoin.

Mut nyt tässä DC:ssä ollaankin näköjään vähän eri linjoilla. Kaupungillakin tulee poliiseja perään, tuleeko läpi pelin? Saako koodilla pois?
Toinen juttu on se, että kaupungilla on kokoajan niin pimeää, että minä en ainakaan tajua yhtään minne mennä, mutta kokoajan siellä on navi seuraavaan tehtävään. Onko siinä alkuun x määrä tehtäviä, jonka jälkeen aukeaa siten et poika pärjäis kaupungilla yksin ilman vaaraa tehtävään joutumisesta?

Ja sit nuo tehtävät. Kokoajan miljoona äijää ruudulla ja kun en toden totta ole itse supersankari fani, niin tiedän: Batman, robin, kissanainen, pingviini, jokeri, arvuuttaja. Teräsmies ja lex Luthor. Siinä ne on..muut on täysin vieraita ja tässä on vielä jonkun toisen ulottuvuuden tyypit.
Tehtäviä pelatessa mulla ei ole mitään hajua kuka on pahis (mun puolella olevat??), kuka on supersankari, tai kuka on niitä kolmansia tyyppejä.

Ne on ihan yhtä kaaosta ja sekamelskaa. Sitä pitäs vaihtaa hahmoa ja jaetulla ruudulla ikinä tiedä kuka on kukakin ja missä ja minne pitäisi mennä, millä hahmolla tehdä mitäkin. Cityssä sai itse vaihdettua lennosta oikean hahmon.
Samoin ollaan kokoajan pihalla näistä erikoisliikkeestä ja tuntuu ettei videot aina näytä ihan oikein niitä näppäimiä ja aiheuttaa lisää hämmennystä.
Kaiken lisäksi kun itse jumitin parin Puzzlen kanssa aika kauan kun pää löi tyhjää. Nuo 7 ja 9v muksut ei niitä olisi ratkaissut ikinä.

Onhan tuo sitä tuttua hauskaa Legoa, mutta cityn rinnalla tuo on ihan älytöntä kaaosta tälläiselle joka ei osaa edes lapsille kertoa mitä tässä tehdään ja ketä varoa jne. :D
Kaikki vinkit siis tervetulleita.
Pystyykö tässä siis pelaamaan ollenkaan supersankareilla?? Olisin halunnut teräsmiehenä vetää, tai Batman ja robin tyylisesti.

Ja tosiaan aukeaako jotenkin täysin vapaaksi tuo meno jossain välissä ilman tuollaisia navi pisteitä kaupungilla? Ollaan nyt vasta kaks tehtävää siis tehty. Ja kai siellä kaupungilla on niitä juttuja piilotettu eri kaupunginosiin miljoona eri tavaraa?
 
Poika pelasi Lego cityä yli 1,5v putkeen kunnes tossa jokuaika sitten sähläsi ja menetti tallennuksensa. Samalla meni into siihen peliin.

No eilen osui ihan sattumalta silmiin Lego DC Super Villains ja vain 40e Switch versio, joten hommasin sen.
Sen verran ensin katsoin YouTubesta et on open worldiä mukana ja suht samaa kaavaa noudattaa kuin City.

Aina näitä pelattu siten, että poika etsii kaupungilla kerättäviä juttuja ja häröilee omiaan, välillä tytär mukana.
Minä ja poika sit yhdessä juonitehtäviä eteenpäin.
Cityssä minä mätin vihollisjoukot ja poika eteni muutoin.

Mut nyt tässä DC:ssä ollaankin näköjään vähän eri linjoilla. Kaupungillakin tulee poliiseja perään, tuleeko läpi pelin? Saako koodilla pois?
Toinen juttu on se, että kaupungilla on kokoajan niin pimeää, että minä en ainakaan tajua yhtään minne mennä, mutta kokoajan siellä on navi seuraavaan tehtävään. Onko siinä alkuun x määrä tehtäviä, jonka jälkeen aukeaa siten et poika pärjäis kaupungilla yksin ilman vaaraa tehtävään joutumisesta?

Ja sit nuo tehtävät. Kokoajan miljoona äijää ruudulla ja kun en toden totta ole itse supersankari fani, niin tiedän: Batman, robin, kissanainen, pingviini, jokeri, arvuuttaja. Teräsmies ja lex Luthor. Siinä ne on..muut on täysin vieraita ja tässä on vielä jonkun toisen ulottuvuuden tyypit.
Tehtäviä pelatessa mulla ei ole mitään hajua kuka on pahis (mun puolella olevat??), kuka on supersankari, tai kuka on niitä kolmansia tyyppejä.

Ne on ihan yhtä kaaosta ja sekamelskaa. Sitä pitäs vaihtaa hahmoa ja jaetulla ruudulla ikinä tiedä kuka on kukakin ja missä ja minne pitäisi mennä, millä hahmolla tehdä mitäkin. Cityssä sai itse vaihdettua lennosta oikean hahmon.
Samoin ollaan kokoajan pihalla näistä erikoisliikkeestä ja tuntuu ettei videot aina näytä ihan oikein niitä näppäimiä ja aiheuttaa lisää hämmennystä.
Kaiken lisäksi kun itse jumitin parin Puzzlen kanssa aika kauan kun pää löi tyhjää. Nuo 7 ja 9v muksut ei niitä olisi ratkaissut ikinä.

Onhan tuo sitä tuttua hauskaa Legoa, mutta cityn rinnalla tuo on ihan älytöntä kaaosta tälläiselle joka ei osaa edes lapsille kertoa mitä tässä tehdään ja ketä varoa jne. :D
Kaikki vinkit siis tervetulleita.
Pystyykö tässä siis pelaamaan ollenkaan supersankareilla?? Olisin halunnut teräsmiehenä vetää, tai Batman ja robin tyylisesti.

Ja tosiaan aukeaako jotenkin täysin vapaaksi tuo meno jossain välissä ilman tuollaisia navi pisteitä kaupungilla? Ollaan nyt vasta kaks tehtävää siis tehty. Ja kai siellä kaupungilla on niitä juttuja piilotettu eri kaupunginosiin miljoona eri tavaraa?

Pelissä on käsittääkseni vain muutama supersankari hahmo. Itse en ole peliä vielä pelannut, vaikka ostin tämän heti julkaisussa :).
 
Julistettiin melkein 3h et päästiin kolmanteen tehtävään.
Arvasin et kartalla oleva huutomerkki tarkoittaa sitä, mutta se vaati hahmon mitä meillä ei ollu. Vedettiin ekat kaks uusiksi, ei saatu sitä sieltä.

Lopulta turhauduin ja katsoin YouTubesta. Niillä pyydettiin ihan eri hahmoa siihen.
Koitin itse sillä samalla ja päästiin eteenpäin. Bugasi siis väärän hahmon kuvaa siihen.

Kaiken kaikkiaan oon aivan sekaisin edelleen tästä, enkä tajua yhtään et voiko kaupungilta löytää mitään, kun ne legopalatkin tulee kartalle ja on pieniä sivutehtäviä.
 
Marvel Superheros tuli platinoitua tänään PS4:llä ja nyt pelaan Avengerssia. Vielä olisi monta Lego peliä jäljellä :). Vitalla pelaan tällä hetkellä Ninjago Shadow of Ronia. Tämä ei ole niin hyvä, kuin esim. PS3 ja PS4 Lego pelit. Sama homma oli myös aikaisemmalla Ninjago ja Jurassic World pelillä Vitalla.
 
Ja tosiaan aukeaako jotenkin täysin vapaaksi tuo meno jossain välissä ilman tuollaisia navi pisteitä kaupungilla? Ollaan nyt vasta kaks tehtävää siis tehty. Ja kai siellä kaupungilla on niitä juttuja piilotettu eri kaupunginosiin miljoona eri tavaraa?
Koita Lego the Incrediblesiä. Siitähän ne animaatiotkin. Siinä on koko perhe supersankareita. En kerenny vielä koittaa kuinka avoin siinä tuo kaupunki, mutta youtubesta katsoin niin näytti enemmän cityltä kuin villains.
 
Koita Lego the Incrediblesiä. Siitähän ne animaatiotkin. Siinä on koko perhe supersankareita. En kerenny vielä koittaa kuinka avoin siinä tuo kaupunki, mutta youtubesta katsoin niin näytti enemmän cityltä kuin villains.
Joo voi olla et täytyy vaihtaa siihen.

Tuossa ohjaus on niin tökeröä nopeilla, että lentävillä ukoilla.
Aivan äärettömän sekavaa kun sana nappi tekee eri toimintoja ja eri ukoilla eri juttuja, joitain ei meinaa pystyä tekemään toisen toiminnon vuoksi jne.

Lisäksi tuo navigointi on suoraan sanottuna hanurista ja siellä synkällä puolella ei erota kyllä minne on edes menossa.
Tehtävillä myös edelleen jatkuvasti ihan hukassa mitä tapahtuu ja miksi. Pojan innostus jo käytännössä loppui ja itse yritän nyt vielä et ”kyl tää tästä lähtee”
 
Koita Lego the Incrediblesiä. Siitähän ne animaatiotkin. Siinä on koko perhe supersankareita. En kerenny vielä koittaa kuinka avoin siinä tuo kaupunki, mutta youtubesta katsoin niin näytti enemmän cityltä kuin villains.
Tänään tuli Incredibles kun Switch versio oli alle 30e.

Kiitos vinkistä. Tämä on todella paljon Cityn tyyppinen ja mikä parasta niin kaupungilla voi estellä ryöstöjä, sammuttaa paloautolla tulipaloja jne.
Vaikuttaa todella hyvältä ja kun vielä hahmoa voi vaihtaa siitä hahmopyörästä cityn tapaan ni tuntuu tutummalta.
Myös pelin värimaailmaa ja navigointi on selvästi selkeämpää, sekä tehtävien ongelmat enenmän kädestä pitelyä.
 
Tänään tuli Incredibles kun Switch versio oli alle 30e.

Kiitos vinkistä. Tämä on todella paljon Cityn tyyppinen ja mikä parasta niin kaupungilla voi estellä ryöstöjä, sammuttaa paloautolla tulipaloja jne.
Vaikuttaa todella hyvältä ja kun vielä hahmoa voi vaihtaa siitä hahmopyörästä cityn tapaan ni tuntuu tutummalta.
Myös pelin värimaailmaa ja navigointi on selvästi selkeämpää, sekä tehtävien ongelmat enenmän kädestä pitelyä.
Hyvä että maistuu. Katsoinkin striimistä että vois olla teille mieluisempi. Täytyy itsekin aloittaa kun tulee nuo itsenäisyyspyhät kun perjantaikin vapaa. Onneks ostin Itekki tuon kun oli tarjouksessa oli nyt black fridayna. Ilmeisesti sitten ostan tuon villainsin vasta kun on halpa. Kaikki nuo legopelit on kuitenkin pelannut mitä on Sonyn konsoleille tullut.
 
LEGO Harry Potter Collection: Years 5-7 platinoitu PS5:llä!
Lego Harry potteria on selvästi viilailtu ykkösosaan nähden. Grafiikkamoottori näyttää hienommalta. Pelin karttoja ollaan myös muutettu. Vapaassa liikkumistilassa pääsee käymään nyt myös Lontoossa ja aluella liikkuvat kummitukset kertovat aina paljonko on kerättävää jäljellä lähiseudulla. Muista legopeleistä tutut skannerit helpottavat myös, mitä kertovat keräilyesineiden sijainnin suunnilleen, mutta ei sitä, mitä pitää tehdä jotta ne saa näkyviin. Vaikka kakkososaan on tehty vähän parannuksia niin kyllähän nämä pitää pelata kronologisessa järjestyksessä. Arvosana: 4/5.

Omia kuvakaappauksia:
Kommentit Years 1-4:stä meni Viimeksi pelatut pelit ketjuun. Laitan myös tänne.
LEGO Harry Potter Collection: Years 1-4 platinoitu PS5:llä
Tämä on paremman pään Lego pelejä, missä pitää miettiäkin vähän eikä vaan rämpyttää nappia. Tässä on painopiste enemmän ongelmanratkaisussa kuin tappelussa, kuten Harry Potter teemaan kuuluukin. Tylypahkassa liikkuessa vapaasti, ei voi kuitenkaan muuttaa hahmoa milloin vaan, vaan pitää löytää monijuoma noidankattila jotta muodonmuutos onnistuu, niin tuosta saa vähän lisäpuuhaa. Platinointiin meni PS valikon mukaan 28 tuntia. Arvosana: 4/5.

Omia kuvakaappauksia:
 
Ylös Bottom